Kirjoittaja Aihe: Kynsien huolto/hoitoketju  (Luettu 353836 kertaa)

Poissa bast

• Tukkaguru
Vs: Kynsien huolto/hoitoketju
« Vastaus #1215 : 06.10.13 - klo:22:41 »
^ Mä söin joskus sellaista ihmeainetta kun schindeles mineralien ja kynnet kasvoi nopeammin ja vahvempina. Sain ne pidettyä paljon pidempinä kuin normaalisti. Olenkin nyt koittanut taas etsiä nettikauppaa mistä sitä saisi halvalla, kun en muista mistä viimeksi tilasin.
Iherb ensitilaajan $5-10 alennus koodilla ITI977

Poissa Painted Lady

• Tukkaguru
« Vastaus #1216 : 09.10.13 - klo:10:21 »
^Kiitos vinkistä. Pitää etsiskellä, jos lötäisin noita jostain.

Paikalla siana

• HAIRahtanut
« Vastaus #1217 : 10.10.13 - klo:21:31 »
Noniin, pääsinpä siihen pisteeseen kynsihulluilussa, että alkava oikean käden keskisormen kynnen halkeama harmitti niin paljon, että pyysin poikaystävää hakemaan mulle Orlyn Nail Rescue -korjauskitin. Se haki, ja nyt on kynsi liimattu ja puuteroitu ja viilattu.  ;D Ei se mun kaunein kynteni oo, hieman paksuksi jäi, kun en uskaltanut sitä ihan ohueksi viilata, mutta toisaalta eipä oo ainakaan aivan nysä, ei se sillonkaan eduksi oisi. Lisäks toi liima näyttää estävän kynnen luonnollisen kaartumisen, joten selkeästi leveämmältä toi näyttää kuin toinen keskari... noh, lakkojen vaihdon yhteydessähän tota paksuutta voi vielä hämmästellä. Onko muilla kokemuksia tosta korjauskitista ja siitä, miten hyvin paikatut kynnet on kestäny?

Poissa peachvodka

• Hiushörhö
« Vastaus #1218 : 03.11.13 - klo:19:37 »
Osaisiko joku vähän auttaa, kun olen koko ikäni syönyt kynsiäni ja nyt olen lopettanut ja kynnet ovat kasvaneet aika reippaasti. Haluaisin nyt pitää näistä hyvää huolta ja lakkailla ym. näitä. Ongelmana vaan on se, että mulla ei oo mitään käryä kuinka ja mitä mun pitäisi näille tehdä! :D

Eli osaisiko joku vinkata jotkut perus hoito-ohjeet? Kiitän, jos joku vaivautuu! (:
1bMii mbl musta / l'o/p ccg 100.
hair <3 : joico IH, avalon organics syväpuhdistava sh, rekku, sheavoi

Poissa malic

• HAIRahtanut
« Vastaus #1219 : 03.11.13 - klo:19:57 »
^ Heh, mulle kävi just sama muutama vuosi sitten. :D En hoito-ohjeita oikein osaa kummemmin antaa, mutta muutaman vinkin kyllä, mitkä omalla kohdalla toimivat. Mulla oli sen verran heikot kynnet silloin just pureskelun loputtua, että tarttin kynnenvahvistajaa ja mulle sopivin oli Trindin Nail Repair. Oon täällä kynsipuolella sen maininnut varmaan useampaan kertaan, mutta se oli vaan mulle se toimivin. :) Testasin muitakin, mm. suositun OPIn Nail Envyn, eikä mikään kuitenkaan ollut niin sopiva kuin tuo Nail Repair. Nykyisin kynnet ovat jo suht vahvat, mutta oon opiskelemassa alaa, jossa ei suositella pitkiä kynsiä tai kynsilakkaa, niin en oikeastaan enää lakkaile.

