Kirjoittaja Aihe: Kynsien huolto/hoitoketju  (Luettu 353816 kertaa)

Poissa keesha

• Tukkaguru
Vs: Kynsien huolto/hoitoketju
« Vastaus #1275 : 31.01.16 - klo:20:07 »
^ Ai vitsi, mulla on just tuollaiset kynnet, että ne taipuu kun niitä painaa (tosin nyt ei ole pitkään aikaan kasvaneet edes niin pitkiksi että voisi taipua ::)) ja ovat toooosi ohuet.  Pitääpä siis kokeilla tuota Trindin Nail repairia, jos näistä saisi edes vähän siedettävämmät. Syötkö Memmuuh jotain biotiinia tai ravintolisää kynsille lisänä? Vai auttoiko sulla pelkästään tuo Nail repair kynsien kuntoon?
2b C iii, bsl. Hiustenvärjäystä harrasteleva ikuinen kasvattaja.

Poissa Memmuuh

• Tukkaguru
« Vastaus #1276 : 31.01.16 - klo:20:10 »
^ Pelkkä Trindin Nail Repair. :)
3a F ii

Poissa korkkiruuvi

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1277 : 17.02.16 - klo:16:49 »
^^ Mulla oli vuosia etusormien kynnet sellaiset ohuet ja painaessa taipuvat. Mulla niihin auttoi Piimax C + biotiini -lisäravinne, lasiviilaan vaihtaminen ja öljyäminen. Öljytessä levitin sitä kaikkiin kynsiin ylä- ja alapuolelle kun lakat oli poistettu ja kynnet puhtaat. Vähän aikaa annoin imeytyä ja sit pesin ylimääräiset pois (reilulla kädellä lootrasin) ja levitin lakan.

Kaikki kynnet vahvistuivat, mut eniten etusormen kynnet. Vaik ne on vieläkin ohuemmat kun muut, niin kasvavat yhtä pitkiksi, eivät taivu ja kestävät lähes yhtä paljon kuin vahvemmat kynnet eli kuntoero ei oo enää niin suuri. Ennen muut kynnet kasvo 3 cm pituuteen ja sit etusormet ei pystyny ylittämään muutamaa milliä ennen kuin taipuivat katki. Etusormissa mulla oli tosin liuskoittuminenkin ongelma, pahimmillaan niissä. Nyt alkaa taas liuskoittua kynnet kun en ole aikoihin viitsinut öljytä, täytyis aktivoitua siinä taas. Jos tavoitteena ei oo kynnen maksimimitta, niin harvempikin hoito varmaan riittää. :)

Poissa Midnight

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1278 : 12.03.16 - klo:20:07 »
Onko noi Trindin lasiviilat mistää kotoisin? Mulla on vaa 2 halpisversiota, toine on karkeampi ja toine hienompi ja se karkeampi ei ainakaa oikee hyvää tee mun kynsille.
Midnight Blue

Poissa ZombieQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #1279 : 13.03.16 - klo:19:20 »
Trindin lasiviila on mun lemppariviila, ihan eri maata kuin ne merkittömät halpikset joita olen kokeillut. Olen käyttänyt omaani jotain yli 10 vuotta ja edelleen on kunnossa eli on kyllä hintansa arvoinen. :)
why be pretty when you can be gorgeous<br />2b F ii

Poissa Crysania

• HAIRahtanut
  • hullu kissanainen
« Vastaus #1280 : 12.05.16 - klo:14:10 »
Ei hitto, ei ole näköjään Trindin Nail Repairin voittanutta. Ostin Essien Millionailsin tosiaan tuossa muutama kuukausi sitten, kun jostakin syystä Nail Repairia ei löytynyt kaupoista sillä hetkellä mistään. (Nyt sitä näyttäisi kuitenkin saavan taas ihan hyvin.)  Ainakaan tuosta Essiestä ei ole omiin kynsiin yhtään mihinkään, sillä tällä hetkellä kaikki kynnet ovat liuskoittuneet nysiksi. En tajua miten yhdellä aluslakalla voi olla noin iso vaikutus kynsieni kuntoon, koska yritän kyllä hoitaa käsiäni muutenkin, mutta ainoastaan tuolla lakalla olen saanut kynteni kasvamaan edes vähän. :(

Poissa Kalevalatar

• Tukkaguru
« Vastaus #1281 : 10.07.16 - klo:07:40 »
Miten olen saattanutkin unohtaa tuon Trindin cuticle balsamin! Se oli mun luottotuote 15 vuotta sitten, mutta jostain syystä käyttö jäi pois. Taisin olla silloin niin köydä, että joku kynsinauhabalsami oli aika turha tuote  ;D  Nyt ostin taas ja on se vaan ihanaa tavaraa ja sama tuttu tuoksu! Mä haistelen sormiani vähän väliä.

