Kirjoittaja Aihe: Kynsien huolto/hoitoketju  (Luettu 353368 kertaa)

Poissa Mariia

• HAIRahtanut
Vs: Kynsien huolto/hoitoketju
« Vastaus #180 : 26.09.07 - klo:21:47 »
Minä ostin Stockmannilta (suolaiseen hintaan) OPIn Original Nail envyn, kun minulla on liuskoittuvat kynnet. Olen nyt käyttänyt sitä kohta viikon (laittanut ainetta uuden kerroksen joka toinen päivä) ja ovat kynteni pysyneet vähän parempina nyt, mutta mieleeni tuli kun luin noita teidän suosituksia noista OPIn aineista, että olen tainnut mennä ostamaan vähän väärää ainetta...
1b M ii Tummanruskeat, taipuisat, vähän luonnonkiharat. Suunnilleen olkapäille ulottuvat.

Poissa Liisi

• HAIRahtanut
« Vastaus #181 : 26.09.07 - klo:22:28 »
Minä laitan joka ilta kynsinauhoille Pienen tuoksukaupan jojobaöljyä. Se on riittoisaa ja sopii ainakin mulle tosi hyvin! Nyt kynsinauhat alkaa näyttää niin hyviltä, että varmaan jatkossa laitan öljyä vain joka toinen ilta.
2c M i

Poissa Lingon

• HAIRahtanut
« Vastaus #182 : 27.09.07 - klo:14:45 »
Hmm.. Mitenköhän paljon noita kynsinauhoja oikein uskaltaa tökkiä ja työnnellä? Ja onko niitten "puolikuitten" näkyminen pahasta? Omat kynsinauhat on suhteellisen hyvässä kunnossa, mutta menevät paikoitellen aika pitkällekin kynnen päälle.     Yritin tässä varovasti liotella käsiäni ja työnnellä kynsinauhoja pois kynnen päältä, mitenköhän usein tuote voi tehdä? 

Poissa Herya

• Tukkaguru
« Vastaus #183 : 28.09.07 - klo:14:18 »
Voi kun olisikin sellaiset kynnet mitä voisi hoitaa ja kasvattaa ja pitää kauniina ja ja ja :(. Mun kynnet on niin ohuet että aina katkeavat kun kasvavat vähän yli sormienpäiden. Ja ei siinä mitää vaikka lyhyet oliskin mutta kun ne on myös tosi littanat eikä kaarevuudesta tietoakaan. En edes tiedä millälailla tälläisiä kynsiä pitäisi muotoilla. Kynsilakoista näyttää kivoilta vaan joku vaalea sävy. Tummia sävyjä en voisi kuvitellakkaan mun lättyminikynsille :'(. Oon niin kateellinen mun siskon vahvoille kaareville kynsille. Joskus käytin anttilasta ostettuja tekokynsiä mutta ei ne tuntunu kivoilta ja niitten kanssa sai olla ni varovainen ku tuntu aina kauheelta jos kynsi painautu ylöspäin auts >:(. Ainoo hyvä puoli kynsissäni on varmaankin kynsinauhat......

Poissa d&c

• HAIRahtanut
« Vastaus #184 : 28.09.07 - klo:15:10 »
Mää tein superpäätöksen ja päätin unohtaa rakennekynnet.  ;)
Kyselin täällä aikaisemmin kynnenkovettajista, mutta en löytänyt Niven valmistetta.
Kaupassa oli vaan Trindiä - en sitten ostanut.

Onko netissä jotain saittia, jossa kerrottaisiin kynsienhoito "lyhyesti" eli mitä aineita tarvitaan (lähinnä kasvatuspuuhissa oon ;)) kynsihoitoon, kuinka usein pitää tehdä ja mitä jne.
I wake up, it's a bad dream,

Poissa Aquatar

• Tukkaguru
« Vastaus #185 : 28.09.07 - klo:15:22 »
^ Eiköhän kasvattelupuuhissa ole tärkeimmät tuotteet hoitava alusalakka sekä kovettava päällyslakka, sekä kynsinauhaöljy/voide ja tietty kynsiviila. Kerran viikossa huolto riittää ainakin itselläni, paitsi kynsinauhoille kosteutta joka päivä. Hoitavaa aluslakkaa voi lisäillä lakan päälle esim joka toinen päivä alkuun tehokuurina jos kynnet on hauraat ja helposti liuskoittuvat/katkeilevat.
Omaan rutiiniin kuuluu kerran viikossa manikyyri, tällöin siistin kynsinauhat eli työnnän varovati taaksepäin sekä viilaan muotoon ja silloin tällöin tasoitan myös kynnen pinnan kiillotusviilalla ja lopuksi aina lakkaus ja lakan kuivuttua rasvaukset.

Poissa Varla

• Tukkaguru
« Vastaus #186 : 01.10.07 - klo:16:07 »
Miten paljon nail envyissä on teistä eroa? Käytin ensin sitä sensitive & peeling ja se oli todella loistotuote ja paransi kynteni. Joku aika sitten tilasin soft & thinin kun tuo S & P oli loppu. Minusta ei ole kyllä niin hyvää kuin S & P.
Kynnet ei ehkä kasva yhtä nopeaan ja muutenkin on se huonompaa. Onkohan original parempaa kuin soft & thin?
Hang up the chick habit

Poissa d&c

• HAIRahtanut
« Vastaus #187 : 01.10.07 - klo:20:35 »
Onko Nail Envy merkki?
I wake up, it's a bad dream,

Poissa Magia

• Tukkaguru
« Vastaus #188 : 01.10.07 - klo:20:36 »
^ Ei, vaan OPI:n hoitava kynsilakka. Tästä samalta sivulta olisi tuo tieto löytynytkin.

