Kirjoittaja Aihe: Kynsien huolto/hoitoketju  (Luettu 353184 kertaa)

Poissa d&c

• HAIRahtanut
Vs: Kynsien huolto/hoitoketju
« Vastaus #210 : 12.11.07 - klo:22:15 »
Tuota pitää tilata netistä?
I wake up, it's a bad dream,

Valentine

• Vieras
« Vastaus #211 : 12.11.07 - klo:22:19 »
Löytyy kyllä suomestakin esim. stockmanilta, mutta hinta on kaunis n. 20 e :(

Poissa Varla

• Tukkaguru
« Vastaus #212 : 13.11.07 - klo:15:26 »
Ja Kicksissä 28e. Kannattaa tosiaan tilata netistä jos tykkäät kynsilakkoja käyttää. Ei tule tilaus pahan hintaiseksi, tuolla nettiostaminen-ketjussa enempi juttua  :)
Hang up the chick habit

Miyu

• Vieras
« Vastaus #213 : 17.11.07 - klo:11:33 »
Mitenkä te olette käsittäneet sen, että kynnet pitäisi aina viilata samaan suuntaan? Muistelen lukeneeni joskus, että kynnet pitäisi myös viilata aina reunasta sisälle päin, joten viilasin vuosia niin, että puoli kynttä tuli viilattua aina samaan suuntaan ja toinen puoli vastakkaiseen (olipas epämääräinen selitys...). Ajattelin kuitenkin jokin aika takaperin kokeilla josko viilaisinkin koko kynnen samaan suuntaan, ettei kynnen keskiosaa tule viilailtua molempiin suuntiin. Tuloksena oli niin pahasti liuskoittuneet kynnet, että kaikkien huoltoyritysten jälkeen jouduin leikkaamaan ihan lyhyiksi  :'( Toivottavasti tästä ei aiheutunut mitään kovin pitkäaikaista vahinkoa... Onnistuin juuri keväällä vihdoinkin kasvattamaan pitkät kynnet, aikaisemmin on aina joutunut pitämään lyhyenä työn tai harrastusten takia. Eipä olisi aiemmin uskonut, että vaivalla kasvatettujen kynsien lyhentäminen harmittaa näin paljon :D

Mutta kumpi olisi sitten se "oikea" tapa? Kynnet alkavat aina liuskoittua reunoista, joten ajattelisin sen sisäänpäin viilauksen ehkä jotenkin pitävän kynnen paremmin kasassa... Mulla liuskoittuu kynnet aika helposti varsinkin etusormissa, toisaalta peukalonkynnet ovat yleensä olleet ihan superkestävät, mutta tämän episodin takia nekin liuskoittuivat  :P

Poissa Aquatar

• Tukkaguru
« Vastaus #214 : 17.11.07 - klo:13:02 »
^ Mä viilaan aina reunoilta sisäänpäin ja keskeltä silloin tulee viilattua vähän molempiin suuntiin. Mutta mä luulen että syy siihen miksi ei sais viilata eestaas on siinä, että tällöin siitä liikkeestä tulee tosi nopeaa ja ne kynsien kerrokset "kuumenee" ja liuskottuu sen takia. Eli mun mielestä ei haittaa jos muutaman kerran vetää molempiin suuntiin.
Itse käytän lasiviilaa ja se on kyllä paljon hellävaraisempi kynsille, kannattaa kokeilla. (Jossain on tainnu olla juttua että lasiviila ei liuskota kynsiä vaikka viilaiskin eestaas, en sitten tiedä pitääkö paikkaansa.) Paras apu liuskottuneille kynsille on hyvä aluslakka ja kunnon kosteutus. Eli käsiä rasvaillessa kannattaa rasvata kynnetkin kunnolla ja mielellään vaikka käyttää erillistä kynsinauhaöljyä/voidetta jota sitten levittää ihan kynsillekin.

