Kirjoittaja Aihe: Kynsien huolto/hoitoketju  (Luettu 353185 kertaa)

Poissa Magia

• Tukkaguru
Vs: Kynsien huolto/hoitoketju
« Vastaus #150 : 29.05.07 - klo:12:47 »
^ Kannattaa ainakin kuoria ja rasvata säännöllisesti. Yöksi kenties jotain paksumpaakin rasvaa. Itse välillä tyrkkään vähän Bepanthenia käsirasvan sekaan, tai sitten ihan yksinään laitan kynsiin ja kynsinauhoihin. Ruoka vaikuttaa kynsiin myös jonkin verran, olen ainakin itselläni todennyt, että maitoa juomalla kynnet tosissaan kasvavat nopeammin ja ovat kovemmat -> eivät katkea niin helposti. Nykyisin taas sitten maidon juonti vähän jäänyt, eivätkä kynnetkään kasva niin nopeasti.
Minulla tulee myös revittyä kynsinauhoja ja nahkaa kynsien lähettyviltä, lähinnä hissan tunneilla. ;D Yön aikana onneksi aika pitkälti kasvavat takaisin ja reilulla rasvalla voi auttaa asiaa myös.

Poissa Minako

• HAIRahtanut
« Vastaus #151 : 21.07.07 - klo:22:03 »
Oletteko muut OPI:n Nail Envyn käyttäjät huomanneet että se kellastuttaisi teidän kynsiä? Oon käyttänyt Nail Envyä aluslakkana useita kuukausia (yleensä vaalean ranskislakan kanssa) ja kynnet ovat tosi ikävän keltaiset. Yleensähän keltaisuus johtuu siitä, että käyttää tummaa lakkaa ilman aluslakkaa, mutta minä en siis oo tehnyt näin. Luin Make up Alleystä läpi Nail Envyn arvostelut, ja siellä jotkut olivat sanoneet että se kellastuttaa heidän kynsiään. En kyllä kovin helpolla aio lopettaa NE:n käyttöä, koska se on lopettanut mun kynsien liuskoittumisen kokonaan.

Katsoin kaupassa tänään Mavalan Mava-Whiteä, joka on "optinen kynnen valkaisija". Onko kellään käyttökokemuksiä tästä, haulla löysin pari kommenttia mutta lisää kaipailisin. Toinen tuote josta kiinnostaisi kuulla kokemuksia on jonkun aiemmin mainitsema Yves Rocherin vaalentava aluslakka.

Poissa Varla

• Tukkaguru
« Vastaus #152 : 22.07.07 - klo:15:37 »
Mulla ei kellastuta ollenkaan.Vaikka mulla on jatkuvasti Nail envy kynsissä. Onkohan muuten jotain haittaa jos koko ajan käyttää?
Mulla on vaan varpaankynnet ihan keltaiset koska käytän niissä tummaa lakkaa, pinkkiä tai punaista. Tuota YR lakkaa olen joskus käyttänyt, en muista oliko ihmeempää tehoa mutta muistaakseni antoi kynnelle kivan lilan hohtavan sävyn. Kannattaa tottakai kokeilla  8)

Luin jostain vanhasta lehdestä että kynsiä kellastuttaa se jos niitä ei pese vedellä ja saippualla kynsilakanpoistoaineen käytön jälkeen. Jaa-a...en tiedä, minä kyllä pesen kädet aina poistoaineen jälkeen, kun tuntuu inhalta kynnet...

Muoks. Korjattu kirjotusvirheitä...

Muoks. Liekkö Dermosilin kynsiöljy ihan kunnollista evästä?
« Viimeksi muokattu: 23.07.07 - klo:15:36 kirjoittanut Pelinainen »
Hang up the chick habit

Poissa Mella

• Tukkaguru
  • Butterfly effect
« Vastaus #153 : 22.07.07 - klo:16:11 »
Mun käsityksen mukaan kirkkaat/värikkäät lakat kellastuttaa kynsiä mikäli ei käytä laadukasta aluslakkaa. Mulla on ollut niin surkeita aluslakkoja kuin myös hyviä aluslakkoja ja kyllä eron huomaa: paremmat pitää kynnet 'puhtaina' eli ei keltaisuutta. Itse en ole Nail Envystä huomannut kellastuttavan kynsiäni, tosin en ole sen tarkemmin katsellut kynsiäni luonnontilassa.
( ^^)_且~~ Green tea, Anyone?

