Kirjoittaja Aihe: Kynsien huolto/hoitoketju  (Luettu 353214 kertaa)

Poissa princess

• HAIRahtanut
Vs: Kynsien huolto/hoitoketju
« Vastaus #255 : 16.12.07 - klo:11:58 »
Mä nyt eilen päätin ottaa tekokynnet pois, kun pari sinkosi irti sellaisella voimalla että... Ostin Opin Manicure  Maintenance- setin (siinä on Nail Envy, Sweet Heart- lakka, Avoplex- kynsiöljy, pieni käsivoide ja viila), ja päätin alkaa sitkeästi uudestaan kasvattamaan. Eli suunnitelmaan kuuluu Nail Envy säännöllisessä käytössä, kynsiöljy, käsivoide, biotiinin ja kalkin syöminen. Saa nähdä tuottaako tulosta, voi olla että taas hermostun kynsieni heikkouteen ja tyydyn omiin nysiini.  >:(
Mä vaan edelleen haluaisin rakennekynnet ja kun omat kynnet olis tarpeeks pitkät jne, niin sit geelit. Tulevana opiskelijana ei ole oikein varaa  :-\
« Viimeksi muokattu: 03.03.08 - klo:18:33 kirjoittanut princess »
I bruise easily, so be gentle when you handle me
There's a mark in me, like a love heart, carved on a tree

Avon Vippari

• Vieras
« Vastaus #256 : 16.12.07 - klo:12:07 »
Mä nyt eilen päätin ottaa tekokynnet pois, kun pari sinkosi irti sellaisella voimalla että... Ostin Opin Manicure  Maintenance- setin (siinä on Nail Envy, Sweet Heart- lakka, Avoplex- kynsiöljy, pieni käsivoide ja viila), ja päätin alkaa sitkeästi uudestaan kasvattamaan. Eli suunnitelmaan kuuluu Nail Envy säännöllisessä käytössä, kynsiöljy, käsivoide, biotiinin ja kalkin syöminen. Saa nähdä tuottaako tulosta, voi olla että taas hermostun kynsieni heikkouteen ja tyydyn omiin nysiini.  >:(
Mä vaan edelleen haluaisin rakennekynnet ja kun omat kynnet olis tarpeeks pitkät jne, niin sit geelit. Tulevana opiskelijana ei ole oikein varaa  :-\ Toisekseen en tiedä täältä Kainuusta läheltä ketään tosi hyvää kynsien laittajaa, joten jos kukaan osaa sanoa, niin otan mielellään neuvoja vastaan!  :)

Kerro sitten oliko paketista hyötyä, itselläni on myös herkästi lohkeilevat kynnet ja pienikin särö repäisee kynnen. Liekö jotain vikaa pinnassa vaikka syön monipuolisesti myös kalkkia

Poissa Mariia

• HAIRahtanut
« Vastaus #257 : 16.12.07 - klo:12:12 »
Minunkin tekisi mieli ostaa tuo paketti Stockalta, mutta kun ostin tuossa aiemmin syksyllä Nail Envyn ja marraskuussa kanta-asiakastarjouksesta Sensitive & Peeling Nail Envyn, niin liekö menee pilalle uusi ennen kuin saan sen käyttöön :P Noita paketin muita tuotteita olisi niin kiva kokeilla, minulla on kyllä kynsien kunto parantunut näkyvästi noiden OPI:en myötä.
1b M ii Tummanruskeat, taipuisat, vähän luonnonkiharat. Suunnilleen olkapäille ulottuvat.

Poissa princess

• HAIRahtanut
« Vastaus #258 : 16.12.07 - klo:12:32 »
^Mariia, kiva kuulla.  :) Onko sulla hennot kynnet? Kumpi on parempi, S&P vai Original?
Ja lupaan raportoida tässä, kunhan projekti on kestänyt muutaman viikon.  :)
I bruise easily, so be gentle when you handle me
There's a mark in me, like a love heart, carved on a tree

Poissa Mariia

• HAIRahtanut
« Vastaus #259 : 16.12.07 - klo:16:12 »
On minulla kyllä aika hennot kynnet, ja yhteen väliin ne liuskoittui koko ajan mut nyt on vähentynyt. En oikein osaa vielä verrata noita kahta keskenään... Pari kertaa oon laittanut niitä sillä tavalla että ensin S&P yksi kerros ja sitten sen kuivuttua päälle Originalia yksi kerros.
1b M ii Tummanruskeat, taipuisat, vähän luonnonkiharat. Suunnilleen olkapäille ulottuvat.

Valentine

• Vieras
« Vastaus #260 : 16.12.07 - klo:22:10 »
^Saako kysyä kuinka pitkät kynnet sulla oli ennen kuin leikkasit? Ilmeisesti todella pitkät jos lyhensit 4-millisiksi... :P

Olivat kai n. 1 cm pitkät  ;D Nyt kasvattelen näitä huvikseen taas hieman pitemmiksi kun olen niin laiska viilaamaan...

Poissa Lingon

• HAIRahtanut
« Vastaus #261 : 02.01.08 - klo:16:39 »
Mulla on kynsiongelma. Molempien keskisormien kynnet kasvavat ihan eri tavalla kuin muut. Ne ovat jotenkin lättänämmät ja kasvaessaan taipuvat sormenpäätä kohti ruman näköisesti. Onko tuolle tehtävissä mitään, saako niitä jotenkin normaalimmiksi? Ihan lyhyinä näyttävät ihan oklta, mutta kasvaessaan rumilta. Olisi kiva kasvatella pitemmät kynnet, kun ne kuitenkin ovat muuten hyvät ja vahvat, mutta nuo pari kynttä näyttävät pitempinä niin hirveiltä etten oikein kehtaa.

