Kirjoittaja Aihe: Kynsien huolto/hoitoketju  (Luettu 353195 kertaa)

Poissa Sheppa

• Tukkaguru
Vs: Kynsien huolto/hoitoketju
« Vastaus #330 : 10.01.08 - klo:22:49 »
^Eli onko alus- ja päällyslakalla ainakin se ero että aluslakka on karheampi...? Mulla on Mavalan pällyslakkaa ja siitä tulee kiiltävä pinta ja sellainen "kelmu" (kuoriutui kynsistä kun laitoin ensin sitä ja päälle kynnen pinnan tasoittajaa kokeilumielessä). Ilmeisesti kelmumainen pinta on ihanteellinen pitämään esim. koristeet kynnen pinnassa kunnolla kiinni.

En ole koskaan ymmärtänyt niiden kahden lakan eroa, mulle ne on ihan samannäköisiä värittömiä lakkoja enkä ole kokenut tarpeelliseksi hankkia myös aluslakkaa.
1b F ii.
Lemppareita Joicon k-pak -sarja, Tigi O&H ha, Brunette Goddess sh ja ha, L'Anza Hair Repair-sarja, Dry Hair Moisture treatment ja Healing Moisture Kukui Nut ha. Tukan pituus vajaa bsl. Väritys n. 10/11-tasoinen tuhkanvaalea.

Poissa ZombieQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #331 : 10.01.08 - klo:22:54 »
^Joo on niillä yleensä eroa. Aluslakka saattaa tuntua karhealle tai kumiselle että värilakka oikein jämähtäisi siihen ja päällyslakka on sitten yleensä kiiltävä ja suojaava. Kelmumainen pinta on hyvä kuvaus. Noiden kahden eroksi voisi sanoa että erilainen kalvonmuodostus. :)
why be pretty when you can be gorgeous<br />2b F ii

Poissa Miltonia

• HAIRahtanut
« Vastaus #332 : 11.01.08 - klo:07:48 »
Itseltäni löytyy Chanelin aluslakka joka pidentää selvästi värillisen lakan pysyvyyttä. Creativen vastaava lakka ei vakuuttanut minua. Chanelin aluslakka  :-*, hinta :'(

Poissa MerGirl

• Tukkaguru
  • Glittering around.
« Vastaus #333 : 11.01.08 - klo:09:13 »
Kaksi viikkoa olen laittanut viikolla (vkoloppuisin värilakkaa) Nail Envyn Dry&Brittle lakkaa ja kaikki kynnet ovat katki ja vielä todella syvältä. Mullahan ei kovin pitkät kynnet edes ole ja muutenkin kovat ja katkeilevat, ei taida tuosta Envyn versiosta olla apua.
Olisikohan Original parempaa? Seuraavaksi jos tilais muuta Envyä. Toisaalta mulla myös liuskottuu että se Sensitive&Peeling voisi käydä.
“Driver picks the music, shotgun shuts his cake hole.”

Poissa sonj

• Hiushörhö
« Vastaus #334 : 11.01.08 - klo:13:19 »
Kovasta öljyämisestä ja muusta hoidosta huolimatta etusormien kynnet on mulla ihan mössöä. Ne ovat naurettavan hauraat ja tuntuvat kasvavan juuresta asti jo valmiiksi liuskoittuneina. Kaikki muut kynnet olisivat niin nätteinä, mutta etusormet pysyvät typerinä nysinä. Noita olen yrittänyt hoitaa vielä erityisesti, kun ilmeisesti rasittuvat muita kynsiä enemmän, mutta olen ihan neuvoton. Kaikki muut kynnet kasvavat nätisti, en ymmärrä mikä noissa on vikana. Tuntuu ihan, että olisi eri aineesta tehdyt kynnet muihin sormiin verrattuna.

Ja on öljytty (jojoba-, oliivi-, rypsi-) ja syöty kalsiumia ja jokaista vitamiinia maailmassa ja biotiinia ja piimaxia ja rasvattu ja lasiviilattu ja karitevoita olen lykkinyt vaikka kuinka paljon, mutta mikään ei auta  ???

