Kirjoittaja Aihe: Kynsien huolto/hoitoketju  (Luettu 353822 kertaa)

Poissa Paulina

• HAIRahtanut
Vs: Kynsien huolto/hoitoketju
« Vastaus #45 : 13.01.07 - klo:12:36 »
Sellaiset pienen pienet "timantit" olisi kivoja, yleensä nuo koristeet ovat niin isoja, että osa niistä jää "ilmaan" koska kynsi on kaareva.. siksi ei ole tullut tutkailtua niitä viime aikoina. Laitappa ihmeessä kuvaa tuonne Kynnet-osioon niistä!
Ihmetyttää nuo OPInkin kotisivut, mielestäni ne ovat todella suppeat. Siellä saisi olla kaikki sävyt ja sellaisetkin vaikka "arkistossa", jotka eivät varsinaisesti ole enää markkinoilla. Samoin kuvaukset siitä onko lakka creme, shimmer, sheer jne. Voisihan sinne tietty laittaa vaikka palautetta..
« Viimeksi muokattu: 13.01.07 - klo:12:37 kirjoittanut Paulina »

Poissa Hunajapupu

• Tukkaguru
  • -2a M iii-
« Vastaus #46 : 13.01.07 - klo:16:16 »
^Pitää lainata poikaystävän kameraa ja koettaa kuvailla kynsiä sitten kun saan uudet lakat ja testailen niitä strassien kera. Jos näitä kynsiä nyt kehtaa näyttää kun ovat lyhyet ja kärjistä taas tällä hetkellä ihan rispaantuneet, onneksi lakka kätkee vauriot. ;)
Osassa lakoistahan tuolla OPI:n sivuilla näkyy että ovatko Sheer, Shimmer vai mitä, mutta outoa ettei kaikissa ole merkintää.

Edit. vaaleista sävyistä näkyy tuolla Try it on-sivustolla kaikkien sävyjen perässä koodi että ovatko millaisia (SH/S/TT jne). Tummemmissä sävyissä ei näyttänyt ihan kaikissa olevan noita koodeja. Nuo koodien selitykset näkyvät puolestaan siellä lakkojen sivustolla, jos klikkaa esim. Try it On Studiossa vasemmalla olevasta valikosta Classic colors niin pääsee katsomaan lakkoja. En nyt jostain syystä saanut niitä lakkojen sivustoja auki, olisin muuten voinut laittaa ne lyheteiden selvitykset suoraan tähän tuota kynsistudion katselua varten.
« Viimeksi muokattu: 13.01.07 - klo:16:56 kirjoittanut Hunajapupu »
iHerb alekoodi ensitilaajille: GUB005. Alekoodilla saa -10 dollaria jos tilauksen arvo 40 dollaria tai enemmän, alle 40 dollarin tilauksesta saa alea 5 dollaria.

Trouper

• Vieras
« Vastaus #47 : 13.01.07 - klo:16:59 »
Mulle on geeniperimä heittänyt meidän perheestä äidin kynnet, eli mulla kynnet on pystysuunnassa raidalliset. Sanotaanko sitä sitten liuskoittumiseksi vai miksi... Vahvat ne kyllä ovat, ja kasvavat aika nopeasti. En halua pitää pitkiä kynsiä, joten leikkaan ja viilaan niitä aika usein, parin viikon välein vähintään lyhentelen. Muoto on mun käsissä paras silloin kun on mahdollisimman saman mallinen kuin sormenpää, eli aika tasainen, kovin ovaaliksi en ikinä viilaa.

Lakkaa mulla on aina, yleensä joko kevyesti valkoiseen/vaaleaan taittuvaa läpikuultavaa (Dior 108) tai vastaavaa persikkaista. Kirkasta käytän satunnaisesti, samaten kirkkaanpunaista. Kirkas punainenkin on yllättävän kiva lyhyissäkin kynsissä, varsinkin kesäisin tykkään kun on ruskea iho. Varpaankynsiin teen aina ranskiksen silloin kun jalat ovat esillä, eli lähinnä kesäisin. Tämän puolentoista viikon välein toistuvan savotan ajattelin ensi kesäksi lopettaa ja hakea varpaankynsiin ranskisgeelit.

