Kirjoittaja Aihe: Kynsien huolto/hoitoketju  (Luettu 353798 kertaa)

Poissa Triina

• Tukkaguru
Vs: Kynsien huolto/hoitoketju
« Vastaus #15 : 25.12.06 - klo:00:27 »
Tilasin Dermosililta pari kynsisettiä. Toisessa oli kaksi värilakkaa, alus/päällyslakka ja kynsihauhaöljy ja toisessa lasiviila, kiillotusviila ja kaksi puutikkua kynsinauhoille. Hintaa  todella vähän, 7 ja 6 e.

Onko kokemuksia? Olen n00b kynsien kanssa, tipit ja geelaus vasta vajaat kaksi viikkoa ollut ja ikinä ennen en ole tehnyt näille yhtään mitään. Nyt opettelen viilaamisen alkeita ja nämä paketit vaikuttivat tosi houkuttelevilta.

Ennestään minulla on Anttilasta ostettu lasiviila, jota en ole vielä käyttänyt kuin kokeeksi, karkea perusviila, jonka ostin kynsistudiosta geelauksen yhteydessä, LCN Super Hardener -päällyslakka (niinikään kynsistudiosta), Mavalan kynsinauhaöljy ja Trindin kynsilakanpoistoaine.

Kokoelma marketin ja Oriflamen lakkoja löytyy myös, ehkä 10-15 kpl, mutta tykkään tästä ranskalaisesta niin, etten juuri välitä lakkailla ja pullotkin ovat osittain vanhentuneet ja aine paksuuntunut.

Poissa sipe

• Tukkaguru
  • Hooray, it's Happy Bunny
« Vastaus #16 : 29.12.06 - klo:11:28 »
Mitä kynsien liuskottumisella oikeastaan tarkoitetaan? Tiedän kyllä, miten ongelmaa ehkäistään ja miten sitä hoidetaan, mutta sitä en sitten tiedä, mitä se liuskottuminen oikeastaan on... ::)

Tämä kysymys tuli ajankohtaiseksi uusimman kynsiongelmani myötä. Kuten olen jo aiemminkin kertonut, minulla on todella vahvat teräskynnet, jotka eivät pienistä hätkähdä. Joskus ne kuitenkin lohkeilevat, jos lyön kynnen kovaa johonkin tms.

Nyt kynnet eivät enää lohkea kunnolla, vaan ne lohkeavat kerroksissa. Eli jos lyön kynnen johonkin niin että se taipuu, niin siinä missä se ennen lohkesi kokonaan, niin nyt kynnestä lohkeaa vain päältä kerros. Eli ikään kuin kynsi koostuisi kahdesta päällekkäisestä levystä ja tuo päällimmäinen levy katkeaisi. Yleensä se jää siihen paikalleen (eli ei edes irtoa), mutta kynnessä menee ruma ja näkyvä poikkihalkeama.

Onko tämä liuskottumista?
Hiukset: 3b iii. Luonnonkihara, paksu, värjätty ja älyttömän kuiva.
Suosikkituotteet: MOP Hydrating shampoo, Joico K-Pak-sarja kokonaisuudessaan, Joico Moisturizer, Nexxuksen Therappe, Humectress, Luxxtress ja Keraphix; Redken ASHC, sekä Tigin O&H -hoitis CO-pesuun.

Poissa Dash

• Tukkaguru
« Vastaus #17 : 29.12.06 - klo:12:47 »
^ Kynsihän nimenomaan koostuu useasta eri kerroksesta. Itse käsitän, että liuskottumisella tarkoitetaan juuri sitä, että nuo kerrokset irtoavat toisistaan. Minulla tuo tapahtuu ihan itsestään, mutta miksei myöskin tuo mitä kuvailit olisi liuskottumista (itselläni kyllä lohkeaa ihan koko kynsi aina). Kynsien liuskottuminen juurikin ärsyttää siksi, että kynnet näyttävät tosi rumilta oli sitten lakkaa tai ei :(
Whatever... Slot's easy, right side's the tight side.
87 shines again.