Poissa Varla

• Tukkaguru
« Vastaus #215 : 17.11.07 - klo:13:23 »
^Juuri näin, kuten Aquatar kertoikin.
Itsekin käytän vain lasiviilaa, jonka voi huuhtaista vedessä ja joka on ikuinen. Mulla kulkee toinen aina käsilaukussa mukana ja toinen on kotona. Itsekin kyllä viilaan edestakaisin, saisikohan lopunkin kynsien liuskoittumisen loppumaan jos viilaisi yhteen suuntaan? Onpahan syy kyllä tässä talvessakin että kynnet vähän huonommat kuin yleensä.
Hang up the chick habit

Miyu

• Vieras
« Vastaus #216 : 17.11.07 - klo:13:47 »
Kiitos neuvoista! Lasiviilalla juurikin tuli viilattua, joten ainakin mun kohdalla näyttäisi siltä, että edestakaisin viilaaminen ei toimi :P Tuli vähän yllätyksenä tämä kynsien hapertuminen, kun viimeisen puoli vuotta olen yrittänyt hoitaa kynsiä mahdollisimman hyvin, rasvaan kädet jokaisen käsienpesun jälkeen, käytän aina käsineitä tiskatessa ja vastaavassa ja aluslakkana on OPI:n Nail Envy. Mutta pitänee ostaa joku kynsiöljy jos se vaikka pelastaisi tilanteen.

Poissa Elluli

• Tukkaguru
  • Esteetikko
« Vastaus #217 : 17.11.07 - klo:14:56 »
Musta tuntuu et mun kynnet ei kestä pitkänä vaikka tekisin mitä  >:(  Aina on ollut sama ongelma ettei nää kasva kuin tiettyyn pituuten (puolipitkiksi) jonka jälkeen murenevat ja liuskoittuvat. Voisin tietenkin vielä ostaa tuon OPIn ihmeaineen ja kokeilla sitä ennenkuin luovutan kokonaan. Kosteutukset, kynsiöljyt ja syötävät kynnenvahvistajat on jo käytössä ...  Lasiviilaa mulla ei ole kyllä koskaan ollut! Hmm.....
Hiusten kasvattelua pitkiksi ja tehohoitoa mm. öljyillä. Tällä hetkellä pituus hartioille. Värinä eri sävyistä ruskeaa. Hiuslaatu hento pohjoismainen. Intohimona myös pidennyshiukset

Valentine

• Vieras
« Vastaus #218 : 17.11.07 - klo:15:18 »
Luulin itsekkin, ettei mulle ole luotu pitkiä kynsiä, nyt kuitenkin lähes kaikki kynnet n. 7 mm pitkät ja loppuja kasvattelen kun pari katkesi muutama viikko sitten, kun revin koulussa kaappimme ovea kynsien avula auki :P. Nyt kuitenkin jatkuva hoitaminen ja kynsien varominen on jo auttanut paljon. Ja kun on koko ajan lakkaa kynsissä, niin ei ole päässyt liuskottumaankaan.

Poissa Elluli

• Tukkaguru
  • Esteetikko
« Vastaus #219 : 17.11.07 - klo:15:25 »
Mulla ei estä lakkaaminenkaan tuota liuskoittumista.

Joudun työssäni pesemään käsiäni usein, lakat ei pysy edes yhtä päivään ehjänä näissä mun luomukynsissä vaikka käytän alus ja päällyslakkoja.  >:( Rakennekynsissä taas pysyi lakka upeasti  :-* Mut en silti jaksa masentua, jos en saa tän parempia kynsiä luonnostaan niin täytyy tyytyä tähän  :D
Hiusten kasvattelua pitkiksi ja tehohoitoa mm. öljyillä. Tällä hetkellä pituus hartioille. Värinä eri sävyistä ruskeaa. Hiuslaatu hento pohjoismainen. Intohimona myös pidennyshiukset

Poissa Varla

• Tukkaguru
« Vastaus #220 : 17.11.07 - klo:17:19 »
Itsekin joudun koko ajan kastelemaan käsiä töissä mutta käytän talouskäsineitä koko ajan ja puhtaita puuvillahanskoja menee 4 paria päivässä.
Tämä talvi tekee pahaa kynsille, ainakin huomaan kyllä omalla kohdalla että ovat paljon kuivemmat ja liuskottuvat helpommin.
Hang up the chick habit

