Kirjoittaja Aihe: Kynsien huolto/hoitoketju  (Luettu 353193 kertaa)

Poissa Jenje

• Tukkaguru
Vs: Kynsien huolto/hoitoketju
« Vastaus #1230 : 17.01.14 - klo:12:54 »
^^ Mä liputan Trindin kynnenkovettajan puolesta. Käytän tuota siis värilakan alla, ja se pitää kynnet kasassa paremmin kuin mikään toinen testaamani hoitolakka. Tällä hetkellä mulla on käytössä Sally Hansenin ja Konadin kynnenkovettajat, ja kynnet hapertuvat selvästi nopeammin kuin tuon Trindin kanssa.
1aFii Mustaksi värjätyt, vyötärömittaiset, ohuehkot ja piikkisuorat hiukset. Herkkä rasvoittuva sekaiho.

www.iHerb.com alekoodi: IHA397

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #1231 : 17.01.14 - klo:14:29 »
Trindin kynsibalsami on ässää, jos ongelmana on nimenomaan kuivuus. Sen päälle voi lakatakin, toisin kuin rasvojen ja öljyjen.
2aFii, kaurapuuro. Pituus hartioiden ja BSL:n välissä, oma väri.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #1232 : 21.01.14 - klo:11:38 »
Mun kynnet ovat kuivuneet pahasti ja alkaneet liuskottua kärjistä, mitä ei ole tapahtunut ainakaan kymmeneen vuoteen. En voi laittaa sitä yksinomaan Lumenen Express-poistoaineen syyksi, kun olen viime aikoina yleensäkin vaan lakannut ja poistanut liian tiuhaan tahtiin (myös muilla poistoaineilla), mutta päättelen kyllä silti, ettei tuo Express sovi jatkuvaan käyttöön. Ei se mitään pahinta myrkkyä ole, eikä kerrasta kynsiä pilaa, mutta jos useamman kerran viikossa käyttää, niin aika kuiva meininki alkaa olla. Luulen, että paras lakanpoistorutiini mulle on normipoistossa Dependin vihreä tai Mavala, ja vikaan menneiden poistossa kesken lakkailun tuo kätevä Express, joka ei sitten sotke muita kynsiä.
1cFii, oma väri.

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #1233 : 21.01.14 - klo:22:27 »
Mä oon huomannut, että jos lakkaa kynnet ja/tai poistaa lakat liian usein, se kuivattaa ja haurastuttaa ja kynnet alkavat liuskottumaan. Välillä on hyvä antaa kynsien levätä ja pitää niitä ilman lakkaa.

Mä olen hieronut nyt joka ilta kynsinauhoihin kookosöljyä, ja ainakin toistaiseksi kynteni eivät ole alkaneet liuskottua -mikä yleensä tapahtuu heti kun ilmat kylmenee. Eli tuo öljyäminen todellakin tuntuu auttavan. Öljyäminen pitää myös kynsinauhat siistinä. Ja kun on ilman lakkaa välillä, tuntuu, että öljy myös imeytyy kynteen paremmin. 

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #1234 : 21.01.14 - klo:22:53 »
Mulla taas ei öljyt toimi alkuunkaan, harmi kyllä. Kirjoitinkin ihonhoitopuolen käsivoideketjuun hyvistä kokemuksista Neutrogenan käsivoiteen kanssa, joka on paksua glyseriinigeeliä. Se on auttanut mulla kynsiin ja kynsinauhoihin kovasti. Olin yli vuosikymmenen ajan lakkaamatta kynsiä, mutta en silloinkaan koskaan saanut mitään öljyä imeytymään alkuunkaan. (Silloin ei onneksi kyllä kynnet koskaan liuskoittuneetkaan.) Käytän yhä silloin tällöin sheavoita kynsinauhoille, mutta muutoin olen alkanut enimmäkseen välttää rasvapohjaisia tuotteita ja suosia kosteuttavia, kun se on ainoa mikä mulla tuntuu toimivan. Ihailen kyllä aina niitä öljytyn näköisiä kynsinauhoja, mutta mulla öljyistä on aina vaan tuloksena hirveä ärsytys ja entistä pahempi repaleisuus. :/
1cFii, oma väri.

Poissa naapio

• Tukkaguru
« Vastaus #1235 : 11.02.14 - klo:09:38 »
Öljy ei munkaan kynsilleni tee yhtään mitään, myös lakattomat päivät ovat tuhoisia koska niiden aikana kynnet lohkeilevat, repeilevät ja katkeilevat paljon enemmän kuin lakan tukemina. Trindin balsamin nimeen minäkin vannon, se on luottojuttu!
Raitoja käpälään!