Suurin kynsilakkapettymys on ollut Helena Rubinsteinin kimallelakka Stellars Color sävy 17 Stars Sunstone. Lakka lohkeilee päivän käytön jälkeen isoina lohkoina irti ja on muutenkin todella paksua koostumukseltaan. En osta enää kyseisen merkin lakkoja ollenkaan, kun tämä yksikin oli niin valtaisa pettymys. Sävy on kyllä todella kaunis.

Opin lakkoja haluaisin seuraavaksi kokeilla, tuolla kynsikuvissa taisi jollain olla ranskis opin lakoilla ja olivat todella kauniin sävyisiä ja laatuakin on kehuttu.

Poissa Aquatar

• Tukkaguru
« Vastaus #48 : 13.01.07 - klo:17:11 »
Minäkin uskaltauduin viimein 8ty8beautystä tilaamaan. Tilasin 3 pulloa lakkaa: kimaltava punainen Red Like Roses, vaaleanpunertavan Shanghai Shimmerin ja valkoisen Alpine Snown. Tuo valkoinen näytti ainakin ihan kunnon valkoiselta ja toivottavasti onkin, koska tarvitsen uuden valkoisen ranskis manikyyri lakan, äsken kun tuossa tein ranskista vanha Mavalan valkoinen oli kuivahtanut ihan kauheaksi räkämössöksi :( Jos sattuisikin sitten olemaan läpikuultava valkoinen, eipä tuokaan haittaa :)

Lisäks tilasin amethyst ja peridot -värisiä timantteja, kuvissa näytti ihanilta vaalean kimaltavilta sävyiltä :) Ihan testimielessä valitsin yhden pullon nail art coloria Satin silver sävyssä, saas nähdä minkälaista taidetta sillä saa aikaan. Oon kaupoissa katsellut tuollaisia mutta ei ole tullut ostettua. Nyt vielä lähti todella halvalla niin pakkohan se oli saada :D

Poissa Hunajapupu

• Tukkaguru
  • -2a M iii-
« Vastaus #49 : 14.01.07 - klo:12:31 »
Quotaan tämän EVS:n viestin tuolta Kynsikuvien kommentit -ketjusta niin ei mene ihan OT:ksi siellä.
Hunajapupu, nättejä vaaleita on ainakin Sweet Dreams ja Privacy Please. Jotkut noista OPIn vaaleista eivät levity tasaisesti, mutta noilla saa helposti tasaisen tuloksen. Sweet Dreams on ehkä hieman violettiin taittava kylmä nude, sopii minun vaalealle ihon sävylle oikein hyvin. Privacy Please on periaatteessa saman sävyinen, mutta vähemmän violetti. Itse tykkään ensinmainitusta enemmän, PP:sta mulla on minipullo.

Muita vaaleita sävyjä mitä omistan:
Orly Ooh La La, lähes valkoinen, vähän liilaan taittava helmiäinen. Aika peittävä, vaikka onkin ranskaliseen manikyyriin. Levittyy aika epätasaisesti.
Essie Sugar Daddy, kylmä pinkki. Vaatii ainakin kolme-neljä kerrosta näkyäkseen kunnolla, ei kestä mun käytössä.
OPI I'm a Princess, You're not, hyvin ohut helmen sävy. Oikeasti minun suosikkilakka! Tällä ei kyllä millään saa peittävää tulosta.
OPI Your Royal Shyness, lähes valkoinen norsunluu, hieman helmiäistä. Aika peittävä, paksu koostumus, joka on vaikea saada levittymään nätisti. Mulla on tästä kuva kynsillä jossain, pitää varmaan laittaa esille.
OPI Who Needs a Prince?, vaaleanpunainen nude pohjasävy, jossa vaaleanpunaista hohdetta. Levittyy nätisti.

