Kirjoittaja Aihe: Kynsien huolto/hoitoketju  (Luettu 353812 kertaa)

Poissa Beatrix

• HAIRahtanut
  • Off to never-never land...
Vs: Kynsien huolto/hoitoketju
« Vastaus #405 : 29.02.08 - klo:09:46 »
^Sori OT, mutta: Minkä takia hajuvedet ja tupakka olisivat myrkyllisyyden kanssa samalla viivalla? :o Ja mikä noissa kynsilakoissa sitten on yhtä myrkyllistä kuin tupakka, jos puhutaan nyt niistä ftalaatittomista lakoista?
2c F ii

Poissa Shi Shi

• Tukkaguru
« Vastaus #406 : 29.02.08 - klo:11:14 »
^OT vastaus:

Hajuvesissä on lukuisia liuottimia ja joissakin myös ftalaatteja (ihmetyttää itseänikin, miksi). Lisäksi monien hajuvesissä käytettävien synteettisten tuoksuaineksien (esim. feromoneja jäljittelevien synteettisten myskien) on todettu aiheuttavan kaikenlaisia mielenkiintoisia sivuvaikutuksia mm. hormonitoimintaan. Googlella löytyy varmaan noita tutkimuksia, EWG:n sivuilta saa ensiapua tiedonnälkään.

Jalostetussa tupakassakin on sen parituhatta ylimääräistä myrkkyä nykyään. Tästäkin löytyy Googlella varmaan hyvin tietoa.

Noissakin parin kynsilakan INCIssä, jotka naputtelin, ei ole muuta melko varmasti harmitonta kuin timanttipulveri ja kamferi. Kynsille levitettäessä lakan liuottimet ja muut pääsevät imeytymään sekä sormiin että huuruina keuhkoihin.

Jostain syystä tupakan haittoja on tutkittu ihan erilaisella innolla kuin erilaisia kemiantuotteita. Liekö sitten kemianteolisuus sen verran iso ja vaikutusvaltainen bisnes, ettei tutkimukset joko saa rahoitusta tai tuloksia päästetä julki.
Ara jo estic molt bé, gràcies! :: 2a M-F i :: " When the power of love overcomes the love of power, the world will know peace." -Jimi Hendrix

Poissa Varla

• Tukkaguru
« Vastaus #407 : 29.02.08 - klo:16:15 »
Kiitti Elluli, hyvän valinnan tein nail envyn suhteen. Liuskoittuu kynnet silti vaikka tuota tai Nail Tekiä käyttää mutta eivät katkeile.

Hui, onko kynsilakat muka yhtä vaarallisia kuin tupakka?! Tässä kun polttaa, laittaa hajuvettä ja haistelee kynsilakkoja päivittäin niin ei tartte ihmetellä jos kupsahtaa kohta  :D
Hang up the chick habit

Poissa d&c

• HAIRahtanut
« Vastaus #408 : 29.02.08 - klo:16:32 »
Kiitti Elluli, hyvän valinnan tein nail envyn suhteen. Liuskoittuu kynnet silti vaikka tuota tai Nail Tekiä käyttää mutta eivät katkeile.

Onko niille liuskoittuville kynsille mitään "erikoishoitoa" tai kikkavitosta?
I wake up, it's a bad dream,

Poissa Varla

• Tukkaguru
« Vastaus #409 : 29.02.08 - klo:16:34 »
En minä ainakaan tiedä mitään muuta mitä tässä ketjussa ei olisi mainittu. Jos joku tietää millä liuskoittuminen loppuu kokonaan, voi kertoa  :)
Hang up the chick habit

Poissa Elluli

• Tukkaguru
  • Esteetikko
« Vastaus #410 : 29.02.08 - klo:20:51 »
^Trindin edustaja sanoi että liuskoittuminen johtuu kuivuudesta ja väärästä viilaustyylistä. Että lasiviilaa täytyy käyttää ja yhteen suuntaan viilata. Ja (yllätys yllätys) täytyy ehdottomasti käyttää TRINDin kosteuttavaa kynsibalsamia lakan olla   ;D

Että semmoista. Mä aattelin pärjätä tolla hellävaraisella viilauksella (en omista lasiviilaa ainakaan vielä..mut viilaan jatkossa hyvin harvoin ja vain yhteen suuntaan), käsien runsaalla voitelulla, kynsien öljyämisellä ja kynsinauhojen hoidolla + kosteutuksella, Piimax C.llä ja Nail Envyllä. Katotaan kuin käy  ;)
Hiusten kasvattelua pitkiksi ja tehohoitoa mm. öljyillä. Tällä hetkellä pituus hartioille. Värinä eri sävyistä ruskeaa. Hiuslaatu hento pohjoismainen. Intohimona myös pidennyshiukset

Poissa MAS

• HAIRahtanut
« Vastaus #411 : 29.02.08 - klo:21:20 »
^ Olen huomannut että eniten vaikuttaa kosteutus, jos vaan tarpeeksi usein jaksaa laittaa voiteita ja öljyjä niin liuskottuminen helpottaa. Epäilenkin että tuon OPIn S&P vaan kuivatti enemmän kun ei toiminut  :(

Viilalla en ole huomannut hirveästi olevan merkitystä, lasiviilaa nyt kuitenkin käyttelen. Enemmän merkitystä tuntuisi itselläni olevan sillä että ylipäänsä viilaa ettei jää mitään "pykämiä", mitkä sitten taas saa törkättyä sopivasti johonkin ja kynsi kärsii.

