Kirjoittaja Aihe: Kynsien huolto/hoitoketju  (Luettu 353811 kertaa)

Poissa crema

• Hiushörhö
Vs: Kynsien huolto/hoitoketju
« Vastaus #270 : 04.01.08 - klo:02:37 »
^^

Luna, jospa lakkojen sun muiden kokonaan pois jättö ja ahkera kynsien ja käsien rasvailu auttaisi asiaa? Itse olen huomannut että mulla tuota lohkeilua ja liuskoittumista esiintyy kunhan olen käyttänyt lakkoja muutaman viikon putkeen (ei kylläkään ikinä niin pahasti että olisivat olleet kipeät). Voisit ainakin kokeilla jos muutaman viikon lakkatauko auttaisi asiaa, tuskin pahemmaksikaan voi mennä. Jojobaöljy kuulostaisi aika hyvältä, itse olen paremman puutteessa vedellyt ihan tavallisia käsirasvoja ja oliiviöljyä kynsille kosteuttamaan.

Poissa crema

• Hiushörhö
« Vastaus #271 : 04.01.08 - klo:02:40 »
Mulla on kynsiongelma. Molempien keskisormien kynnet kasvavat ihan eri tavalla kuin muut. Ne ovat jotenkin lättänämmät ja kasvaessaan taipuvat sormenpäätä kohti ruman näköisesti. Onko tuolle tehtävissä mitään, saako niitä jotenkin normaalimmiksi? Ihan lyhyinä näyttävät ihan oklta, mutta kasvaessaan rumilta. Olisi kiva kasvatella pitemmät kynnet, kun ne kuitenkin ovat muuten hyvät ja vahvat, mutta nuo pari kynttä näyttävät pitempinä niin hirveiltä etten oikein kehtaa.

Eipä oikein. Se kasvu taitaa lähteä sieltä juuresta käsin joten sitä on paha lähteä muuttelemaan. Mutta ehkä niihin rumakynsiin voisi laittaa tipit että näyttäisivät ja kasvaisivat sitten suoraan?

Poissa Kimara

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
  • Smartass
« Vastaus #272 : 04.01.08 - klo:08:32 »
Mulla kasvo kanssa aikasemmin etu- ja keskisormien kynnet niin että olivat melkein suorat muutaman millin pituuteen asti ja alkoivat sitten taipua peukun puolelta alaspäin. Siis vaan toisesta reunasta. Sitten asennutin rakennekynnet ja säännöllisen epäsäännöllisesti pidin niitä n. 7 kk ja sen jälkeen ei ole enää kieroilua näkynyt. Tosin kynnet on nyt aika heikossa hapessa joten en tiedä mikä on tulos jos ne kasvais oikeesti pitkiks. Mutta päällisin puolin vaikuttaa normaalilta ja kaareutuu tasasesti sormenpään kummallekin puolelle.
1a F ii Tukkakuva

Poissa SH

• Tukkaguru
« Vastaus #273 : 04.01.08 - klo:09:11 »
Luna; Onko kipu yhdessä kynnessä vai kaikissa? Mäkin suosittelen öljyä (mitä tahansa öljyä tähän hätään). Jos haluat oikean kynsinauhaöljyn niin ainakin LCN:llä on sellainen, jota saa Sokokselta. Voit vaikka uittaa kynsiä oliiviöljyssä. Käyttäisin myös tuhtia käsirasvaa ja yöksi puuvillahanskat käteen. Laastaria ei varmaan kannata laittaa, mutta voisikohan sellaisesta puuvillaharsositeestä olla apua...suojaisi niiltä tökkäisyiltä. Puuvillahanskojahan voi pitää muutenkin ainakin kotona ja töistä riippuen töissäkin ehkä (mahdollisesti toisten hanskojen alla).
Kyllä mä melkein lääkäriin menisin ja ottaisin varmuuden vuoksi ne kynsilakatkin mukaan, ties mitä myrkkyjä niissäkin on. Tekevät varmaan hallaa rikkinäiselle kynnelle. Nailtekin ohjeissakin taidetaan pyytää suojaamaan kynsinauhat lakalta, joten tuskn suosittelisivat kipeälle kynnelle. Kipu tuskin sulla siis on sitä mitä joillekin tulee, kun ei ole lakkaa kynsissä eli kynnet tottuneet lakkaan ja oireilevat jos sitä ei ole. Lakkaa tuskin siis kannattaa käyttää nyt ollenkaan.
Kyllä tuo ongelma olisi syytä saada mahdollisimman nopeasti kuntoon. Yleislääkäri ei välttämättä ole expertti kynsiasioissa, mutta varmaan jotain osaa sanoa ja neuvoa eteenpäin.

Poissa d&c

• HAIRahtanut
« Vastaus #274 : 04.01.08 - klo:10:07 »
Minä sain nyt vihdoin OPI:n Sensitive & Peeling-ainetta. ;) Tänään olisi tarkoitus kokeilla. Lisäksi ostin Maybellinen kynsilakan poistoainetta, koska kotona on ollut vain asetonipitoista halpamömmöä. Kynsinauhoille mulla on Mavalanin kynsinauhaöljyä, viilaukseen ihana lasiviila ja aluslakkana Maybellinen lakkaa.

