Kirjoittaja Aihe: Kynsien huolto/hoitoketju  (Luettu 353222 kertaa)

Poissa Painted Lady

• Tukkaguru
Vs: Kynsien huolto/hoitoketju
« Vastaus #1200 : 29.07.13 - klo:11:27 »
^Kirjoituksesi vihreästä kynsilakanpoistoaineesta ei mennyt hukkaan. Minulle ainakin se oli hyödyllistä tietoa, koska en ole sitä koskaan käyttänyt. Inhoan öljyisiä kynsilakanpoistoaineita, joten ostan jatkossakin Dependin sinistä. Jos siis enää normaalia kynsilakkaa käytän. Nyt olen niin ihastunut geelilakkaukseen, että tuskin vähään aikaan pelkkää normilakkaa kynsiini laitan.

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #1201 : 30.07.13 - klo:13:36 »
Mielipiteitä, kumpi on parempaa, asetoniton ja asetoninen kynsilakanpoistoaine?

Itse käytin aiemmin yksinomaan asetonittomia, mutta huomasin jossain kohtaa, että niistä jää helposti sellainen omituinen kalvo kynsiin. Onko kukaan huomannut samaa? Eli ihan kuin siihen kynnen pintaan jäisi sellainen outo, sitkeä kerros jotain, mikä ei lähde irti millään. Ja siis tämän huomaan vasta, kun olen pidemmän aikaa käyttänyt asetonitonta poistoainetta. Asetonipitoisella en ole vastaavaa huomannut.

Toinen juttu on sitten se, että jos glitterpitoista lakkaa on vaikka kaksi-kolmekin kerrosta kynsissä, sen poistaminen vaatii asetonittomalla aineella noin tunnin hinkkaamisen. Mun hermot ei riitä. Eli taidanpa ostaa Miramea jatkossakin...  :D

Poissa Painted Lady

• Tukkaguru
« Vastaus #1202 : 30.07.13 - klo:13:45 »
En ole huomannut, että asetonittomasta kynsilakanpoistoaineesta jäisi mitään kynnen pintaan. Sen sijaan jossain asetonillisessa aineessa (en muista merkkiä) ja vivalin lapuissa on ollut öljyä seassa ja siitä jäi inhottava kalvo kynsiin. Sen jälkeen en ole öljyisiä kynsilakanpoistoaineita ostellut. Glitterit on lähteneet aika hyvin Dependin sinisellä, mutta minulla onkin tapana auttaa glitterien irtoamista raaputtamalla kynnen pintaa toisella kynnellä.

Poissa siana

• HAIRahtanut
« Vastaus #1203 : 30.07.13 - klo:14:32 »
Asetonipitoinen. Mulla on ollu joitakin asetonittomia, jotka eivät ole tuntuneet yhtään sen hellävaraisemmilta kuin asetonilliset poistajat. Nyt ostin Dependin vihreää, ja se tuntui hellävaraiselta kyllä, mutta lakkojen poistaminen oli niin tuskastuttavan hidasta ja vaivalloista (lähti kerros kerrallaan ja meni varmaan 40 min), että luulen, ettei sitä tule kovin usein käytettyä. Normaalisti mun suosikki on OPI Expert Touch, mutta se on vain tosi kallista.

Poissa Katzenparade

• HAIRahtanut
« Vastaus #1204 : 05.08.13 - klo:21:27 »
Kyllä sillä asetonipitoisella lakat lähtee nopsasti, mutta mulla kuivaa kynnet ihan järjettömästi, jos sellaista käytän. Kynnet melkein rapisee irti. Itse tykkään juuri tuosta Dependin vihreästä ympäristöystävällisestä poistoaineesta. Se vaikuttaa melkein samalta tavaralta kuin Mavalan asetoniton lakapoistaja, eikä mulla mitään kalvoja ole tullut, vaikka olen käytellyt asetonitonta poistoainetta viime vuodet. Mä tosin pesen aina kädet, kun olen poistanut kynsilakat.
Oman värin kasvattelija. 1c F ii.
iHerbin alekoodi: PEW394

http://www.lily.fi/blogit/her-hangers

Viuhti

• Vieras
« Vastaus #1205 : 15.08.13 - klo:09:18 »
Osaako joku kynsien tekijä kertoa, mikä olisi paras luonnonöljy kynsille ja kynsinauhoille? Kosmetologi, joka laittoi mulle geelilakan sanoi, että täytyy olla hyvin pienimolekyylinen öljy. Oisko esim. Jojobaöljy hyvä?

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #1206 : 15.08.13 - klo:11:12 »
Rypäleensiemenöljy on ainakin halpaa ja pienimolekyylistä, ts. imeytyy hyvin. Kookosöljy on myös hyvää tuohon tarkoitukseen.

