Kirjoittaja Aihe: Kynsien huolto/hoitoketju  (Luettu 353201 kertaa)

Poissa funky_chicken

• Tukkaguru
Vs: Kynsien huolto/hoitoketju
« Vastaus #135 : 04.05.07 - klo:10:35 »
^kynsipeti voi olla vinossa, sormen rakenteeseen nähden, jolloin se ohjaa kynnen normaalikynteen nähden kieroon.
Mulla on ne ilmeisesti vinossa. Kyllä sen näkee jo tynkäkynsistäkin koko profiilia katsoessa. Etusormet on muutenkin ihan vänkyrät (katsokaa vaikka kynsikuvista), joten tavallaan kynnen kasvusuunta/kulma yrittää olla sama kuin muilla, vaikka sormi kaartuu. *mitäköhänmätässäselitän*

Lainaus
Mulle tulee tuommoisesta symmetrisestä mallista, molemmissa käsissä samalla tavalla tyyppisestä mieleen, että oletko funky_chicken syntynyt täysiaikaisena vai vähän alle.
Ihan olin täysaikainen, nelikiloinen pullukka syntyessäni :) Mielenkiintoinen teoria kyllä!

Lainaus
Itselläni on vasemman etusormen kynsi kenossa ja se on jäänyt aikuisena ruokakärryn ja painavan tarjottimen väliin laitoskeittiössä, kynsi irtosi aikanaan kokonaan ja on sen jälkeen kasvanut "omalla tavallaan".
Mulla on käynyt ukkovarpaiden kynsille noin. Partioleirillä liian pienet kumpparit hankasi pahasti ja molemmat kynnet irtosivat. Sen jälkeen ne on kasvaneet vinoon.

Ja Spritz, kiva kuulla että joku muukin kärsii samasta vaivasta. Mulla myös talvisin tuntuu vaiva pahenevan, vaikka silloin kynnet on yleensä sen verran hauraammat, etteivät edes kasva kunnolla. Töissä kynnet katkeilee kyllä jatkuvasti, joten hirveän pitkiä kynsiä en edes voi pitää.

Poissa irvikissa

• Tukkaguru
« Vastaus #136 : 04.05.07 - klo:12:49 »
^^Mun etusormien kynnet käyttäytyy tismalleen samalla tavalla, kun pääsevät kasvamaan tarpeeksi pitkiksi. Ja ihan samalla tavalla koko etusormien kynnet on vähän "vinossa" muihin kynsiin nähden. Etusormien kynsiä en oikein pystykään kasvattamaan kovin pitkiksi juuri tuon kihartumisen takia. Ja jos kynsiongelmista puhutaan, niin molemmat pikkuvarpaitten kynnet kasvaa täysin pystyyn, yritä siinä sitten lakkailla niitä nätisti... ::)

Poissa twiggy

• Haiven
  • *
« Vastaus #137 : 04.05.07 - klo:14:11 »
Mullakin kynnet kihartuu sisään ja alaspäin kun ne ovat tarpeeksi pitkät. Se on tosi ärsyttävää kun näyttää siltä että kynnet on kärjistä ohuemmat. Olen yrittänyt viilata kynsiä sieltä minne ne kaartuu ja pidän kynnet sen pituisina ettei ne pääse kaartumaan. Itse en ole huomannut että vuoden ajat vaikuttaisivat kiertymiseen.

Poissa Piu

• HAIRahtanut
« Vastaus #138 : 04.05.07 - klo:14:13 »
^Kynnethän tosiaan voivat vielä muodoltaan olla koverat (lusikkamaiset) tai kuperat sen lisäksi, että ovat sivusuunnassa vinossa. Tuntuu, että tosi harvalla on itsestään sellaiset rakennekynnen näköiset kynnet.

Poissa Varla

• Tukkaguru
« Vastaus #139 : 06.05.07 - klo:10:56 »
Onko OPIn nail envy hyvää? Ajattelin tilata sitä...