Poissa Tuu

• Hiushörhö
« Vastaus #18 : 30.12.06 - klo:21:45 »
^^ Kyllä tuo on juurikin sitä kynsien liuskoittumista. Kynsihän koostuu kolmesta eri kynsilevystä, ja kun esim. siitä päällimmäisestä kynsilevystä irtoaa kappale, niin kynsi liuskoittuu.
Minulle kosmetologi kertoi, että juuri silloin kynsi on kuiva, kun se liuskoittuu, ja kannattaisi käyttää kynttä kosteuttavaa kynsilakkaa, mutta ei missään nimessä kynttä kovettavaa lakkaa, kun kovettava lakka kuivattaa ja ollaan taas siinä samassa liuskoitus kierteessä.

Poissa Shi Shi

• Tukkaguru
« Vastaus #19 : 31.12.06 - klo:13:36 »
Mun kynnet on aina olleet tosi hauraat, repeilleet helposti, liuskoittuneet ja katkeilleet pienimmästäkin napautuksesta. Loppukesästä lähtien oon laittanut silloin tällöin (kerran-pari kuussa, välissä kuukausienkin breikkejä) OPIn Nail Envy Sensitive & Peelingiä, ja nyt nää kynnet ei vaan kertakaikkiaan mee mikskään yhtään mistään. Vähän väliä saa olla lyhentämässä, kun ovat jo liian pitkät, ei enää sen takia, että yksi kynsi lohkeais ja muut pitäis tasottaa suunnilleen samaan mittaan. Oon vieläkin ihan äimistynyt tän tökötin tehosta. Onpahan tosi osuva nimi tuotteella.  ;D  Vastaavasti Trindin Nail Repair ei tehnyt mun kynsille yhtään mitään. Ihan kiva bonari tässä Nail Envyssä on muuten sekin, ettei se tunnu ärsyttävän mun näppejä yhtään. En tiedä mikä ainesosa normilakoissa sen aiheuttaa, mutta mulla on aina seuraavana aamuna sormet turvoksissa, jos oon illalla lakannut kynnet. Koskee niin alus-, väri- kuin päällyslakkojakin eri merkeiltä.

Kynsilakanpoistoaineista parasta on ollut tähän mennessä OPI. Divellosta en tykännyt, ihan kuraa. Mavalan sininen oli jo vähän parempaa, mutta silti kulutusvauhti oli 1-2 vanulapullista per kynsi (kun alus- ja päällyslakan kera 2 kerrosta värilakkaa), eikä hellävaraisuudesta ainakaan voi antaa mitään erityismainintaa. OPIlla vetelee samalla lapulla melkein koko käden, kynnet ei tunnu kärsivän putsauksesta lainkaan, eikä tämä myöskään haise niin voimakkaasti kuin asetonipitoiset poistoaineet. Hajusteitakaan ei ole riesaksi asti.
Ara jo estic molt bé, gràcies! :: 2a M-F i :: " When the power of love overcomes the love of power, the world will know peace." -Jimi Hendrix

Tigru

• Vieras
« Vastaus #20 : 31.12.06 - klo:15:06 »
Oon jo vuosia lyhentänyt kynnet aina lasiviilalla, mutta koska mun kynnet kasvaa liian nopeasti ja viilaaminen on niin hidasta, niin otinpa kynsisakset käteen pari päivää sitten ja lyhensin kynnet niillä. No voi arvata miten siinä kävi, kynnen rakenne meni jotenkin paskaksi ja kynnet luiskottui samantien tosi pahasti, hyvä minä ::) Joskus on vaan pakko hakata päätä seinään ::) Hyvä puoli tässä on kuitenkin, että kynnet on nyt lyhyet (en voi pitää pitkiä kynsiä hevoshommissa), mutta kestää varmaan ikuisuus, ennen kuin ovat taas vahvat ja hyväkuntoiset...