Eikös nämä muuten kuuluisi tuonne Kynsilakat-keskusteluun? Joku mode voisi ehkä siirtää.
Kiitos kovasti kommenteista, EVS! I'm a princessin, privacy pleasen ja who needs a princen onnistuinkin jo sopivasti tilaamaan, kiva kuulla että ovat hyviä. Tuo Your royal shyness oli todella nätti sun kynsissä mutta jos on paksu koostumukseltaan ja vaikea saada levittymään niin taidan siinä tapauksessa jättää sen hankkimatta. Lakan ohuus ja se, että pitää laittaa monta kerrosta, ei sinänsä haittaa mua, mutta huonosti levittyvät lakat saavat pinnan kireälle.  Sweet Dreamsia voisin kokeilla, lilaan vivahtava lakka voisi toimia minunkin vaaleaa ihoani vasten. Kovin usein ei ole enää viime vuosina tullut käytettyä lilaan vivahtavia lakkoja joten vaihtelu voisi virkistää. Orlyn ja Essien lakkojakin vilkuilin, mutta jotenkin kiinnostuin eniten OPI:n lakkojen sävyistä, Sugar Daddy ja Ooh La La taisivat juurikin olla niitä lakkoja joihin kuitenkin kiinnitin huomiota mutta hyvä ettei tullut tilattua kun jos kerta eivät ole kovin toimivia.
iHerb alekoodi ensitilaajille: GUB005. Alekoodilla saa -10 dollaria jos tilauksen arvo 40 dollaria tai enemmän, alle 40 dollarin tilauksesta saa alea 5 dollaria.

Poissa Paulina

• HAIRahtanut
« Vastaus #50 : 14.01.07 - klo:13:13 »
Tuollahan on se "Kynsilakat"-ketjukin, jossa voisi näistä lakkajutuista keskustella.. Saataisiin se nousemaan tuolta unholasta..Tukin sitä jo muutamilla kuvilla  ;D.

Poissa Hunajapupu

• Tukkaguru
  • -2a M iii-
« Vastaus #51 : 14.01.07 - klo:13:16 »
^Enhän mä edes muistanut koko ketjun olemassaoloa kun näitä erilaisia kynsiketjuja on niin paljon.  :-[ Jos vaikka joku mode jaksaisi ystävällisesti siirtää nämä kynsilakka-viestit sitten sinne?

Poissa calypso

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
  • iHerb alekoodi: TUN470 (-10$ ensitilauksesta!)
    • Haista Ite!
« Vastaus #52 : 16.01.07 - klo:13:51 »
Tein eilen ranskalaisen manikyyrin ja ihme kyllä onnistui hyvin vaikka edellisestä kerrasta taitaa olla jo yhdeksän vuotta aikaa  :o  Aluksi siis putsasin entiset lakat ja viilasin kynnet hätäisesti niin kuin normaalisti. Sitten laitoin kynsiöljyä jonka annoin olla niin kauan kynsillä kun laitoin varpaankynnet.

Pyyhin paperilla enimmät öljyt pois ja laitoin aluslakan jonka jälkeen levitin yhden kerroksen Oriflame French Manicure sarjan kynsilakkaa sävyssä Passion Fruit, eli sellainen hento shimmer vaaleanpunainen lakka. Sen kuivuttua laitoin kynsien kärkiin saman sarjan lakkaa sävyssä Frost Pearl eli shimmer valkoista. Laitoin tuon valkoisen ihan ilman mitään teippejä tai muuta koska minulla ei sellaisia tähän hätään ollut  :D
Sitten laitoin vielä yhden kerroksen tuota vaaleanpunaista shimmer lakkaa päälle, jonka jälkeen kiiltävä päällyslakka.

Tuli kyllä ihan hienot vaikka itse sanonkin ja olen tottunut värikkäisiin ja räväköihin lakkoihin. Ainoa missä näkyy olevan parantamisen varaa on kynsien muotoon viilaus, kaikki muotovirheet näkyy ranskiksessa paljon paremmin kuin tavallisessa lakkauksessa ja jouduinkin lakan kuivuttua hieman fiksailemaan parin kynnen muotoa..

Olen muuten miettinyt tuota että pitääkö tuo kynsiöljy öljy pestä pois vai riittääkö tuollainen pelkkä pyyhkiminen? Jotenkin tuntuu että sitä öljyä menee sitten aluslakkapulloon ja se alkaa muuttaa koostumusta ajan kanssa?
http://haistaite.com/- Tuoksublogi
Juurikasvu on nyt rekisteröity yhdistys ja liittymällä yhdistyksen jäseneksi voi tukea Juurikasvun toimintaa. Lisätietoa

Poissa Minni

• HAIRahtanut
« Vastaus #53 : 16.01.07 - klo:15:34 »
Olen muuten miettinyt tuota että pitääkö tuo kynsiöljy öljy pestä pois vai riittääkö tuollainen pelkkä pyyhkiminen? Jotenkin tuntuu että sitä öljyä menee sitten aluslakkapulloon ja se alkaa muuttaa koostumusta ajan kanssa?