Poissa Lettunen

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #189 : 03.10.07 - klo:13:14 »
En ole mikään kynsiexpertti,mutta päätin kirjoittaa pari vinkkiä miten kynsistä saa hyvänkuntoiset.Elikkä yksi tälläinen (ehkä hieman kummallinen) keino on:Osta halvinta käsirasvaa ja laita sitä sellaiseen purkkiin johon pystyt upottamaan molemman käden kyntesi.Rasvan määrä voi vaihdella mutta sen on ainakin peitettävä purkin pohja.Upota sormesi niin,että kynnet sekä kynsinauhat peittyvät reilusti rasvaan.Lisää Rasvaan noin ½/1 teelusikallinen sitruunapippuria(tavallinenkin kelpaa,mutta tuo on tehokkaampi  :)).Lisää myös yksi teelusikallinen vettä ja sekoita rasva pippurin ja veden kanssa keskenään.Upota sormesi.Anna vaikuttaa 20-30 min.Sormet talouspaperilla,mutta yritä olla hankaamatta kynsiä liikaa.Älä laita mitään kynsilakkaa,vaan anna vaikuttaa ainakin yön yli.
Tätini on käyttänyt tätä menetelmää jo hyvin kauan.Hän on nyt yli 50 ja hänen kyntensä näyttävät vähintään 20 vuotiaan kynsiltä,joten tehokas tuo menetelmä varmasti on.Siinä on vaan aika paljon hommaa.
Laittamalla myös Bepanthen voidetta kynsinauhoihin,kynsinauhoista saa kanssa aika hyvät.

Edit. Tuossa muuten piti lukea pyyhi sormet talouspaperilla :D

Yhdistin peräkkäiset viestit. Edellistä viestiään voi muokata modify-napilla ettei tarvitse kirjoittaa kahta peräkkäistä viestiä. :) -Hunis
« Viimeksi muokattu: 03.10.07 - klo:13:54 kirjoittanut Hunajapupu »

Poissa calypso

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
  • iHerb alekoodi: TUN470 (-10$ ensitilauksesta!)
    • Haista Ite!
« Vastaus #190 : 03.10.07 - klo:15:33 »
Mikä idea tuossa pippurissa oikein on? Jotenkin kuvittelisi että se saattaisi pikemminkin pahentaa tilannetta etenkin jos on todella kuiva ja herkkä iho.
http://haistaite.com/- Tuoksublogi
Juurikasvu on nyt rekisteröity yhdistys ja liittymällä yhdistyksen jäseneksi voi tukea Juurikasvun toimintaa. Lisätietoa

Poissa Lettunen

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #191 : 03.10.07 - klo:16:43 »
En usko et se mitenkään ihoo huonommaks muuttaa.Mun ihoo ei oo ainakaan pilannut.Ku se pippurihan parantaa sitä kynsien laatua

Poissa Husky

• Tukkaguru
  • It takes a fool to remain sane
« Vastaus #192 : 03.10.07 - klo:16:45 »
^Mutta mihin se perustuu, että se parantaa kynsien laatua? Eikö tuon saman voisi hoitaa vaikkapa öljyllä?
Lyhyt poikatukka liukas ja taipuisa. Toimivat tuotteet O&H, Small talk, XZ Tyrnitehis, EHS Hunajahoitis.

Poissa Lettunen

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #193 : 04.10.07 - klo:12:15 »
no en kyllä tarkemmin tiedä tosta  :-\,mut sen ainakin tiedän et tehokas tuo menetelmä on...kaipa sitä öljylläkin voisi,mutta en tiedä miten se kynsiin vaikuttaa

Poissa calypso

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
  • iHerb alekoodi: TUN470 (-10$ ensitilauksesta!)
    • Haista Ite!
« Vastaus #194 : 05.10.07 - klo:00:02 »
no en kyllä tarkemmin tiedä tosta  :-\,mut sen ainakin tiedän et tehokas tuo menetelmä on...kaipa sitä öljylläkin voisi,mutta en tiedä miten se kynsiin vaikuttaa

No on ihan tutkittua, testattua ja henkilökohtaisestikin todettua että öljyt kosteuttavat kynsiä ja kynsinauhoja (siinä missä ihoa ja hiuksiakin), ja näin ollen auttavat niitä kasvamaan terveempinä. Sitä en kyllä vieläkään ymmärrä mitä virkaa pippurilla on kynsien hoidossa ja mitä se muka tekee. Sitruunan vielä ymmärtäisin (vaalentavan vaikutuksen takia) mutta sitruunapippuria en. Oikeasti kiinnostaisi tietää mihin tuo perustuu  :)
http://haistaite.com/- Tuoksublogi
Juurikasvu on nyt rekisteröity yhdistys ja liittymällä yhdistyksen jäseneksi voi tukea Juurikasvun toimintaa. Lisätietoa