Muoks. Nail envy liuskoittuville kynsille testattu. Hyvää tavaraa, kynnet selvästi vahvemmat vaikka olen käyttänyt vasta vajaan viikon. Suosittelen  ;D
« Viimeksi muokattu: 27.05.07 - klo:18:34 kirjoittanut Pelinainen »
Hang up the chick habit

Poissa Piu

• HAIRahtanut
« Vastaus #140 : 06.05.07 - klo:11:52 »
^Mä odottelen tilattua Nail Envy Sensitive & Peeling:a, olen siitä nähnyt kehuja pitkin näitä kynsiaiheisia ketjuja. Eli tämän ketjun lisäksihän omista kynsistä on juttua ainakin näissä (rakennekynsille on vielä oma)
http://juurikasvu.org/smf/index.php?topic=2119.0
http://juurikasvu.org/smf/index.php?topic=1888.0
Arkistossa on myös vanha kynsifriikit
http://juurikasvu.org/smf/index.php?topic=54.0

Poissa Mella

• Tukkaguru
  • Butterfly effect
« Vastaus #141 : 09.05.07 - klo:14:44 »
Pitääpä minunkin tilata tuota Nail Envya. Mulla on muuten hyväkuntoiset ja vahvat kynnet mutta nyt on jostain syystä alkaneet liuskottua, viilaankohan kynnet jotenkin väärin ???
( ^^)_且~~ Green tea, Anyone?

Ensin opettele tuntemaan itsesi: ja sen jälkeen kaunistaudu sen mukaisesta -Epiktetos-

Poissa LadyRaven

• HAIRahtanut
« Vastaus #142 : 09.05.07 - klo:19:47 »
Aina kun mun kynnet on pitkät, jaksan hoitaa niitä, mutta jossain välissä niihin tulee aina reunaan sellainen ihan pieni halkeama ja sitten se kynsi vaan katkeaa aika pienestäkin rasituksesta.  :-[ Nyt on taas tällaiset nysäkynnet, ettei kiinnosta tehdä näille mitään. Pitäisi reunoja viilailla, kun nämä kasvaa luonnostaan leveneväksi, tai siltä ainakin näyttää.. Siis tuo valkoinen osa näyttää leveämmälle. Viilailen ne vain yleensä kapenemaan. Tykkään käyttää paljon sormuksia ja jotenkin nekin näyttää typerälle kun kynnet on ihan nysät. Ärsyttää.
Only death is real.

Poissa Aquatar

• Tukkaguru
« Vastaus #143 : 15.05.07 - klo:22:20 »
Täytyy tulla kehumaan Poshen kynsinauhavoidetta, loistavaa tavaraa! Ohjeissa lukee että pitäisi käyttää viikon säännöllisesti 1-2krt/pv ennen kuin tuloksia alkaa näkymään mutta kyllä mun kynsinauhat on ollu paremman näköset melkeinpä ekasta käyttökerrasta lähtien. Kosteuttaa tehokkaasti, kuorivaa ominaisuutta en oo kyllä huomannut, mutta toisaalta en tiedä mitä se kynsinauhojen yhteydessä vois tarkoittaakaan näkyvästi ::)
Kyseessä siis AHA cuticle revitalizer, "unique blend of Alpha Hydroxy Acids and botanicals specially formulated for to exfoliate and hydrate problem cuticles".

Poissa Beatrix

• HAIRahtanut
  • Off to never-never land...
« Vastaus #144 : 27.05.07 - klo:16:50 »
Onkos noista marketeissa myytävistä kynsinauhavoiteista mihinkään vai kannattaako satsata kalliimpiin/käyttää esim. öljyjä?

Ostin Seppälästä kynsikoruja kun oli -50% ja noi on tosi kivan näkösiä kynnellä. Pienempiä käytän sormissa ja noi vähän isommat menee varpaankynsiin. :) Mä pidän kynteni suht lyhyinä, koska soitan viulua, mutta pienillä koristeilla niistä tulee heti selvästi naisellisemmat.
2c F ii

Poissa Satine

• HAIRahtanut
« Vastaus #145 : 27.05.07 - klo:23:35 »
Mulla on jotenkin isot kynnet. Ja sellaiset että vaikka ne eivät olisikaan pitkät niin ne tuntuvat pitkiltä (esim. viikonloppuna menin kaverini luokse ja sain hänen huomionsa "naputtelemalla" hänen käteensä niin hän sanoi että vähänkö sulla on pitkät kynnet, eli ne tuntu pitkältä mutta oikeasti tuota valkoista osaa on vain pari milliä.)
Välillä tykkään leikata kynnet mahdollisimman lyhyiksi ja lakata ne sitten jollain pirteällä värillä, vaikka punaisella.  :) Suurin ongelma kynsiä kasvatellessa mulla on tuo juuri siitä valkoiset osan alun kohdalta lohkeaminen, ja tätä tapahtuu varsinkin peukalossa. Ei ole kivan näköistä jos yksi kynsi on ihan nysä mutta muut pitkiä. :(

