Kirjoittaja Aihe: Kynsien huolto/hoitoketju  (Luettu 353825 kertaa)

Poissa Sheppa

• Tukkaguru
Vs: Kynsien huolto/hoitoketju
« Vastaus #30 : 04.01.07 - klo:18:27 »
^Multakin löytyy noita strasseja, pakkauksessa on useampi kymmenen strassia kolmessa eri koossa, olisikohan maksanut 6-7e Sokoksella.

Noi on kyllä nättejä :) Koristelin pari kynttäni noilla keväällä yo-juhlia varten. Sen jälkeen en oo käyttänyt, syksyllä olin muutenkin talouskoulussa, jossa ei saanut pitää kynsilakkoja keittiössä. Strassit olis kyllä välittömästi napsahtaneet kynsistä irti ja valuneet viemäriin, siihen olis loppunut hienostelu :P
1b F ii.
Lemppareita Joicon k-pak -sarja, Tigi O&H ha, Brunette Goddess sh ja ha, L'Anza Hair Repair-sarja, Dry Hair Moisture treatment ja Healing Moisture Kukui Nut ha. Tukan pituus vajaa bsl. Väritys n. 10/11-tasoinen tuhkanvaalea.

Poissa Hunajapupu

• Tukkaguru
  • -2a M iii-
« Vastaus #31 : 04.01.07 - klo:23:32 »
Tilasin kynsistrasseja Nailfixin nettikaupasta, jonne löysin linkin tuolta nettiostaminen-osiosta. Otin kokeeksi värittömiä sekä haalean vaaleanpunaisia strasseja:

Saa sitten nähdä että millaisia nuo ovat livenä, en oikein ymmärtänyt mitään niiden kokomerkinnöistä joten on vähän hakusessa että minkä kokoisiakaan nuo ovat. 50 kappaleen pussi maksoi 7e, ihan ok hinta mielestäni kun vertaa kaupan hintoihin. Voin sitten raportoida millaisia nuo ovat kunhan saapuvat jos kiinnostaa. :)
iHerb alekoodi ensitilaajille: GUB005. Alekoodilla saa -10 dollaria jos tilauksen arvo 40 dollaria tai enemmän, alle 40 dollarin tilauksesta saa alea 5 dollaria.

Poissa Biiver

• HAIRahtanut
« Vastaus #32 : 04.01.07 - klo:23:46 »
Tilasin joskus 8ty8beautystä noita kynsitimantteja ja oli ihan kivoja, mutta musta olisi kiva jos löytyisi vielä pienempiä. Ne oli kuvauksen mukaan 1,75mm. Onkohan ne kaikki tuon kokoisia? Sellaiset ihan pienet olisi nättejä.

Orlyn Won't Chip päällyslakka on muuten aivan uskomatonta timanttien kiinnitykseen. Sen avulla pysyi monta päivää, vaikka liottelen käsiä joka ilta pari tuntia siivousvesissä. Kynsilakan kestoa tietenkin myös paransi, mutta timantit olisi pysynyt vielä pidempään, kun oli jo pakko ottaa pois kuluneiden lakkojen takia. Ehdottomasti kestävin kokeilemani päällyslakka :-*

Poissa Tuu

• Hiushörhö
« Vastaus #33 : 05.01.07 - klo:08:53 »
Saa sitten nähdä että millaisia nuo ovat livenä, en oikein ymmärtänyt mitään niiden kokomerkinnöistä joten on vähän hakusessa että minkä kokoisiakaan nuo ovat. 50 kappaleen pussi maksoi 7e, ihan ok hinta mielestäni kun vertaa kaupan hintoihin. Voin sitten raportoida millaisia nuo ovat kunhan saapuvat jos kiinnostaa. :)

Jee, täällä ainakin kiinnostaa tietää millaisia ne ovat! :)
Jos vaikka itsekin tilailisi niitä ;)

Poissa EVS

• HAIRahtanut
« Vastaus #34 : 06.01.07 - klo:14:41 »
Onko kellään suositella mitään hyvää kynsinauhaöljyä tai -voidetta? Iho kynsien ympärillä ja kynsinauhat ovat ihan karmeassa kunnossa, kun joudun töissä liottelemaan käsiä vedessä. Mulla on tällä hetkellä Trindin balsami, OPIn Avoplex-öljy ja Poshen öljy. Noista ehkä Trind toimii parhaiten, mutta sekään ei ole tarpeeksi kosteuttava. OPI on ihan jees, mutta tuntuu jättävän vain öljykerroksen iholle eikä kosteuta oikeasti. Poshen annostelusysteemi on syvältä, tulee aina liikaa ja itse aine on turhan lirua. Mulla oli myös Lushin joku sitruunarasva, mutta sain hajusta jo päänsäryn. Ehdotuksia siis otetään vastaan. Onko kukaan kokeillut esim. Creativen Solar Oilia tai Nexxun Botanic Oilia?
1a F ii

