Kirjoittaja Aihe: Kynsien huolto/hoitoketju  (Luettu 353212 kertaa)

Poissa ZombieQueen

• Tukkaguru
Vs: Kynsien huolto/hoitoketju
« Vastaus #315 : 09.01.08 - klo:10:55 »
Mun kaveri sai kyntensä kasvamaan tosi upeiksi LCNn Diamond Basella, suojaa kuulemma kolhuilta, vedeltä yms. paremmin kuin mikään. (Hän tekee kanssa sellaista työtä jossa kynnet kärsii.) Ajattelin itsekin kokeilla kun vähän saan noita vahvistajia kulutettua pois.
Tästä "Suomen suosituimmasta kynnenvahvistajasta" Trindistä en kyllä tykkää yhtään, lakka lohkeilee kärjistä jo seuraavana päivänä lakkauksen jälkeen.
why be pretty when you can be gorgeous<br />2b F ii

Poissa Miltonia

• HAIRahtanut
« Vastaus #316 : 09.01.08 - klo:11:02 »
Mun kaveri sai kyntensä kasvamaan tosi upeiksi LCNn Diamond Basella

Tosta minäkin muuten tykkäsin. Sitä on useampaa sävyä, no ainakin pinkki ja beige.

Nail Silk kanssa kiinnosti aikoinaan minua. Sitä ei vaan silloin löytynyt mistään. Vielä näkyy olevan kuitenkin netti sivulla tyrkyllä. Se voisi olla myös hyvä tuote. Tietääkö kukaan?

Mitähän minulla ei olisi ollut ;D

Poissa theodora

• HAIRahtanut
« Vastaus #317 : 09.01.08 - klo:11:20 »
Muutaman viikon kesti iloa, sitten kynnet alkoivat liuskoittua todella pahasti, eivätkä ole vieläkään (pari kuukautta jo mennyt) oikein toipuneet. Kuivuudesta tämä kai sitten johtuu?

Käytätkö kuinka paljon käsirasvaa? Musta sen käyttö on kaiken a ja o, kynnet voi saada hyvään kuntoon ja vahvoiksi ilman kynnenkovettajia. :)

Rasvailen kyllä jonkin verran, ja iltaisin levittelen usein öljyä kynsille ja kynsinauhoille. En oikein usko että rasvauksen puute olisi se ongelma, koska kynsinauhat mulla on ihan hyvässä kunnossa, vain kynnet hajoaa. Aikaisemmin kun hoidin käsiä vähemmän oli päinvastoin, kynsinauhat kuivat ja repeili mutta kynnet vahvat (tosin repeilivät helposti reunoista, mutta eivät liuskoittuneet). Veikkaan että lakka ja kovettaja vain estävät rasvan imeytymisen kynsiin, ja siksi kynnet kuivuu ja liuskoittuu. Riittäisikö korjausliikkeeksi yksi lakaton päivä viikossa?

Ja miksi kynnenkovettajaa ei saisi käyttää pitkiä aikoja? Olen kuvitellut sen olevan hellempää kuin kynsilakka.

Poissa Sylvia

• HAIRahtanut
« Vastaus #318 : 09.01.08 - klo:11:30 »
^ Kynnenkovettaja voi tehdä kynnestä niin kovan, että johonkin osuessaan kynsi vain napshtaa poikki koko pituudeltaan. Normaalissa hyvinvoivassa kynnessähän on kuitenkin aina jonkun verran elastisuutta, joka auttaa ottamaan kolhuja vastaan.
1c M ii

Poissa d&c

• HAIRahtanut
« Vastaus #319 : 09.01.08 - klo:12:24 »
Saako LCDn Diamond Basea esim. netin kautta tilattuna? Minkä hintainen tuote on kyseessä?
I wake up, it's a bad dream,

Poissa Miltonia

• HAIRahtanut
« Vastaus #320 : 09.01.08 - klo:12:40 »
Saattaa joku shoppi sitä myydäkin. Sokos on ainakin myynnyt LCN-tuotteita, sekä jotkut kynsistudiot.
Hinta oli jotain +-15 €.

Poissa Viola

• Hiushörhö
Hiukset: Voimakkaasti luonnonkiharat, pituutta olkapäille, väriltään vaaleanruskeat

Poissa Herya

• Tukkaguru
« Vastaus #322 : 09.01.08 - klo:15:32 »
Mullakin kynnet hajoaa vaikka rasvaus on kunnossa. käytän maitotuotteita joten kalsiumin saanti luulis olevan kunnossa samoin d-vitamiinin. Nyt koitan piimax-c+biotiini kuuria. Ihmettelen kyllä tätä kynsien pehmeyttä ja liuskoittumista koska suvussamme on vaan kovakyntisiä  :o

Poissa leeinsane

• HAIRahtanut
« Vastaus #323 : 09.01.08 - klo:18:47 »
Super Hardenerista ei ole ollut mulle apua. tai ei sen enempää kuin muistakaan lakoista.