Poissa Tuu

• Hiushörhö
« Vastaus #21 : 31.12.06 - klo:17:37 »
^ Itse olen myös joskus suutuksissani kynsilleni lyhentänyt kynteni saksilla, kun en ole viilaa jaksanut käyttää :(
Ja silloinhan on taas liuskoituskierre alkanut, kun kynsilevyt menee leikatessa poikki eri kohdista, ja kynsilevyt irtoaa toisistaan ja liuskoittuu.

Poissa EVS

• HAIRahtanut
« Vastaus #22 : 31.12.06 - klo:19:01 »
Mä taas en huomaa mitään eroa saksilla ja viilalla lyhentäessä. Mulla tekee niin pahaa viilata kynsiä, kuin joku raapisi liitutaulua kynsillä. Taikaviila (kynnen pinnan hiominen) menee vielä jotenkin, mutta lasiviila riipii selkäpiitä kaikkein pahiten. Kynnet ei liuskoitu tai katkea oikeastaan ikinä, leikkaan lyhyemmäksi noin kerran viikossa. Mulla oli useamman vuoden pitkät kynnet, joiden reunat myös pyöristelin saksilla. Ei ehkä ihan oikeaoppista, mutta toimii.
1a F ii

Poissa Liisi

• HAIRahtanut
« Vastaus #23 : 31.12.06 - klo:19:42 »
Eilen ostin Anttilasta kivoja koristetarroja kynsiin liimattaviksi. Ostin myös kynsiliiman, kun ajattelin tarrojen pysyvän vielä paremmin liiman avulla. Liimalla voi liimata myös haljennen kynnen. Ostin myös Max Factorin kirkkaan kynsilakan. Nyt on tosi kivan näköiset kynnet pitkästä aikaa! Minun kynnet on vahvat ja kauniit, jos vaan jaksan hoitaa niitä. Nykyisin kynnet on vaan jäänyt vähemmälle huomiolle, mutta jospa nyt innostun pitämään ne jatkossakin tässä kunnossa. Jokailtainen käsivoide myös kynsiin levitettynä pitää kynnet ja kynsinauhat mulla hyvässä kunnossa.
2c M i

Cerise

• Vieras
« Vastaus #24 : 31.12.06 - klo:23:20 »
Mulla on kynnet pysynyt uskomattoman hyvässä kunnossa sen jälkeen kun aloin syömään
Piimax-tabletteja. Eivät liuskoitu enää lainkaan, eivät lohkeile, vaan ovat kovat ja kestävät.
Helppo pitää pitkänä  :-* Toinen purkki noita Piimaxeja menossa, ja eron huomaa jo
hiuksissakin  :)

Poissa Hunajapupu

• Tukkaguru
  • -2a M iii-
« Vastaus #25 : 31.12.06 - klo:23:25 »
Mulla on kynnet pysynyt uskomattoman hyvässä kunnossa sen jälkeen kun aloin syömään
Piimax-tabletteja. Eivät liuskoitu enää lainkaan, eivät lohkeile, vaan ovat kovat ja kestävät.
Helppo pitää pitkänä  :-* Toinen purkki noita Piimaxeja menossa, ja eron huomaa jo
Olen myös syönyt kohta kaksi purkillista Piimaxeja ja nuo ovat auttaneet kynsiin todella paljon. Nyt tosin on taas liuskoittumiskausi menossa, ilmeisesti seurausta siitä kun jossain vaiheessa unohdin syödä säännöllisesti Piimaxeja. Kynnet ovat kuitenkin yleisesti ottaen selvästi paremmassa kunnossa kuin ennen. Koetan myös nykyään muistaa rasvailla käsiä ja kynsiä säännöllisemmin jotta kädet pysyisivät kauniina, kosmetiikkaosaston myyjäkin joskus totesi mulle että "onpas sulla kuivat kädet!" joten syytä rasvailuun kyllä on.  ::) Nuo Piimaxit ovat myös siitä kivoja että eivät todellakaan maksa paljoa, kuutisen euroa purkki ja purkki riittää useaksi kuukaudeksi. Hiuksia en ole osannut tarkkailla niin että osaisin sanoa ovatko nuo Piimaxit vaikuttaneet kuinka paljon niihin, toisaalta vaikea sanoa mikä olisi Piimaxien ja mikä hyvien tuotteiden ansiota sillä olen nyt kesän jälkeen löytänyt paljon uusia erinomaisia tuotteita hiuksilleni ja hiusten yleinen kunto on parantunut senkin takia.
iHerb alekoodi ensitilaajille: GUB005. Alekoodilla saa -10 dollaria jos tilauksen arvo 40 dollaria tai enemmän, alle 40 dollarin tilauksesta saa alea 5 dollaria.

