Kirjoittaja Aihe: Kynsien huolto/hoitoketju  (Luettu 353378 kertaa)

Poissa d&c

• HAIRahtanut
Vs: Kynsien huolto/hoitoketju
« Vastaus #435 : 05.03.08 - klo:19:20 »
Auttaako tuo Piimax-ravintolisä? ;)
I wake up, it's a bad dream,

Poissa Shi Shi

• Tukkaguru
« Vastaus #436 : 05.03.08 - klo:22:26 »
Mutta mikä hemputti on kynsinauhanpoistaja? Joku mikä polttaa ne nauhat irti vai? Vähänkö karmivaa.. Vai onkohan tämä vaan joku kynsinauhaöljy.

Tuskin ihan pois polttaa, mutta pehmittää ja hieman auttaa kynsinauhaa irtoamaan kynneltä. Yleensä jotain tuontapaisia pehmentäviä aineita lutrataan ensin kynsinauhoille ja sitten työnnellään varovasti esim. juurikin tuolla appelsiinipuutikulla kynsinauhoja syrjään kynneltä.
Ara jo estic molt bé, gràcies! :: 2a M-F i :: " When the power of love overcomes the love of power, the world will know peace." -Jimi Hendrix

Poissa Elluli

• Tukkaguru
  • Esteetikko
« Vastaus #437 : 06.03.08 - klo:08:14 »
Auttaako tuo Piimax-ravintolisä? ;)

Mulla ei ainakaan aikaisemina vuosina ole tullut mitään huomattavaa vaikutusta mutta nyt aloin taas näitä popsimaan hyvässä uskossa koska haluan ja aion kasvattaa pitkät kynnet. Eli kaikki mahdolliset keinot käytössä  :D

Piimax C:tä on täällä niin moni kehunut että pakkohan sen on toimia  ;)
Hiusten kasvattelua pitkiksi ja tehohoitoa mm. öljyillä. Tällä hetkellä pituus hartioille. Värinä eri sävyistä ruskeaa. Hiuslaatu hento pohjoismainen. Intohimona myös pidennyshiukset

Poissa Miltonia

• HAIRahtanut
« Vastaus #438 : 06.03.08 - klo:08:21 »
Sain hairstorelta tilaaja lahjaksi thuya kynsinauhanpoistajan ( ???) ja kosteuttavan hoitolakan. Mutta mikä hemputti on kynsinauhanpoistaja? Joku mikä polttaa ne nauhat irti vai? Vähänkö karmivaa.. Vai onkohan tämä vaan joku kynsinauhaöljy.
Näin sanotaan hairstoren sivuilla: Cuticle Remover -kynsinauhaöljy irrottaa ja pehmentää kynsinauhoja hellävaraisesti.

Minulla on kokemuksia kynsinauhojen kuorinta-aineista. Ihan must juttuja. Ihmettelenkin miksei ne ole löytäneet kynsifriikkien kokoelmiin ::)

Näillä tuotteilla kun putsaa kynsinauhat lakan vaihdon yhteydessä niin tulee todella siistiä jälkeä. Josko tuo Hempan aine olisi vastaavaa??

Poissa Herya

• Tukkaguru
« Vastaus #439 : 06.03.08 - klo:11:29 »
^Ei siinä kyllä mitään rakeita ollut. Tuntuu vaan kosteuttavalta. Koitin eilen eikä mulla kyllä mitään muuta tapahtunut nauhoissa kun vaan se että niitten työntäminen oli paljon helpompaa.

Poissa Miltonia

• HAIRahtanut
« Vastaus #440 : 06.03.08 - klo:12:09 »
^Mun on ollut kanssa ihan sileetä voidetta joka kuorii kynnen pinnalta kaikkea töhkää.

Ehkä toi ei ole sellaista sitten kuitenkaan.