Poissa Mena

• Tukkaguru
« Vastaus #1236 : 11.02.14 - klo:11:55 »
Mä pelastin koppuraisia kynsinauhojani sekoittamalla manteliöljyä ja Rainbow Sensitive kasvovoidetta. Hieroin seosta kynsinauhoille ja kynsille puolen tunnin ajan (telkkaria katsoessa) ja tuo kyllä auttoi. Pitäisi uusia käsittely pian, sillä kynsinauhat alkavat taas kuivua.

Parhaiten mun kynsiä on vahvistanut Piimax-tabletit. Vaikutus tosin alkaa viiveellä. ::) Sitten kun kynnet ovat vahvat ja jättää tabletit syömättä niin kappas, taas hajoaa ja liuskoittuu...

Myös joku vähän hellävaraisempi kynsilakanpoistoaine voisi olla parempi kynsille, nyt poistan kaiken Xtran aineella joka on asetonia (ja risiiniöljyä). Mutta kun hilelakat on vaan niin ihkuja,eikä mulla riitä hermot liottaa niitä hellävaraisella aineella hissuksiin pois. ;D Peel-off -aluslakan kotiutumista (ebay) odotellessa.

Poissa Hunajapupu

• Tukkaguru
  • -2a M iii-
« Vastaus #1237 : 18.02.14 - klo:18:15 »
Auttaako kynsiöljyt, käsivoiteet ja muut hoitotuotteet (esim. Trindin Nail Balsam) kuinka hyvin jos niitä hieroo kynnelle jolla on kynsilakkaa? Mulla on ongelmana taas kynsien tosi huono kunto mutta ilman lakkaakaan ei oikein voi olla kun sitten ne kynnet vasta repeilevätkin. Jos pidän kynsilakkaa mutta öljyän/rasvaan kynnet päivittäin muutaman kerran, niin onko se ihan turhaa vai auttaako hoitotuotteet myös kynsilakan läpi?
iHerb alekoodi ensitilaajille: GUB005. Alekoodilla saa -10 dollaria jos tilauksen arvo 40 dollaria tai enemmän, alle 40 dollarin tilauksesta saa alea 5 dollaria.

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #1238 : 18.02.14 - klo:20:49 »
Kynnen rasvaaminen on kyllä turhaa lakan läpi. Kynsinauhoja tietysti voi hoitaa ja kynsitipin alapuolelta voi jotain saada imeytymään, mutta lakka kyllä estää hoidon tehokkaasti.

Toisaalta - balsami kynsille aina ennen lakkausta  :ts
2aFii, kaurapuuro. Pituus hartioiden ja BSL:n välissä, oma väri.

Poissa Hunajapupu

• Tukkaguru
  • -2a M iii-
« Vastaus #1239 : 20.02.14 - klo:14:13 »
^Näin mä vähän epäilinkin. Pitänee harkita, että olisi ilman lakkaa muutaman viikon ja kosteuttaisi kynsiä sen ajan päivittäin ja sitten tämän tehokuurin jälkeen siirtyisi kerran viikossa kosteutukseen. Poistan ja vaihdan lakat nimittäin yleensä vain kerran viikossa, joten saisin laitettua Trindin nail balsamia kynnelle kerran viikossa ennen lakkausta. Katselin tuota balsamin käyttöohjettakin ja siinäkin suositeltiin parin viikon kuuria minkä jälkeen ylläpidon kerran viikossa pitäisi riittää. Pistetään siis harkintaan. :)
iHerb alekoodi ensitilaajille: GUB005. Alekoodilla saa -10 dollaria jos tilauksen arvo 40 dollaria tai enemmän, alle 40 dollarin tilauksesta saa alea 5 dollaria.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #1240 : 20.02.14 - klo:17:21 »
^ Mulla pääsi jonkin aikaa sitten kynnet todella huonoon kuntoon, ja tein juuri noin, että olin pari tai muutaman viikon lakkaamatta ja öljysin ja kosteutin kynsiä pitkin päivää. Hyvän aikaahan tässä saa vielä odottaa, että koko huonon osion kynsistä saa kasvatettua pois, mutta nyt voi jo lakata niin, ettei poiston jälkeen ole kynsillä ihan täysi katastrofi. Otin tavaksi, että pidän aina lakkausten välissä päivän tai kaksi taukoa, jonka aikana kosteutan kynsiä ahkerasti. Lakkausten kanssakin sitten yritän tietty lotrata jotain kynsinauhoihin ainakin pari kertaa päivässä, ne kun ovat mulla perinteisesti hirveät ihan aina.

