Kirjoittaja Aihe: Kynsien huolto/hoitoketju  (Luettu 353183 kertaa)

Poissa SH

• Tukkaguru
Vs: Kynsien huolto/hoitoketju
« Vastaus #375 : 17.02.08 - klo:17:38 »
Argh!!! Mulla katkes toinenkin kynsi ja ne oli sit pakko viilata kaikki lyhkäsiks. Noo, ajattelin et laitanpas Essien Madamoisellea, kun se on niin kaunis lakka ja sopii hyvin lyhyille kynsille. Lakkaus onnistui, mutta menin sitten niistämään (luulin et lakat kuivunu jo) ja meni siinä samalla 4 !!! kynttä pilalle  :'(. Mun oli tarkotus pitää NailTek kuuri eli pitää samaa lakkausta viikko ja lisätä vaan NailTekiä päälle. Nyt ei kyl onnista näiden kynsien kanssa, höh.

Poissa Lucine

• Tukkaguru
« Vastaus #376 : 17.02.08 - klo:18:03 »
^I hear you. Olin just saanut kaikki kynnet pitkiksi, pitkästä aikaa, ja sitten yksi kynsi osui vesihanaan tai johonkin, ja napsahti poikki puoleenväliin asti. No, eihän sitä mikään enää pelastanut ja sitten oli pakko kaikki kynnet lyhentää. Ja kaikki lakkaukset on nykyään mennyt pilalle, oon omasta mielestäni antanut kuivua ihan tarpeeksi, mutta kuitenkin lakkaus on mennyt pilalle.  :'(

Tilasin siis Essien päällyslakan ja OPIn Nail Envyn  ;D Ja aloin käyttää hanskoja tiskatessa. Ja niin, lasiviilankin tilasin, koska se viilaus ainakin vaikuttaa varmaan mun kynsiin, tavallisella kynsiviilalla edestakausviilaus  :-X

Poissa Serafi

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
« Vastaus #377 : 17.02.08 - klo:18:04 »
Mä oon lukenut koko ketjun läpi, mut kyselen silti. Eli mulla on kolme kynsiongelmaa:

1) Erityisesti peukaloiden kynnet repeää pitkäksi kasvettuaan sieltä melkein juuresta. Ja aina ja joka kerta. Onko jotain vinkkejä tän ehkäisyyn?
2) Mun keskisormen kynsi "mureni" ja lopulta lohkesi kärjestä - ei onneksi kovin alhaalta. Mistä tossa vois olla kyse ja mistä apu?

ja lakkaongelma:
3) Miten ihmeessä mä saan lakat pysymään päivää pidempään? Onko olemassa jotain superkiinnittävää aluslakkaa? Nyt on käytössä Trindin aluslakka, joka on ihan susi ja mun perjantaina tehty ranskis lähti kalvona pois jo tänään...

Onhan näitäkin teemoja ketjuissa (tää ja kynsilakkaketju) käsitelty, mutta jotenkin niin hajanaisesti, etten saanut kokonaiskuvaa... Kiva, jos joku osaa vinkkailla niksejä. :)

Poissa Pippi

• HAIRahtanut
« Vastaus #378 : 17.02.08 - klo:18:20 »
Lainaan itseäni syyskuulta:
Kynteni ovat pitkään ollet huonossa kunnossa, liuskottuvat ja katkeilevat kuivuuttaan ja kovuuttaan. Tilasin nyt OPI:n Sensitive & Peeling Nail Envyn ja kasan lakkoja, joiden avulla olisi tarkoitus saada kynnet ja kädet kuosiin.

Aloitin pari viikkoa tuon viestin jälkeen kynsienhoitokuurin, jota olen jatkanut näihin päiviin saakka, tuloksetta. Kynsien kunto paheni pahenemistaan jouluun saakka, kaikki kynnet olivat pahasti liuskottuneet. Lopulta lopetin biotiinit ja siirryin taas lasiviilasta kynsileikkureihin (!), ja tilanne on parantunut vähän. Olen pitänyt kynsiäni niin lyhyenä, kuin mahdollista, juon mahdollisimman paljon, syön terveellisesti, rasvaan käsiä ja kynsinauhoja, käytän säännöllisesti Sensitive & Peelingiä, lakanpoistoaineena vihreä Maybelline. En tiedä onko syy yksinkertaisesti talvessa, vai missä, kun mikään ei tunnu auttavan. Himottaisi kamalasti tilata kaikkia kivoja lakkoja, mutta en ole voinut lakata kynsiäni kuukausiin, blaah.