Toinen hyvä vinkki oli käsi- ja kynsinauhavoiteet silloin. Mulla oli tapana pureksia myös kynsinauhoja ja koska ne kuivuvat ihmisillä normaalistikin, ne oli mulla tosi huonossa kunnossa. Ihan perus vaseliinilla voi aloittaa, jos ei huvita ihan kynsinauhavoidetta hankkia.

Sit hyvistä viiloista sen verran että kiillotusviila on tosiaan aika mainio ja lasiviilaan kannattaa panostaa, jos ei oo hirmu tapaturma-altis. Lasiviila kun ei tykkää tiputtelusta.
1bMii. Ehkä joskus tiedän mitä tahdon hiuksieni kanssa tehdä, siihen saakka kasvattelua.

Paikalla siana

• HAIRahtanut
« Vastaus #1220 : 04.11.13 - klo:16:03 »
Voisin kertoa omista kynsienhoitorutiineistani. :) Jokainen varmasti tekee omalla tavallaan, mutta nää rutiinit toimii mulla.

Suunnilleen kerran viikossa vaihdan lakat, joskus kahdesti viikossa, jos on vaikka jotain uusia ihania lakkoja. Käytän ite asetonipitoista kynsilakanpoistoainetta, mutta jotkut kokevat sen liian kuivattavaksi. Oon ihastunut Cutexin kosteuttavaan kynsilakanpoistoaineeseen, jota olen nyt useamman pullon käyttänyt. Ehkä n. kerran kahdessa viikossa suoritan lakkojen poistamisen yhteydessä kynsinauhojen kuorimisen, mulla on siihen Dependin aine, josta en kovasti pidä, mutta käyttelen nyt loppuun. Kuorin useammin, jos on joku ongelmakohta jonkun sormen kynsinauhassa, mutta harvemmin sellaista tulee, kun pitää kynsinauhat hyvin kosteutettuina. :)

Käytän pelkästään lasiviilaa kynsien viilaamisessa, OPIn lasiviila on sopivan hienojakoinen. En oikeastaan koskaan buffaa kynnen pintaa, koska se ohentaa kynttä ja samalla heikentää sitä, mutta toisaalta mulla on aina lakkaa kynsissä, joten ne mahdolliset uurteet/värjääntymät siellä alla ei haittaa mua niin kuin ne ehkä haittaa nakuilla kynsillä kulkevia.

Lakkaamisessa käytän yleensä yhdistelmää hoitolakka + aluslakka. Mulla on luonnostaan melko pehmeät kynnet, joten käytän kovettavia hoitolakkojakin. Tällä hetkellä mulla on käytössä Trindin Nail Repair, joka kovettaa ihan järjettömästi, OPI:n Nail Envy, joka myös kovettaa, mutta ei niin paljon ja sitten Essien Nourish Me, joka on kosteuttava hoitolakka (ei koveta musta). Käytän näitä sellasessa rotaatiossa, että joka lakkauksessa on eri hoitolakka alla. Tän olen huomannut toimivaksi menetelmäksi, koska jos käytän joko pelkästään kovettavaa tai pelkästään kosteuttavaa lakkaa, kynsistä tulee joko liian kovat (napsahtelevat poikki) tai liian pehmeät (lakat ei pysy). Best of both worlds siis näin. Trindiä käytän yleensä vain silloin, kun on paljon aikaa, koska se on pirun hidas kuivumaan.

Hoitolakan jälkeen laitan aluslakan, yleensä CND Stickey, joka on ohut ja pidentää lakkauksen kestoa ainakin mulla. Joskus Butter Londonin Nail Foundation, joka on peittävämpi ja tasoittavampi mutta myös paksumpi ja en pidä paksuista lakkakerroksista. Jos mulla on aivan järjetön kiire ja värilakka on joku vaalea, niin saatan skipata aluslakkavaiheen. Sitten yleensä kaksi ohutta kerrosta värilakkaa, lakkojen siistiminen ja lopuksi päällyslakka, joita mulla onkin kertynyt melkoinen valikoima, yksikään niistä ei tosin ole täysin mun mieleen.

