^ Mulla pääsi jonkin aikaa sitten kynnet todella huonoon kuntoon, ja tein juuri noin, että olin pari tai muutaman viikon lakkaamatta ja öljysin ja kosteutin kynsiä pitkin päivää. Hyvän aikaahan tässä saa vielä odottaa, että koko huonon osion kynsistä saa kasvatettua pois, mutta nyt voi jo lakata niin, ettei poiston jälkeen ole kynsillä ihan täysi katastrofi. Otin tavaksi, että pidän aina lakkausten välissä päivän tai kaksi taukoa, jonka aikana kosteutan kynsiä ahkerasti. Lakkausten kanssakin sitten yritän tietty lotrata jotain kynsinauhoihin ainakin pari kertaa päivässä, ne kun ovat mulla perinteisesti hirveät ihan aina.
Mulla ei ole tuota kynsibalsamia, mutta ihan hyvä tulos on tullut aprikoosinkiviöljyllä ja glyseriinipitoisilla käsivoiteilla. En ole yleensä tykännyt öljyistä, kun monet eivät mulla imeydy ollenkaan (manteli...) tai ennemminkin ärsyttävät ja kuivattavat kuin kosteuttavat (rypäle, kookos, risiiniöljyseokset...), mutta aprikoosi on toiminut osaltaan sen verran kivasti, että siitä on jopa ollut hyötyä. Olen myös luvannut itselleni, etten enää poista lakkoja muuta kuin Dependin vihreällä, ja aloin jokunen viikko sitten popsia Piimax C + Biotiinia ja sittemmin lisäksi sinkkiä.
Lisäys: Niin joo, leikkasin myös kynnet tosi lyhyiksi ja aion pitääkin tavallista lyhempinä, kunnes ovat kasvaneet vahvemmiksi - eivät pääse hajoamaan kovin ikävästi.