Mulla ei ole tuota kynsibalsamia, mutta ihan hyvä tulos on tullut aprikoosinkiviöljyllä ja glyseriinipitoisilla käsivoiteilla. En ole yleensä tykännyt öljyistä, kun monet eivät mulla imeydy ollenkaan (manteli...) tai ennemminkin ärsyttävät ja kuivattavat kuin kosteuttavat (rypäle, kookos, risiiniöljyseokset...), mutta aprikoosi on toiminut osaltaan sen verran kivasti, että siitä on jopa ollut hyötyä. Olen myös luvannut itselleni, etten enää poista lakkoja muuta kuin Dependin vihreällä, ja aloin jokunen viikko sitten popsia Piimax C + Biotiinia ja sittemmin lisäksi sinkkiä.

Lisäys: Niin joo, leikkasin myös kynnet tosi lyhyiksi ja aion pitääkin tavallista lyhempinä, kunnes ovat kasvaneet vahvemmiksi - eivät pääse hajoamaan kovin ikävästi.
« Viimeksi muokattu: 20.02.14 - klo:20:47 kirjoittanut evergreen »
1cFii, oma väri.

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #1241 : 26.02.14 - klo:22:40 »
Haksahdin nyt viimein sellaiseen kiillotusviilaan, jota myydään kauppakeskusten ständeillä ja josta kyselin käyttökokemuksia tuossa useampi sivu taaksepäin. Merkki on siis Premier by Dead Sea Premier (www.premier-deadsea.co.il). Sain viilalle kirjallisen 2 vuoden takuun ja aion mennä viilan sekä takuulapun kanssa hakemaan uutta kiillotusviilaa, kun tuo nykyinen menee huonoksi.

Kannatti hankkia tuo edellä mainittu kiillotusviila ja pyytää kirjallinen 2 vuoden takuu mitä siinä myyntikojulla mainostivatkin, sillä menin kuluneen viilan kanssa myyntipaikalle ja sain uudet pinnat viilaan. Luulin saavani kokonaan uuden viilan, mutta myyjä ottikin pois viilan kaikki neljä viilapintaa irti itse blokista ja laittoi uudet pinnat tilalle. Nyt viila pelittää taas kuin uusi ja kynnet ovat todella kiiltävät.

Tällä tavalla 15 €:n hintakaan ei tunnu pahalta, kun muutaman euron halpisviiloja tuli hankittua uusia aina silloin, kun bongasin niitä kaupoista. Ja takuulla aion mennä kojulle uudestaankin pyytämään uudet pinnat viilaan, kun kiillotusominaisuus alkaa taas käytön myötä huonota.

Poissa Tunturikarpalo

• HAIRahtanut
« Vastaus #1242 : 03.03.14 - klo:17:18 »
Mistähän ihmeestä voisi johtua kun mulla on alkanut kynsinauhat repeillä ihan ihmeellisest? Ikinä ennen ei ollut tätä ongelmaa, mutta nyt kuluneen talven aikana tämä on alkanut vaivata. Rasvaan käsiäni monta kertaa päivässä, en tosin kiinnitä mitenkään ihmeellistä huomiota kynsinauhoihin, joten toki niitä voisi kokeilla rasvata jollakin tujummalla rasvalla. Siis se kynsinauha alkaa aina repsottaa jommasta kummasta päästä ja kun sen vetää niin se irtoaa joko ihan nätisti kokonaan tai sitten tekee ihan hirveän haavan ja näyttää ihan kamalalta. :( Ensin epäilin jotain vitamiinin puutosta yms. mutta syön kuitenkin monivitamiinia ja muitakin mömmöjä. :D Pieni mutta ärsyttävä vaiva!
1a F ii

Poissa enna

• Tukkaguru
« Vastaus #1243 : 07.04.14 - klo:06:18 »
Mun aikaisemmat kynsiongelmat ovat kyllä takana päin, kynnet pysyy mun mittapuulla jo jopa aika pitkinä ilman sen kummempia ongelmia! Voi olla että sinkki on auttanut tässä huomattavasti, koska rasvojen lisääminen tuskin vaikuttaa kynsiin. Eli sinkille oletettavasti kiitos siitä, että mun kynnet pysyy kasassa ja pitkänä <3

Edelleen käytän silloin tällöin p2 kalsiumgeeliä, ja ainakin se tuntuisi paremmalta kuin pelkkä tavallinen, läpinäkyvä lakka. En tiedä onko inci oikeasti jotenkin kynsiä vahvistava, mutta en halua tietää vaikka ei olisikaan. :)

Poissa leeinsane

• HAIRahtanut
« Vastaus #1244 : 07.04.14 - klo:17:42 »
Mistähän johtuu ettei kynsilakka pysy mulla? Olen kokeillut nyt useampaa merkkiä ja kaikki lähtee semmoisena vetelänä levynä vetämällä irti. Olen kokeillut kahta eri aluslakkaa ja ilman. Sama homma. Ideoita? Ei näin viimeksi ollut kun kynteni oli pidemmät.