Poissa ZombieQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #441 : 06.03.08 - klo:19:20 »
Tollanen kynsinauhavesi ("kynsinauhanpoistaja") on tarkoitettu käytettäväksi juuri niinkuin Shi Shi sanoi eli lutrataan kynnelle, annetaan vaikuttaa hetki (ohjeen mukaan, yleensä joku 1-2 min.) ja työnnellään kynsinauhat appelsiinipuutikulla varovasti irti kynsilevystä. Kädet kannattaa pestä käytön jälkeen ettei ainetta jää kynsille, on kuitenkin pehmentävä aine niin saattaa tehdä hallaa kynsille jos sitä ei huuhtele pois.
why be pretty when you can be gorgeous<br />2b F ii

Poissa EVS

• HAIRahtanut
« Vastaus #442 : 06.03.08 - klo:20:13 »
Onko kokemuksia Essien Millio/trillionails:tä tai  Nailtekistä?

Mulla on ollu Millionails käytössä jo pari vuotta ja se on ehdottomasti yksi mun (harvoista) luottotuotteista. Tuotteen vaikutus näkyy sitä mukaa kun kynsi kasvaa, eli kärsivällisyyttä sen tuotteen käyttö todellakin edellyttää.

Ja sitten ihmettelyä & kysymys: täällä on hehkutettu Poshen päällyslakkaa, jota mainostetaan tyylillä ei-sisällä-sitä-eikä-tätä-eikä-tuota, mutta joka kuitenkin sisältää ainetta nimeltä butyl benzyl phthalate, joka on ftalaatti. http://en.wikipedia.org/wiki/Butyl_benzyl_phthalate

Olen mäkin tuota päällyslakkaa kokeillut, mutta huiskaisin sen lepikkoon luettuani incin. Täällä kun on ihan todellisia inci-guruja, niin kysynkin onko tässä nyt joku catch, jonka vuoksi kukaan ei ole tuota ftalaatin esiintymistä päällyslakassa ihmetellyt?

Mun pitää myös palata tähän inci-asiaan, huomasin tämän vasta nyt, ja mun Poshe-pullon kyljestä ei kyllä ftalaattia löydy! :o

Inci näyttää tältä: Ethyl Acetate, Butyl Acetate, Cellulose Acetate Butyrate Ester, Naphtolite, Polysiloxane Co-Polymer, Dioctyl Adipate, Aminomethylsiloxane, Isopropyl Alcohol, Benzophenone.

Sen sijaan samassa viestissä mainittu Millionails on melkoista myrkkyä:

Butyl Acetate, Toluene, Ethyl Acetate, Isopropyl Alcohol, Nitrocellulose, Tosylamide/formaldehyde Resin, Dibutyl Phthalate, Butyl Alcohol, Formaldehyde, Camphor, Stearalkonium Hectorite, Benzophenone-1, Silk Amino Acids, Ferric Ammonium Ferrocyanide, Titanium Dioxide, D&C Violet #2.

Olen käyttänyt tätä Millionailsia melkein yhden pullon, ja kyllä se kynsiä vahvistaa, mutta värjää ne ikävän keltaiseksi ja jättää kynnen päälle kerroksen, joka ei lähde kynsilakanpoistoaineella tai hiomalla pois. Ei tosiaan mairitteleva inci, tolueeni ja formaldehydi ovat haitallisia, mahdollisesti karsinogeenisiä aineita ja sieltä löytyy myös sitä ftalaattia, haitallinen sekin.
1a F ii

Poissa MerGirl

• Tukkaguru
  • Glittering around.
« Vastaus #443 : 06.03.08 - klo:20:48 »
^ Piti ihan tarkistaa, samanlainen inci löytyy mun pullosta. Voiko niitä olla erilaisia, tuntuu oudolta?
“Driver picks the music, shotgun shuts his cake hole.”

Poissa Aquatar

• Tukkaguru
« Vastaus #444 : 07.03.08 - klo:09:55 »
^ Onko teillä nimenomaan se Super fast drying top coat?

Tuosta pullosta on ainakin kahta eri versiota, toinen on tämän näköinen:

Ja toinen versio on muuten sama mutta ilman noita mustia palleroita pullon oikealla puolella top coat -tekstin vieressä. Eli voiskohan olla että inciä on muutettu jossain vaiheessa ja toinen versio on vanhempaa mallia?

