Kirjoittaja Aihe: Kynsien huolto/hoitoketju  (Luettu 353823 kertaa)

Poissa d&c

• HAIRahtanut
Vs: Kynsien huolto/hoitoketju
« Vastaus #465 : 08.05.08 - klo:19:59 »
Mun oli pakko leikata parista kynttä aivan lyhyeksi!
Yksinkertaisesti esim. peukalonkynnessä on keskellä suoraan alaspäin menevä "halkeama"? Ei kai tuollaiselle voi mitään muuta tehdä kuin lyhentää se niin, että kohta loppuu? Huh.

Yritän laittaa OPI Nail Envyä tuonne kynnen alaosaan myös, kuten Pelinainen ehdotti. Tulen hulluksi näiden kynsien kanssa. :(
I wake up, it's a bad dream,

Sminka

• Vieras
« Vastaus #466 : 09.05.08 - klo:09:14 »
Tarkotatteko tolla Nailtek 2:lla tota Nailtek intensive therapy II:sta? Oon tilaamassa Head2Toesta ja meinasin envyä tilata, mut jos Nailtek on parempi niin otan kyl sen.

Poissa Varla

• Tukkaguru
« Vastaus #467 : 09.05.08 - klo:15:43 »
^Kyllä vain.  Nail Tek Intensive Therapy II. For soft, peeling nails.

Minusta NailTek on parempaa kuin Nail envy. Sittenkin.
Hang up the chick habit

Poissa Nea/ Fashioned in Finland

• Tukkaguru
« Vastaus #468 : 09.05.08 - klo:18:58 »
Hui, uusien ihanien lakkojen myötä kauhistuin kynsitilanteestani   :o Eli nyt ostaoslistalla on kunnon hoitotuotteet. Minulla on ollut LCN Cuticle remover, joka nyt vetelee viimeisiään ja sille pitäisi saada seuraaja. Hiukan ketjua lueskelinkin taaksepäin mutta tästä en suosituksia heti ainakaan löytänyt. Samoin aluslakkaa varpaankynsille etsin, saisi olla tasoittavaa laatua.

OPI NailEnvy on käytössä, ihan ok tuote mutta kunhan loppuu testaan tuon Nail Tekin. Hoitoon olen käyttänyt OPIn öljyä (Avoplex?). Ihan ok mutta nuo halvemmat öljypulloni taitavat hoitaa saman asian ;)
Ei se ole harrastus, jos siihen ei mene kaikki rahat!

Poissa Elluli

• Tukkaguru
  • Esteetikko
« Vastaus #469 : 14.05.08 - klo:15:43 »
Mua suorastaan raivostuttaa että lakat ei pysy mun kynsissä yleensä puoltapäivää pidempään vaan alkavat kuoriutua ja lohkeilla pois!  >:(

Pohjustuksena tavallista tai sensitive peeling Nail Envyä tai NailTeck vahvistajaa. Värilakkaa yleensä vain kerros tai pari ja päällä NailTeck pikakuivattajaa. Lakat ei vain pysy. Joka päivän joudun rapsuttelemaan tai poistamaan kynsilakanpoistoaineella edellisten lakkausten jämät ja laittamaan uudet. Nyt kun kynnet on vielä pitkän tauon jälkeen (kun aloitin nail envyn käytön loppui pariksi kuukaudeksi) alkaneet lohkeilemaan ja liuskoittumaan, niin kyllä menee hermot koko kynsiin. Ei näistä taida ikinä kauniita ja pitkiä saada muuta kuin rakennekynsillä.

Onko kellään neuvoja mitä voisin vielä yrittää? rasvailen ahkerasti ja käytän siivotessa suojakäsineitä. juuri siivosin kotona (hanskat käsissä) ja taas lähti lakat rullailemaan ja kynnet lohkeili kun vedellä huuhtelin ja rasvasin. AARGH!  :P
Hiusten kasvattelua pitkiksi ja tehohoitoa mm. öljyillä. Tällä hetkellä pituus hartioille. Värinä eri sävyistä ruskeaa. Hiuslaatu hento pohjoismainen. Intohimona myös pidennyshiukset

Poissa princess

• HAIRahtanut
« Vastaus #470 : 14.05.08 - klo:16:15 »
Opilla on jotain Chip Skip- hommelia, mikähän se tarkka nimi oli.. Vai olikohan se mikään tuollainen  ??? No anyway, sen pitäis alentaa kynnen pH:ta ja näin lakka pysyy paremmin. Muistelisin näin.
I bruise easily, so be gentle when you handle me
There's a mark in me, like a love heart, carved on a tree

