Kirjoittaja Aihe: Kynsien huolto/hoitoketju  (Luettu 353208 kertaa)

Poissa enna

• Tukkaguru
Vs: Kynsien huolto/hoitoketju
« Vastaus #1260 : 04.06.15 - klo:22:03 »
Öljyäminen auttaa mullakin, mutta toisaalta koen kynsilakalla olevan myös suojaava vaikutus kynsiä kuormittavassa työssäni. En ole pitkään aikaan käyttänyt kynsilakkaa ja kynnet tuntuvat vahvemmilta nyt - paitsi ei töiden jälkeen.

Poissa naapio

• Tukkaguru
« Vastaus #1261 : 26.06.15 - klo:14:58 »
Kynsien lakkaaminen suojelee mun helposti katkeilevia ja liuskoittuvia kynsiäni. Nyt kun olen yli puoli vuotta ollut ilman lakkaa niin kynnet on ihan kauheat.
Raitoja käpälään!

Poissa Vuhi

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1262 : 05.07.15 - klo:14:04 »
Jostakin luin, että risiiniöljy kasvattaisi kynsiä (niinkuin ripsiäkin). Ja muutenkin auttaisi liuskoittumiseen sun muuhun. No?

Poissa Eleven

• Tukkaguru
« Vastaus #1263 : 05.07.15 - klo:15:23 »
Mua kiinnostaa tämä lakan vaikutus kynsien kuntoon niin paljon, että pistin aiheesta pystyyn äänestyksen. Käykäähän pliis antamassa äänenne!
Once you compare the sorrow of real life to the joy of an imaginary one, you will never want to live again - only to dream forever.

Poissa leeinsane

• HAIRahtanut
« Vastaus #1264 : 15.09.15 - klo:12:46 »
Pakko tulla kyselemään tänne. Olen nyt saanut pidettyä 9 kuukautta sormen kynteni repimättä kokonaan, ja oon aika ylpeä tästä koska välillä revin ne huomaamattani  ennen. Nyt kun kynnet ovat vähän siistimään näköiset ja pidemmät niin ne liuskottuu pahasti. Olen lakannut Lumenen geelilakoilla ja niissä on väreissä ihan törkeä ero pysyvyydestä. Sävy 3 eli rantaniitty pysyy viikon suht hyvänä kun muut menee parissa päivässä. Ostin nyt opin avoplex öljyn mukana kannettavaksi ja sitä ennen olen laittanut iltaisin jotain öljyä. Tykkäisin sellaisesta roll on öljystä, onko niitä millään merkillä? Miten olisi järkevintä hoitaa liuskoittuvaa kynttä? Nyt laitan lakan alle trindin nail repairia mikä tuli livboxista. En tykkää käyttää väritöntä lakkaa koska oma kynsi on leveä ja valkoinen osa alkaa syvältä kaukaa sormen päästä koska olen repinyt näitä koko elämäni tähän saakka. 😁

Poissa enna

• Tukkaguru
« Vastaus #1265 : 28.09.15 - klo:17:52 »
Mulla vahingoittui yhden kynnen kynsinauha kesällä sen verran, että kynsi alkoi kasvaa kuoppaisena ja epätasaisena. Nyt kynsinauha on päässyt paranemaan ja on ehjä, ja tyvestä kasvava kynsi on taas normaalia. Useampi kuukausihan tässä vielä menee, ennen kuin koko kynsi on taas ok, mutta on ollut hassu nähdä miten kynnen kunto on muuttunut.

Poissa Polina

• HAIRahtanut
« Vastaus #1266 : 26.10.15 - klo:13:17 »
Mulla on toisessa kädessä välillä oireileva dyshidroosi-ihottuma, ollut jo melkein pari vuotta, tämän vuoksi kolme kynttä ovat suhteellisen kaamean näköiset, eli kuoppaiset/ aaltoilevat, vaikka muuten ovatkin yhtä vahvat ja nopeasti kasvavat, kuten terveissäkin sormissa. Tämän vuoksi ei ole paljon tehnyt mieli käytellä lakkoja, koska eivät levity kovin nätisti sellaiselle pinnalle.