Poissa Minni

• HAIRahtanut
« Vastaus #35 : 06.01.07 - klo:14:58 »
^Itse olen tykännyt kovasti Orlyn cuticle care complex -öljystä. Olen aina palannut siihen kokeiltuani jotain muuta (kuten trindiä, lumenea, OPIa, mavalaa) Tosin mun mielestä tuo Trindin balsami oli tosi huono, ja OPIn öljy taas ihan hyvää. Eli päinvastoin kun itse sanoit. ;D Öljyjä suosin kuitenkin, enkä noista voiteista ja ohuista balsameista välitä. Nyt on kynnet ja kynsinauhat tosi hyvässä kunnossa, joten uskallan kyllä suositella tuota Orlyä. :)

Poissa MerGirl

• Tukkaguru
  • Glittering around.
« Vastaus #36 : 06.01.07 - klo:16:50 »
Olen tykännyt Burts Beesin Lemon Butter Cuticle Cremestä. Siinä on hieman vahamainen olemus, muttei kuitenkaan hirmu rasvainen.
Lumenen kynsinauhavoide on ihan hyvää, mutta sitä tulee helposti liikaa ja sitten saa olla kynnen välejä puhdistamassa.
Lemon Juice and Glyserinin vastaava on ihan lirua, en tykännyt.
“Driver picks the music, shotgun shuts his cake hole.”

Poissa Tuu

• Hiushörhö
« Vastaus #37 : 06.01.07 - klo:22:01 »
Onko kellään suositella mitään hyvää kynsinauhaöljyä tai -voidetta?

Minä ostin kosmetologiltani sellaisen kuin  Body Active Lecithin Nail Oil... On haurauden ja liuskoittuvien kynsien hoitoon.
En tiedä sitten, että onko tästä tuotteesta apua juuri mainitsemaasi ongelmaan, mutta minun kynsinauhoille tuo on ollut hyvä.
Kannettee käydä kauneushoitolasta kysymässä, tuolta merkiltä oli monia erilaisia öljyjä ja erihintaisia, eiköhän sinullekkin sopiva löydy :)

Webekhet

• Vieras
« Vastaus #38 : 06.01.07 - klo:23:03 »
Mä sain ihdoin ja viimein aikaseks ostaa Trindin Nail balsamin. Toivottavasti siitä olisi apua, mun kynnet liuskottuu ihan järkyttävän paljon. Saattaa lähteä kerralla jopa puolet kynnen pääliosasta irti. Rasvailen käsiä kuitenkin tosi paljon ja syön kalkkia ja vitamiineja, joten mä en tajua miten ne voi olla noin kuivat. En kuitenkaan pese käsiä mitenkään neuroottisen usein. Muistaakseni mulla on joskus tota Trindiä aikasemminkin ollut, mutta kokeillaan nyt uudelleen jos auttaisi. On tosi tylsä viilata aina kynnet ihan lyhyiksi kun liuskottuvat, niitä on mahdoton pitää pitkinä kun ovat liuskottuneena niin haperot.

Poissa Fii

• Tukkaguru
  • It's only work if somebody makes you do it!
« Vastaus #39 : 07.01.07 - klo:18:13 »
Mulla ainakin tuppaa kynsien hoito aina jäämään ihan unholaan... kädet ovat muutenkin tosi kuivat kun en jaksa  koko aikaa olla rasvaamassa ja kynsinauhatkin on vähän päässeet kärsimään... kuulostaa aika järkyltä... oon viimeaikoina vähän kuitenkin tsempannu.. Värillistä lakkaaa en oikein osaa käyttää ja ei o niin kauhea  katastrofi jos väritön on vähän lohkeillu vaikka periaatteessa en tykkää kauheesti hillua lakat lohkeilleena :)
hiukset: 2a Fii
"I know that you believe you understand what you think i said, but i'm not sure you realize that what you heard is not what i meant"
-Robert McCloskey

Poissa tiiti2

• HAIRahtanut
« Vastaus #40 : 07.01.07 - klo:18:29 »
Tilasin Dermosililta pari kynsisettiä. Toisessa oli kaksi värilakkaa, alus/päällyslakka ja kynsihauhaöljy ja toisessa lasiviila, kiillotusviila ja kaksi puutikkua kynsinauhoille. Hintaa  todella vähän, 7 ja 6 e.