Ongelmana ovat nyt vain kynsinauhat. Ne ovat aika näkyvät ja pehmenevät öljyllä (ajattelin vielä kokeilla oliiviöljyä kynsinauhaöljyn lisäksi ja laittaa rasvaa), mutta en jotenkin osaa tökkiä niitä siistimmiksi. En myöskään ole löytänyt marketeista appelsiinipuutikkuja - aivan ihmeellistä! Olisikohan jotain muuta konstia tökkiä noita kynsinauhoja, kun ei marketit tarjoa kunnon kynsienhoitovälineitä?  ;)
I wake up, it's a bad dream,

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #275 : 04.01.08 - klo:10:10 »
Mie viilailen kynnet lyhyiksi silloin, kun ne alkavat osumaan vääriin tietokoneen näppäimistön nappuloihin. Inhottaa, kun yrittää painaa vaikka K-näppistä, niin kynsi osuukin I-näppikseen :-X Kerran oon liian pitkillä kynsillä deletoinut vahingossa pitkän kirjoittamani kirjeen. Haluan, että kynteni ovat sopusuhtaisen pituiset: jos yksi kynsi katkeaa, lyhennän kaikki muutkin samaan pituuteen. Kynsien täytyy olla myös tietyn muotoiset ja taaskin sopusuhtaiset, ne eivät saa leventyä kynnen valkoisen osan loppua kohden. Noin kahden viikon välein kiillotan kynteni päällysosan, en halua niiden olevan epätasaiset, joten sellainen "taikaviilaus" auttaa siihen ongelmaan. Jopas mulla on hyvännäköisille kynsille vaatimuksia, en ole asiaa ennen tajunnutkaan :D

Poissa Lingon

• HAIRahtanut
« Vastaus #276 : 04.01.08 - klo:11:33 »
Eipä oikein. Se kasvu taitaa lähteä sieltä juuresta käsin joten sitä on paha lähteä muuttelemaan. Mutta ehkä niihin rumakynsiin voisi laittaa tipit että näyttäisivät ja kasvaisivat sitten suoraan?

Vähän arvelinkin, ettei noille voi oikein mitään tehdä. En oikein tiedä noista tipeistä mitään, mutta eikös ne sitten kuitenkin ole erinäköiset kuin omat kynnet?

Poissa Luna

• Tukkaguru
« Vastaus #277 : 04.01.08 - klo:11:53 »
Kiitos kaikille hurjasti avusta! Jojobaöljyä multa löytyy joten sillä taidan alkaa muhittelemaan kynsiä muiden öljyjen kanssa  :D Tarkennuksena vielä se että ongelmana ei ole ollenkaan kynsinauhat vaan pelkästään kynnet. Nauhat on hyvässä kunnossa "ihan itsestään" vaikka niihin monesti meneekin aluslakkaa. Nailtekin lisäksi mulla on lakkoina pelkästään OPIa, muillle ei niistä ole kait tullut mitään joten vika ei kai värilakassa ole  ???

Kipu on siis niissä kynsissä siinä kohtaa missä ei ole kuin todella ohuelti kynttä. On aina pakko ottaa koko liuska leveyssuuntaisesti pois eli kipu on käytännössä kynnen päissä noin puolen sentin alueella.

Nyt en sitten tiedä mikä tässä olisi järkevintä, ostaa sitä sensitive&peeling-lakkaa ja lakkailla sillä vai pelkästään jojobaöljytä, vaiko kumpaakin?

Kyllä mullakin tuntuu kynsissä jännälle aina kun lakan ottaa pois, mutta ei se tunne kyllä kipua ole lähimainkaan vaan semmoinen ihan omanlainen hassu tunne kynsissä  ;D

Poissa Livia

• Tukkaguru
« Vastaus #278 : 04.01.08 - klo:11:55 »
Miten pystyisin lopettamaan kynnen laidalla olevan nahan repimisen :-\ Oon ihan tyhmä, kun en vaan voi olla repimättä varsinkin peukalon kynnen laitoja toisella kynnellä. Varsinkin kun hermostun niin teen tätä. Sitte alan repimään niitä hampailla ja tänään onnistuin repaisemaan niin ison palasen, että meni vereslihalle ja kirvelee pirusti. Ei pikkulapsetkaan tee tällaista, miksen mä voi lopettaa. Tosi nätin näköset sormet on joo, välillähän ne paranee, mutta kohta alan taas repimään.

Suunnittelin, että ostaisin jotain tosi ällöttävän makuista voidetta, jota levitän peukalon laitaan ja en voi sitten enää repiä, kun se maistuu niin pahalle ::) Tämä nyt oli vähän offtopic, mutta piti purkaa turhautumista ja kynnen lähistöllähän tässä liikutaan.