Poissa Elluli

• Tukkaguru
  • Esteetikko
« Vastaus #471 : 14.05.08 - klo:16:21 »
^Joo, mä oon kuullu tuosta ja täytyy varmaan vielä toikin hommata ennen kuin heitän hanskat seinään näiden kynsien suhteen. Harmittaa kun olen nähnyt niin paljon vaivaa näiden eteen ja käyttänyt paljon rahaa mut ei tunnu auttavan.

Nea: kiitos vinkistä, voisin tuotakin hedelmähappojuttua kokeilla  :)

Riitu: En käytä antibakteerisia pesuaineita. Töissä sairaalassa joudun kuitenkin käyttämään käsihuudetta ja pesemään käsiä suht usein. Olen ottanut tavaksi rasvata kädet huolellisesti aina pesun jälkeen.

Lisäksi syön vielä biotiinia, monivitamiinia ja Piimax C:tä kynsien hyväksi. Haluisin niin hirveesti pitkät tai edes pitkähköt kauniit kynnet, vuosi sitten mulla oli sellaiset (geelikynnet) mutta päätin alkaa luomuilemaan. En voi käsittää mistä näitä "huonokyntisyysgeenejä" oikein periytyy  ;) Äidilläni on vahvat hiukset ja kynnet, mutta mullapa ei  ::)
« Viimeksi muokattu: 14.05.08 - klo:16:50 kirjoittanut Elluli »
Hiusten kasvattelua pitkiksi ja tehohoitoa mm. öljyillä. Tällä hetkellä pituus hartioille. Värinä eri sävyistä ruskeaa. Hiuslaatu hento pohjoismainen. Intohimona myös pidennyshiukset

• Tukkaguru
« Vastaus #472 : 14.05.08 - klo:16:27 »
Tällainen saattaisi auttaa, jos et ole vielä kokeillut:

Nail Tek Step One
http://www.misslis.fi/tuotelista.php?kat=15&ryhma=1
"Step One on ns. hedelmähappo - alfahydroksihappoyhdiste. Tuote puhdistaa, pohjustaa ja vahvistaa luonnonkynttä. Tuote valmistelee tehokkaasti luonnonkynnen manikyyriä varten.
Step One puhdistaa ja pohjustaa kynnen niin, että lakka saa maksimaalisen pysyvyyden. Se ehkäisee kynsilakkaa lohkeilemasta ja kuoriutumasta samalla vahvistaen kynnen keratiinisidosten joustavaa vahvuutta. Step One sivellään puhtaille kynsille tuotteen ainutlaatuisella siveltimellä, jonka lyhyet harjakset matkivat pesuharjaa."

Taidan itsekin ottaa tällaisen testiin :)

hintsane

• Vieras
« Vastaus #473 : 14.05.08 - klo:16:44 »
Harmillinen tilanne Ellulilla  :-\  Ethän käytä käsien pesussa mitään antibakteerisia saippuoita/pesunesteitä? Ne voivat aiheuttaa ennenaikaista lohkeilua. Oletko kokeillut mitään muuta päällyslakkaa kuin NailTekiä? Kannattaa testailla eri vaihtoehtoja. Aluslakaksi meinasin jo suositella Creativen Stickeytä, se on nimensäkin mukaan "tahmea" ja tuntuu tarraavan hyvin sekä värilakkaan että kynteen, mutta toisaalta voi pahentaa liuskoittumista.

Mä sain tänään käsiini NailTekin Intensive Therapy II:n, nyt vaan testailemaan ja ihmettä odottelemaan  ;D

pindy

• Vieras
« Vastaus #474 : 14.05.08 - klo:20:14 »
Tuote puhdistaa, pohjustaa ja vahvistaa luonnonkynttä. Tuote valmistelee tehokkaasti luonnonkynnen manikyyriä varten.Step One puhdistaa ja pohjustaa kynnen niin, että lakka saa maksimaalisen pysyvyyden. Se ehkäisee kynsilakkaa lohkeilemasta ja kuoriutumasta samalla vahvistaen kynnen keratiinisidosten joustavaa vahvuutta. Step One sivellään puhtaille kynsille tuotteen ainutlaatuisella siveltimellä, jonka lyhyet harjakset matkivat pesuharjaa."