Karitevoi on jännää kynsillä, se tuntuu vähän kynsien rekulta. Öljyt taas tuntuvat hetkellisesti pehmentävän kynsiä paljonkin ja jättävät ne hassun näköisiksi, tosin seuraavana päivänä se ei enää näy ja kynnet tuntuvat hyvältä.
on satua, että morsiamet punastelevat
tosiasiassa he hehkuvat voitonriemusta

Poissa Varla

• Tukkaguru
« Vastaus #335 : 11.01.08 - klo:16:36 »
Mikähän voisi olla hyvä formaldehydi-vapaa aluslakka?

Opin sensitive & peeling nail envy.

Minä tilasin LCN Diamond basen 6 jonkun vihreäpulloisen vahvistajan, ihan vaan kokeeksi.
MerGirl: Minä luulen että original NE ja sensitive & peeling NE on parhaimpia, mullahan oli se soft & thin ja sillä ei kyllä tehnyt mitään. Kannattaa kyllä kokeilla jompaa kumpaa.
Hang up the chick habit

Poissa Kaisuli

• HAIRahtanut
« Vastaus #336 : 22.01.08 - klo:20:44 »
Onko kellään kokemusta OPIn rapid dry spraystä? Toimiiko? Mä kun lakkaan kynnet niin ne on luultavasti pilalla heti, sillä oon niin malttamaton kuivattaja. tommonen aine kuulostais aika helppokäyttöseltä, jos sitä vaan sprayataan ja that's it!

Poissa Heleena

• Tukkaguru
« Vastaus #337 : 22.01.08 - klo:20:56 »
^Kaisuli: mulla on käytössä tuo Rapid dry spray, eikä mulla ole siitä muuta kuin hyvää sanottavaa. Lakat kuivuu nopeasti, eikä sellaisia "hups, tökkäsin kynteni johonkin ja nyt täytyy aloittaa koko homma alusta" -kömmähdyksiä tarvitse varoa enää. Pullo on myös riittoisa: itse olen käyttänyt sitä muutaman kuukauden ajan (lakkaan kynnet ehkä n. 2 kertaa viikossa ja yleensä kaksi kerrosta), eikä se ole vajennut oikeastaan ollenkaan.
Meen eteepäi vaik ois pakki pääl!

Poissa Hue

• Tukkaguru
« Vastaus #338 : 22.01.08 - klo:20:59 »
^ Pakko munkin kysyä tuosta vielä, vaikka Poshen pikakuivattajan tilasinkin jo. Kuulostaa vielä kätevämmältä kuin Poshe, mutta Poshessa on etuna se mieletön kiilto.

Minkälainen spray siinä siis on? Pumppu vai ponnekaasu? Onko sellaista tasaista sumua?

Favs: Sebastian Professional Penetraitt ja Hydre Conditioner, Wella SP Luxe Oil & GHD IV Styler.

Poissa Livia

• Tukkaguru
« Vastaus #339 : 22.01.08 - klo:21:05 »
Selasin tämän ketjun läpi enkä ihmetykseksi löytänyt kuin ekalta sivulta juttua kynsilakanpoistoaineista. Mikä on teidän suosikkinne? Haulla löysin muutaman maininnan Maybellinen vihreästä pullosta. Ja onko lakan poistamiseen olemassa joku tehokas tekniikka? Mulla on Cutexin vaaleanpunainen pullo ja muistin sen olevan ihan hyvä, mutta eipä kai olekaan. Inhoan kynsien hinkkaamista, haluaisin päästä mahdollisimman helpolla. Aivan liian pikkutarkkaa ja hidasta touhua lyhyille hermoilleni. ::)

Ja pahoittelut jos tästä on jo juttua esim. kynsilakat-ketjussa (voi pistää vaikka linkin), en haulla löytänyt ja nyt ei oikein aivot toimi.

Poissa Heleena

• Tukkaguru
« Vastaus #340 : 22.01.08 - klo:21:09 »
Emi-lyn: Rapid dryssa on pumppupullo ja suihke on tosi hienojakoista, semmoista "sumua". Ja pullon koko on mulla ainakin 120 ml eli tavaraa riittää.  :)
Meen eteepäi vaik ois pakki pääl!