Poissa suhina

• HAIRahtanut
« Vastaus #279 : 04.01.08 - klo:12:58 »
Luna, tuo kynsiongelmasi kuulostaa tosi ikävälle. Itse kokeilisin öljykylpyjä ja alkaisin syömään kalkkitabletteja, en usko että Opin s&p enää auttaa tuon kokoluokan kynsiongelmissa. Biotiinin popsimistakin voisi kokeilla.

Poissa lynx

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #280 : 04.01.08 - klo:13:17 »
Luna, mä menisin kyllä lääkärille näyttämään. Jos kyseessä onkin jonkun aineen puutostila tms. Mulla on tosi liuskovat kynnet ollut aina, ja tosiaan ihan kynsien rasvaus (ihan millä vaan perusrasvallakin, ei tarvitse välttämättä edes öljyjä hankkia) auttaa tosi paljon. Mutta tossa voisi olla hyvä ottaa selvää, ettei taustalla ole jotakin perusterveydellistä ongelmaa.

Poissa SH

• Tukkaguru
« Vastaus #281 : 04.01.08 - klo:17:12 »
Luna; Ja mulla muuten tuo sensitive&peeling vain kuivatti kynsiä ja sai ne liuskoittumaan lisää   :-\ En ole uskaltanut edes kokeilla ko. lakkaa sen koommin. NailTekin Intensive Therapy (?) II sen sijaan puree mun kynsiin, mutta en kyllä tiedä uskaltaisinko sitä kipeille kynsille laittaa.

oliviaa; Mulla on toi sama ongelma  ;D Se on kyl tosi inhottavaa sitten kun peukalon kynnen vierestä puuttuu palanen ja iho on ihan vereslihalla ja ruma sekä kipeä. Pureskelen ja revin muutenkin ihoa kynsien vierestä ja kynsilakkakin sitten lohkeaa siitä kohtaa helpommin pois. Päivä pari lakkauksen jälkeen yritän kyllä säästellä kynsilakkoja ja jos oon laittanut jotain voidetta tai öljyä niin en kyllä laita sormia suuhun.

Poissa Luna

• Tukkaguru
« Vastaus #282 : 04.01.08 - klo:20:15 »
Taidan tehdä siten että otan lakat kynsistä pois ja hoidan niitä mahdollisimman hyvin öljyillä ym, ja jos ei ala tehoamaan lähden käymään lääkärissä. Harmittaa kun nimettömissä ja pikkusormissa on hyväkuntoiset passelin mittaiset kynnet niin sitten nuo 3/5 on ihan susia ja pilaavat käsien ulkonäönkin. Noh, jospa tämä tästä. Nyt kun sai täällä keskustella aiheesta niin ei tunnu enää yhtä ikävältä kuin eilen eikä tunnu siltä että mulla on vähintään kuolemantauti sormissa  :D

Poissa Sheppa

• Tukkaguru
« Vastaus #283 : 04.01.08 - klo:21:51 »
Jumitin tänään jopa kahteen kynsikojuun Hesan Kampissa ja Foorumissa, joista toisessa viilattiin taikaviilalla mun nimettömän kynsi niin loistavasti että nyt kynnen pää on paperinohut. >:( Huomasin kunnolla vasta kun istuin jo linja-autossa lähdössä kotiin. Miksi oon niin kiltti etten osaa kieltäytyä noista... Onhan se ihan jees että ilmaiseksi vähän hemmotellaan mutta haluaisin käyttää sen ajan kaupoissa kiertelyyn, muutenkin olen Hesassa aina vain vajaan tunnin - tunnin kun menen sitä kautta kerran viikossa kotiin.

Sain muuten joululahjaksi Dermosilin kynsiöljyä, kokeilin jo kerran ja vaikutti hyvältä :) Pullo on kätevä eli pipetillä varustettu, on helppo annostella vähän jokaiselle kynnelle, hieroa ja antaa vaikuttaa. Hetken päästä öljy on imeytynyt ja kynnet näyttävät hyväkuntoisilta, kuivat läntit on lähteneet. Täytyy muistaa käyttää tätä joka päivä, jospa viimeisetkin kuivuuden rippeet kaikkoaisi (siihen ei ainakaan tähän mennessä ole auttanut pelkkä käsirasva edes päivittäin käytettynä).
1b F ii.
Lemppareita Joicon k-pak -sarja, Tigi O&H ha, Brunette Goddess sh ja ha, L'Anza Hair Repair-sarja, Dry Hair Moisture treatment ja Healing Moisture Kukui Nut ha. Tukan pituus vajaa bsl. Väritys n. 10/11-tasoinen tuhkanvaalea.

Poissa Varla

• Tukkaguru
« Vastaus #284 : 05.01.08 - klo:14:52 »
^Mulla on tuo Dermosilin kynsiöljy ja tykkään kovasti. Hierons itä aina kynsilakan vaihdon yhteydessä koko kynnellle ja kuivat häviää. Seuraavaksi aion kokeilla Creativen kynsiöljyn. Talvella etenkin on niin kuivat kädet ja kynnet, ettei pärjää ilman öljyä.
Hang up the chick habit