Kirjoittaja Aihe: Kynsien huolto/hoitoketju  (Luettu 353800 kertaa)

Poissa Varla

• Tukkaguru
Vs: Kynsien huolto/hoitoketju
« Vastaus #165 : 15.09.07 - klo:11:24 »
Mulla on myös sama ongelma että kun kynsi kasvaa pitkäksi, se alkaa repeämään sivusta. Tälläin leikkaan sitä reunasta alas asti ( eli haljenneen osan pois ) ja viilaan. Ja en ala räpläämään sitä ja joka päivä sorkkimaan joko se kasvaa, koska se vaan haurastaa enemmän. Annan rauhassa olla ja se kasvaa ajan kanssa yhtä mittaa koko kynnen kanssa.

Kannattaa hankkia OPI nail envy joko sensitive&peeling tai soft&thin. Ihan yhtä hyviä ovat. Ja se lasiviila!

Toivottavasti joku saa minun selityksistä selvää  :D
Hang up the chick habit

Poissa Sheppa

• Tukkaguru
« Vastaus #166 : 15.09.07 - klo:16:13 »
Kynnet nimittäin tykkää sivuista lähteä rispaantumaan ja halkeamaan, jolloin aikaisessa vaiheessa pelastaa viilaus ja myhöemmin vain lyhyeksi leikkaus. Mistä tämä johtuu ja miten sen voi ekäistä? Käytössä siis periaatteessa aina hoitava lakka alla ja pari-kolme kerrosta OPIa päällä.

Sama mulla, oikean käden keskisormessa on ollut jo vuoden (!) pieni repeämä toisessa sivussa, siitä se vain repeilee ylöspäin eikä auta vaikka kynsi kasvaa... Alkaa kärsivällisyys loppua, kyllä voisin odottaa vaikka 3kk että kasvaisi pois mutta en sentään vuosia. :-\ Olen jo yrittänyt muutaman kerran viilata kynttä tasaiseksi (taikaviilan kynnen tasoittaja-osalla) repeämäkohdasta mutta aina se repeämä ilmestyy uudestaan jostain.
1b F ii.
Lemppareita Joicon k-pak -sarja, Tigi O&H ha, Brunette Goddess sh ja ha, L'Anza Hair Repair-sarja, Dry Hair Moisture treatment ja Healing Moisture Kukui Nut ha. Tukan pituus vajaa bsl. Väritys n. 10/11-tasoinen tuhkanvaalea.

Poissa d&c

• HAIRahtanut
« Vastaus #167 : 16.09.07 - klo:10:03 »
Mun piti ostaa liimattavat irtokynnet, mutta päätin sitten kuitenkin aloittaa omien kasvatuksen mieluummin.  :P
No, näin kaupassa jotain 12,50 € maksavaa kynsiä vahvistavaa ainetta, jota kehuttiin mainoslehtisessäkin. Ööh, nimi alkoi T:llä - muistaakseni. Näytti sellaiselle yleiselle kovasti kehutulle (mainokset...) ökötille, joka kuulemma vahvistaa kynsiä ja auttaa niiden kasvua. Onkohan joillakin näistä kynnenvahvistajista kokemusta?
Mulla on kamalan hauraat kynnet, joita yritän nyt hoitaa runsaalla kalsiumin saamisella ja omega-3-valmisteilla ravinnon kautta. :)
I wake up, it's a bad dream,

Poissa siili

• Tukkaguru
« Vastaus #168 : 16.09.07 - klo:10:38 »
Ööh, nimi alkoi T:llä - muistaakseni. Näytti sellaiselle yleiselle kovasti kehutulle (mainokset...) ökötille, joka kuulemma vahvistaa kynsiä ja auttaa niiden kasvua. Onkohan joillakin näistä kynnenvahvistajista kokemusta?

Trind?

Mä olen kynnenvahvistajien suurkuluttaja, omat kun muistuttaa lähinnä silkkipaperia. Liuskoittuvat ja repeävät helposti, ainoastaan vahvistajien avulla saan kasvatettua pituutta. Tällä hetkellä mulla on 8ty8:stä tilattu OPIn vahvistaja, halvempi kuin Trind ja ihan yhtä hyvä.

Poissa tiiti2

• HAIRahtanut
« Vastaus #169 : 16.09.07 - klo:11:55 »
Olen viime aikoina käyttänyt kynsiöljyn sijaan Dermosilin Extra-voidetta ja tykännyt siitä tosi paljon. Levitän Extraa koko kynsinauhojen lisäksi koko kynnelle, ja lakan päältäkin voide imeytyy kynsiin hyvin. Kynnet tuntuvat Extran käytön jälkeen paremmin kosteutetuilta kuin öljyn laiton jälkeen.