Kannattaa pyyhkäistä ennen lakkausta kynnet vielä kynsilakanpoistoaineella kevyesti, nimittäin öljyisellä kynnellä ei lakkaus pysy niin hyvin. :) Itse teen yleensä niin, että otan vanhan lakan pois päivää ennen uutta lakkausta, ja öljyän kynnet silloin, jotta öljy saa rauhassa vaikuttaa.

Poissa calypso

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
  • iHerb alekoodi: TUN470 (-10$ ensitilauksesta!)
    • Haista Ite!
« Vastaus #54 : 16.01.07 - klo:15:45 »

Kannattaa pyyhkäistä ennen lakkausta kynnet vielä kynsilakanpoistoaineella kevyesti, nimittäin öljyisellä kynnellä ei lakkaus pysy niin hyvin. :) Itse teen yleensä niin, että otan vanhan lakan pois päivää ennen uutta lakkausta, ja öljyän kynnet silloin, jotta öljy saa rauhassa vaikuttaa.

Minulla kyllä pysyy lakkaus hyvin vaikka öljyä alla olisikin. Huolettaa vain että meneekö aluslakka ennen pitkää ihan käyttökelvottomaksi jos sinne pääsee säännöllisesti sekaan tuota öljyä. Ja tuntuu että koko öljyn hoitava tarkoitus menee hukkaan jos sitten vielä kynsilakanpoistoaineella sen pyyhkii, koska kyllähän kynsilakanpoistoaine kuivattaa kynsiä (vaikka asetonitonta käytänkin). Joskus olen saippuavedellä pessyt öljyn pois mutta toisinaan pyyhin vain paperilla ja vedän aluslakan päälle.

Tuota en kyllä pysty tekemään että olen päivän ilman kynsilakkaa sillä kynteni ovat niin pitkät että tarvitsevat sen lakan antaman suojan, ja onhan se kauniimman näköistäkin kun on lakkaus kynsissä  :)
http://haistaite.com/- Tuoksublogi
Juurikasvu on nyt rekisteröity yhdistys ja liittymällä yhdistyksen jäseneksi voi tukea Juurikasvun toimintaa. Lisätietoa

Poissa Paulina

• HAIRahtanut
« Vastaus #55 : 17.01.07 - klo:20:15 »
Marmorointi kiinnostaisi.. ei mitään käsitystä miten se tehdään tai edes miltä se näyttää.. tai  mitä se on.. :D. Olin jo kerran tilaamassa niitä "haarukoita", mutta en sitten oikeen löytänyt ohjeita enkä kuvia tai malleja miten se käytännössä toteutetaan.. Silläkin saisi vähän vaihtelua tuohon lookkiin.

Poissa Haylie

• Hiushörhö
« Vastaus #56 : 21.01.07 - klo:18:57 »
Tykkään laitella kynsiä ja lemppari on ranskalainen manikyyri..
Mutta nykyään ei edes huvita lakkailla kun kynnet on niin liuskoittuvat ja lohkeilevat. Just kun oon saanut kasvatettua sopivan pitkät kynnet niin kynsi (saattaa olla mikä sormi tahansa) rupeaa katkeamaan ihan PUOLIVÄLISTÄ koko kynttä ??? Siis ei siitä valkeasta kasvavasta osasta vaan kynsivallin reunasta keskeltä sitä läpiluultavaa osaa. Eikä sitä voi leikata vaan kynsi pitää repäistä irti eli tulos on tosi epätasaisen liuskoittunut..Siinä sitten menee puolet kynnestä pois.
Tätä on ollut noin pari vuotta, en tiiä mistä johtuu. Leikkaan sekä kynsisaksilla että viilaan. Minkälainen viila ois paras?
Piimax on ehkä jonkin verran auttanut kynsien kuntoon, lähinnä kovuuteen, mutta silti liuskoittuvat.

Lisäksi peukaloiden kynsissä on aaltomaisia vaakasuuntaisia kohoumia tasaisin välein.
Kertooko peukalon kynnen kunto jostain, onko kyse jostain puutoksesta?
1bMii

Poissa Aquatar

• Tukkaguru
« Vastaus #57 : 22.01.07 - klo:22:13 »
^ Kaipa se lasiviila on paras ja kunhan muistaa ettei viilaa edestakasin vaan yhteen suuntaan koko ajan.