Poissa d&c

• HAIRahtanut
« Vastaus #221 : 17.11.07 - klo:17:29 »
Luulin itsekkin, ettei mulle ole luotu pitkiä kynsiä, nyt kuitenkin lähes kaikki kynnet n. 7 mm pitkät ja loppuja kasvattelen kun pari katkesi muutama viikko sitten, kun revin koulussa kaappimme ovea kynsien avula auki :P. Nyt kuitenkin jatkuva hoitaminen ja kynsien varominen on jo auttanut paljon. Ja kun on koko ajan lakkaa kynsissä, niin ei ole päässyt liuskottumaankaan.

Mitkä sun ihmeniksit ovat?
Heh, tai ne parhaimmat. ;)
I wake up, it's a bad dream,

Valentine

• Vieras
« Vastaus #222 : 17.11.07 - klo:18:09 »
Ninja: Voisin ehkäpä laittaa jotain pientä listaa... ;D

- kynsiviila aina mukana, parempi viilata hieman liuskottuneen kynnen päätä hieman lyhyemmäksi, kun antaa sen revetä kokonaan, näin kynnen asvatus aikakin on lyhyempi takaisin siihen pituuteen mihin sen haluat

- Jos kynsi liuskottuu vain vähän, viilaan lasiviilalla lohjenneen kynnen ja ns. normaalin kynnen "rajan" tasaiseksi ja laitan sen päälle hoitavaa lakkaa, näin kynsi voi kasvaa, eikä liuskoitu lisää ja liuskottuneen kohdan voi vasta sitten viilata pois.

- pidä aina kerran viikossa, esim ennen manikyyriä yö ilman kynsilakkaa, laita paksu kerros käsiin kasivoidetta ja kynsinauha voidettakynsiin. Punpuli / puuvillaset ohuet käsineet päälle yöksi , aamulla rasva on jo imeytynyt

- Manikyyrissä kannattaa laittaa reilusti veden sekaan oljyjä ja vain todella vähän jotain maitomaista pesuainetta

-kynsiliima käyttöön, toimii kuin pikaliima ja korjaa täydellisesti revenneen / lohjenneen kynnen, eroa ei enää edes huomaa, kissillä ainakin hyvä

-kannattaa panostaa hyviin lakkoihin, se suojelee kynttä niin värjäytymiltä kuin ulkomaailmaltakin. Lisäksi kosteutta haihtuu vähemmin

-kannattaa poistaa kynsilakka vain kerran viikossa, lisää mielummin lakkaa, kun tekee koko lakkausta uudestaan. Kaikki kynsilakan poistoaineet tekevät hallaa kynsille, toiset enemmän, toiset vähemmän.

Tässä oli jotain vinkkejä, tietenkin kannattaa varoa kynsien käyttöä ns. työkaluina ja pitää kynnet viilattuina tasaisiksi, että eivät tartu esim. neule puseroon. En tiedä oliko apua, minulla nämä ovat ainakin toimineet :)

Poissa suhina

• HAIRahtanut
« Vastaus #223 : 17.11.07 - klo:22:38 »
^Hyviä vinkkejä ja lisäisin tuohon vielä biotiiniin, josta on oma ketju hiushoito-puolella. Itse syön Biorin nimistä valmistetta kuurittain ja kynsien liuskoittuminen on vähentynyt huomattavasti. Suosittelen.

Miyu

• Vieras
« Vastaus #224 : 18.11.07 - klo:05:10 »
Kokeilin laittaa kynsiin vehnänalkioöljyä lakkaamattomiin kynsiin, kun kynsiöljyä en tähän hätään saanut mistään, ja se kyllä imeytyi ihan hetkessä  :o Taisivat kynnet olla todellakin kosteuden puutteessa... Onkohan tuo hyvää jatkuvassa käytössä, vai kannattaisikohan panostaa ihan oikeaan kynsiöljyyn..?

Noita Valentinen antamia vinkkejä voisi myös kokeilla ;) Lakka on yleensä suojannut aika hyvin, mutta enpä ole keksinyt käyttää kynsiliimaa jos on lähtenyt liuskoittumaan.