Tunnistan tuon Serafin kolmannen ongelman, josta muutkin ovat täällä valitelleet, mutta kukaan ei ilmeisesti ole keksinyt syytä tai ratkaisua siihen. Käytössäni on ollut siis tuo Sensitive & Peeling -aluslakka, joka yksinään pysyy hyvin, mutta heti jos päälle laittaa värilakkaa koko systeemi alkaa kuoriutua pois nimenomaan kalvomaisesti.

Poissa Varla

• Tukkaguru
« Vastaus #379 : 17.02.08 - klo:18:48 »
Serafi
1. Mulla on aina myös tuo sama ongelma ja arvaa vaan ärsyttääkö. En ole keksinyt siihen muuta ratkaisua kuin leikkaan tai viilaan kynttä kapeammaksi ja toivon ettei se repeä enempää ja kasvaisi pitkäksi. Jos joku muu tietää muun vinkin, kertokaa  :(

2. Mulla myös liuskoittuu ja lähtee murenemaan. Käytin pitkään nail envy sensitive & peeling mutta nyt vaihdoin NailTek 2-hoitolakkaan. Estää liskoittumista ja pitää kynnet kasassa. Rasvaan myös säännöllisesti kynsiöljyllä.

3. Tuohon kun osaisi vastata. Mullakaan ei kestä päivää/kahta pidempään kun teen käsillä töissä koko ajan. Viikonloppuisin pysyy kolmatta päivää lakat hyvänä. NailTek on aluslakkana, neuvoisin ostamaan hyvän aluslakan. Tilaamalla ulkomailta Opia, ostamalla marketista Lumene, Nivea.
Hansikkaita kannattaa pitää kun tekee taloustöitä ja viilata vain lasiviilalla.

Toivottavasti ei ollut vanhan toistoa, mitä jo luit tuolta.
Hang up the chick habit

Poissa MerGirl

• Tukkaguru
  • Glittering around.
« Vastaus #380 : 17.02.08 - klo:18:52 »
Serafi voisi kokeilla lakan paremmin pysymiseen Poshen päällyslakkaa. Mulla on semmoiset kynnet että lakka kuin lakka on halkeillut ja murtunut pois jo päivässä, mutta Poshella olen saanut pysymään kokonaisen viikonlopun. Tummemmatkin sävyt ovat vielä sunnuntai-iltana sen verran hyvässä kunnossa että harmittaa ottaa ne pois.
“Driver picks the music, shotgun shuts his cake hole.”

Poissa Serafi

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
« Vastaus #381 : 17.02.08 - klo:18:58 »
^^Ei se mitään, jos vähän toistoa tuleekin. :) Nää on varmaan sen verran yleisiä ongelmia, että tuskin toisto haittaa. Mä olen kanssa yrittänyt viilailla lasiviilalla ja lakalla noi repeämät pysyy jotenkin kasassa. Mutta toi ongelma nro.1 on viheliäinen.

Mä olen nyt tilannut 8to8beautystä yhden lakkasatsin, pitäis tulla OPI:n natural nail base coat ja myös top coat kaikkien muiden Orlyjen ja OPIen jatkoksi. Sitä Poshen päällyslakkaa on kehuttu kaikkialla, mutta mistä sitä saa? Mä en ainakaan tuolla nähnyt, tai sit olen vaan soke...

Poissa Varla

• Tukkaguru
« Vastaus #382 : 17.02.08 - klo:19:01 »
http://www.8ty8beauty.com/nail_treatments/poshe.htm

sen aina löytää kun laittaa Poshe hakusanaksi  :)
Hang up the chick habit

Poissa SH

• Tukkaguru
« Vastaus #383 : 17.02.08 - klo:19:03 »
Kyllä sitäkin 8ty8:stä saa ja muistakin nettikaupoista. Se löytyy varmaan eri kohdasta, en muista onko others tai treatments vai mikä, mutta etsin sen sulle jos joku muu ei ehdi ensin  :)

Edit. Juurekset on niin auttavaisia, et olin jo myöhässä  :D

LaBimba

• Vieras
« Vastaus #384 : 20.02.08 - klo:22:15 »
Onko kokemuksia Essien Millio/trillionails:tä tai  Nailtekistä?

Mulla on ollu Millionails käytössä jo pari vuotta ja se on ehdottomasti yksi mun (harvoista) luottotuotteista. Tuotteen vaikutus näkyy sitä mukaa kun kynsi kasvaa, eli kärsivällisyyttä sen tuotteen käyttö todellakin edellyttää.