Päivittäistä on sit vain kynsinauhojen hoitaminen ja käsien kosteuttaminen. Iltaisin tv:tä katsellessa laitan öljyä (mulla Cuccio ja Sparitual tällä hetkellä mutta melkein mikä vain öljy käy) kynsien alle ja hieron kynsinauhoihin, perään Burt's Beesin sitruunakynsinauhavoidetta, joka on tosi kivan tuoksuista ja riittoisaa, se musta sulkee hyvin kosteuden. Harvemmin päivisin kosteutan kynsinauhoja, mutta mulla on kyllä myös LCN:n kynsinauhaöljykynä, joka kulkee laukussa mukana ja lisäksi kynsiseerumi, joka ei jätä lähmäiseksi käsiä. Käsivoidettakin käytän vähän miten sattuu, yleensä päivisin en kamalasti tarvitse. Joka ilta laitan kuitenkin kynsinauhoihin Diorin Creme Abricotia, joka on mulle ihan HG,  todella tuhtia ja tehokasta tavaraa mutta tosi tahmaista ja kallista. Lisäks jotakin paksua käsivoidetta reilu kerros (suosin sellaisia, joissa on paljon sheavoita) tai käsinaamiota ja hanskat käteen yöksi, juu joka yöksi.  ;D Oon kuullut paljon hyvää Lushin kynsinauhavoiteesta myös, mutta se on mulla vielä kokeilematta, se voisi olla ehkä edullisempi vaihtis tuolle Diorille yöksi kynsinauhoille. Pari kertaa viikossa kuorin kädet ennen tätä yöoperaatiota. :)

Mutta siinä sellainen eepos. :D Voi kuulostaa tosi kovalta läträämiseltä, mut oikeastaan kaikki noi hoitotoimenpiteet sijottuu iltaan ja sellaisiin kohtiin, joissa ne menee siinä sivussa, eli just telkkaria katsellessa ja sängyssä kirjaa lukiessa. 

Poissa Kauris

• Tukkaguru
« Vastaus #1221 : 08.12.13 - klo:08:34 »
Mua kevyesti huolettaa. Oon käyttäny viimeaikoina aika paljon kynsilakkaa, pääasiassa glittereitä. Ne lähtee raapimalla pois. Joten oonkin jonkun aikaa tässä poistanut kynsilakat vaan kuorimalla lakan irti kynnestä. Mulla on sellaista aluslakkaa, joka jotenkin lähtee isoina lohkoina kynnestä. En siis ole käyttänyt kynsilakanpoistoainetta. Nyt kun viimeksi lakkasin kynnet, musta tuntui että se tekee kipeää. Lakka tuntui jotekin hirveen kylmältä ja jollain tavalla pistelevältä tai kirvelevältä, tai jotain sen suuntaista se tuntemus oli. Onko mun kynnet pehmenneet / haurastuneet / huokoistuneet jatkuvasta kynsilakankäytöstä niin paljon, että myrkyt jotenkin pääsee kynnen läpi ja kirvelee? Mun varmaan kannattaa pitää taukoa kynsilakoista, mutta tarviiko huolestua?

Lisäksi mä kaaduin viikko sitten pyörällä ja taitoin jotenkin peukaloni, ja nyt ilmeisesti iskun saanut nivel ei olekaan enää se kipein asia, vaan tuo peukalon kynsi. Kynsi on keskeltä juurestaan pehmeämpi ja joustavampi kuin terve kynsi, verraten esim toiseen peukalonkynteen. Mahtaakohan tuo kynsi nyt pysyä tuossa? Mitään halkeamia kynnessä ei näy, eikä se ole edes erivärinen kuin muut. Peukalo on kuitenkin lämpimämpi kuin muut sormet. Paraneeko ja kovettuuko tuo kynsi itsestään? Mua pelottaa, että kestääkö tuo pehmeä kynsi sitten kun se kasvaa keskemmälle sormea...

