Kirjoittaja Aihe: Kynsien huolto/hoitoketju  (Luettu 353356 kertaa)

Poissa Triina

• Tukkaguru
Vs: Kynsien huolto/hoitoketju
« Vastaus #285 : 06.01.08 - klo:00:10 »
Ihkauusi omien kynsien hoitoon friikahtanut ilmoittautuu!

Rakenne-ja irtokynsivaiheen jälkeen totuttadun ensimmäistä kertaa eläissäni omiin pitkiin kynsiin. Niin kauan kuin muistan olen jyrsinyt kynsiäni ja sen ovat olleet näköisetkin. Kuukausi sitten päätin kuitenkin luopua liimakynsistä, koska oman kynnen kasvettua ne eivät pysyneetkään enää hyvin kiinni ja suureksi ällistyksekseni pystyin olemaan purematta uutukaisia omiani tyngiksi. Ei tee edes mieli kun ne ovat sen verran kivan näköiset ja pitkät (no okei, pitkät minulle eli 4-5 mm valkoista osaa).

Olen siitä saakka opetellut elämään kynnellisenä kaikkine asiaankuuluvine hoitoineen ja todennut sen oikein kivaksi puuhaksi. Olen erittäin tyytyväinen kynsiini, ilmeisesti ne ovat luonnostaan melko hyvälaatuiset ja hyvänmalliset, koska lohkeilua ja liuskoittumista ei ole ollut ja tuntuvat vahvoilta. Ihan hyvä niin, koska en todellakaan ole mikään virtuoosi viilailun (itse asiassa en pidä siitä yhtään) ja hoitamisen kanssa. Jopa kynsipetikin on kasvanut saman tien normaaliksi, purressa se oli jonkin verran vetäytynyt.

Pyrin rasvailemaan käsiäni usein ja levitän öljyä (Mavala tai Dermosil tai Orifleman vaha, OPIn Avoplexin ajattelin hankkia) iltaisin. Kädet joutuvat tosi koville töissä ja työn laatu rajoittaa myös kynsien pituutta jonkin verran. Lakkaa pidän aina, OPIn Nail Envyn sain juuri hyppysini ja sitä aion nyt säännöllisesti käyttää. Värilakkaa pidän melkein aina, vaikka jälki onkin vähän ontuvaa... ihastelen aina kynsikuvien tasaista pintaa, kun itsellä tulee lähinnä sotkua. Ehkä harjoitus joskus tuottaa tulosta. Tykkään eniten ranskiksesta, mutta tippien maalaaminen on niin onnetonta sähellystä, että sen kanssa on vähän niin ja näin.Etenkin oikea käsi tuottaa vaikeuksia, koska vasen käteni on niin kömpelö. Muutenkin lakkavalinnat ovat aika vaaleita, yleensä pinkin ja violetin sävyisiä. En omista mitenkään erityisen paljon lakkoja, viisi OPIN, kolme Mavalan, kaksi Dermosilin ja muutamia Oriflamen lakkaa. Lisäksi löytyy Poshen päälluslakkaa, Dermosilin alus/päällyslakka, OPIn Base Coat ja LCN Super Hardener.

Sitten kysymys: miten siistitte kynsinauhat ja muun ihon lakkausken jälkeen? Olen itse koittanut sutia kynsilakanpoistoaineeseen kostutetulla pumpulipuikolla, mutta aika heikoin tuloksin.

Ensimmäinen kuvauskelpoinen kynsikuva löytyy kuvaketjusta :)
« Viimeksi muokattu: 06.01.08 - klo:00:50 kirjoittanut Triina »

Poissa Luna

• Tukkaguru
« Vastaus #286 : 06.01.08 - klo:00:32 »
Sitten kysymys: miten siistitte kynsinauhat ja muun ihon lakkausken jälkeen? Olen itse koittanut sutia kynsilakanpoistoaineeseen kostutetulla pumpulipuikolla, mutta aika heikoin tuloksin.