Ensin opettele tuntemaan itsesi: ja sen jälkeen kaunistaudu sen mukaisesta -Epiktetos-

Poissa minna

• Hiushörhö
« Vastaus #154 : 29.08.07 - klo:17:18 »
ostin sellaista mavalan voidetta kuiville ja hauraille kynsille, tuo sisältää vitamiineja ja keratiinia. minulla kynnet tuppaavat liuskottumaan ja katkeilemaan kun pituutta kasvavat. toivottavasti tuosta olisi apua  :)

Poissa Varla

• Tukkaguru
« Vastaus #155 : 29.08.07 - klo:17:52 »
^Lasiviila ja asetoniton kynsilakanpoistoaine myös kaveriksi  ;)
Hang up the chick habit

Poissa Shi Shi

• Tukkaguru
« Vastaus #156 : 30.08.07 - klo:08:24 »
Vähän vanhaa asiaa kommentoin, mutta mä oon todennut tuon ihan käytännössä, että suoraan kynsilakanpoistoaineen perään lakkaaminen kellastuttaa. Kummasti siistimmän värisinä pysyneet mulla sormenkynnet, kun oon aina huuhdellut niitä kunnolla juoksevan veden alla lakanpoiston jälkeen, kuivannut, hieronut reilusti karitevoita kynsinauhoja myöten, pyyhkäissyt parin tunnin päästä kasvopaperilla noin-suunnilleen-pois ja vasta sitten oon laittanut uudet lakat. Varpaankynsiä en oo jaksanut rasvailla (huuhdella kylläkin), ja ne on kellastuneet huomattavasti enemmän. Mulla tuntuu muuten parantavan lakkauksen kestoa tuo, etten kovin tarkkaan putsaa karitea pois ennen aluslakan levitystä.
Ara jo estic molt bé, gràcies! :: 2a M-F i :: " When the power of love overcomes the love of power, the world will know peace." -Jimi Hendrix

Poissa minna

• Hiushörhö
« Vastaus #157 : 30.08.07 - klo:09:53 »
^Lasiviila ja asetoniton kynsilakanpoistoaine myös kaveriksi  ;)

asetoniton kynsilakanpoistoaine minulla onkin käytössä. saako lasisia viiloja ihan marketeista?

Poissa Beatrix

• HAIRahtanut
  • Off to never-never land...
« Vastaus #158 : 30.08.07 - klo:15:25 »
^Ainakin Stockalta varmaan löytää. iiten noita on myös 8ty8beaute-nettikaupassa, jos jotain muutakin tilattavaa löytyisi... ;)
2c F ii

Annie

• Vieras
« Vastaus #159 : 30.08.07 - klo:16:12 »
Katsoin kaupassa tänään Mavalan Mava-Whiteä, joka on "optinen kynnen valkaisija". Onko kellään käyttökokemuksiä tästä, haulla löysin pari kommenttia mutta lisää kaipailisin. Toinen tuote josta kiinnostaisi kuulla kokemuksia on jonkun aiemmin mainitsema Yves Rocherin vaalentava aluslakka.

Mava-White on ihan toimiva tuote. Se tekee kynnen jopa niin vaaleaksi että käytän sitä ranskista tehdessä kynnen kärkiin (kun oikeaoppinen valkea lakka näyttää minulla luonnottomalta). Koko kynnelle levittäessä jättää semi-matan pinnan ja tekee ainakin minun kädet vähäsen paleltuneen näköisiksi, siis ilmeisesti taittaa siniseen paljonkin sen kellertävyyden vähentämiseksi. Kynnet näyttävät puhtailta tuota käyttäessä. Itse en tosin enää käytä kuin oikeastaan kynnen kärkiin harvakseltaan. Se on vielä sanottava että säilyy tosi pitkään kuivahtamatta puteliinsa, ihan positiivista. Tuo minun pulloni on jo varmaan yli kaksi vuotta vanhaa, ei varmaan enää hirveän turvallista ::)