Poissa MerGirl

• Tukkaguru
  • Glittering around.
« Vastaus #445 : 07.03.08 - klo:12:56 »
^ Ei oo palleroita  ;D Ja pakkaus on kulmikas laatikko jossa ikkuna. Ja on superfast.
“Driver picks the music, shotgun shuts his cake hole.”

Poissa Aquatar

• Tukkaguru
« Vastaus #446 : 07.03.08 - klo:15:48 »
^ Mulla oli eka pullo palleroilla (8ty8stä) joka just viime viikolla loppui ja heitin menemään. Ja nyt on ilman palleroita uusi (head2toesta), täytyy tarkistaa inci. Ja molemmat oli semmoisessa ikkunallisessa neliskanttisessa laatikossa.
En enää muista katsoinko viimeksi inciä uudesta vai vanhasta pullosta mutta sen muistan että pthalaatti (vai mikä se nyt oli :D) löytyi listasta.

Poissa Laurie

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #447 : 07.03.08 - klo:16:47 »
Nyt on vihdoinkin hankittu OPIn Nail Envy Sensitive & Peeling avuksi liuskoittuville kynsilleni. Ongelmana varsinkin etusormen sekä keskisormen kynsien liuskoittuminen jo kärjen ollesa millin pituudessa, joten ne määräävät aika lailla kaikkien kynsieni pituuden. Nimettömän ja pikkurillin kynnet kyllä kasvavat helposti johonkin yli 5mm pituuteenkin, mutta nuo kaksi hiton kynttä tykkäävät aina liuskoittua ja lohjeta.

Muista hoitolakoista, kuin aiemmin kritisoimastani YRn lakasta miulla ei ole kokemusta. Tämän ketjun läpi lukeneena kuitenkin päädyin opiin.

S&P kuuri alkoi siis tänään ja pidetään peukkuja, että tästä olisi apua! :)
common mistakes and nice intentions

Poissa Elluli

• Tukkaguru
  • Esteetikko
« Vastaus #448 : 07.03.08 - klo:16:54 »
^ Mä olen käyttänyt tuota OPIn Nail Envy sensitive & peeling -lakkaa nyt viikon ja yhtään kynttä ei ole enää liuskoittunut koko viikona aikana  :o Uskomatonta. Oon kyllä laittanut tota lähes joka päivä uusiessani lakkauksen. Käytän tuota siis aluslakkana ja päällä jotain muuta, tällä hetkellä OPIa. Oon hirmu ihastunut noihin Opin lakkoihin, levittyy ihanan tasaisesti ja tuntuu kestävän paremmin kuin jotkut halpis lakat. (+ aiemmin käyttämäni Trindin kynnenvahvistaja, joak oli mielestäni ok, mut tää Envy on vielä paljon parempaa...)
Hiusten kasvattelua pitkiksi ja tehohoitoa mm. öljyillä. Tällä hetkellä pituus hartioille. Värinä eri sävyistä ruskeaa. Hiuslaatu hento pohjoismainen. Intohimona myös pidennyshiukset

Poissa suhina

• HAIRahtanut
« Vastaus #449 : 07.03.08 - klo:19:32 »
Olen nyt vuoden verran panostanut tähän kynsienhoitoon ihan tosissani ja nyt kynnet alkaa olla siinä kunnossa kuin haluan. Olen syönyt kuureittain biotiinia ja nyt pari kuukautta myös kalsiumia, ruokavaliossa olen panostanut hyvälaatuisiin rasvoihin. Viimeisimmässä jenkkitilauksessa tuli pullo NailTekin Intensive Therapy II ja sitä ole käyttänyt nyt reilun kuukauden aluslakkana. Ja voi jee tätä onnea, mutta kynteni eivät lohkeile!
Tuota OPIn Nail Envy s&p olen myös kokeillut, mutta en mitään suurta muutosta huomannut kynsissäni. Enkä nytkään estottomasti suosittele tuota NailTekia, luulen että kynsieni kunnon paraneminen on pitkän työn tulos ja NailTek vain kruunasi sen  :)