Kirjoittaja Aihe: Kynsien huolto/hoitoketju  (Luettu 353820 kertaa)

Poissa d&c

• HAIRahtanut
Vs: Kynsien huolto/hoitoketju
« Vastaus #390 : 24.02.08 - klo:17:53 »
Myydäänköhän tuota OPI:n nail Envyä esim. Stockmannilla? Tietääkö kukaan. Ja minkä hintaista on?

Oma OPI:ni on Stockmann Beautysta. Hinta oli jotain 20 €.
I wake up, it's a bad dream,

Poissa Varla

• Tukkaguru
« Vastaus #391 : 24.02.08 - klo:17:56 »
Ja Kicksistä saa kanssa, noin 25e hintaa.

Sain apteekista Decubal clinic cream voidenäytteen, kätevän pikku tuubin. Tätä kehuttiin tuolla toisessa ketjussa loistavaksi kynsinauhoille, niihin rupesin tätä käyttämään kun en uskalla lasvoille laittaa.
Nyt mun kynsinauhat on vähän repeilleet vaikka äsken sanoin muuta. Pirun talvi  ;D
Hang up the chick habit

Poissa Kaisuli

• HAIRahtanut
« Vastaus #392 : 25.02.08 - klo:19:51 »
löysin tänään äitin kätköistä jonkunlaisen kynsien hoito välineen, sellasen kynsinauhaveitsen ( v-muotoinen metallikärki), en osaa selittää kovin hyvin, mutta pystyisköhän joku selittää mulle miten tota vehjettä käytetään?

Poissa Stationery

• Kosmetiikkafriikki
  • Tukkaguru
  • Kosmetiikkaholisti- Kauneus on asenteesta kiinni.
« Vastaus #393 : 27.02.08 - klo:10:34 »
^ Olisikohan tuo sellainen, jolla on tarkoitus leikata pois kynsinauhoja? Sitä ei kylläkään kannata tehdä, sillä tulehtuvat sitten vaan helposti... Mutta esim. etelän maissa erittäin yleistä, että kynsistä leikataan kynsinauhat pois.
20-vuotiaana sinulla on kasvot, jotka luoja sinulle loi,
40-vuotiaana kasvot, jotka olet hankkinut ja 60-vuotiaana kasvot, jotka olet ansainnut.

Poissa Miltonia

• HAIRahtanut
« Vastaus #394 : 27.02.08 - klo:10:48 »
löysin tänään äitin kätköistä jonkunlaisen kynsien hoito välineen, sellasen kynsinauhaveitsen ( v-muotoinen metallikärki), en osaa selittää kovin hyvin, mutta pystyisköhän joku selittää mulle miten tota vehjettä käytetään?

Luulen tietäväni mitä tarkoitat.

Ajattelen sen olevan jonkunlainen kynsinauhojen työntötikku. Niitä on ollut myös U-mallisina. Nykyään appelsiinipuutikku ajaa saman asian.
Itsekin olen moisen tikun omistanut ja eipä sillä paljon käyttöä ollut !

Itse en lähtisi kynsinauhojani koukkimaan moisella pelillä. Se on kova ja voi vaurioittaa kynttä. Sen sijaan voisin ehkä ajatella putsaavani varpaan kynsien alustat varovaisesti ::)

Poissa MAS

• HAIRahtanut
« Vastaus #395 : 27.02.08 - klo:14:46 »

kumpaakohan versiota tarkoitat..? Yläpuolella kaksi eri vastausta onkin jo mutta:

Eli sellainen missä on V-mallinen kärki, sopii kynsinauhojen takaisinpäin työntelyyn kynnellä, tähän mieluummin kannattaisi jotain hellävaraisempaa käyttää kuin metallista.

Jos taas tarkoitat sellaista, jossa on v-mallinen aukko, niin sillä voi kynen sivussa olevia kynsinauhatikkuja siistiä, luisuttaa siis alaspäin, jolloin tikku leikkautuu siististi eikä repeile hallitsemattomasti.
1b F ii

Poissa leeinsane

• HAIRahtanut
« Vastaus #396 : 27.02.08 - klo:16:13 »
hmm. Minä kyllästyin taas vaihteeksi huonoihin kynsiini ja tänään menen ottamaan geelikynnet. Ah, en malta odottaa sitä että kynnet kestää (ettei näytä tyhmälle) lakkaukset tummillakin sävyillä. :)

Poissa Aquatar

• Tukkaguru
« Vastaus #397 : 27.02.08 - klo:16:19 »
Ja sitten ihmettelyä & kysymys: täällä on hehkutettu Poshen päällyslakkaa, jota mainostetaan tyylillä ei-sisällä-sitä-eikä-tätä-eikä-tuota, mutta joka kuitenkin sisältää ainetta nimeltä butyl benzyl phthalate, joka on ftalaatti. http://en.wikipedia.org/wiki/Butyl_benzyl_phthalate

Olen mäkin tuota päällyslakkaa kokeillut, mutta huiskaisin sen lepikkoon luettuani incin. Täällä kun on ihan todellisia inci-guruja, niin kysynkin onko tässä nyt joku catch, jonka vuoksi kukaan ei ole tuota ftalaatin esiintymistä päällyslakassa ihmetellyt?