Poissa Luna

• Tukkaguru
« Vastaus #160 : 14.09.07 - klo:21:59 »
Ainoa ongelma mistä pitää purnata ja kysellä vinkkejä, on mun toisen etusormen kynnen puolittuminen. Se siis edelleen kasvaa tavallaan kynnen kerrokset heikosti kiinni toisissaan, jolloin sitä ei saa kasvamaan juuri yhtään kun heti hajoaa heikkouttaan. Kynnen päästä katsottuna on siis mennyt ns halki, ja kun kynttä esim painaa kärjestä niin ihan näkee kuinka halkeama siirtyy yhä pidemmälle. Ei kiva, ruma ankanpoikanen  :-\

Ai niin, onhan mulla toinenkin ongelma  :D Kynnet nimittäin tykkää sivuista lähteä rispaantumaan ja halkeamaan, jolloin aikaisessa vaiheessa pelastaa viilaus ja myhöemmin vain lyhyeksi leikkaus. Mistä tämä johtuu ja miten sen voi ekäistä? Käytössä siis periaatteessa aina hoitava lakka alla ja pari-kolme kerrosta OPIa päällä.

Poissa Carietta

• HAIRahtanut
« Vastaus #161 : 14.09.07 - klo:22:07 »
^Juuri sama ongelma minullakin, luna.. Kesällä kynnet olivat huippukunnossa mutta nyt taas lohkeavat inhottavasti :-\ Toisen nimettömän kynsi lohkesi niin pahasti että tätä valkoista päätä ei näy enää ollenkaan ja pidän laastaria ettei loputkin lähtisi >:(

Poissa Luna

• Tukkaguru
« Vastaus #162 : 14.09.07 - klo:22:26 »
Luin ketjun ajatuksella läpi ja tajusin että kysehän on juurikin liuskottumisesta mistä täällä on jo juttua. Olen nimittäin aina luullut että liuskottuminen on sitä että ylhäältä alas menee sellaisia kohoumia mitkä tekee kynnen "raidalliseksi" enkä ole tajunnut että liuskottuminen on just tätä hajoamista. Pitääpä laittaa heti ensi kuussa tilaukseen OPIn nail envyjä ja lasiviila, jos noiden avulla saisin johonkin kuntoon kynnet. Mulla vain niin kiehuu tämä etusormi, heti kun saa vähän kasvamaan että voi leikata liuskottunutta pois niin liuska vaan menee syvemmälle kuten äsken kerroin  >:( räyh.

Poissa Tiizku

• Tukkaguru
« Vastaus #163 : 15.09.07 - klo:10:10 »
Kyllä nyt on kynnet taas ihanan hoidetut. Eilen harjoiteltiin koulussa manikyyrin tekemistä. Kynnet lakattiin kirkkaanpunaisiksi. Minulla on ongelmana että oikean keskisormen kynsi liuskoittuu aina kun se on kasvanut sopivaan mittaan.

Poissa Husky

• Tukkaguru
  • It takes a fool to remain sane
« Vastaus #164 : 15.09.07 - klo:10:19 »
Mulla on aina ollut hirveä ongelma mun kädet. Kynsinauhat ovat aina olleet kuivat, rikkinäiset, vertavuotavat ja kipeät. Lääkärissä on ravattu, olen löytänyt loistavat käsivoiteen, Decupalin Clinic creamin, jota käytän iltaisin. Valitettavasti vaan joka kerta kun ilmat kylmenee alkaa taas sama rumba, kynsinauhat on rumat, repaleiset ja kipeät. Joskus teinivuosina lääkäri jopa käytti jäädytyshoitoa sormiin, joka pääasiassa pahensi tilannetta, koska yleensä kynsinauhojen huononeminen johtuu aina kylmästä säästä.  ::)

Kävin sitten manikyyrissä kosmetologilla. Kunnon rasvaus ja hoito teki hyvää. Ja nyt löytyi pelastustuote, Body shopin Almond oil-kynsinauhavoide. Käytän tuota päivittäin, useastikin. Myös sormien uittaminen öljyssä auttaa. Nyt kehtaa lakata kynsiä ja ne näyttääkin hyvältä kun kynsinauhat eivät ole enää repaleiset ja rumat.
Lyhyt poikatukka liukas ja taipuisa. Toimivat tuotteet O&H, Small talk, XZ Tyrnitehis, EHS Hunajahoitis.