Tämä ei varmaan paljon lämmitä mutta parhaimpaan lopputulokseen pääsee kun jaksaa paneutua lakkaukseen ja opetella lakkaamaan niin ettei mene yli. Mielestäni siten tulee ehdottomasti siistimpi jälki kuin paranteluiden jäljiltä. Usein jos lakkaa menee kynsinauhalle, on myös siinä kynnen ja nauhan rajalla on liian paksu kerros lakkaa joka ei näytä kivalta. Helpointa on jos ei lakkaa aivan nauhan ja kynnen reunoja myöten, jolloin liika lakkakin asettuu lakkaamattomalle alueelle nätisti tai sitten se pieni alue jää lakkaamatta.

Poissa Triina

• Tukkaguru
« Vastaus #287 : 06.01.08 - klo:00:52 »
Kiitos vastauksesta Luna! Siihen menee aikaa kun opin tekniikan etenkin vasemman käden osalta, mutta kai se siitä sitten joskus...

Poissa SH

• Tukkaguru
« Vastaus #288 : 06.01.08 - klo:02:34 »
Eipä oikein. Se kasvu taitaa lähteä sieltä juuresta käsin joten sitä on paha lähteä muuttelemaan. Mutta ehkä niihin rumakynsiin voisi laittaa tipit että näyttäisivät ja kasvaisivat sitten suoraan?

Vähän arvelinkin, ettei noille voi oikein mitään tehdä. En oikein tiedä noista tipeistä mitään, mutta eikös ne sitten kuitenkin ole erinäköiset kuin omat kynnet?

Erinäköiset ovat juu. Mulle kävi niin, kun oli geelikynnet, että normaalisti suorahkot kynnet alkoivat taipumaan geelistä poispäin jolloin geelin ja kynnen väliin tuli sellainen rako, johon pääsee ties mitä likaa ja bakteereja. Geelit oli pakko poistaa. Tipit tosin voisi liimata lyhyeen kynteen, mutta käytännössä sinun pitäisi sitten joko liimata itse tipit kynsiisi säännöllisin väliajoin ja tasoittaa viilalla liima ja epätasaisuus kynnen ja tipin rajalta tai ottaa rakennekynnet.

Poissa Paulina

• HAIRahtanut
« Vastaus #289 : 06.01.08 - klo:11:12 »
Nyt alkaa taas se aika vuodesta = pakkaset, että kynnet näyttävät menevät pikku-iskuista ihan muusiksi. Huomaan kyllä, että ne kuivuvat, ja lakat tietysti kuivattavat entisestään. Eilen onnistuin iskemään yhden kynnen lavuaarin reunaan ja se meni ihan säpäleiksi. Nyt täytyy vetää mahdollisimman lyhyeksi ja yrittää ravita jotenkin. Creativen Solar oilista en pidä erityisesti, ei tunnu oikein imeytyvän. Täytyy vaan lakattomina päivinä yrittää lätkiä rasvaa vähän väliä.

Poissa ZombieQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #290 : 06.01.08 - klo:12:58 »
^Ihan sama täällä, vallankin peukalonkynnet tahtovat murentua heti kun ovat kasvaneet vähänkin sormeenpään yli. OPIn kynsinauhaöljyä olen hieronut koko kynsilevyyn, se tuntuu vähän parantavan tilannetta. Samaten käsivoidetta olen yrittänyt hieroa myös kynsiin aina kun rasvaan kädetkin.
Lakka sentään onneksi suojaa vähän.

Triina, ainakin OPIlla ja Mavalalla on sellaiset "tussit" joilla pystyy siistimään ylimenneet lakat kynsinauhoilta ja iholta. Niissä on terävä kärki joten ovat paljon tarkemmat kuin vanupuikot.
why be pretty when you can be gorgeous<br />2b F ii

Poissa epe

• HAIRahtanut
« Vastaus #291 : 06.01.08 - klo:13:04 »
Triina: mulla on tollainen mavalan tussi, jolla voi siistiä ylimenneet lakat. Se terävä kärki on tosi kätevä, ja sillä saa lakkausjäljen supersiistiksi! Tussia kannattaa vaan välillä pyyhkiä paperiin, jos käyttää värillistä lakkaa. Tolla saa myös tosi hyvin siistittyä ranskalaisen manikyyrin kärkilakat suoriksi ;)

Poissa crema

• Hiushörhö
« Vastaus #292 : 06.01.08 - klo:13:35 »