Hommasin nyt Etude Housen ledillä kovettuvia Enamelting -geelilakkoja ja lopputulos on ollut aivan mahtava. Olen siis käyttänyt vain väritöntä pohjustus- ja päällysgeeliä, jotka tasoittavat noiden rupukynsien pinnan kokonaan. Parasta tässä on, että päälle laitettu värilakka pysyy kuin tauti, viikon kuluttua vaihdoin uuden värilakan vain siksi, että kasvurajaa näkyi, lohkeilua ei ollut ollenkaan. Geelit ovat olleet nyt kaksi viikkoa ilmaantumatta mihinkään suuntaan, kasvurajakaan ei näytä törkeältä, koska geeli levittyy ohuesti. Kivaa olla taas edes hetkellisesti nättikynsinen ;D.
Mairzy doats and dozy doats and liddle lamzy divey

Paikalla Hilippa

• Tukkaguru
« Vastaus #1267 : 16.12.15 - klo:18:46 »
Olen ollut tänä syksynä tosi laiska laittamaan värilakkaa, mutta säännöllisesti olen sentään viilannut kynnet ja laittanut niille aluslakkaa. OPI nail envy on ehdoton suosikkini tuossa: kiillon takia kynnet näyttävät siltä kun niille olisi jotain sentään tehty, ja lakka tuntuu oikeasti myös ylläpitävän kynsien hyvää kuntoa. Olen kokeillut jotain muutakin nail envy -versiota (olisikohan ollut Dry & brittle...) ja sekin oli ok, mutta mulle original on se mihin palaan.

Poissa korkkiruuvi

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1268 : 16.12.15 - klo:19:06 »
Pidän kynteni pitkinä, mutta en varjele niitä vaan päinvastoin käytän niitä esim. pakkausten avaamiseen. Panostan hoitoon, jotta kynnet kestävät silti.

Hyvä lasiviila on lopettanut kynsien liuskoittumisen, joka oli tosi paha ongelma vielä viisi vuotta sitten etusormien kynsissä ja vaivasi satunnaisesti peukalon kynsiä hiekkapaeriviilojen aikaan. Muiden sormien kynnet oli vahvat ja kasvoi pitkiksi huonommallakin hoidolla, mutta parempi hoito sai nekin kasvamaan vielä pidemmiksi. Öljyäminen on vahvistanut kynsiä selvästi, kestää katkeamatta rajujakin törmäyksiä ja osumia. Levitän ihan puhdasta öljyä kynnen molemmin puolin kun olen poistanut lakan. Annan öljyn olla hetken, sitten pesen ylimääräiset pois jollain miedolla putsarilla. Lisäravinteista Piimax C + Biotiini on nopeuttanut kynsien (ja karvojen) kasvua.

Oma hyvä lasiviilani on merkitön pikkuinen viila lopetetusta lovecosmetics-nettikaupasta, joten suosituksia en oikein voi antaa. Maksoi alle viisi euroa, mutta yksi kalleimpia aarteitani. Lasiviiloissakin kun on laatueroja, käytin joskus toista matkalla kun oma unohtui, ja liuskoittuminen alkoi taas ja loppui hiljalleen kun käytin taas vakioviilaani.

Poissa ZombieQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #1269 : 18.12.15 - klo:18:21 »
OPI nail envy on ehdoton suosikkini tuossa: kiillon takia kynnet näyttävät siltä kun niille olisi jotain sentään tehty, ja lakka tuntuu oikeasti myös ylläpitävän kynsien hyvää kuntoa. Olen kokeillut jotain muutakin nail envy -versiota (olisikohan ollut Dry & brittle...) ja sekin oli ok, mutta mulle original on se mihin palaan.

Toi Original on selkeästi paksuin noista OPIn Nail Envyista ja senkin takia ohutkyntisille, kuten minulle, paras vaihtoehto. Tarvii käyttää nykyiset varastot pois mutta sitten kyllä ostan taas tota. <3
why be pretty when you can be gorgeous<br />2b F ii

Poissa Crysania

• HAIRahtanut
  • hullu kissanainen
« Vastaus #1270 : 08.01.16 - klo:19:42 »
Edit. Äh siirretäänpä tämä tänne hoitoketjuun, kun täällä on enemmän keskustelua noita hoitolakoista.