Hui, mä en ole mikään inci-guru joten en todellakaan tuollaista ole bongannut. Poshehan mainostaa juuri että ei sisällä niitä pahoja aineita mitä useat kynsilakat, joten ei sitten tullut mieleen että voisi olla jotain muuta. Wikipedian perusteella tuohan on kamala myrkky.. Enpä nyt tiedä sitten pitäiskö lopettaa käyttö vai ei, kun toimii niin himputin hyvin ::)

Poissa Laurie

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #398 : 27.02.08 - klo:17:30 »
Pari kertaa testannut Yves Rocherin liuskoittuville kynsille tarkoitettua hoitolakkaa ja tää on ihan kammottavaa kuraa! Ensimmäisen kerran muistelin tän vaan lisäävän liuskoittumista, mutta hölmö minä menin nyt testaamaan tätä uudelleen muutamaan kertaan. Tää lähinnä vaan liuskoittaa kynsiä entistä enemmän! :( Jokaisella käyttökerralla tuloksena on ollut jopa nimettömän ja pikkurillin kynsien (vähäinen) liuskoittuminen, jota ei ikinä muuten tapahdu.

Omien kokemuksieni perusteella suosittelen välttämään.
common mistakes and nice intentions

Poissa Beatrix

• HAIRahtanut
  • Off to never-never land...
« Vastaus #399 : 27.02.08 - klo:17:49 »
Ja sitten ihmettelyä & kysymys: täällä on hehkutettu Poshen päällyslakkaa, jota mainostetaan tyylillä ei-sisällä-sitä-eikä-tätä-eikä-tuota, mutta joka kuitenkin sisältää ainetta nimeltä butyl benzyl phthalate, joka on ftalaatti. http://en.wikipedia.org/wiki/Butyl_benzyl_phthalate

Olen mäkin tuota päällyslakkaa kokeillut, mutta huiskaisin sen lepikkoon luettuani incin. Täällä kun on ihan todellisia inci-guruja, niin kysynkin onko tässä nyt joku catch, jonka vuoksi kukaan ei ole tuota ftalaatin esiintymistä päällyslakassa ihmetellyt?

Hui, mä en ole mikään inci-guru joten en todellakaan tuollaista ole bongannut. Poshehan mainostaa juuri että ei sisällä niitä pahoja aineita mitä useat kynsilakat, joten ei sitten tullut mieleen että voisi olla jotain muuta. Wikipedian perusteella tuohan on kamala myrkky.. Enpä nyt tiedä sitten pitäiskö lopettaa käyttö vai ei, kun toimii niin himputin hyvin ::)

Minä heitin heti LaBimban viestin luettuani Poshen roskiin, sillä en halua kyllä mitään myrkkyä kynsilleni sivellä. Poshe kyllä jätti ihanan kiiltävän pinnan ja kuivatti nopeasti, mutta ei pitänyt minulla lakkauksia kovin kauaa hyvinä, joten sinänsä ei harmita kauheasti. :)
Nyt pitäisi vaan löytää joku uusi päällyslakka tuon tilalle ja aluslakkakin on hakusessa. Mitähän sitä nyt sitten uskaltaisi ostaa? Ehkä sellaisia tuotteita, joita myydään myös Suomessa?
2c F ii

Poissa Elluli

• Tukkaguru
  • Esteetikko
« Vastaus #400 : 28.02.08 - klo:09:43 »
Huomasin eilen stoccalla että tota OPIn nail envy on kolmea eri versiota, perus nail envy, sitten kuiville ja hauraille kynsille oleva, ja sit jolku peel-juttu(kuoriva?).

Mikähän noista olis paras tälläisille liuskoittuville ja lohkeileville mutta muuten ihan peruskynsille jotka joutuu koville työn takia..? Riittääköhän toi hauraiden kynsien lakka..
Hiusten kasvattelua pitkiksi ja tehohoitoa mm. öljyillä. Tällä hetkellä pituus hartioille. Värinä eri sävyistä ruskeaa. Hiuslaatu hento pohjoismainen. Intohimona myös pidennyshiukset

Poissa Kaisuli

• HAIRahtanut
« Vastaus #401 : 28.02.08 - klo:10:10 »
Opin sensitive&peeling lakan kohdalla peeling ei tarkota kuorivaa vaan mun käsittääkseni just liuskottuvaa, lohkeilevaa, kuten kuvailit kynsiäsi. Sitä on kovasti kehuttu täällä. :)

Poissa Elluli

• Tukkaguru
  • Esteetikko
« Vastaus #402 : 28.02.08 - klo:14:39 »
^Ok. kiitti. Täytyy tänään katsastaa minkä noista valitsen, jos ostan tuon..