Ja sitten ihmettelyä & kysymys: täällä on hehkutettu Poshen päällyslakkaa, jota mainostetaan tyylillä ei-sisällä-sitä-eikä-tätä-eikä-tuota, mutta joka kuitenkin sisältää ainetta nimeltä butyl benzyl phthalate, joka on ftalaatti. http://en.wikipedia.org/wiki/Butyl_benzyl_phthalate

Olen mäkin tuota päällyslakkaa kokeillut, mutta huiskaisin sen lepikkoon luettuani incin. Täällä kun on ihan todellisia inci-guruja, niin kysynkin onko tässä nyt joku catch, jonka vuoksi kukaan ei ole tuota ftalaatin esiintymistä päällyslakassa ihmetellyt?

Poissa ansq

• Hiushörhö
« Vastaus #385 : 22.02.08 - klo:19:53 »
Miten ois ketju kaikille jotka haluaa kasvattaa kynsiään :)?
Ideoita, vinkkejä miten saada kynnet pitkiksi, miten estää lohkeilut, kaikkea!
Mä en ikinä saa varmaan pitkiä kynsiä, en sellaisia ylipitkiä haluaisi, mutta edes normaali, naisellisetkynnet ois kiva.. ehkä vähän pitemmän.... ;D

ps. modet varmaan siirtää oikeampaan paikkaan jos tää ei oo ;)

Poissa Varla

• Tukkaguru
« Vastaus #386 : 22.02.08 - klo:20:37 »
^Kantsii lukea tämä ketju läpi. Paljon löytyy vinkkejä ja kokemuksia hyvistä tuotteista. Minun neuvot on:

- Piima C tabletit
- Lasiviila
- Kunnollinen hoitolakka tms. ( Nail envy, NailTek )
- Kynsien ja käsien kunnollinen kosteutus ja suojaaminen

Hang up the chick habit

Poissa d&c

• HAIRahtanut
« Vastaus #387 : 24.02.08 - klo:16:41 »
Miksi sitä sanotaan, kun kynteen tulee ns. viiva? Tavallaan kynsi lohkeaa, mutta ei niin näkyvästi vaan tulee sellaisia viivakoloja? On pakko viilata kynsi sen kohdan yli, koska muuten näyttää tyhmälle.

Tällaisessa kaameassa kunnossa kynteni olivat ennen tämänpäiväistä hoito-operaatiota:
http://i32.tinypic.com/14d3n2q.jpg

Olen siis käyttänyt OPI Nail Envy Sensitive & Peeling-ainetta, mutta pariin viikkoon en ole tehnyt noille mitään. Yksinkertaisesti aina vain lohkeilivat, niin ei tullut mitään. OPI on ihan okei, mutta miten siitä aina jää sellainen toinen kerros kynnelle. Varmaan kuuluu aineen "luonteeseen".

Mitä noille keksii? Lasiviila on, käytän Sensitive & Peelingiä, hoidan kynsinauhoja parhaani mukaan jne.
« Viimeksi muokattu: 24.02.08 - klo:17:17 kirjoittanut Ninja »
I wake up, it's a bad dream,

Poissa Varla

• Tukkaguru
« Vastaus #388 : 24.02.08 - klo:17:49 »
Kyllä ne siitä lähtee kasvamaan kun rasvailet kynsinauhoja ja käsiä joka päivä, samoin pidät koko ajan nail envyä. Kyllä minäkin joudun huoltamaan käsiä joka päivä, paikkaamaan lakkausta tms. eihän ne muuten pysy kunnossa.
Sitkeästi vaan hoidat kynsiäsi, niin ne siitä kasvaa. Kyllä se Nail envy lähtee kokonaan pois kynneltä, ei siitä jää kerrosta kynteen.
Hang up the chick habit

Poissa Elluli

• Tukkaguru
  • Esteetikko
« Vastaus #389 : 24.02.08 - klo:17:52 »
Myydäänköhän tuota OPI:n nail Envyä esim. Stockmannilla?

Tietääkö kukaan. Ja minkä hintaista on?

(kun mä lopetin luottokorttini...niin en voi tilata netistä enää  :-X)
Hiusten kasvattelua pitkiksi ja tehohoitoa mm. öljyillä. Tällä hetkellä pituus hartioille. Värinä eri sävyistä ruskeaa. Hiuslaatu hento pohjoismainen. Intohimona myös pidennyshiukset