Tämä ei varmaan paljon lämmitä mutta parhaimpaan lopputulokseen pääsee kun jaksaa paneutua lakkaukseen ja opetella lakkaamaan niin ettei mene yli. Mielestäni siten tulee ehdottomasti siistimpi jälki kuin paranteluiden jäljiltä. Usein jos lakkaa menee kynsinauhalle, on myös siinä kynnen ja nauhan rajalla on liian paksu kerros lakkaa joka ei näytä kivalta. Helpointa on jos ei lakkaa aivan nauhan ja kynnen reunoja myöten, jolloin liika lakkakin asettuu lakkaamattomalle alueelle nätisti tai sitten se pieni alue jää lakkaamatta.

Itse olen huomannut aika tehokkaaksi taktiikaksi että laitan sen lakkaviuhkeen (?? äh mikäs oliskaan oikea sana) siihen millin päähän kynsinauhasta ja sitten työnnän taaksepäin ihan hivenen ja sitten vedän sillä viuhkeella koko kynnen pituudelta. Saa lähelle kynsinauhaa mutta siististi eikä tule sellaista paksua kökköä siihen just kynsinauhan rajoille.

Poissa Varla

• Tukkaguru
« Vastaus #293 : 06.01.08 - klo:13:52 »
Minä en siisti kynsinauhoja käsistä enkä varpaankynsistä, osaan lakata niin ettei kamalasti mene yli. Ja ne loput ylimenneet lähtee itsekseen pois.

Nyt kun on nämä kovat pakkaset, pidän hanskoja koko ajan pihalla ja muistan aina auton ovia aukoessa ja muuta tehdessä, että kynnet on nyt herkemmässä tilassa.
Mulla ei ole vielä katkennut yhtään kynttä. Aion kyllä lähiaikoina lekata lyhyemmäksi, koska alkaa olemaan jo niin pitkät että kipeää tekee jos kynsi repeää  :'(
Harmi kuulla jos tuo Creativen öljy ei olekaan yvää. Olen Dermosilistä tykännyt. Itse rasvailen monesti päivässä käsiä ja yritän suojata kynsiä lakalla etenkin näin pakkasilla. Kynnet on kyllä tosi kuivat, tulisi kesä äkkiä  :)
Hang up the chick habit

Poissa Heleena

• Tukkaguru
« Vastaus #294 : 06.01.08 - klo:14:51 »
Triina: mulla on tollainen mavalan tussi, jolla voi siistiä ylimenneet lakat. Se terävä kärki on tosi kätevä, ja sillä saa lakkausjäljen supersiistiksi! Tussia kannattaa vaan välillä pyyhkiä paperiin, jos käyttää värillistä lakkaa. Tolla saa myös tosi hyvin siistittyä ranskalaisen manikyyrin kärkilakat suoriksi ;)

Tällaiselle täysin onnettomalle lakkaajalle kuin minä tuo Mavalan tussi on ollut todellinen pelastus! Sillä saa todella pelastettua tukalatkin kynsilakkatilanteet. Pakkauksen mukana tulee kaksi vaihtopäätä, joten jos tussi värjääntyy, niin sen pään voi vaihtaa. Tosin tuo epen vinkki tussin pyyhkimisestä paperiin on myös hyvä.
Meen eteepäi vaik ois pakki pääl!

Poissa epe

• HAIRahtanut
« Vastaus #295 : 06.01.08 - klo:15:20 »
no mulla ainakin sen pää värjääntyy esim. punaista lakkaa käytettäessä niin nopeasti, että pyyhin sitä jokaisen kynnen siistimisen jälkeen paperiin. Muuten se värjää sen kynnenympärystän vaaleanpunaiseksi :D itse vaihdoin kärjen vasta kun se oli kulunut ihan röpöläiseksi eikä tehnyt enää tarkkaa jälkeä... Myydäänkö noita vaihtopäitä muuten erikseen?

Poissa siili

• Tukkaguru
« Vastaus #296 : 06.01.08 - klo:15:39 »
Taidan tehdä siten että otan lakat kynsistä pois ja hoidan niitä mahdollisimman hyvin öljyillä ym, ja jos ei ala tehoamaan lähden käymään lääkärissä.

