Kirjoittaja Aihe: Kynsien huolto/hoitoketju  (Luettu 353187 kertaa)

Poissa Varla

• Tukkaguru
Vs: Kynsien huolto/hoitoketju
« Vastaus #225 : 18.11.07 - klo:11:51 »
Ja vinkkeihin vielä, kannattaa käyttää vain asetonitonta kynsilakanpoistoainetta, maybellinen vihreä pullo. Itse joudun läträämään kynsilakanpoistoaineella ainakin 2-3 kertaa viikossa niin ei tykkää kynnet niin pahaa.
Hang up the chick habit

Poissa Ulrika

• Tukkaguru
« Vastaus #226 : 18.11.07 - klo:16:56 »
En oo varma olisiko tälle parempi ketjukin, saa siirtää jos on...

Eli ongelmana on sellainen, että oikean käden peukalon kynsi on tällä hetkellä vahingoittunut. Se jäi koiran hampaiden väliin (vahinkotapaus) ja sen seurauksena aivan juuresta kynsi halkesi vaakasuoraan melkein vasemmasta reunasta vähän yli puolen välin kohti oikeaa reunaa. Aluksi kynsi meni aivan mustaksi korkeussuunnassa noin puoleen väliin asti, mutta koska kynsi halkesi, tuli sieltä suurin verimäärä pois. On tuo kyllä vieläkin osittain musta/lila/punertava. Tapahtuneesta on nyt sen verran aikaa, että pelkoa kynnen irtoamisesta ei ole. Kynsi pääsee kasvamaan ja sain ohjeeksi varmistaa tuon kasvun mahdollisuuden (silloin kysi ei irtoa) ja perusvoidetta voi hieroa kynteen. Kynsiini käytän Trindiä (läpinäkyvää) säännöllisesti ja nyt en ole uskaltanut tuolle kynnelle tehdä sen suhteen oikein mitään. Vanhoja jämiä en ole uskaltanut poistaa kynsilakanpoistoaineella. Kunhan kynsi tästä kasvaa pidemmäksi vielä jonkun aikaa tulee ongelmaksi se, että tahtoisin jotenkin varmistaa sen ettei se repeä/lohkea/halkea liian aikaisin ja tee kivuliasta paljastusta kynnen alaiselle iholle. Koska kynnessä on tuo halkeama ja sen alla vielä verta, en oikein uskaltaisi laittaa siihen mitään liimaakaan. Myös sairaanhoitaja, jonka kanssa asiaa pohdin, ei suositellut liimaa. Ja koska olen oikeakätinen, tulee sillä peukalolla/kynnelläkin osuttua vaikka mihin ja tehtyä vaikka mitä... Onko kellään ideoita tuohon suojaukseen tai kokemuksia samantapaisesta tilanteesta?

Tänään on nimenomaan tekemispäivä!

Valentine

• Vieras
« Vastaus #227 : 18.11.07 - klo:17:28 »
Olisiko parasta laittaa siihen päälle pala urheiluteippiä ja sitten laastari, jota voisit vahtaa n. kerran päivässä...?

Poissa Ulrika

• Tukkaguru
« Vastaus #228 : 18.11.07 - klo:17:41 »
^No laastaria mä en enää oo siinä pitänyt, koska ei sieltä sitä verta vuoda (eikä siihen edes satu) ja olen jotenkin ajatellut että sen haavan kuuluis hengittää, niin se paranisi nopeammin. Mut millaista urheiluteippiä sä meinasit, oiskohan se tarpeeksi hengittävää? Mä en tiedä oikeestaan mitään urheiluteipeistä...  :-[ Ja pysyisköhän se itsekseen kiinni jos siitä leikkaisi vaan sellaisen kynnenkokoisen palan, ettei tarttis koko sormen ympärille laittaa? Mun iho kun ei oikein tykkää sellaisista pitkistä hautumisista esim. laastarin alla ja tää luultavasti on pitkä projekti, koska toi kynsi kasvaa aika hitaasti kuitenkin.  :(