Poissa Laurie

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #341 : 22.01.08 - klo:22:28 »
Onko kukaan käyttänyt täällä vaalentavaa kynsilakkaa ja huomannut sen vaikutusta kynsien kuntoon? Lähinnä negatiivisessa mielessä? Voiko se vaurioittaa kynsiä? Itse käytän YR:n vaalentavaa lakkaa epäsäännöllisen säännöllisesti ja nyt muutaman viikon oon käytelly muita lakkoja ja kynnet on paremmassa kunnossa. Nyt palasin taas ton vanhan peruslakan pariin ja tuli mieleen, oisko siinä jotain syytä tuolle. Ainakin haun mukaan Silver taitaa omistaa myös tämän saman lakan?
common mistakes and nice intentions

Poissa Kosmetiikkakissa

• HAIRahtanut
« Vastaus #342 : 22.01.08 - klo:23:59 »
Onko kukaan käyttänyt täällä vaalentavaa kynsilakkaa ja huomannut sen vaikutusta kynsien kuntoon?

Itse oon käyttänyt melko säännöllisesti L'Orealin valkaisevaa lakkaa siitä asti kun se tuli markkinoille (oisko ollut 2003) ja en ole huomannut mitään vaikutusta kynsien kunnossa. Käytän tota siis aina kun teen ranskiksen, mutta en silloin jos laitan jotain peittävää lakkaa koko kynnelle. Noita perinteisiä lakkauskertoja on todella harvoin eli lähes aina tuo L'Orealin valkaiseva kuuluu settiin. Mainittakoon toisaalta, että mun kynnet on suht hyväkuntoiset ja ongelmattomat. Lisäksi oon käyttänyt ton alla aina jotain aluslakkaa, jolla saa lakkauksen pysymään paremmin.

Voihan olla, että tuo YR:n lakka on kovin erilainen koostumukseltaan, mutta en tiedä. Kannattaa varmaan koittaa uudelleen, ja jos huomaat saman muutoksen tapahtuvan uudestaan niin varmaan se sitten on tuosta lakasta johtuvaa. Tietty voit kanssa kokeilla aluslakan kanssa, jos viitsit, ja katsoa miltä siten käytettynä tuntuu.

Poissa SH

• Tukkaguru
« Vastaus #343 : 23.01.08 - klo:03:40 »
oliviaa; Mun suosikkeja on Jessican ja Opin kynsilakanpoistoaineet, parempia kuin Maybellinen vihreä, joka on markettituotteista paras. Beverly Beautesta olen noita tlannut.

Poissa Miltonia

• HAIRahtanut
« Vastaus #344 : 23.01.08 - klo:08:56 »
oliviaa; Mun suosikkeja on Jessican ja Opin kynsilakanpoistoaineet, parempia kuin Maybellinen vihreä, joka on markettituotteista paras. Beverly Beautesta olen noita tlannut.

Siis kynsilakanpoisto ainetta voi tilata jenkeistä ? Luulin että se onnistu. Olisko sitten ollut vain joku tietty kauppa joka ei suostunut lähettämään lentopostissa....

Itselläni on Orlyn jättipullo 480ml (Stokkalta jotain 15€) asetoonitonta lakanpoistoainetta. Ei muuten heti lopu  :) toinen pullo jo melkein tyhjänä. On toiminut ihan hyvin minulla. Jotkut Orlyn kynsilakat joissa on helmiäistä mukana, eli lähinnä takavuosien kuukausilakat, eivät kovin helpolla irronnut.

Kokeilin myös Polish Remover Aloe Veraa. Tästä pidin kovasti. Hinta vaan harmittaa 120ml 8-9 €. Täytyykin tsekata nettishopeista !

Joku muuten aikaisemmin kysyli LCN hardenerin poistamista. Kyllä se vaatii useammilla kerroksilla hieman enemmän työtä kun normilakanpoisto
« Viimeksi muokattu: 27.01.08 - klo:18:11 kirjoittanut Miltonia »