Ärsytyksen aihe: onnistuin pilaamaan kynteni, kun päätin jälleen pitkän tauon jälkeen kokeilla lasiviilaa. Lasiviila ei vaan sovi mun kynsille, pitäisi jo uskoa. Jotenkin se ei vain viilaa sitä kynttä, vaan "lyttää" kynnen kärjen, niin että siinä olevat kerrokset irtaantuvat toisistaan. Tulos - mun kynnet liuskottui 24 tunnin sisällä niin pahasti, että joka ikisestä kynnestä kuoriutui kärki pois.

Ensin ajattelin että painan viilaa liian kovaa kynttä vasten joka on kyllä mahdollista. Mutta jos en paina, niin viila ei tee yhtään mitään mun kynnelle.

Poissa Aridith

• Tukkaguru
« Vastaus #1282 : 13.07.16 - klo:11:48 »
Pakko tulla hehkuttamaan myös Trind Nail Repair Natural hoitolakkaa. Mun kynnet on jopa häiritsevän jämäkät ja kaikki töissäkin ihastelleen, koputelleet ja nyt puoli toimistoa on matkalla lounaalla ostamaan tätä :D. Yleensä mun kynnet on pitkät, mutta liuskottuu ja lohkeaa sivusta joten tiettyyn pituuteen mennessä ne on ns. tuhoutuneet ja joudun ne leikkaamaan pois. Nyt on pitkästä aikaa oikeasti vahvat, mutta elastiset kynnet. Ensimmäinen kovettaja/vastaava joka mulla oikeasti toimii. En voi kun suositella! En edes muista, milloin viimeeksi näin hyvät ja pitkät kynnet olisi mulla ollut. Laitoin tätä nyt geelilakkausten turmelemille kynsille, eikä uskoisi samoiksi kynsiksi, jotka sieltä alta paljastui. Tykkään myös siitä, että tämä jättää kynnen tosi kirkkaaksi ja siistiksi, taittaa tuolla melkein näkymättömällä sävyllään kivasti keltaisuutta/värivirheitä.
Luonnonvaalea pellavapää - Viimeinen värjäys 01/14 - Täysluomutukka 01/16 -> - Mid back ja waist mitan välillä - Allerginen ja herkkä iho, pintakuivuutta ja herkkä näppyyntymään.

Outolintu blogi

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #1283 : 23.07.16 - klo:13:35 »
^ Kuulostapa hyvälle tuotteelle! Onko tuo hoitotuote ihan selkeästi kynsilakan tyylinen / INCI:ltään verrattavissa kynsilakkaan? Haluaisin kokeilla tuota, mutta en saa käyttää töissä kynsilakkaa.

Poissa Aridith

• Tukkaguru
« Vastaus #1284 : 25.07.16 - klo:10:46 »
En löytänyt mistään INCIä tälle, vaikka kuinka etsin. Kummallista. Ehkä jollain toisella juureslaisella on vielä paketti tallella? Mun kynsillä tämä käyttätytyy hieman eri tavalla kuin kynsilakka, se tavallaan sulaa kynteen ja tasoittaa sen siinä missä kynsilakka on selkeästi erillinen kerros. Menen ostamaan ensi viikolla uuden pakkauksen, tutkin olisiko INCI siinä pakkauksen vihkosessa.

Mun ikuisesti tuhoon tuomitut peukalon kynnet on kasvaneet tämän avulla normaalin pituiseksi, haha. En edes tiedä milloin mulla on viimeeksi ollut ei-lohjenneet ja liuskoittuneet töpöpeukalot. En ole ennen tarvinnut viilaa koska kynnet on lohjenneet pois omia aikojaan ennen huimaa pituutta, nyt on pakko käydä ostamassa joku hyvä lasiviila.
Luonnonvaalea pellavapää - Viimeinen värjäys 01/14 - Täysluomutukka 01/16 -> - Mid back ja waist mitan välillä - Allerginen ja herkkä iho, pintakuivuutta ja herkkä näppyyntymään.