Poissa leeinsane

• HAIRahtanut
« Vastaus #262 : 03.01.08 - klo:21:03 »
hmm. miten te sitä lasiviilaa käytätte? reunoilta keskelle vai toisesta reunasta suoraa toiseen?

Poissa Magia

• Tukkaguru
« Vastaus #263 : 03.01.08 - klo:21:08 »
^ Minä käytän reunoilta keskelle.

Poissa SH

• Tukkaguru
« Vastaus #264 : 03.01.08 - klo:21:19 »
Mun ymmärtääkseni lasiviilalla saa viilata edestakaisin ja niin sitä käytänkin. Onko kellään muulla Essien lasiviilaa? Mun mielestä sillä työskentely on todella hidasta.

Poissa Aquatar

• Tukkaguru
« Vastaus #265 : 03.01.08 - klo:23:47 »
^ Mulla on Essien lasiviila. Onhan sillä aika hidasta viilailla, mutta toisaalta mulla ei muista lasiviiloista ole kokemusta, joten en tiedä meniskö muilla nopeammin. Onneksi sentään voi edestakaisin viilata niin menee nopeammin. Muuten olen ollut tyytyväinen viilaan, puhdistuu helposti ja tuntuu kestävältä.

Poissa Luna

• Tukkaguru
« Vastaus #266 : 04.01.08 - klo:00:06 »
Mulla on tullut kynsiin niin isoja ongelmia että kynsialueet alkaa olla jo kipeät. Kynsikerrokset irtoavat nykyään tuolta ihon väriseltäkin alueelta niin, että jää vain todella paperinohuelti kynttä jäljelle. Tällä hetkellä irtoaa noin puolen sentin matkalta tuota kerrosta, ja on tosiaankin kynnen alta hieman kipeänä. Tämä on aika kamalaa ja tähän olisi pakko saada apua jostain  :'( Kynsissä ei siis näy mitään muutoksia ja ihan normaalit kaikin puolin, kynsikerroksien välissä ei vain näytä olevan yhtään sidosaineita pitämään kynsi kasassa.

Poissa Helleka

• HAIRahtanut
« Vastaus #267 : 04.01.08 - klo:00:21 »
^Auttaisko tuohon ensi hätään taikaviilan käyttö? Mulla ainakin se on vähentänyt lohkeilua jonkin verran. Millaista kosteutusta käytät kynsille ja kynsinauhoille?
"I think I am, therefore, I am. I think."

Poissa Luna

• Tukkaguru
« Vastaus #268 : 04.01.08 - klo:00:35 »
^En usko että viilalla on asian kanssa tekemistä, taikaviilaa olen kokeillut ja tilanne vain paheni. Kynsi siis on leikattuna ihan lyhyeksi niin ettei valkoista osaa ole, ja silti huomaa kuinka kynsi on mennyt jo kahteen osaan. Kun kynsi tökkää johonkin päällimmäinen osa lohkeaa jolloin se on pakko poistaa ettei tartu joka paikkaan kiinni. Olen koittanut että viilaan taikaviilalla lohjenneen palan kohdalta mutta ei tuohon auta muu kuin varovasti ottaa päälykuori pois mahdollisimman pieneltä alueelta.

Mulla on käytössä Nailtekin extra, ollut jo jotain vuoden ainakin, eikä kyllä ole tehnyt mitään hyvää kynsille  :-\ Sen päällä värilakkaa. Ajattelin ostaa OPIn sensitive&peeling -lakkaa ja lasiviilan jos ne jotain auttaisivat, mutta tämä kynsikipu on jo jotain niin extremeä että en tiedä auttaisiko lääkärissä käynti vai onko tämä vaan "tavallista" kynsien heikkolaatuisuutta? Varsinaisia muita kosteutusjuttuja en käytä kynsille, tavallista kosteusvoidetta olen laittanut useimmiten lakan vaihdon yhteydessä. Lakat siis vaihdan kerta viikkoon.

Poissa Helleka

• HAIRahtanut
« Vastaus #269 : 04.01.08 - klo:00:47 »
Auts! Aika ikävältä kuulostaa.  :(  Miten olis jos kokeilisit öljytä kynnet ja kynsinauhat vaikka jojobaöljyllä ainakin pari kertaa päivässä jos ei useamminkin? Kuivuushan se on yksi yleinen syy tuohon lohkeamiseen. Ei se öljyäminen tietenkään parin päivän sisään helpotusta tuo, mutta voisi auttaa pitemmän päälle.

Mulla oli pitkään käytössä Nailtekin Hydration Therapy ja kyllä se jonkin verran auttoi - ongelmana oli vain se, että värilakka kuoriutui päivän-parin jälkeen siitä päältä pois. Nyt sitten käytän Creativen SolarOilia ja öljyän kynsiäni vähintään sen kaksi kertaa päivässä. Oikean käden etusormesta on lohjennut vähän päällimmäistä kerrosta pois, mutta kaikki muut kynnet ovat tällä hetkellä kunnossa. *koputtaa puuta*

Luulisin, että melkein mikä tahansa öljy voisi auttaa, tuo jojobaöljy vaan oli jäänyt mieleen joltakin kynsiforumilta.
"I think I am, therefore, I am. I think."