Tuli tässä mieleen, että kynnet olisisvat varmaan loistokunnossa, jos jaksaisi rasvata joka kerran kun täällä lukee jotain kynsiaiheista ketjua...
1b F ii

Poissa Shi Shi

• Tukkaguru
« Vastaus #412 : 01.03.08 - klo:08:36 »
Hui, onko kynsilakat muka yhtä vaarallisia kuin tupakka?! Tässä kun polttaa, laittaa hajuvettä ja haistelee kynsilakkoja päivittäin niin ei tartte ihmetellä jos kupsahtaa kohta  :D

En tiedä, mutta tuskin mikään noista hyvää tekee. Eipä meistä taida kuolemattomia tulla, vaikka kuinka terveellisesti elettäis.  ;D
Ara jo estic molt bé, gràcies! :: 2a M-F i :: " When the power of love overcomes the love of power, the world will know peace." -Jimi Hendrix

Poissa Varla

• Tukkaguru
« Vastaus #413 : 01.03.08 - klo:16:05 »
Trindit saa polkea suolle minun mielestä  ;D
Lasiviilaa käytän vain ainoastaan. Sen olen kyllä huomannut että kun useammin kun käyttää kynsiöljyä niin kynnet ei ole niin kuivat.
Ainakin mulle on vain tuo S & P toiminut paremmin kuin kosteuttavat tuotteet. Mutta ei kaikilla sama tietenkään toimi. Nyt on taas kynnet paremmassa kunnossa, mutta edelleen en voi olla yhtään ilman hoitolakkaa eli Nail Tekiä.
Täällä moni pitää lakattomia päiviä mutta minä en voi, muuten kynsiin tulee heti pieniä repeämiä ja ne heti lohkee. Jotenkin tuo NailTek pitää kynnen kasassa.
Aamulla mietiskelin että joulu/tammikuussa leikkasin kynnet lyhyemmäksi. Nyt ne on parissa kuukaudessa kasvaneet takaisin pituuteen. Ajattelin että 0,5cm kynnen valkeaa osaa on sopiva ja kätevä pituus, pidempi saa tietenkin olla mutta mulle tuo ois minimi  :D
Hang up the chick habit

Nyyti

• Vieras
« Vastaus #414 : 03.03.08 - klo:18:21 »
^Öööh.. anteeksi tyhmä kysymys  ??? tarkoititiko viiloja? Eikös Trindilläkin ole lasiviiloja?? Ainaskin olen ohimennen marketissa huomannut.. *pistän tämän kysymyksen valvotun aamuyön piikkiin  :D*

Poissa Varla

• Tukkaguru
« Vastaus #415 : 03.03.08 - klo:18:58 »
^Opin lasiviila on mulla. Trindistä en halua tietää, kaikki kokeilemani sen tuotteet on olleet huonoja.
Hang up the chick habit

Poissa ZombieQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #416 : 03.03.08 - klo:18:59 »
Trindin lasiviila on kyllä oikeasti hyvä, muista tuotteista en ole minäkään pitänyt.
why be pretty when you can be gorgeous<br />2b F ii

Poissa sonj

• Hiushörhö
« Vastaus #417 : 03.03.08 - klo:19:00 »
Onko noissa lasiviiloissa oikeasti muka eroa? Mulla on ollut vaan Kicksin pieni lasiviila, musta se on toiminut erinomaisesti ja oli asiallisen hintainenkin (~7e).
on satua, että morsiamet punastelevat
tosiasiassa he hehkuvat voitonriemusta

Nyyti

• Vieras
« Vastaus #418 : 03.03.08 - klo:19:03 »
Pelinainen, mistä olet viilasi hommannut? Mä en löytänyt Head2toen enkä 8ty8beautyn sivuilta niitä.

Poissa ZombieQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #419 : 03.03.08 - klo:19:03 »
^^Joissain (etenkin halvemmissa) lasiviiloissa se lasi on vaan liimattu siihen pintaan eli kun pinta kuluu puhki, joudut ostamaan uuden viilan. "Oikeat" lasiviilat ovat kokonaan lasia. Kalliimmat lasiviilat ovat myös hienojakoisemman tuntuisia eli kynnelle hellävaraisempia.
why be pretty when you can be gorgeous<br />2b F ii