Onko kokemuksia?
Minulla on tuo Dermosilin kynsilakkasetti. Itse tykkäsin ainoastaan alus-/päällyslakata. Värilakkojen sävyt eivät olleet mulle mieluisia ja annoin ne ystävälle. Kynsiöljyistä en ole koskaan pitänyt. 7 € toimivasta alus-/päällyslakasta on vallan käypä hinta, joten jo yhden hyvän tuotteen vuoksi tämä setti oli kannattava ostos. Kynsilakkasetti on Dermosilin poistuvia tuotteita ja saattaisin jopa tilata uuden setin tuon yhden hyvän lakan vuoksi. Mielestäni on tosi kätevää, että sama tuote toimii alus- ja päällyslakkana. Silloin "päällyslakan" päälle voi lisätä uuden kerroksen värilakkaa ilman ongelmia. Ja tietysti pienempi pullomäärä ilahduttaa myös!
2bFii, olkapäille, tyvessä oma väri ja raitoina 9.0

Poissa PollyJean

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #41 : 07.01.07 - klo:22:11 »
Onko kellään suositella mitään hyvää kynsinauhaöljyä tai -voidetta? Iho kynsien ympärillä ja kynsinauhat ovat ihan karmeassa kunnossa, kun joudun töissä liottelemaan käsiä vedessä. Mulla on tällä hetkellä Trindin balsami, OPIn Avoplex-öljy ja Poshen öljy. Noista ehkä Trind toimii parhaiten, mutta sekään ei ole tarpeeksi kosteuttava. OPI on ihan jees, mutta tuntuu jättävän vain öljykerroksen iholle eikä kosteuta oikeasti. Poshen annostelusysteemi on syvältä, tulee aina liikaa ja itse aine on turhan lirua. Mulla oli myös Lushin joku sitruunarasva, mutta sain hajusta jo päänsäryn. Ehdotuksia siis otetään vastaan. Onko kukaan kokeillut esim. Creativen Solar Oilia tai Nexxun Botanic Oilia?

Olen tykästynyt Mavalan sellaiseen kynsinauha"tussiin" - ihastus varmaan johtuu siitä, että se on niin helppokäyttöinen, että tulee laitettuakin. Kulkee kätevästi vaikka mukana, niin voi "tussata" aina kun sattuu muistamaan. En tosin tiedä miten tehokas on pahasti kuivamaan päässeille kynsinauhoille, mutta voisi olla hyvä ekstra huolellisempien hoitojen välissä.

Poissa Hunajapupu

• Tukkaguru
  • -2a M iii-
« Vastaus #42 : 08.01.07 - klo:09:18 »
Tilasin kynsistrasseja Nailfixin nettikaupasta, jonne löysin linkin tuolta nettiostaminen-osiosta. Otin kokeeksi värittömiä sekä haalean vaaleanpunaisia strasseja:

Tänään tulivat postissa, nopea toimitus siis. Maksoin tuolla verkkokaupassa etukäteen visalla. Strassit ovat 2mm leveitä eli tosi hyvän kokoisia, eivät liian pieniä etteivät näkyisi kynnellä mutta mahtuu useampikin kuitenkin samaan kynteen jos haluaa askarrella jotain kuviota tms. Tuo vaaleanpunainen on tosi nätti sävy, sopii varmasti hyvin haalean vaaleanpunaisen kynsilakan kanssa tai vaikka vaaleanpunertavaan ranskalaiseen manikyyriin. Olen tosi tyytyväinen, pitää joku päivä väkertää kynnet kuntoon. :) Pitäisi varmaan hankkia joku kunnolla kovettava päällyslakka noiden strassien kanssa käytettäväksi, sellaista suositeltiin tuolla Nailfixin sivuilla. Mulla on ainakin ennen välillä strassit tupanneet putoilemaan jo päivän jälkeen osittain joten sellaiselle olisi varmasti tarvetta.
iHerb alekoodi ensitilaajille: GUB005. Alekoodilla saa -10 dollaria jos tilauksen arvo 40 dollaria tai enemmän, alle 40 dollarin tilauksesta saa alea 5 dollaria.