Ihanaa laitoin pitkästä aikaa strasseja kynsiin, tein ranskiksen koristeluilla :) Juuri postista haettua Opin Alpine Snowta kärkiin, viivat hopeisella koristelulakalla ja kolme vaaleanvihertävää strassia per kynsi, tuliko vähän blingbling ;D Vois kuvitella että on jo vähän liikaa mutta mun mielestä tuli ihan nätit.

Edittiä, tilasin 8ty8:stä myös sellasen 3 way shiny bufferin tjsp, se on ihan huippu! Aikasemmin oon käyttäny sellasta tavallisen kynsiviilan näköistä "taikaviilaa" jossa on neljä erilaista viilauspintaa, mutta tää on kyllä ihan jotain muuta. Tosi kätevä kädessä kun on sellanen iso neliskanttinen ja vähemmän vaivaa kun tarttee vaan kolmella eri kohdalla viilata :) Suosittelen, kynnet kiiltää ja on tasaset vähällä vaivalla ;)

Edit. lisäystä tohon heydeen probleemaan: Akuutissa sanottiin just että vaakaviivat kynsissä kertoo siitä että syö liian vähän kasviksia!
« Viimeksi muokattu: 23.01.07 - klo:19:03 kirjoittanut Aquatar »

Poissa Dash

• Tukkaguru
« Vastaus #58 : 07.02.07 - klo:09:29 »
Kävin tänään elämäni ensimmäistä kertaa käsihoidossa! :D

Kynsistä lähti kaikennäköistä mömmöä pois aika reippaasti ja kynsistä saatiin keltaisuus pois. Pitää varmaan netistä tilailla parit tuotteet ja välineet mitä käytettiin kun vaikuttivat oikein toimivilta. Ostin pienen purkin Creativen käsivoidetta mukaan (15 euroa!), pitää testata onko parempaa kuin Essien (samankokoinen purkki $2 8ty8beautyltä...) mitä olen käyttänyt jo pari pulloa.
Whatever... Slot's easy, right side's the tight side.
87 shines again.

Poissa Piu

• HAIRahtanut
« Vastaus #59 : 07.02.07 - klo:15:38 »
Dramaattisimmin omiin sormenpäihini ja sitä myöten ajan kanssa kynsiini vaikuttava laite on tässä:

En niinkään ole purrut kynsiäni mutta sitäkin enemmän rääkännyt kynsinauhojani. Vuosikausien repimisen jälkeen kynsinauhani olivat aivan villiintyneet ja kynnet täynnä kuoppaa ja uraa. Kokeilin pari vuotta sitten geelauksia ranskiksilla, se auttoi vähäksi aikaa, aluksi en raaskinut repiä hienoksi laitettuja sormiani. Uutuudenviehätys kuitenkin haihtui nopeasti ja koska itsensä nyppimisellä on kuitenkin psykologiset pohjansa opin repimään ja nyppimään geelausten kanssakin.
Harjoittelua se tosin vaati, kun kynnet ovat paksut ja tylpät  ;). Varsinkin huoltojen lähestyessä saivat kynsinauhat kyytiä. Fixailun yhteydessä näin kynsimaakarin käyttävän tuollaista rautaa ja ajattelin, että tuollaisen kun saisi. Järkipuolella olen nääs aina perustellut kynsinauhojeni kohtelua siistimisen tarpeella, ylimääräinen repsottava iho täytyy saada pois..

Tällä hetkellä pidän kynsiäni ultralyhyinä ja siistin usein ja pienesti tuon raudan kanssa, ettei mitään alkuja repimiselle synny. Peukalon kynsissä näkyy enää syviä kanjoneita mutta pienemmät kynnet ovat jo paljon parempina.
Tuon raudan löysin Ruotsista: http://www.eleven.se/en/index.html
Tuossa on vaan vähän huonoa tuo metalli, se tuppaa taipumaan ja sitten tulee painettua liian kovaa. Esim. Tweezermanilla olisi tuollainen myös, mutten vielä ole löytänyt paikkaa josta sen saisi ilman tähtitieteellisiä toimitusmaksuja?