Edit. OPI Nail Envy sensitive&peeling lakka tarttui kaupasta mukaan ja ekan kokeilun perusteella kuivuu paaaljon hitaammin kuin aiemmin käyttämätni Trindin kynnenvahvistaja (joka mielestäni on myös tosi hyvä). Täytyy nyt sitten pari viikkoa käytellä tänä Envyä ja katsoa kestääkö kynnet paremmin arkea. Etusormen ja oikean käden kynnet kuluu ja liuskoittuu helpoiten töissä, varsinkin oikean etusormen kynsi. Täytyis alkaa vaan olemaan tekemättä paljoa mitään niin johan alkais kynnet kukoistaa  ;D Mulla on siis haaveena kasvattaa mahdollisimman pitkät luomukynnet. Tyyliin pelinaisella  :) Voitelen ahkerasti käsiä ja ostin myös tämän kehutun ja edullisen Piimax C-purkin (7euroa 330 tablettia)

Katsotaan josko taas kehtaisi joskus kuvata tänne kynsiä ja lakkoja!  ;) Kerran olen kuvan laittanut viime keväänä kun oli ihqut geelikynnet.
« Viimeksi muokattu: 29.02.08 - klo:10:31 kirjoittanut Elluli »
Hiusten kasvattelua pitkiksi ja tehohoitoa mm. öljyillä. Tällä hetkellä pituus hartioille. Värinä eri sävyistä ruskeaa. Hiuslaatu hento pohjoismainen. Intohimona myös pidennyshiukset

Poissa Herya

• Tukkaguru
« Vastaus #403 : 28.02.08 - klo:22:03 »
Kaveri anto mulle avonin nail experts kynsinauhavoiteen enkä tiedä onko tää pilalla kun haisee ihan kauheelle. Kellään kokemusta kuuluuko haista voimakkaalle? Muutenkin kiinnostais inci kun tässä putkilossa ei sitä lue. Jos siis jollain on kertoa :)

Poissa Shi Shi

• Tukkaguru
« Vastaus #404 : 29.02.08 - klo:09:29 »
Ja sitten ihmettelyä & kysymys: täällä on hehkutettu Poshen päällyslakkaa, jota mainostetaan tyylillä ei-sisällä-sitä-eikä-tätä-eikä-tuota, mutta joka kuitenkin sisältää ainetta nimeltä butyl benzyl phthalate, joka on ftalaatti.

Huomattu on. Oon mielestäni bongannut ftalaatteja muistakin lakoista, mutta nyt en vaan kuollaksenikaan muista mistä kaikista. Aluslakoista oon mieltynyt Essien Sensitivityyn, mutta siinäkin näyttäis ftalaattia olevan. Melkoista myrkkyähän kynsilakat on muutenkin. Tiedä sitten, onko nuo ftalaatit pahimmasta päästä ollenkaan. Oon ainakin omalla kohdallani huomannut, sen, että aiemmin mulla on sormet turvonneet seuraavana aamuna, jos oon illalla lakkaillut, mutta ainakaan Essien ja OPIn lakkojen kanssa ei turvotusta ole enää ollut. Terveyden kannalta fiksuinta ois lopettaa lakkailu kokonaan (on varmaan myrkyllisyyden kannalta hajuvesien ja tupakan kanssa samalla viivalla).

OPI Designer Series Top Coatissa ei näytä ftalaatteja olevan. Tää ei kyllä kuivata lakkausta yhtään, mutta muuten ihan hyvä tuote. INCI on seuraavanlainen: Ethyl Acetate, Toluene, Butyl Acetate, Isopropyl Alcohol, Cellulose Acetate Butyrate, Acrylates Copolymer, Sucrose Benzoate, Triphenyl Phosphate, Benzophenone-1, Diamond Powder, Cl 60725.

Kun vertaa, niin ei tuo kovin paljon terveellisemmältä näytä kuin Essie Sensitivity Base Coat: Ethyl Acetate, Butyl Acetate, Isopropyl Alcohol, Ethanol, Dibutyl Phtalate, Nitrocellulose, Polyvinyl Butyral, Camphor, Tosylamide / Epoxy Resin
Ara jo estic molt bé, gràcies! :: 2a M-F i :: " When the power of love overcomes the love of power, the world will know peace." -Jimi Hendrix