Valentine

• Vieras
« Vastaus #229 : 18.11.07 - klo:17:53 »
Niin, no siis jos sitä ei enää varsinaisesti tarvitsisi suojata miltään, niin toi urheiluteippi voi olla aika huono idea... En oikeastaan keksi mitään muuta, kun yritää vältellä sitä kynttä. Aika vaikea ongelma sinulla  :-\

Poissa Varla

• Tukkaguru
« Vastaus #230 : 18.11.07 - klo:19:21 »
En tiiä mutta minä antaisin vaan olla ja kasvattelisin rauhassa. Liimaa tms. en ainakaan laittaisi. Suojauksesta en tiedä, mutta yrittäisin varoa peukalolla tekemistä.
Hang up the chick habit

Poissa Ulrika

• Tukkaguru
« Vastaus #231 : 18.11.07 - klo:19:34 »
^Joo no nyt mä vielä tosiaan annan tän kasvaa rauhassa, mutta odottelen jo kauhulla tuota, kun kynsi alkaa kasvaa niin pitkäksi, että tuo halkeama alkaa tulla siihen osaan, joka ei enää ole niin kiinni siinä sormen lihassa, siis sille "normaalisti valkoiselle tipille". Ei tää kuitenkaan ihan täysin vaakasuora halkeama oo, eikä tietenkään tuo rajakaan lihassa kiinni olevan ja ei -olevan kynnen välillä oo ihan vaakasuora, ja pelkään että tuossa vaiheessa, kun osa halkeamasta ei enää ole kiinni lihassa, koko kynsi repeytyy pahasti. Onpa vaikeaa keksii noille osille oikeat ilmaisut, mutta ehkä ymmärrätte tai sit mun pitää alkaa valokuvata... Kiitos kun yritätte auttaa!  :)

Poissa calypso

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
  • iHerb alekoodi: TUN470 (-10$ ensitilauksesta!)
    • Haista Ite!
« Vastaus #232 : 19.11.07 - klo:02:27 »
Kannattaa viilata sitä kynttä varovasti sitä mukaa kun se kasvaa, mahdollisimman lyhyeksi. Näin sen ei pitäisi niin helposti repeytyä ennen kuin mahdollisesti vasta loppuvaiheessa jolloin halkeama on jo sormen päässä  :)
http://haistaite.com/- Tuoksublogi
Juurikasvu on nyt rekisteröity yhdistys ja liittymällä yhdistyksen jäseneksi voi tukea Juurikasvun toimintaa. Lisätietoa

Poissa theodora

• HAIRahtanut
« Vastaus #233 : 21.11.07 - klo:14:30 »
-kynsiliima käyttöön, toimii kuin pikaliima ja korjaa täydellisesti revenneen / lohjenneen kynnen, eroa ei enää edes huomaa, kissillä ainakin hyvä

Ostin elämäni ensimmäistä kertaa kynsiliimaa juurikin tähän tarkoitukseen, mutta kaipaan tarkempia ohjeita miten rikkinäisen kynnen saa paikattua. Siis miten sen liiman saa levitettyä juuri haluttuun kohtaan? Käytättekö jotain tikkua/sutia apuna? Suoraan pullosta laitettuna tulee liikaa - vai ostinko vain vääränlaisen pullon?   ???

Poissa d&c

• HAIRahtanut
« Vastaus #234 : 27.11.07 - klo:10:13 »
Valentine:
Mitä tuotteita käytät kynsissäsi?

Onko kenelläkään kokemuksia Maybellinen tuotteista?
Entäpä saako OPI-tuotteita esim. Sokokselta?
I wake up, it's a bad dream,

Poissa Aquatar

• Tukkaguru
« Vastaus #235 : 27.11.07 - klo:10:32 »
^ OPIa ei taida Sokokselta saada, mutta Stockmannilta ja Stockmann beautyistä saa :)

Poissa Varla

• Tukkaguru
« Vastaus #236 : 27.11.07 - klo:14:42 »
Ja naile nvyä saa myös Kicksistä. Maybellinet on ihan ok, mutta ei ainakaan mulla parantanut kynsiä...
Hang up the chick habit

Poissa suhina

• HAIRahtanut
« Vastaus #237 : 27.11.07 - klo:16:47 »
Tänään tartui mukaan Body Shopin Almond oil, nail & cuticle balm. Onkohan jollain kokemuksia tuosta? Näin ensikokeilulla ainakaan tuo imeytyvyys ei ole huippua, mutta jos kynsien kunto paranee, niin annan anteeksi.