Onko siihen jokin erityinen syy, että kynsinauhoille tavataan käyttää aina öljyä? Omasta mielestäni tuhdin voiteen käyttäminen on siistimpää ja tehokkaampaa kuin öljyn käyttö. Onko kynsiöljyissä esim. jokin erityinen kynsille hyödyllinen ainesosa vai ovatko kynsiöljyt pelkkää manteli- tms. öljyä? Vai onko lähinnä vain tapa, että kynsille käytetään omaa erillistä tuotetta? *paljon kysymyksiä*
2bFii, olkapäille, tyvessä oma väri ja raitoina 9.0

Poissa d&c

• HAIRahtanut
« Vastaus #170 : 16.09.07 - klo:12:38 »
Joo, Trindiä tarkoitin.
Toimiiko se todella?

Poissa Varla

• Tukkaguru
« Vastaus #171 : 16.09.07 - klo:12:47 »
Trind ei mulla toiminut todellakaan mutta EN yleistä. Itsellä on vain OPI toiminut. Saapi tilattua 8ty8beautystä tai Stockmann beautystä suomesta saa ostettua huimaan 25e hintaan...OPia siis.
Hang up the chick habit

Poissa Magia

• Tukkaguru
« Vastaus #172 : 16.09.07 - klo:13:06 »
Joo, Trindiä tarkoitin.
Toimiiko se todella?

Minulla ainakin kynnet alkoivat katkeilemaan entistä pahemmin. Samoin liuskoittuminen lisääntyi. Jatkossa pysyn Nivean kynnenkovettajissa ja ehkäpä jossain vaiheessa kokeilen tuota OPI Sensitive & peelingia.

Poissa Varla

• Tukkaguru
« Vastaus #173 : 16.09.07 - klo:13:10 »
Magia, ehdottomasti kokeile OPIa. Mulla oli Niveaa ennen ja on sekin ihan hyvä tuote mutta OPI on parasta. Loppui liuskoittuminen heti.
Hang up the chick habit

Poissa Magia

• Tukkaguru
« Vastaus #174 : 16.09.07 - klo:13:16 »
^ Kokeilisin heti, mutta olen nyt ainakin jonkin aikaa ostolakossa. Eikä 8ty8-putiikin lakat ole niin mieleeni, että välttämättä tilaan edes lisää.. OPIn paksummista lakoista, kuten Let them eat rice cake, en tykkää yhtään kun eivät kuivu koko päivänä. Sama paksuilla Essieillä. Ainoat lakat, joihin olin tyytyväinen, olivat I'm a princess you are not ja Will you mari-ache me?. Niissä ei ollut niin paksu koostumus ja kuivuivat nopeasti ja levittyivät hyvin.

Jos joku on vapaaehtoisena myymässä tuota Sensitive & peelingia, niin ostaisin kyllä mielelläni. Samoin jos joku suostuisi tekemään 8ty8 kimppatilauksen puoliksi, niin onnistuisi. :)

Poissa Helleka

• HAIRahtanut
« Vastaus #175 : 16.09.07 - klo:14:33 »
Onko siihen jokin erityinen syy, että kynsinauhoille tavataan käyttää aina öljyä? Omasta mielestäni tuhdin voiteen käyttäminen on siistimpää ja tehokkaampaa kuin öljyn käyttö. Onko kynsiöljyissä esim. jokin erityinen kynsille hyödyllinen ainesosa vai ovatko kynsiöljyt pelkkää manteli- tms. öljyä? Vai onko lähinnä vain tapa, että kynsille käytetään omaa erillistä tuotetta? *paljon kysymyksiä*

Asiantuntija en ole, mutta toivottavasti tästä viestistä on edes vähän apua.  :)  Mulla ei ole aiemmin ollut tapana käyttää mitään erikoisia kynsinauhatuotteita, kun ajattelin käsivoiteen ajavan saman asian. Edelliseen 8ty8:n tilaukseen laitoin kuitenkin mukaan pienen 7,3 ml:n pullon Creativen (tai nykyisin kai CND:n) Solar Oilia ihan vain testatakseni tuotetta.