Poissa Tuu

• Hiushörhö
« Vastaus #26 : 02.01.07 - klo:15:26 »
Olen myös syönyt kohta kaksi purkillista Piimaxeja ja nuo ovat auttaneet kynsiin todella paljon. Nyt tosin on taas liuskoittumiskausi menossa, ilmeisesti seurausta siitä kun jossain vaiheessa unohdin syödä säännöllisesti Piimaxeja. Kynnet ovat kuitenkin yleisesti ottaen selvästi paremmassa kunnossa kuin ennen. Koetan myös nykyään muistaa rasvailla käsiä ja kynsiä säännöllisemmin jotta kädet pysyisivät kauniina, kosmetiikkaosaston myyjäkin joskus totesi mulle että "onpas sulla kuivat kädet!" joten syytä rasvailuun kyllä on.  ::) Nuo Piimaxit ovat myös siitä kivoja että eivät todellakaan maksa paljoa, kuutisen euroa purkki ja purkki riittää useaksi kuukaudeksi. Hiuksia en ole osannut tarkkailla niin että osaisin sanoa ovatko nuo Piimaxit vaikuttaneet kuinka paljon niihin, toisaalta vaikea sanoa mikä olisi Piimaxien ja mikä hyvien tuotteiden ansiota sillä olen nyt kesän jälkeen löytänyt paljon uusia erinomaisia tuotteita hiuksilleni ja hiusten yleinen kunto on parantunut senkin takia.

Oletteko syöneet Piimaxeja putkeen ne pari purkkia vai pitäneet välillä taukoa?

Cerise

• Vieras
« Vastaus #27 : 02.01.07 - klo:15:55 »

Mulla oli about viikon tauko välissä, ennenkuin sain uuden purkin hankittua.
Sen viikon lopussa pari kynttä alkoi lohkeilemaan, mutta ei kovin radikaalisti
tuo tauko vaikuttanut kuitenkaan. Ja kun aloin taas säännöllisesti syömään niitä
niin nopeasti meni sekin vaihe ohi  :)

Poissa Tuu

• Hiushörhö
« Vastaus #28 : 04.01.07 - klo:09:06 »

Mulla oli about viikon tauko välissä, ennenkuin sain uuden purkin hankittua.
Sen viikon lopussa pari kynttä alkoi lohkeilemaan, mutta ei kovin radikaalisti
tuo tauko vaikuttanut kuitenkaan. Ja kun aloin taas säännöllisesti syömään niitä
niin nopeasti meni sekin vaihe ohi  :)

Kiitos vastauksesta! :)

Mites, mistä ihmiset ovat ostelleet kynsikoristeita, muitakin kuin tarroja? Esim. sellaisia pieniä "timantteja" ?
Itsellä tulee mieleen nyt vain Seppälä, onko siellä tuotteet hyviä? Kyllähän kosmetologikin voi ne mulle laittaa, mutta, jos haluaa joskus itse koristella.. :)

Poissa Hunajapupu

• Tukkaguru
  • -2a M iii-
« Vastaus #29 : 04.01.07 - klo:09:16 »
^Sellaisia "timantteja" olen nähnyt muistaakseni ainakin Sokoksella ja ehkä Anttilassakin ja omani ostin Stockmannilta.
iHerb alekoodi ensitilaajille: GUB005. Alekoodilla saa -10 dollaria jos tilauksen arvo 40 dollaria tai enemmän, alle 40 dollarin tilauksesta saa alea 5 dollaria.