Poissa Husky

• Tukkaguru
  • It takes a fool to remain sane
« Vastaus #238 : 27.11.07 - klo:22:04 »
^Toi on mun mahdottomasti halkeileville ja vertavuotaville kynsinauhoille aivan ehdoton. Tai siis paras tähän mennessä löytämäni, joka on järkevässä paketissa. Tuubit tuntuu epäkäytännöllisiltä. Kynsinauhojen kunto on kyllä parantunut huomattavasti tuon käytön aloittamisen jälkeen. Tuolla tulee rasvailtua kynsinauhat muutaman kerran päivässä. Mulla se imeytyy ainakin ihan hyvin.
Lyhyt poikatukka liukas ja taipuisa. Toimivat tuotteet O&H, Small talk, XZ Tyrnitehis, EHS Hunajahoitis.

Valentine

• Vieras
« Vastaus #239 : 27.11.07 - klo:23:40 »
Valentine:
Mitä tuotteita käytät kynsissäsi?

Tällä hetkellä käytössä ensimmäisetä kertaa elämässä OPI:n, Orlyn ja Poshen lakkoja.  Olen huomannut, että tuo OPI:n sensitive & Peeling on todella toimiva, kuten myös Poshe päällyslakkana kovettaa kynnet hyvin ja antaa lakalle kiiltoa, ei kuitenkaan omassa suht kuluvassa käytössä kestä kuin 2 päivää. Varmaan täytyisi lisätä tuota päällyslakkaa päivittäin, niin ei värilakka siellä alla alkaisi kulua. Mielestäni värilakoissa Mavala on kuitenkin aika lähellä OPI:n lakkoja pysyvyyden puolesta. Opilla etuna suuri värivalikoima ja suuret pullot.
       Kynsinauhoihin ja kynsiin käytän vaihtelevasti eri rasvoja, kun kynsinauhat ovat huonossa kunnossa, auttaa tuo edellä mainittu TBS:in voide, mutta peruskosteutuksena ainakin omille kynsilleni riittää esim. erisanin tai LV:n kuiville käsille tarkoitettu käsivoide, samalla kun rasvaa kädet, voi laittaa vähemmän muualle käsiin ja enemmän kynsiin ja sormeinpäihin. Myös lääkärin suosittelema Ceralan on toiminut myös hyvin, samalla tavalla käytettynä kuin nuo käsivoiteet. Käsiä rasvaan vähintään 2 kertaa päivässä, tämä riittää itselläni pitämään kynsinauhat ja kynnetkin kunnossa.
       Kynsilakan poistoaineena käytössä on asetoniton vihreä Maybellinen kynsilakan poistoainen. Itselläni kynnet alkavat heti liuskoittua kun käytän asetonitonta. Jos siis käytössä asetonia sisältävä lakanpoistoaine, kannattaa kokeilla vaihtaa asetonittomaan.  Kuten jo edellä kerroinkin, kynsien korjaamiseen käytän Kiss kynsiliimaa, jota saa Stockalta halvalla. Hyvä ja halpa tuote siis, ei vaan kannata laittaa liikaa, sillä liima ei tunnu kivalta mentyään iholle. Kynsiviilana käytän joko lasiviilaa, tai kynsien kiillostusviilan sitä ns. kovinta (yleensä mustaa) puolta. Karkealla viilalla saa toki nopeampaa, mutta sillä saa myös nopeampaa tuhoa ( T: puolet kynnestä pois viilannut ;D) ja se voi samalla edesauttaa kynsilevyjen irtoamista toisistaan.

Toivottavasti en unohtanut jotain.