Katselin tänään näitä kynsiäni mitkä eilen lakkasin ja KAS, nyt oli jo kulunut vasemman keski ja nimettömästä lakkaa. Se ei ole lohjennut, koska se tuntuu tasaiselta, se on vaan tainnut hankautua johonkin ja ohennut pois. :/ ja sitten huomasin että muistakin sormista on taas lähtenyt kynnen "valkoisenkohdan" osalta kynsilakka pois. Eli mulla on nyt tälläinen ranskis manikyyri tahtomattani. Jännä, ettei mulla meinaa pysyä mikään kunnolla. Mikään ei pysy tämän paremmin.

Poissa ZombieQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #324 : 09.01.08 - klo:22:46 »
Tuosta kynnenkovettajan jatkuvasta käytöstä olen kuullut tällaisen selityksen että formaldehydiä sisältäviä kynnenkovettajia ei saisi käyttää jatkuvasti koska vaikka formaldehydi alkuun tekee kynnestä vahvemman tuntuisen se pidemmän päälle alkaa kuitenkin haurastuttamaan kynttä ja tästä syystä noita formaldehydiä sisältäviä kovettajia pitäisi käyttää kuuriluontoisesti ja muina aikoina normaalia aluslakkaa.
Huh mikä lause!  :P Mutta siis jossain kynsikoulutuksessa tämä on kerrottu faktana, en tosin menisi vannomaan että pitää paikkansa.

Poissa Triina

• Tukkaguru
« Vastaus #325 : 10.01.08 - klo:20:17 »
Mikähän voisi olla hyvä formaldehydi-vapaa aluslakka?

Poissa Miltonia

• HAIRahtanut
« Vastaus #326 : 10.01.08 - klo:21:00 »
Mikähän voisi olla hyvä formaldehydi-vapaa aluslakka?

Taitaa olla vaikeampi homma.. :o

Näistä lakoista joita kotoani löysin, niin kaksi taitaa olla formaldehyditonta. Ne ovat Poshen treatment basecoat ja toinen on Poshen  anti-microbial basecoat.
Nailtekin kotelo on jo hukassa mutta epäilen että siinä on, ainakin extrassa näytti olevan.
Poshen treatment basecoat on 4in1 for dry, brittle, weak, peeling nails.

Mitenkähän Jessican lakat ??

Löytyykö muilta tietoa ?

Edit. kirjoitusvirhe
« Viimeksi muokattu: 11.01.08 - klo:07:44 kirjoittanut Miltonia »

Poissa Triina

• Tukkaguru
« Vastaus #327 : 10.01.08 - klo:21:18 »
Vastaanpa itse omaan kysymykseeni  ::)

Minulla on OPI Base Coat, josta ei ole inciä kotona, OPI Nail Envy, jossa formaldehydiä on ja Dermosilin alus/päällyslakka ja se näyttää tältä:

Ethyl Acetate, Butyl Acetate, Isoprpoyl Alcohol, Nitrocellulose, Phthalic Anhydride/Trimellitic Anhygride/Glycols Copolymer, Acetyl Tributyl Citrate, Panax Ginseng, Adipic Acid/Fumaric Acid/Tricyclodecane Dimethanol Copolymer, Alcohol Denat., Helianthus Annuus, Aesculus Hippocastanum, CI 42090.

Tuossa siis ainakin yksi vaihtoehto. Sen mitä olen käyttänyt, vaikuttaa kohtuupätevältä, mutta pinta ei ole niin sileä ja kiiltävä kuin toivoisin, ennemminkin karhea ja mattainen. Kai se alimpana kuitenkin ajaa asiansa ihan hyvin. Tätä ei vaan taida saada enää, oli kausituote vuosi sitten.

Poissa SH

• Tukkaguru
« Vastaus #328 : 10.01.08 - klo:22:38 »
Jessican Coat of Armourissa ei ole näköjään formaldehydeä, mutta acetate ja alcohol löytyy incistä -onkohan yhtään hyvä juttu sekään..?

Poissa ZombieQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #329 : 10.01.08 - klo:22:39 »
^^Monet aluslakat jättävät juuri tuollaisen karhean pinnan jotta lakka tarttuisi (ja pysyisi) paremmin. Mavalan aluslakkakin oli tuollainen joskus ikuisuuksia sitten, en tiedä onko enää kun en ole vuosiin käyttänyt. Onko kellään tuon LCNn Diamond Basen inciä?