Mulla on välillä kynnet lähes yhtä huonossa kunnossa kuin sinulla. Ja nimenomaan ne "työsormet", eli pikkurilli ja nimetön ei oikeastaan liuskotu, mitä nyt kuivuuttaan katkeilevat. Kynsilakat ei juuri auta, mä joutuisin joka päivä uusimaan lakkauksen jos haluaisin että se kynnen pintaa suojaisi. Sitä paitsi mä olen laiska, jotenkin se lakkaaminen ja viilailu on kauhean työlästä  ;D

Nyt joululoman aikana aloitin tehorasvailun, jota olen nyt jatkanut. Rasvoina mulla on joululahjaksi saamani Louis Widmerin tehohoito, joka on elvyttävä tehohoito halkeilevalle ja ärtyneelle iholle. Tämä on ihan älyttömän hyvä, käytän joka ilta! Toisena rasvana olen käyttänyt saamaani paksua Nivean DNAge yövoidetta. Ei käynyt kasvoilleni yhtään, mutta tuntuu hyvälle käsissä ja näinhän tuo tulee käytettyä. Tuota Nivean purkkia kannan mukana ja dippailen sinne sormenpäitä aina kun tulee tilaisuus.

Kahdessa viikossa kynsinauhat on pehmentyneet ja eivät enää ole sellaiset kovat valkeat. Oikean käden peukalo on vielä muita huonommassa kunnossa, mutta eiköhän se siitä pehmene. Käsien kuiva iho on edelleen kuiva, mutta jo parempi kuin lähtötilanne. Liuskottumaa näyttäisi enää olevan kahdessa kynnessä, mikä on mulle ihan tosi hyvin. Jokaisen kynnen pinta on kyllä tosi epätasainen, mutta en ole uskaltanut viilata päältä vielä, koska kynsi on niin ohut. Ajattelin tehohoitaa nämä nyt kuntoon ja hakea sitten geelauksen suojaamaan kynnen pintaa mekaaniselta rasitukselta ja liuottimilta. Kynnenkovettaja ajaisi saman, mutta musta ei ole siihen päivittäiseen lakkausrumbaan.

Poissa calypso

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
  • iHerb alekoodi: TUN470 (-10$ ensitilauksesta!)
    • Haista Ite!
« Vastaus #297 : 06.01.08 - klo:17:18 »

Minä en välitä siitä että lakkaa menee toisinaan sormiinkin. En siis lähde putsailemaan kynsilakanpoistoaineella koska itse ainakin saan aikaan vain sotkua sillä tavalla. Kun pari kertaa on  pessyt ja rasvannut kädet niin yli menneet lakat lähtevät iholta itsestään pois  :)  Pyrin siis lakkaamaan kynteni iltasella ja aamulla viimeistään ylimenneet lakat lähtevät itsekseen irti  :D
http://haistaite.com/- Tuoksublogi
Juurikasvu on nyt rekisteröity yhdistys ja liittymällä yhdistyksen jäseneksi voi tukea Juurikasvun toimintaa. Lisätietoa

Poissa lynx

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #298 : 06.01.08 - klo:17:27 »
^Sama täällä. Sitten kun se lakka on kunnolla kuivanutta, niin se irtoaa kynnellä rapsuttamalla kynsinauhoilta aika kiltisti.

Poissa Varla

• Tukkaguru
« Vastaus #299 : 06.01.08 - klo:19:02 »
Minä olen miettinyt, voiko kynnet tulla immuuniksi yhdelle aineelle?
Tuli vaan mieleen kun käytän jatkuvasti Nail envy s&p ja tilasin Nailtek 2 nyt. Aion käyttää Nail envyn loppuun ja kokeilla sitten Nailtekin.
Tiedä vaikka loppuu ihan kokonaan liuskoittuminen, jota mulla on etu- ja keskisormissa. Nail envyyn kyllä olen tosi tyytyväinen, en luovu siitä ikinä, se kyllä paransi pahan liuskoittumisen joka ennen oli ongelmana. Ennen ei kynnet kasvaneet näin pitkiksi ja vahvoiksi.

Käytättekö aina samaa luottotuotetta vai vaihteletteko?
Hang up the chick habit