Outolintu blogi

Paikalla Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #1285 : 23.08.16 - klo:17:42 »
OMG - Essien Fill the Gap on ihan mainiota tavaraa! Hoitotehosta en osaa sanoa vielä mitään, mutta jösses, että tällä saa siistin näköiset kynnet.  :l 

Tämä on siis yhdistetty hoitoaine - ridge filler - aluslakka. Kaunis vaalea, kuultava nudesävy levittyy ihan unelmaisen tasaisesti, todellakin tasoittaa kynnen pinnan ja kuivuu nopeasti luonnollisen himmeäkiiltoiseksi. Ei siis mitään ilmeistä lakkapintaa, vaan ihan terveen kynnen himmeä, satiininen kiilto. Voin lämpimästi suositella kaikille, jotka haluavat luonnollisen näköiset, mutta huolitellut kynnet!

Testaan ehdottomasti myös aluslakkana ja kerron kokemuksista.

Hoitotuotteena käytän tämän lisäksi Trindin kynsibalsamia ja keratiinibalsamia, yksin tälle en voi siten mitään hoitoansioita antaa. Minulla on nopeasti kasvavat, melko joustavan taipuisat kynnet. Liuskoittumista on etenkin talvisin - ja muulloinkin, mutta lähinnä siksi, että teen käsillä yhtä ja toista, sisällä ja puutarhassa. Nyt olen vannottanut itseäni suojaamaan kädet askareissa, puutarhaan lateksihanskat puutarhakäsineiden sisään ja siivouskäsineet sisähommissa. Täysin tipittömästä lähtenyt vasemman käden etusormi alkaa nyt olla noin millissä, viilailen muita pikku hiljaa samaan tasoon. Yritän jaksaa myös viilailla näihin pyöristettyä muotoa, jos kasvavat kunnolla, niin ehkä kokeilen maltillista mantelimuotoakin.
2aFii, kaurapuuro. Pituus hartioiden ja BSL:n välissä, oma väri.

Poissa Manna

• Tukkaguru
« Vastaus #1286 : 24.08.16 - klo:09:24 »
^ näytti todella kivalta lakalta laittamassasi kuvassa - pitänee laittaa ostoslistalle ja hankkia sitten kun nykyinen loppuu :)

Mä olen luopumassa rakennekynsistäni ja tällä hetkellä on jäätävä kasvuraja näkyvissä. Varmaan ihan lähipäivinä joku kynsi irtoaa ihan itsestään. Miten voisin hoitaa nämä siisteiksi? Mulla ei ole kaapissa sellaista kynsilakan poistoainetta, jota voisin käyttää tällä hetkellä eli päälle lakkaaminen ei ole mahdollista. Viilaanko vaan suosiolla kasvurajaa pois ja kärvistelen siihen saakka, kunnes rakenneosa irtoaa...? En halua poistattaa rakennekynsiä tässä vaiheessa, koska allahan on todella ohut oma kynsi.   

Vinkkejä?
That’s the thing about life; It is fragile, precious and unpredictable and each day is a gift, not a given right.

Poissa Kosmetiikkakissa

• HAIRahtanut
« Vastaus #1287 : 25.08.16 - klo:13:44 »
OMG - Essien Fill the Gap on ihan mainiota tavaraa!
Testaan ehdottomasti myös aluslakkana ja kerron kokemuksista.

Käytän tuota juurikin aluslakkana ja toimii mielestäni erittäin hyvin! Lakka levittyy päälle tasaisesti ja pysyvyyden osalta tämä toimii itselläni kutakuinkin yhtä hyvin kuin CND:n Sticky Base Coat (joka oli pitkään suosikkini juurikin hyvän pysyvyyden vuoksi).

Paikalla Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #1288 : 25.08.16 - klo:14:11 »
^Kiitos tiedosta! Näyttäisi minullakin toimivan hyvin, ja tosiaan, lakkaus on suorastaan puhuttelevan siisti!
2aFii, kaurapuuro. Pituus hartioiden ja BSL:n välissä, oma väri.

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #1289 : 09.11.16 - klo:13:52 »
Kokeilin pitkästä aikaa Trindin kynnenkovettajaa, ja aaahhhh... tää on vaan niin parhautta! Tekee ihan uskomattoman kovat, sileät ja huolitellun näköiset kynnet. Varmana toimisi aluslakkana todella hyvin, mutta menee yksistäänkin. Tässä ihan vaan tätä kovettajaa kaksi kerrosta: