Kirjoittaja Aihe: Kynsien huolto/hoitoketju  (Luettu 353365 kertaa)

Poissa Miltonia

• HAIRahtanut
Vs: Kynsien huolto/hoitoketju
« Vastaus #300 : 06.01.08 - klo:20:11 »
Pakko tulla tänne kehumaan löytöäni !
Poshen tretment basecoat four in one hoitolakkaa.
Ostin sen kesällä 8ty8beatystä ihan kokeilu mielessä. Nyt olen silloin tällöin sitä käyttänyt ja kynnet ovat jälleen vahvat ja kasvaneetkin jo hyvän matkaa. Tätä pitäisi lisäillä joka toinen päivä, minä pistän kun muistan eli harvemmin kuin suositellaan.
Toinen hyvä  löytöni on Poshen anti-microbial cuticle oil. Tätä kun muistan laitella niin ei tule kynsien reunoihin tikkuja eikä muutakaan nypittävää.

Poissa Helleka

• HAIRahtanut
« Vastaus #301 : 06.01.08 - klo:21:58 »
Täti Kukkahatun ”lakaton lauantai” – esimerkin innoittamana otin eilen lakat pois ja olen levitellyt SolarOilia eilen ja tänään kynsille oikein urakalla (noin parin-kolmen tunnin välein). Ja oli kyllä ihan tarpeen; eilen mun kynnet tuntui ihan kuivilta ja haperoilta mutta nyt alkaa olla paremman tuntuiset.  :)  Täytynee ottaa ihan tavaksi ainakin näin talvisaikaan.

Pelinainen, mulla se SolarOil ainakin uppoaa käsiin ja kynsiin ihan hujauksessa ja tehoaa hyvin - mutta niin kuin jo tiedetään, kaikki ei tietenkään sovi kaikille. Oman kokemukseni perusteella uskallan kuitenkin suositella.
"I think I am, therefore, I am. I think."

Poissa SH

• Tukkaguru
« Vastaus #302 : 06.01.08 - klo:22:51 »
Mulla on se Mavalan siistimiseen tarkoitettu kynä, en tykkää siitä. Sormien kynnet osaan lakata siististi, mutta varpaankynsiä lakatessa menee lakkaa aina iholekin. Tuo Mavala ei juuri auta, koska se menee tosiaan ihan punaiseksi ja värjää ja sotkee ihoa entisestään.

Mun kynnet on nyt yllättäen talvellakin tosi vahvassa kunnossa. Oon käyttäny NailTekin kakkosta aluslakkana ja viime aikoina myös jonkun juureksen suosittelemaa Jessican Cout of armouria (?) sen päällä. Kynsilakkakerroksia tulee siis aika monta, mutta onneks Poshe kuivattaa.

Poissa theodora

• HAIRahtanut
« Vastaus #303 : 07.01.08 - klo:14:18 »
Itse olen huomannut että mulla tuota lohkeilua ja liuskoittumista esiintyy kunhan olen käyttänyt lakkoja muutaman viikon putkeen (ei kylläkään ikinä niin pahasti että olisivat olleet kipeät).

Minulle kävi juurikin näin, eli innostuin kynsienhoidosta ja sain kynteni kasvamaan kivaan mittaan. Muutaman viikon kesti iloa, sitten kynnet alkoivat liuskoittua todella pahasti, eivätkä ole vieläkään (pari kuukautta jo mennyt) oikein toipuneet. Kuivuudesta tämä kai sitten johtuu? Olen nyt käyttänyt pelkkää Nail Envyä (matte). Ihan ilmankaan en haluaisi olla, koska tuo kovettaja pitää liuskoittuneet kynnet edes jotenkin kasassa. Peukalonkynnet ovat ok, kaikki muut alle sormenpäämitan ja useimmat ihan palasina  :'(

Poissa Miltonia

• HAIRahtanut
« Vastaus #304 : 07.01.08 - klo:15:06 »
Kynnenkovettajaahan ei periaatteessa saisi käyttää pitkiä aikoja putkeen.  Tuosta nimenomaisesta tuotteesta minulla ei kyllä ole kokemusta.
Essiellä on kolme eri hoitolakkaa eri kynnen kasvunvaiheille. Kokemusta on näistä ...

Poissa Sheppa

• Tukkaguru
« Vastaus #305 : 07.01.08 - klo:23:22 »
Muutaman viikon kesti iloa, sitten kynnet alkoivat liuskoittua todella pahasti, eivätkä ole vieläkään (pari kuukautta jo mennyt) oikein toipuneet. Kuivuudesta tämä kai sitten johtuu?

Käytätkö kuinka paljon käsirasvaa? Musta sen käyttö on kaiken a ja o, kynnet voi saada hyvään kuntoon ja vahvoiksi ilman kynnenkovettajia. :) Itselläni esim.oli kevättalvella 06 lyhyet kynnet, koska eivät kasvaneet vaan liuskoittuivat ja piti heti leikata. Sitten ostin paksuhkoa käsirasvaa ja aloin rasvata käsiä aamuin ja illoin + tarvittaessa. Muutaman kuukauden päästä suurin osa kynsistä kasvoi 5mm pitkiksi ja olivat myös vahvat (osa silti katkeili). Olen edelleen jatkanut rasvailua ja syksyllä 07 mulla oli varmaan ekaa kertaa KAIKKI kynnet jatkuvasti yhtäaikaa pitkät (4-5mm) ja sitä iloa kesti monta kuukautta. :) Kunnes sitten tuli toi edellämainitsemani juttu, eli mun yksi kynsi viilattiin liian ohueksi ja kärki meni tietysti muusiksi. Piti lyhentää kaikki kynnet 3mm:iin.

Selventävä esimerkki vielä: Jos vertaa hiuksien ja kynsien hoitoa, niin sekä hiuksia että kynsiä pitää hoitaa ja kosteuttaa (tukalle kosteuttavat, paikkaavat hoitsikat ja tehikset ja kynsille käsirasva, öljy jne.), pelkkä suoja eli tukalle silikoniset hoitikset/jätettävät ja kynnelle kynnenkovettaja eivät riitä. (voikohan näitä asiota verrata tälleen keskenään? ;D Eikös kynnenkovettaja ole nimenomaan pelkkä suoja heikoille kynsille...)
1b F ii.
Lemppareita Joicon k-pak -sarja, Tigi O&H ha, Brunette Goddess sh ja ha, L'Anza Hair Repair-sarja, Dry Hair Moisture treatment ja Healing Moisture Kukui Nut ha. Tukan pituus vajaa bsl. Väritys n. 10/11-tasoinen tuhkanvaalea.

Poissa d&c

• HAIRahtanut
« Vastaus #306 : 08.01.08 - klo:15:03 »
Mulla on käytössä Erisanin käsirasva. Kädet kosteuttaa ihanasti, jospa tekisi kynsille hyvää samalla. ;)
Nyt käytän Sensitive & Peelingiä kynsielle joka toinen päivä, mutta nuo kynsinauhat. Pitäisiköhän yksinkertaisesti vain laittaa kiltisti joka ilta Mavalanin kynsinauhaöljyä yöksi ja lisäksi käsirasvaa? Ehkä vielä vaseliinia pehmittämään niitä? Siistiytyvätkö ne itsestään (näyttävät paremmilta) vai pitäisikö vielä tehdä jotain? Kamalat nuo nyt ovat.
I wake up, it's a bad dream,

Poissa Magia

• Tukkaguru
« Vastaus #307 : 08.01.08 - klo:15:08 »
^ Kehoitan laittamaan öljyä yöksi, ja kenties vielä siihen päälle hyvää käsirasvaa. Välillä voisi tehdä hyvää pitää ihan kokonaan lakaton päivä, ja hoitaa kynsiä silloin öljyillä ja rasvoilla. En usko, että vaseliinista välttämättä rasvan ja öljyn rinnalla olisi mitään hyötyä, sehän on lähes pelkkää mineraaliöljyä.

Voithan myös kokeilla kylvettää kynsiä lämpimässä vedessä, johon on lotrautettu öljyä sekaan, ja sen jälkeen siistiä kynsinauhoja, kun ne ovat vielä pehmeät. Itse en jaksa siirrellä enää kynsinauhojani ollenkaan, ei ole siihen tarpeeksi aikaa eikä tahtoa. ;D

Poissa Miltonia

• HAIRahtanut
« Vastaus #308 : 08.01.08 - klo:15:31 »
Kynsiöljyä muuten kannattaa laittaa kynsien allekin yöksi. Kynsinauhoihin on olemassa myös kuorinta-aineita  :D Ne on mun lemppareita ! Dermosil myy myös kuorinttaa, tänään taisin saada sieltä s-posti mainoksen...

Poissa leeinsane

• HAIRahtanut
« Vastaus #309 : 08.01.08 - klo:22:36 »
hei kertokaas tälle uudelle tytölle että mitä oli niitä osoitteita mistä sai esim OPI:n lakkoja n. 5 euron pintaa?

yritän kasvattaa nysiäni. :) jostain täältä sivuilta sitä töissä ruokkiksella luin mutta ei nyt nopsaan löytynyt et jos joku muistaisi ulkoa tuon mitä tarkoitin?

mun kynsiongelma on samanlainen kun pureksijoilla mutten pure, revin. :/ kynsipeti lyhyt. rakenne(agryyli)kynnet oli muttei pysyneet mun kynnellä. piti huollattaa jo 2 viikon välein ja ne oli mulla noin 6 kk ettei ollut "tottumisesta" kyse.

OPIn envy (sensitive & peeling) käytössä ja kahta OPIn lakkaa päällekkäin kolme kerrosta ja päällä OPIN kynsilakan kuivattaja joka samalla hoitaa kynsinauhaa. Rasvaan kädet töissä joka pesun jälkeen (n.10kertaa päivässä) deguball voiteella ja joka ilta vahvemmalla deguballilla ja kynsinauharasvalla. Joskus päivällä laitan myös kynsinauhaöljyä.

onko jotain vielä mielessä jollain mitä mun kannattaisi tehdä toisin?

agryylikynsien tekijä kertoi että auttaisi jos kylvettäisin merisuola-vesi-liuoksessa päivittäin muttei iho oikein tykkää. :/ herkka ihoinen hiukka olen. kiiitos.  ;D

Poissa Triina

• Tukkaguru
« Vastaus #310 : 08.01.08 - klo:22:46 »
OPIn lakkoja löytyy jopa alle kolmen euron mm. täältä http://www.8ty8beauty.com/index.html.

Pidätkö ollenkaan lakattomia päiviä? Tuo kerrosmäärä eri lakkoja kuulostaa aika hurjalta jatkuvasti oleilemaan kynnellä, voi olla haitaksi.

Rasvailun puutteessa ei ainakaan voi olla ongelma, mutta kynsinauhaöljyä kannattaa laittaa myös iltaisin, jolloin saa kunnolla tehota yön aikana.

Poissa Minsku

• Tukkaguru
« Vastaus #311 : 09.01.08 - klo:07:10 »
Ja sitten toinen mahdollinen tilauspaikka on http://www.head2toebeauty.com/

Poissa leeinsane

• HAIRahtanut
« Vastaus #312 : 09.01.08 - klo:07:54 »
niin no mutta kynnet ei kestä ollenkaan ilman lakkaa, menee aina heti poikki eikä edes kasva kunnolla yli sormenpään kun on jo joku katki. ja sitten on sen verran "kätinen työ." hankalaa

Poissa Miltonia

• HAIRahtanut
« Vastaus #313 : 09.01.08 - klo:08:04 »
LCN-sarjasta voisi löytyä pelastaja katkeileville/murtuville kynsille.

"Super Hardener - kestävä päällyslakka
Kestävä lakka, joka antaa kynnelle kovan ja kiiltävän pinnan. Sopii erittäin hyvin myös kynsikorujen kiinnitykseen."
http://www.sininetsivut.fi/innet/lcn/?a=tuotteet&b=kynsilakat

Minulla on käytössä tämä pitkästä aikaa. Parikin kerrosta kun laittaa lakkauksen päälle, niin kynnestä tulee kova. Useamman kerroksen kun laittaa, niin tulee melkein kuin "rakennekynsi". Toimii oikeesti.
Viimekerralla kun kasvattelin maksimi pituuteen luomujani, niin en löytänyt markkinoilta mitään muuta vastaavaa. Suosittelen kokeilemaan. Sopii myös timangien kiinnitykseenkin.

Poissa Laurie

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #314 : 09.01.08 - klo:10:38 »
Apua noista head2toebeauty:n ja 8ty8beauty:n linkeistä. Klik klik klik ja ostoskorissa kymmenien eurojen edestä ihanan värisiä lakkoja, onneksi ei oo lompakkoa ja korttitietoja mukana nyt!  ;D

En ole oikein ikinä millään tavalla hoitanut tai lakkaillut kynsiäni, ne on jääny todella vähälle huomiolle, vaikka haluisinkin niiden olevan pitkät. Yleensä ne onkin, tuo kynnen valkoinen osa on parhaimmillaan 7mm, mutta lyhenee helposti kaikista 1-2mm kiitos kynsien liuskottumisen ja katkeilun. Suurimpana ongelmana tosiaan tuo kynsien liuskottuminen, jonka jälkeen ne lohkeavat/repeävät aina reunoista ja se pakottaa viilaamaan taas lyhyemmäksi. Nyt talvella myös napsahtaa turhan helposti ihan vaan poikki, jos osuu johonkin. Ja osuuhan ne, kun oon maailman kauhein koheltaja ja hakkaan itteeni vähän väliä mihin sattuu. Yleensä tietenkin sormet ja kynnet edellä.  ::)

Värillisiä kynsilakkoja en myöskään osaa käyttää, korkeintaan jotain läpikuultavaa, jossa hieman jotain shimmeriä. Yleensä kynsissä itse väsätty ranskalainen tai sitten ihan vaan jokin läpinäkyvä tai vaalentava lakka. Lakat ei myöskään ole olleet laadultaan parhaasta päästä, vaan ne lohkeilevat helposti melkein heti seuraavana päivänä. Mutta nyt oon ilmeisesti hurahtanut myös värillisiin lakkoihin, pakko saada. En oo tiennytkään miten ihania sävyjä voi kynsille löytyä!

Ei kuitenkaan tunnu ihan mahdottomalta saada hoidolla näistä vahvemmat, sillä keski- ja varsinkin etusormi ovat ne ainoat jotka liuskottuvat ja sen vuoksi katkeavat helpommin. Ne eivät myöskään kasva yhtä nopeasti kuin muut. Jos saisi opeteltua sen käsirasvan ja öljyjen käytön.
common mistakes and nice intentions