Kyllä tällä näyttäisi olevan aika iso vaikutus ainakin mun kynsinauhoihini! Ensimmäisellä kerralla levitin siveltimellä öljyn ensin toisen käden sormiin, enkä edes ehtinyt hieroa öljyä kynsinauhoihin ennen kuin se oli kadonnut.  :o  Tajusin itse asiassa vasta silloin, että kynsinauhani ovat oikeasti ihan rutikuivat, eikä käsivoide ollut riittänyt niitä kosteuttamaan. Ulkonäöltään niissä ei ollut ollut mielestäni mitään erikoista eli eivät kasvaneet pitkin kynttä tai repeilleet, mutta kyllä ne nykyisin ovat paljon huomaamattomammat ja pehmeämmät. Toivottavasti aine tehoaa talven tullen myös kynnen ympärillä olevaan ihoon, jolla tapana kuivua ja muodostaa inhottavia tikkuja.

Pidän pulloa työpöydällä, jotta muistaisin levittää kynsille aina pari kertaa päivässä. Imeytyminen ei ole enää ihan niin supernopeaa kuin aluksi, mutta öljy katoaa ihoon helposti, joten voin käsitellä papereita ilman pelkoa sotkemisesta. Tuoksu on aluksi ihanan mantelinen, mutta katoaa iholta nopeasti. Inci on kadoksissa, mutta muistaakseni tuotteessa on ainakin E-vitamiinia.

Käsivoiteina käytän L'Occitanen Shea Butter -tuubia sekä OPIn Avojuiceja, joten en voi oikein verrata paksumpiin, Badger Balm:in kaltaisiin tökötteihin. Mutta siistimmäksi ja nopeammaksi Solar Oil on ainakin osoittautunut käytössä noihin voiteisiin verrattuna.
"I think I am, therefore, I am. I think."

Poissa tiiti2

• HAIRahtanut
« Vastaus #176 : 16.09.07 - klo:21:06 »
^Helleka, mulla on juuri tuota samaista Creativen kynsiöljyä. Se tuntuu paljon tehokkaammalta kuin Dermosilin kynsiöljy, mutta tosiaan Extra-voide tuntuu vieläkin tehokkaammalta. CND:n öljyä saan hyvän tovin hieroskella kynsiin ja odotella sen imeytymistä. Mulla kynsinauhat ovat ihan mainiossa kunnossa, mutta itse kynnet ovat kuivat ja helposti liuskottuvat. (Olen alkoholipitoisen käsihuuhteen intohimoinen käyttäjä, mikä valitettavasti näkyy kynsissä.) Kynsiöljyjä lutrasin tunnollisesti silloin, kun mulla oli rakennekynnet. Öljyn tehosta en tosiaan ole koskaan ollut erityisen vakuuttunut, mutta sehän voi toki olla vain havaintokykyni heikkoutta. Mielenkiintoista kuulla muiden kokemuksia, kiitos! :)
2bFii, olkapäille, tyvessä oma väri ja raitoina 9.0

Poissa Helleka

• HAIRahtanut
« Vastaus #177 : 17.09.07 - klo:16:42 »
^ Eri käsille tosiaankin sopii eri aineet.  :D Dilutus-pullo on minullakin ahkerassa käytössä, mutta en ole ennen viestisi lukemista edes miettinyt sen aiheuttamia ongelmia kynsien suhteen. Joten kiitos tästä, voisinkin vähän hillitä intoani käsihuuhteen käytön suhteen.

Dermosilin Extrakin löytyy kaapista, mutta makaa siellä lähinnä tyhjän panttina, kun ei tunnu toimivan mitenkään käsille saati jaloille. Ei vaan uppoa ihoon.  :-\  Rasvaan illalla kädet ja aamulla sitten pesen sen ihon pinnalla olevan rasvan pois, eivätkä kädet kuitenkaan tunnu kosteutetuilta. Sama ongelma on muidenkin vähän paksumpien rasvojen kanssa, joten öljy + vähän ohuempi voide tuntuu toimivammalta ratkaisulta. Ajattelin kuitenkin kokeilla tänä iltana, josko Extra toimisi pelkästään kynsinauhoille levitettynä. Jospa ei olisikaan ihan hutiostos! 
"I think I am, therefore, I am. I think."

Poissa d&c

• HAIRahtanut
« Vastaus #178 : 17.09.07 - klo:16:43 »
Pitäisköhän mun kiltisti hankkia Nivean kynsienvahvistajaa?
Vai tekeeköhän markettituotteilla yhtikäs mitään?  :P

Poissa Magia

• Tukkaguru
« Vastaus #179 : 17.09.07 - klo:16:51 »
^ Kyllä tuo Nivea minusta on oikein hyvää. Parasta, mitä tähän asti olen kokeillut. Osta vaan, jos et pääse OPIa tilaamaan. :)