Onkohan tuo Trindin Nail Repair poistumassa vähitellen kaupoista kokonaan, kun en nyt kauppoja kierrellessä löytänyt sitä muualta kuin Stockalta? Sielläkin se oli kalliimpi kuin Essien lakat niin otin nyt kokeiluun Millionailsin, kun olin lukevinani sen sisältävän formaldehydiä. Ärsyttävää kun on pakko käyttää tuollaisia myrkkyjä, koska oikein mikään muu ei tunnu pitävän kynsiäni siinä kunnossa etteivät ne liuskoitu verille. Miettii

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #1271 : 08.01.16 - klo:21:39 »
Hitto jos ne lopettaa ton! On muuten aika mahtava tuote, vaikka en ole vuosiin enää käyttänytkään. Ihan aidosti varmaan ainoa kynnenkovettaja, joka oikeasti tekee minkä lupaa. Aikanaan kun mulla oli vakava liuskottumisongelma, kokeilin ihan kaikkea, mutta Trindiin palasin aina, eikä koskaan tarvinnut pettyä!

Poissa Crysania

• HAIRahtanut
  • hullu kissanainen
« Vastaus #1272 : 09.01.16 - klo:17:23 »
^Toivotaan että sitä ei vain jostakin syystä kauppoihin enää osteta hyllyille, koska tuo on ollut omakin suosikki ja tilalle on hankalaa keksiä oikein mitään muuta. Esim. Opin Nail Envy ei toimi yhtä hyvin. Durin Rejuvacotea kiinnostaisi kokeilla ehkä, mutta kun tuo Trind on ollut halvempaa ja helpommin saatavilla niin en ole vielä testannut.

Noh, saan vihdoinkin tekosyyn sitten laittaa geelivahvistukset kynsiin, jos ei löydy enää mitään vastaavaa kaupoista. ;D En tiedä tosin pysyykö näissä kynsissä geelit, kun tuo kynnen pinta menee liuskoittuessa sellaiseksi haperoksi ettei siinä pysy edes kynsilakat.

Poissa keesha

• Tukkaguru
« Vastaus #1273 : 31.01.16 - klo:17:37 »
Onko tuo Trindin Nail repair nimenomaan paras liuskoittuville kynsille? Mulla on kynnet ihan järkyttävän huonossa kunnossa nyt kun nuo kelit on vaihdelleet hirveästi (tai sitten oireilee kilpparin takia, tiedä sitten näistä). Joka tapauksessa jotain kynnenvahvistajaa kai on alettava käyttämään. Mun kynnet ei pääse siis kasvamaan ollenkaan, vaan ne liuskoittuu ja lohkeaa jo ennen kuin pituutta kynteen on tullut ollenkaan. :(
2b C iii, bsl. Hiustenvärjäystä harrasteleva ikuinen kasvattaja.

Poissa Memmuuh

• Tukkaguru
« Vastaus #1274 : 31.01.16 - klo:18:44 »
^ On! Mun kynnet on kai aika samanlaiset kun sinun, mutta tuo Trind oikeasti auttaa kun käyttää vaan säännöllisesti. Vaikka kynnessä olisi jo liuskoittumista niin tuo jotenkin "liimaa" sen takaisin kiinni kynteen eikä mun kynnet liuskotu enää ollenkaan (paitsi jos olen laiska enkä jaksa lakata kynsiä ja annan kynsilakan kulua liikaa pois, mutta toi kyllä taas korjaa vaikka kynnet olisi kerenneet alkaa taas vähän liuskoittumaan). Tekee kynsistä tosi paljon vahvemmat ja tää on tosiaan ainut lakka jonka kanssa mä jopa joudun itse välillä leikkaamaan kynsiä lyhemmiksi! :D

Mun kynnet on aikaisemmin olleet sellaiset tosi pehmeät, hauraat ja liuskoittuvat mutta piti ihan kokeilla niin nykyään kaikki kynnet tuntuu paksuilta ja vahvoilta eikä taivu jos niitä painaa.
« Viimeksi muokattu: 31.01.16 - klo:18:48 kirjoittanut Memmuuh »
3a F ii