Kirjoittaja Aihe: Kynsien huolto/hoitoketju  (Luettu 353805 kertaa)

ainokainen

• Vieras
Vs: Kynsien huolto/hoitoketju
« Vastaus #1245 : 10.04.14 - klo:20:04 »
Mulle tulee mieleen, että ennen lakkausta sun kynnelle on jäänyt joku kalvo, esim. käsivoiteesta?

Lakkaus täytyy tehdä ihan puhtaalle kynnelle, muuten lakka ei pysy. Itse pesen aina kädet saippualla ja kynsiharjalla jynssäten vanhojen lakkojen poiston jälkeen, ettei kynnelle jää mitään. Sitten annan käsien kuivua kunnolla, ja tämän jälkeen lakkaus. Vasta lakan kuivuttua laitan käsirasvaa ja öljyä kynsinauhoihin. 

Poissa leeinsane

• HAIRahtanut
« Vastaus #1246 : 11.04.14 - klo:07:29 »
 ^Noin mäkin yleensä teen. Olen nyt kokeillut parin päivän aikana varmaan 10 eri lakkamerkkiä, kahta eri aluslakkaa ja ilmankin. En vaan  tajua. pysyisiköhän ne kynsihologrammi tarrat vai mitä ne on ne mitä laitetaan koko kynnen päälle yhtään paremmin? Onko kukaan kokeillut niitä?

Poissa Mena

• Tukkaguru
« Vastaus #1247 : 11.04.14 - klo:09:54 »
leeinsane, onko sun kynnet tosi sileät? Mulla tuli mieleen jotenkin sellainen että jos sun kynnet on tosi sileät ja vahvat, niin lakalle ei tule sellaista "tarttumapintaa" kunnolla. Oletko kokeillut vähän karhentaa niitä varovasti ennen lakkaamista?

Mun kynnet on niin kamalassa kunnossa geelien jäljiltä että ihan itkettää. Neljässä kynnessä on vielä ihan tosi ohut kerros geeliä jäljellä, en ole jaksanut viilata pois. Eilen lähti yhdestä kynnestä tuollainen superohut kerros geeliä ja vei omaa kynttä vähän mukanaan. :-[ Kynnet ovat tietenkin tosi tosi pehmeät, koska ovat viilalla ohennetut ennen geelejä ja poiston yhteydessäkin oli pakko tasoitella pintaa. Pidän näitä nyt varmaan ihan lyhyenä kunnes rikkinäiset kohdat ovat kasvaneet pois. Nyt sitten vaan paljon paljon kovettavaa ja käytän vain niitä lakkoja jotka antavat anteeksi röpelöisen pinnan. Syön nyt piihappogeeliä ja Piimaxia, kalsiumia ja sinkkiä, ja laitan kovettavaa lakkaa (viimeksi kokeilin Sally Hansenia ja se tuntui mun mielestä vähän paremmalta kuin moni muu mitä olen kokeillut) kaksi kerrosta ennen värilakkaa. Pitää pitää kynnet lakattuna koko ajan, ettei ahdista niin paljon. Vaikka eilen otinkin lakat pois ja sen jälkeen laitoin kynsinauhaöljyä ja kosteusvoidetta, lakkaan vasta tänään kun eilen en kyennyt (olen kipeänä).

Poissa rhoda

• HAIRahtanut
  • rhubarb, rhubarb, scientific rhubarb
« Vastaus #1248 : 22.11.14 - klo:08:36 »
Toivottavasti tämä kuva ei järkytä ketään, koitan vain havainnollistaa kynsieni muotoa: https://twitter.com/concreteperm/status/530746591079309312?s=09

Kynteni ovat siis leveät ja kynsipeti matala. Sormet eivät ole erityisen lyhyet mutta oikean käden keskarissa on iso kovettuma joka leventää sievästi sormenpäätä, joten yleiskuva on todellakin kaukana sirosta. Kynsien höntistä muodosta huolimatta pidän ne mieluiten melko lyhyenä koska pitkät kynnet tuntuvat jotenkin inhottavilta ja ovat tiellä.

Kyselisin lähinnä vinkkejä siihen, kuinka tuon matalan kynsipedin kanssa kannattaisi menetellä. Mulla on tapana puskea kynsinauhaa taaksepäin siinä toivossa että se pidentäisi kynttä, mutten ole varma siitä, onko se ihan järkevää. Viilaan kynsiä nykyään noin 2 päivän välein ja tavoittelen ovaalihkoa muotoa.

Onko teillä tiedossa esim bloggareita, joilla olisi tämän muotoiset ja mielellään melko lyhyet kynnet?

Pahoittelee vielä tota kuvaa -- tiedossa on, että tumma lakka korostaa muotoa ja yleensä en sudi lakkaa ihan reunoille asti niin kuin tuossa olen tehnyt.

höpönasu

• Vieras
« Vastaus #1249 : 18.01.15 - klo:08:51 »
^ Mulla on ihan samanlaiset kynnet, kynsipeti on ihan olematon! Mä olen pitänyt lakkaamatta tai laittanut läpinäkyvää tai omaan kynnen/ihonväriin mätsäävää lakkaa niin kynnet ei erotu niin paljoa. Pitkiksi en tykkää kasvattaa, inhotus alkaa jo siitä kun kynsi on millin pari sormen yli.

Poissa Eleven

• Tukkaguru
« Vastaus #1250 : 23.01.15 - klo:16:08 »
Käytin ennen jatkuvasti kynsilakkaa ja harmittelin, kun omat kynteni eivät kasvaneet kovin pitkäksi. Sitten lopetin kynsilakan käytön ja kynnet venähtivät luonnostaan todella pitkiksi, pisimmillään 2 cm pituisiksi. Alla olevassa kuvassa on vasemmalla tilanne kynsilakan kanssa (valkoiset kynnet, tyylikästä I know) ja oikealla kynnet luonnontilassa:

Korrelaatiosta ei pitäisi vetää johtopäätöksiä kausaatiosta, mutta voisin kuvitella että tällä kynsien kasvamisella oli jotain tekemistä kynsilakan kanssa. Tein kokeilun ja laitoin nyt kynsilakkaa vain kynsien kärkiin, katson miten ne reagoivat siihen.

Once you compare the sorrow of real life to the joy of an imaginary one, you will never want to live again - only to dream forever.

Poissa Firestarter

• HAIRahtanut
« Vastaus #1251 : 27.01.15 - klo:20:00 »
Kunika kauan kestää että liian ohueksi viilattu kynsi kasvaa takaisin normaaliksi? :-[

Poissa Angel

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1252 : 27.01.15 - klo:21:51 »
^ kyllähän se useamman kuukauden kestää. Itsellä manikyristi pilasi kynnet viime helmikuussa ja juhannuksen jälkeen kynnet oli kasvaneet takaisin entiselleen. Alkuun kynsiin sattui ihan törkeästi.
To avoid criticism do nothing, say nothing, be nothing.

Poissa Firestarter

• HAIRahtanut
« Vastaus #1253 : 27.01.15 - klo:23:31 »
^
Voi ei,niin kauan?  0_0 No,pitää yrittää pärjätä tuon kanssa,onneksi ongelma ei ole kuin yhdessä kynnessä.

Poissa Ophelia

• HAIRahtanut
« Vastaus #1254 : 28.01.15 - klo:18:05 »
Sehän riippuu ihan kynsipedin pituudesta ja kynsien kasvuvauhdista. Esim. mulla kynsipeti etusormessa on n. 12 mm ja kynnet kasvaa viikossa n. 1,5 mm, joten koko kynnen "uusiutumiseen" menee parisen kuukautta.

Poissa Vuhi

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1255 : 28.05.15 - klo:14:48 »
Minulla on ongelma varpaankynsien kanssa. Ne on heikot ja joskus satun repimään niitä. Joskus oli sitä repimistä sormenkynsien kanssa, mutta pääsin siitä eroon. Miten hitaasti nämä oikein kasvaa..?

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #1256 : 01.06.15 - klo:12:54 »
Kyllähän varpaankynnet kasvaa paljon hitaammin kuin sormenkynnet. Oletko kokeillut kynsien vahvistamista öljyämällä?

Kynsihän koostuu useista kerroksista, ja kun ne kerrokset alkavat irtoilemaan toisistaan, kynnet alkavat säröillä. Eli se "liima" sieltä kynsilevyjen välistä on jostain syystä kulunut pois.

Liottaminen ainakin on kynsille pahasta, sen olen huomannut. Öljy auttaa, sillä se imeytyy kynteen jolloin kosteus ei pääse kynnen sisään niin helposti. Itse joudun työni takia pesemään käsiä tosi usein, ja aiemmin mun kynnet oli aina ihan säleinä. Kun aloin käyttää öljyä joka ilta, parani tilanne huomattavasti.

Toinen on tuo Elevenin mainitsema lakkaamattomuus, eli se että antaa kynsien levähtää. Lakka ja erityisesti lakanpoistoaine kuivattaa kynsiä ihan rutosti.

Poissa Kathy

• HAIRahtanut
« Vastaus #1257 : 01.06.15 - klo:20:37 »
Mulla irtosi talvella kynsi sormesta pahan kynsivallintulehduksen seurauksena ja mun lakkailuinnostus lopahti, koska tuntui turhalta laittaa muut kynnet näteiksi kun yksi sormi oli kuin ruton runtelema. Kynsi kasvoi takaisin, mutta en ole vieläkään saanut aikaiseksi lakata kynsiäni ja kyllä mä väittäisin, että mun kynnet ovat kasvaneet nyt paremmin kuin kiihkeimpinä lakkailuaikoina. Kynnet ovat ikään kuin kasvaneet huomaamatta ja tuntuvat muutenkin kestäviltä, eivät liuskoitu tai lohkeile.
1aMii, punapää
Herkästi näppyilevä pintakuiva sekaiho (sinkkitabut rulaa)

Poissa ZombieQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #1258 : 03.06.15 - klo:14:16 »
^Mulla on taas ihan päinvastoin, jos en lakkaa kynnet ovat ihan paperinohuet ja kärjet murenevat. Lakkaaminen tuntuu vahvistavan kynttä niin että ne tuntuvat lakattominakin vahvemmilta (eli siis jos olen päivän pari ilman lakkaa lakkausten välissä).

Öljyäminen on kyllä tehokasta kynsien vahvistamiseen.  :ts
why be pretty when you can be gorgeous<br />2b F ii

Poissa Vuhi

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1259 : 04.06.15 - klo:13:32 »
Jonkun aikaa olen öljynnyt varpaankynsiä. Muuten tulee useammin laitettua sormenkynsiin. Manteliöljyä.