Hitsit, toihan kuulostaa hyvältä! Ilmeisesti tuon kanssa ei sitten olisi tarkoituksena käyttää muita kovettajia tai aluslakkoja? Jos Nea tilaat, niin kerro ihmeessä kokemuksia sitten! :)

Poissa suhina

• HAIRahtanut
« Vastaus #475 : 14.05.08 - klo:20:55 »
Mua suorastaan raivostuttaa että lakat ei pysy mun kynsissä yleensä puoltapäivää pidempään vaan alkavat kuoriutua ja lohkeilla pois!  >:(

Pohjustuksena tavallista tai sensitive peeling Nail Envyä tai NailTeck vahvistajaa.

Itselläni olen huomannut eivät lakat pysy noiden "peeling"-lakkojen päällä, siis tuon Nail Envyn ja NailTek II päällä. Poshen aluslakan kanssa pysyvyys on ihan eri luokkaa. Olenkin sitten tehnyt kompromisseja ja välillä vain hoitanut kynsiäni ilman värilakkaa.

Poissa d&c

• HAIRahtanut
« Vastaus #476 : 19.05.08 - klo:15:14 »
Mistä olette Nail Tekia tilanneet? Entäpä, mistä saisi edullisesti OPI-lakkoja?
Sitten seuraavia kysymyksiä eli miten "perushoidatte" kynsiänne päivittäin? Olen itse kamalan laiska ja nyt aion asennoitua oikein kynsienhoitoon. ;)
Riittääkö jos kynsinauhoihin laittaa käsivoidetta/Mavalan öljyä kaksi kertaa päivässä? Käsivoiteena Erisan, muita ehdotuksia? Kuinka usein vaihdatte NailTekit/Nail Envyt? Entäpä uudet lakkaukset, appelsiinipuutikulla kynsinauhojen siistimisen yms.? Mulla on ärsyttävän kuivat kynsinauhat.
I wake up, it's a bad dream,

• Tukkaguru
« Vastaus #477 : 19.05.08 - klo:16:24 »
^
NailTekit, Essiet ja OPI olen tilannut täältä: http://www.head2toebeauty.com/index.html
Täältäkin niitä saa, ei omia kokemuksia: http://www.8ty8beauty.com/

Olen huomannut parhaaksi kynsinauhavoiteeksi Everyday Minerals- mineraalimeikkifirman voiteen: http://www.everydayminerals.com -> skin& body-> Everywears. Ennen/välillä käytin OPIN öljyä kynsinauhoille mutta tämä on toiminut paremmin minulla :) Eikä haittaa vaikka voidetta menisi kasvoille, tuo ei aiheuta tukkeutumisongelmia. Pelkkä käsivoide ei riitä korppu-kynsinauhoilleni.

"Käsihoidon" (esim kynsinauhojen siistimisen) teen viikottain, jos vain millään ehdin. Käsiä rasvailen säännöllisen epäsäännöllisesti  ::) Voiteena tällä hetkellä Dr. hauschka mutta uutta etsin. Onko muuten tietoa miten paljon esim. tuo Creative Scentsations-käsivoide (keskikoinen 8.3 oz) lisää kuluja Head2Toesta?

Kiitos vinkeistä punaisen lakan suhteen  :)

Poissa Missy

• Tukkaguru
« Vastaus #478 : 21.05.08 - klo:12:04 »
Mistä esim. Helsingistä saa ostettua kivoja kynsikoristeita, vaikka rhinestoneja? Oon käynyt Stokkalla, Sokoksella, Anttilassa ja Kicksissä. Kaikissa ihan sama valikoima ja kaikki jotain kukkia tms. Pitääkö noikin vaan tilata jostain?
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it.

Poissa Spritz

• HAIRahtanut
« Vastaus #479 : 21.05.08 - klo:12:59 »
^ Tilaamalla saa ainakin halvimmalla ja löytää parhaan valikoiman. Eikö Sokoksella ollut LCN:llä mitään kivoja? Minusta niillä oli jotain vähän erilaisia. Mutta minä tykkään kyllä noista peruskukistakin, joita on kaikissa kaupoissa. Mutta tosiaan, kallistuisin sinuna kuitenkin nettikauppoihin -> head2toe ja 8ty8.
Olisiko mitään kalliimpaa? :)