Kokemuksia mulla ei ole oikeastaan mistään kynsienhoitajista, mutta sellainen kiinnostaisi mikä auttaa tuohon lohkeiluun.
« Viimeksi muokattu: 27.05.07 - klo:23:37 kirjoittanut sairaskissa »
Only a vampire can love you forever

Poissa suhina

• HAIRahtanut
« Vastaus #146 : 28.05.07 - klo:10:26 »
Olen vihdoin ja viimein saanut kynteni kuntoon! Tämä vaati kolmen kuukauden biotiinikuurin, päivittäistä öljyämistä ja kynsinauhavoiteen levittämistä, lasiviilan ja nyt loppuaikoina aloin käyttämään myös Mavalan Scientifiqueta. Nyt ei lohkeile eikä katkeile, olen ylpeä kynsistäni  :D Nyt kun vaan vielä pysyisivät tässä kunnossa..

Poissa Nuevo

• HAIRahtanut
« Vastaus #147 : 28.05.07 - klo:21:58 »
Sain omat kynteni ja käteni todella hyvään kuntoon talvella, kun käytin Neutrogenan Hand Creamia (n. 4 e apteekista). Imeytyy todella hyvin ja sitä saa tuoksulla ja ilman. Kynnet tykkäs erityisesti.
Kun Mustanaamio liikkuu, on salamakin hidas kuin etana.

Poissa sininen kissa

• HAIRahtanut
« Vastaus #148 : 29.05.07 - klo:12:21 »
Mulla on järjetön ongelma: kynsinauhojen repiminen. Kynsiä en pureskele enkä revi, mutta kynsinauharaukat ovat tämän järjettömän ja itsetuhoisen toiminnan kohteena. Ovat olleet jo 9-vuotiaasta asti (nyt oon 23  :-\). Nelosen Bella-ohjelmassa sanottiin kerran, että kynsien pureskelu ja kynsinauhojen repiminen johtuu siitä, että lapsuudenkodissa isä tai äiti on tehnyt niin - ja kyllä vain, isäni pureskelee kynsiään.

Kynsinauhojeni ympäristö on jatkuvasti hieman tulehtunut, punoittaa ja kipuakin tuntuu joskus. Pelottaa että saan vielä jonkun verenmyrkytyksen. Oon huomannu että repiminen alkaa erityisesti silloin, jos oon stressaantunut tai tylsistynyt. Nyt yritän parhaillaan lopettaa tätä järjetöntä toimintaa pitämällä kynnet mahdollisimman nättinä. Harmi vaan, mun kynnet ei pysy hyvinä jos kasvatan ne pitkiksi, ja sitäpaitsi pitkät kynnet on mun mielestä tosi ärsyttävän epäkäytännölliset. Tyydyn pitämään kynnet lyhyenä, mutta lakkaan ne 2-3 päivän välein jollain kivalla sävyllä. Joka ilta laitan käsivoidetta käsiin ja hieron sitä kunnolla kynsinauhoihinkin. Mun kynsinauhat kasvaa kynteen kiinni, pitäs hankkia appelsiininpuutikku tms. jolla niitä vois varovasti työnnellä syrjään.

Tästä huonosta tavasta on todella vaikea päästä eroon, mutta yritys on kova. Tämä on paitsi terveydellinen myös ulkonäöllinen ongelma.
1a Mii. Liukkaat ja lasimaiset, vaalennetut solisluumittaiset hiukset. Kasvatusta BSL:ään. Lempisarjat XZ ja Joico.

Poissa Tazu

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #149 : 29.05.07 - klo:12:37 »
^ Mulla on vähän samaa ongelmaa. Oon syöny kynsiä lapsesta saakka ja nyt oon päässy siitä vähän eroon. Edelleen revin kynsinauhoja, kynnen vierestä nahkoja ja muutenki räpellän kynsiä. Kynnet lohkeilee ja katkeaa koko ajan. Oon alottanu niihin kynnenkovettajan ja lakkaan ne värittömällä lakalla (ehkäsee kai sitä räpeltämistäki  :)) ja lisäksi syön biotiinia. Mäkin rasvaan kädet lähes joka ilta, mutta kynsinauhat on edelleen huonossa kunnossa. Ja mullaki kasvaa ne kynnen päälle, mut appelsiinitikulla ne saa syrjään. Eli oisko jollain jotain hyviä toimintaehdotuksia kynsien ja kynsinauhojen parantamiseen?
Hiukset : 2b M ii. Vaalea. iHerb <3