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #1207 : 22.08.13 - klo:12:14 »
Haksahdin nyt viimein sellaiseen kiillotusviilaan, jota myydään kauppakeskusten ständeillä ja josta kyselin käyttökokemuksia tuossa useampi sivu taaksepäin. Merkki on siis Premier by Dead Sea Premier (www.premier-deadsea.co.il). Sain viilalle kirjallisen 2 vuoden takuun ja aion mennä viilan sekä takuulapun kanssa hakemaan uutta kiillotusviilaa, kun tuo nykyinen menee huonoksi. Vielä en ole päässyt bufferia testamaan, kun on lakat kynsissä, mutta ständillä testattiin viilaa ystävän kynsiin ja kynsistä tuli todella upean kiiltävät.

Edit: kirjoitusvirhe
« Viimeksi muokattu: 26.02.14 - klo:22:34 kirjoittanut ellen »

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #1208 : 22.08.13 - klo:17:29 »
Toi saattaa olla sama kuin se aiemmin hehkuttamani Nevon bufferi. Omani ostin aikoinaan juurikin sellaisesta kauppakeskuksen ohessa olevasta myyntipisteestä, jossa myytiin noita kuolleen meren tuotteita. On ihan huippu, paras kokeilemani mutta ei todellakaan kestänyt kahta vuotta...

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #1209 : 22.08.13 - klo:22:05 »
Repisin äsken geelilakat irti kun ne oli jo osittain irronneet ja hiuksetkin jäi sinne alle väliin. Nyt omat kynnet on aika kärsineet (okei törkeen näköset) ja mietin pitäiskö mun ostaa niille jotain hoitavaa lakkaa? Vai onko parempi jos vaan rasvailen useasti? Niistä lähtee vissiin jotain oman kynnen pintakerroksia, kun ne geelit olikin yllättävän piukassa vaikka niitä reilu puoli tuntia liottelinkin kynsilakanpoistoaineessa ennen kuin rupesin repimään niitä irti. Olisko siis vinkkejä hoitavasta kynsilakasta tms?

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #1210 : 23.08.13 - klo:07:31 »
Ne kannattaa varmaan ainakin buffata sileiksi, etteivät lähde repeilemään. Ja sitten jotain paksua hoitolakkaa, esim. Orlyn Bonder voisi toimia?

Poissa siana

• HAIRahtanut
« Vastaus #1211 : 28.08.13 - klo:19:45 »
Orly Bonder ei musta ole mikään hoitolakka, se on sellainen tarraava aluslakka. Ei myöskään erityisen paksua.

Oon löytänyt HG-tuotteen, nimittäin kynsilakanpoistoaine! K-marketista löytyi Cutex Nourishing Nail Polish Remover, joka mainostaa olevansa myös valkaiseva ja sisältävänsä vitamiineja ja kosteuttajia (ainakin glyseriini kolmantena incissä). Sisältää asetonia. Koostumus on ihanan kermainen ja tuoksu muistuttaa mun mielestä vaniljaa, jättää kädet aivan ihanan tuoksuisiksi ja kynnetkin kosteutetun tuntuisiksi, vaikka lakat lähtee kerrosmäärästä riippuen yhdellä pyyhkäisyllä. Pullosta haistamalla haisee kyllä asetonilta. Mulla ei kuivu kädet erityisemmin rankoistakaan kynsilakanpoistoaineista, mutta kaikki muut poistoaineet tähän asti on jättäneet kynnet sellaisiksi oudon kevyen tuntuisiksi, jopa Dependin vihreä, mutta tämä ei jätä.

Musta myös tuntui, että omat kynnet näytti käytön jälkeen vaaleammilta - tosin mun kynnet ei oo pahemmin värjäytyneet muutenkaan, joten voi olla, että tämä oli jotain omaa luulottelua, kun tuote muuten tuntui niin täydelliseltä. :D

100 ml pullo maksoi 3,30, joten vaikka on pieni pullo, niin ei hinnalla pilattu. Mulla on useita kynsilakanpoistoaineita, mutta en ole aiemmin ollut mihinkään niin tyytyväinen kuin tähän.

Cien Nail Polish Remover Acetone Free: Lidlistä, halpaa. 200 ml pullo vain euron tai pari, lisäksi purkissa on sellainen pumppu, jota painamalla poistoainetta käytännössä pitäisi tulla suoraan vanuun, mä joudun joskus omaa puteliani painelemaan minuuttitolkulla ennen kuin sieltä mitään tulee. Haisee mun mielestä pahalta, poistaa keskinkertaisesti lakat ja ei tunnu erityisen hoitavalta. Pumppupullo on vähän epäkätevä, kun tykkään käyttää kynsilakanpoistoainetta myös siveltimellä lakkojen siistimiseen, eikä tuosta pullosta saa mitenkään ainetta ulos järkevästi ilman, että sitä ottaa suoraan vanulappuun.