Tämmöisiä huolia tällä kertaa. :/
Lapaluumitta, tavoitteena vyötärömitta.
Hiukset normaalit <3 Mill Creek keratin conditioner, Giovanni Smooth as Silk, Alba Botanica jätettävä
Iho vaikea: herkkä, punoittava, näppylöivä, epäpuhdas, pintakuiva, osittain rasvoittuva <3 yksinkertaiset herkän ihon tuotteet, Xyliderm, öljyputsarit.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #1222 : 18.12.13 - klo:15:50 »
WOW! Lumenen Express Nail Polish Remover! Sanoinko jo WOW!

Olin pitkään kulutellut Lumenen surkeaa, kädet mähmään jättävää perinteistä kynsilakanpoistoainetta, mutta en enää kestänyt. Maybellinen Express-versiolle on sadellut kovasti kehuja, mutta oli myös puhetta voimakkaasta hajusta, ja katsoinkin että incissä oli välttelemäni 3-cyclohexene carboxaldehyde, josta saan kivasti hengenahdistusta. Lumenehan on onnekseni tuottanut purkkia myöten istuvan kopion Maybellinestä, joten sitä sitten! (Inci kuitenkin on siis erilainen.) Enpä ole ennen tällaista kokenut - pari kerrosta tummanpunaista lakkaa plus päällyslakka, sormi kaksi sekuntia purkissa ja puhtaana ylös! Voi apua, miten kauan näitä on tarvinnut tavallisilla, asetonittomilla hinkata. Ja tällä ne vaan häviää hetkessä, muu sormi on puhdas, ja sen yksittäisen vikalakkauksenkin voi kerrankin poistaa ilman että kaikki kynnet on vanuhötössä ja lakkaukset pilalla. Eikä kynsiin jää edes mitään hajua! Eikä se tunnu yhtään tavallista enempää kuivattavalta! Tämä on ihan täydellistä. Ainoa huono asia on hirveä hinta... Toivottavasti tästä edes riittää pitkään. Todellinen HG.

Edit. Sekin on äärimmäisen ilahduttavaa, että nyt ei ole roskis koko ajan täynnä myrkyn hajuisia vanulappuja! Varpaita varten täytyy tosin joko käyttää vanua tai ostaa toinen Express-purkki ja yrittää tökkiä varpaita sinne... ei sekään varmaan mahdotonta olisi!  ;D No joo, olisihan se.
« Viimeksi muokattu: 18.12.13 - klo:22:24 kirjoittanut evergreen »
1cFii, oma väri.

Poissa Missy

• Tukkaguru
« Vastaus #1223 : 18.12.13 - klo:16:07 »
^Gloss & care vadelmanpunaisessa purkissa?
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #1224 : 18.12.13 - klo:22:16 »

Juuri se!
1cFii, oma väri.

höpönasu

• Vieras
« Vastaus #1225 : 31.12.13 - klo:18:28 »
Huu, sain taas pitkästä aikaa kasvateltua itelleni pitkät kynnet. Mua vaan aina alkaa ärsyttää kun muutama kynsi ei suostu millään kasvaan ja sit on pari tynkää. Eilen kuiteski leikkasin ne pois, lähti puol senttiä jokasesta paitsi niistä kolmesta tyngästä. Onpa taas kevyt olo! Suihkussa mua ärsyttää kun se vesi tippuu sinne kynsien alle, tai ei nyt sille alle mutta sillai.. Ja vaihtaessani petivaatteet sänkyyn tökin kynsiä koko ajan sängyn reunaan ja odotin että koska halkee. Mulla on yleensä lyhentelyn jälkeen alkanu tehdä mieli syödä ja nyppiä kynsiä, jos nyt pääsis suoraan takas kasvatteluun kun kynsinauhatkin on vihdoin kaikki kunnossa ja muutenkin ihan siistit.

