Tulipahan tehtyä perinpohjainen kynsihuolto, olen luistanut siitä uudestavuodesta asti... onneksi nämä ovat aika kiitollista sorttia jopa ilman rasvailuakin eikä kynsinauhoissa ole ollut mitään ongelmaa, ainoastaan pituutta on ihan liikaa. Hoidettuna kynnet ovat silti niin kauniit, että ihan mielellään sen tekee.
Voisinkin kuvailla täyshoidon tähän, on osoittautunut hyväksi noin kerran viikossa.
Poistin ensin vanhan lakan (minulla on aina kova päällyslakka) Trindin kynsilakanpoistoaineella, sen jälkeen huuhtelin kynnet ja viilasin, lähinnä pituudesta, en juuri muualta. Geelin ja oman kynnen raja nyt on mitä on, en oikein osaa viilata sitä näkymättömiin, mutta lakka peittää sen aika hyvin. En tykkää viilaamisen äänestä ja tunnusta kynnessä, puistattaa, lisäksi olen aika hidas ja kömpelö, mutta kyllä se siitä. Tulos on kumminkin kelvollinen. Sitten kävin taas huuhtelemassa pölyt ja levitin Dermosilin kynsiöljyä (vaihtoehtoisesti Mavalaa), hieroin sitä huolella ja hetken kuluttua tökin kynsinauhat puutikulla taakse. Tämän jälkeen kävin pesemässä kädet saippualla, jotta öljy ei haittaa lakkaamista ja levitin kaksi kerrosta LCN Super Hardeneria. Nyt kun lakka on kuivunut, laitan Dermosilin kynsinauhavoidetta ja rasvaan kädet jollain paksummalla voiteella.
Siistiä tuli! Seuraavaksi voisin lopultakin varata huoltoaikaa (tiistaina tulee viisi viikkoa kuluneeksi laitosta) ja mieli tekisi kokeilla jotain koruja myös...