Depend vihreä (asetoniton, hellävarainen): Öljyistä ja todella tehotonta, mulla kestää mielettömän kauan saada tällä lakat kynsiltä. Haisee mun mielestä pahemmalta kuin mikään kynsilakanpoistoaine, jota oon ikinä kokeillut! Öljyisyyden takia ei oikein käy kynsilakkojen siistimiseen, eikä taida muutenkaan olla tarpeeksi tehokas siihen hommaan.

OPI Expert Touch (sisältää asetonia): Mun aiempi suosikki ennen Cutexia. Tehokas, hajusta ei huomautettavaa, mutta hinnasta kyllä. 120 ml purkki maksaa 17 euroa, jossain myös 14 euron hinnalla nähnyt, eli aivan törkeän hintaista niinkin paljon kuluvaksi aineeksi. Sopii kuitenkin hyvin lakkojen siistimiseen ja on tehokas.

Poissa Nemilie

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1212 : 29.08.13 - klo:20:38 »
Olen viime aikoina innostunut hoitamaan ja lakkailemaan kynsiäni. Ostin Opin Nail Envyn, Essien Mint Candy Applen, jonkun Lumenen kynsinauhavoiteen joka tuntuu kyllä ihan hyvältä, Seche Viten ja Dependin vihreän poistoaineen. Nyt on tullut hamstrailtua lakkoja sellaista tahtia, että melkein mikään ei ole ehtinyt vielä kynsille asti.

Tänään pikkurillin kynsi katkesi, sain sisäisen itkupotkuraivarin. Muut kynnet kivan pitkiä ja sitten se mennä napsahtaa ihan lyhyeksi, sormenpää näkyy yli. :'( Ja oli vielä valkopinkki marmorointi kynsissä niin että varmasti kiinnittyy huomio... Kynsi on tosi pienen näköinen ja sormi näyttää vajaalta kun en ole ikinä pitänyt ihan yhyitä kynsiä, ihan kuin olisi sormi leikattu poikki ja nysä vaan jäljellä. :D Toisaalta oli odotettavissa, koska viikko sitten katkaisin sen kun otin pallon kiinni (yksi syy lisää olla pitämättä pallopeleistä!), liimasin Dependin kynsiliimalla, lähti uudestaan ja tällä kertaa kokonaan ja liimasin silti. ::) Että ei kai sen kauaa voinut odottaa pysyvän mutta nyyh silti.

Mietin ostaisinko Trindin Keratin Nail Restorerin vai Nail Balsamin. Kynteni ovat lohkeilevat, mutta myös tosi ohuet ja pehmeät. Tarvitsisin kyllä jotain kosteuttavaa, koska kynsiöljyä en aio ainakaan vielä ostaa, koska yritän saada hiuksille ostetut öljyt kulumaan nopeammin kynsikäytössä.

Poissa naapio

• Tukkaguru
« Vastaus #1213 : 13.09.13 - klo:13:45 »
Mä olen tykännyt todella todella paljon Trindin nail balsamista ja aion ehdottomasti ostaa jatkossakin sitä. Mulla on moniongelmaiset kynnet jotka katkeilevat, repeilevät ja liuskoittuvat helposti. Käytän Dependin vihreää poistajaa koska sen jäljiltä kynnet eivät ole niin hirveässä kunnossa kuin muiden kokeilemieni, mutta tuntuvat olevan silti niin kuivat että lähes käpristyvät. Vasta levitettyäni tuota vihreää unelma-ainetta kynnet palautuvat normaaliin olotilaansa. Hieraisen kynsiin ja kynsinauhoihin sen osan balsamista joka ei ole jo imeytynyt ja laitan heti siihen päälle aluslakan jne. Tosi kätevää tavaraa!
Raitoja käpälään!

Poissa Painted Lady

• Tukkaguru
« Vastaus #1214 : 06.10.13 - klo:14:55 »
Ostin heinäkuussa Dependin geelilakkasetin ja siitä lähtien kynsissä on ollut jatkuvasti geelilakat. Eilen illalla poistin lakat, mutten jaksanut alkaa suhraamaan lamppujen ja muitten härpäkkeiden kanssa saman tien. Kynnet on kasvaneet paljon pitemmiksi kuin pelkän kynsilakan avulla, mutta voi jösses miten ohuet ne on. Etenkin nimettömien ja pikkurillien kynnet on todella ohuet ja pehmeät. Uskon, että nuo olleet aina tuollaiset. Aiemmin en vain ole tajunnut miten pehmeät ne on, kun kynnet ei ole mitenkään kasvaneet näin pitkiksi liuskoittumatta ja lohkeilematta.

Onko kenellekään ollut mitään apua mistään sisäisesti nautittavista "kynsivitamiineista"? En usko, että mitkään ulkoiset vippaskonstit auttaa (ainakaan 2x Orlyn calcium shieldiä ei tunnu nyt juuri missään). Sitäpaitsi aion laittaa näihin taas tänään uudet lakat ennen kuin kaikki kynnet repeää kynsipetiä myöten.