Poissa Triina

• Tukkaguru
« Vastaus #43 : 12.01.07 - klo:01:11 »
Tulipahan tehtyä perinpohjainen kynsihuolto, olen luistanut siitä uudestavuodesta asti... onneksi nämä ovat aika kiitollista sorttia jopa ilman rasvailuakin eikä kynsinauhoissa ole ollut mitään ongelmaa, ainoastaan pituutta on ihan liikaa. Hoidettuna kynnet ovat silti niin kauniit, että ihan mielellään sen tekee.

Voisinkin kuvailla täyshoidon tähän, on osoittautunut hyväksi noin kerran viikossa.

Poistin ensin vanhan lakan (minulla on aina kova päällyslakka) Trindin kynsilakanpoistoaineella, sen jälkeen huuhtelin kynnet ja viilasin, lähinnä pituudesta, en juuri muualta. Geelin ja oman kynnen raja nyt on mitä on, en oikein osaa viilata sitä näkymättömiin, mutta lakka peittää sen aika hyvin. En tykkää viilaamisen äänestä ja tunnusta kynnessä, puistattaa, lisäksi olen aika hidas ja kömpelö, mutta kyllä se siitä. Tulos on kumminkin kelvollinen. Sitten kävin taas huuhtelemassa pölyt ja levitin Dermosilin kynsiöljyä (vaihtoehtoisesti Mavalaa), hieroin sitä huolella ja hetken kuluttua tökin kynsinauhat puutikulla taakse. Tämän jälkeen kävin pesemässä kädet saippualla, jotta öljy ei haittaa lakkaamista ja levitin kaksi kerrosta LCN Super Hardeneria. Nyt kun lakka on kuivunut, laitan Dermosilin kynsinauhavoidetta ja rasvaan kädet jollain paksummalla voiteella.

Siistiä tuli! Seuraavaksi voisin lopultakin varata huoltoaikaa (tiistaina tulee viisi viikkoa kuluneeksi laitosta) ja mieli tekisi kokeilla jotain koruja myös...

Poissa Hunajapupu

• Tukkaguru
  • -2a M iii-
« Vastaus #44 : 13.01.07 - klo:11:20 »
Tilasin ensimmäisen kerran 8ty8beautysta OPI:n kynsilakkoja, eilen lähti tilaus kohti Suomea joten nyt sitten vain odotellaan että milloin saapuvat. Tilaukseen menivät nämä 6 lakkaa:
I'm a princess you are not
Privacy please
Bride's bouquet
Bubble bath
Pink-ing of you
Who needs a prince?
Kauhea valinnanvaikeus kun oli niin ihania sävyjä valtava määrä. Kovin isoa tilausta en viitsi kerralla tehdä ettei jää tilaus tulliin. Uusi tilaus tulee tehtyä varmaan aika pian kun tuosta tilauksesta jäi alus- ja päällyslakka puuttumaan, ajattelin kokeilla myös sellaista suihketta jonka luvataan kuivattavan kynnet nopeasti. Tuolla oli myös superhalpoja strasseja ja nyt harmittaa tosi paljon kun menin tilaamaan tuolta Nailfixistä jo aiemmin tässä kuussa, 8ty8:ssa oli muistaakseni 100 strassin pussit alle 2 dollaria kappale.  ::) Niitä varmaan laitan pari seuraavaan tilaukseen myös niin onpahan sitten kaikenlaista kynsihärpäkettä ja pääsee väsäilemään kauniita manikyyreja itselleen. Lisäksi seuraavaan tilaukseen menee vielä pari värilakkaa lisää, sävymaailma niissäkin tulee olemaan nudea/vaaleaa pinkkiä/vaaleaa ruskeaa, en käytä tummia lakkoja ollenkaan.

Tuli OPI:n lakkoja tutkaillessa käytyä OPI:n kotisivuilla ja sieltä löytyy paremmat (isommat) kuvat lakkojen sävyistä kuin 8ty8:n sivuilta, joten kannattaa käydä vilkaisemasta sieltä sävyvaihtoehtoja jos epäröi, tosin OPI:n sivuilla ei ollut kaikkia lakkoja mitä 8ty8:ssa. OPI:n sivuilla oli myös hauska mahdollisuus testata miltä mikäkin lakka näyttää kynsissä, tässä linkki jos jotakuta kiinnostaa.