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #1226 : 02.01.14 - klo:17:04 »

Hei mua kiinnostaa tämä! Evergreen, kerrotko sitten, miten pitkään tuo kesti hyvänä? Ja paljonko kyseinen tuote maksaa? Mä en ole vielä onnistunut näkemään tällaista missään, tai ehkä mä vaan aina automaattisesti ohitan Lumenen tuotteet kun ne on musta yleensä aika heikkoja... olisiko tämä poikkeus, joka vahvistaa säännön?

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #1227 : 02.01.14 - klo:21:09 »
^ Joo, toki, pitää sitten purnukan hyydyttyä laskeskella kestoa! Tähän mennessä olen poistanut sillä sormien kynsistä (monikerroksiset) lakat varmaankin viitisen kertaa, eikä ole onneksi tehossa näkynyt hyytymisen merkkejä. (Meinasin sanoa, että rasia on yhä märkä, mutta jätänpä sanomatta...  :3 ) Jos päällyslakkaa on kunnollinen kerros, niin sormea pitää pyöritellä hetki kauemmin, mutta kyllä se silti tosi kätevää on. Sormenpäätä kannattaa siis vähän painaa reunoja vasten ja käännellä (pyörittää) joko sormea tai purkkia samalla.

Ostin omani Sokokselta, ja Anttilassakin olen näitä nähnyt. Suunnilleen kympin maksaa molemmissa, mutta Anttilassa oli vähän halvempaa, minkä huomasin toki vasta ostettuani omani Sokokselta. Itsekään en Lumenesta välitä, mutta tämä on kyllä tuntunut poikkeuksellisen näppärältä, ja ainesosat olivat paremmat kuin Maybellinen vastaavassa. Vinkkinä kuitenkin, että ei kannata ilahtuneena testata hajuttomuutta nenällään purkin suulta, sillä myrkkyhuurut olivat melkoiset...  ;D
1cFii, oma väri.

Varjotar

• Vieras
« Vastaus #1228 : 03.01.14 - klo:09:50 »
Jollaki vinkkejä lakoista, jotka Ei haurastuta kynsiä ja jotka pysyy? Saako halvalla hyvää?
Mun ei tarvii ku kerran lakata kynnet ja käyttää poistoainetta ( asetoniton for weak nails) ja kynnet hajoaa palasiks.
Hyvällä rasvalla oon saanu niitä pysymää parempina, mutta sitten lakat ei tahdo taas pysyä kynsissä..  :#

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #1229 : 03.01.14 - klo:20:28 »
^ Mä olen tykännyt Lumenen kynnenvahvistajasta (Gloss & Care Nail Strengthener). Mun hauraat varpaankynnet pysyy sillä paljon ehjempinä, eivätkä kynnet ole lakanpoiston jälkeen tällä niin huonossa kunnossa kuin tavallisilla alus- tai värilakoilla. Tätä voisi käyttää aluslakkana värilakalle - ehkä värilakka ei silloin haurastuttaisi kynttä niin paljon. Itse käytän Essien värilakkoja, joiden koostumus ja pysyvyys vaihtelee ihan sävyn mukaan, varmaan muidenkin merkkien sisällä on jonkin verran vaihtelua. Käytän myös Essien aluslakkaa, mutta minusta se on aika huonoa kynsien kunnolle. Kovin hauraat kynnet varmaankin vaativat ennemmin jonkin vahvistajalakan värilakan alle.

Edit. Olen kyllä melkein järkyttyneenä lukenut "hoitotuotteiden" ja aluslakkojen ainesosalistoja. Useimmista tuntuu käytössäkin olevan enemmän haittaa kuin hyötyä kynsille. Luulen että valitsen alus- ja päällyslakan ja hoitotuotteet jatkossa muilta merkeiltä kuin värilakat, ja perustan valintani vain ainesosiin ja hintaan. Isot merkit tuntuvat tekevän apulakat vain teknistä suoritusta varten kynsien kunnon kustannuksella. Hyvä, jos olen väärässä, mutta nyt tuntuu siltä.
« Viimeksi muokattu: 03.01.14 - klo:22:07 kirjoittanut evergreen »
1cFii, oma väri.