Kirjoittaja Aihe: Kynsien huolto/hoitoketju  (Luettu 353194 kertaa)

Poissa Magia

• Tukkaguru
Vs: Kynsien huolto/hoitoketju
« Vastaus #495 : 26.05.08 - klo:19:08 »
Minusta parasta kynsinauhavoidetta on Burt's beesin Lemon butter cuticle creme. Purkissa on kovaa, mutta lämpenee hetkissä, kun sormia vähän pyörittelee siellä. Ihana koostumus, ihana sitruunainen tuoksu. Hoitaa ja kosteuttaa hyvin, suurimpana ongelmana on oma laiskuuteni. ;D Ei sitten millään meinaa koskaan keretä (muka) laittamaan tuota. Vaikutukset kynsissä ja kynsinauhoissa huomaa kyllä jo seuraavana päivänä. Minun kynsinauhani ovat aina tosi huonossa kunnossa, ihan koppuroina tapaavat lähteä irti. Jojobaöljy on toinen, mistä tykkään kovasti.

Poissa Miltonia

• HAIRahtanut
« Vastaus #496 : 26.05.08 - klo:19:08 »
^^^^Mullahan homma oli siitä kiinni että piti hosumalla toimia. Vähän huolellisuutta niin varmaan toimii.Kokeilin myös geelaus paikkaa, jälki oli todella siisti ja kesti  iltaan asti ;D siis yhden päivän!

Kynsinauhakuorintaan on ihan omat voiteensa. Paras on ollut Opin Avoplex Exfoliating Cuticle Treatment, kuten Shoppis taisi mainita edellä

Poissa babylissa

• Tukkaguru
« Vastaus #497 : 26.05.08 - klo:19:21 »
Ahaa, ymmärsin että sinulla on ihan omat reseptit ja niitä olin oitis kärkkymässä ;)

Poissa Miltonia

• HAIRahtanut
« Vastaus #498 : 26.05.08 - klo:19:34 »
^No voi harmi. Ei mulla muuta ässää hihassa ole.
 Mutta oletko kokeillut tuota? Sillä saa kynsilakan jämätkin kätevästi pois sekä varpaankynsistä kaiken ylimääräisen kuivuneen helposti pois, appelsiinipuutikkulla  kevyesti putsaten.
Omani tilasin viimeksi Beverly beatysta muistaakseni ja ihka ensimmäisen ostin suomesta aikoinaan ylihinnalla.

Poissa babylissa

• Tukkaguru
« Vastaus #499 : 26.05.08 - klo:19:59 »
Enpä kyllä ole varsinaista kynsinauhakuorintaa kokeillut :-\ Apivita Express -käsinaamiota toisinaan muistaessani käytän, Pharmazonista ostamaani. Niitä yksittäispakattuja.
Harmittaa, kun en muistanut Orlyn Cuticle-jotakin tilatessani Poshea ja Nailtekkiä head2toebeautystä, MUAssa ainakin kehuivat kuinka siistiksi sillä kynsinauhansa saa.

Poissa SH

• Tukkaguru
« Vastaus #500 : 27.05.08 - klo:00:03 »
^Poshen kynsinauhavoide on kans hyvää tavaraa.

Valentine

• Vieras
« Vastaus #501 : 27.05.08 - klo:20:45 »
Eikös tuohon voisi testata samaa sokerinpalakuorintaa, mikä käy huuliinkin. Ei ainakaan kallis tai vaikea käyttää  :).

Poissa Varla

• Tukkaguru
« Vastaus #502 : 28.05.08 - klo:18:23 »
Mulla on ruma kynsiongelma!

Mun kynnet oikeassa kädessä on kamalan kellastuneet. Kynnen päällä on kellertävänruskea kerros joka lähtee kuoriutumaan. Ja nämä on tosi rumat vaalean lakan kanssa.

Olen miettinyt johtuuko polttamisesta mutta se vain värjää keskarin ja etusormen, ei kaikkia! Vasemmassa kädessä kynnet on normaalit.
Hoitolakkana jatkuvasti kynsissä NailTek tai Nail envy. Tummia lakkoja en käytä koko ajan. En kuori kynsiä, pitäisikö, millä?

Ei heikkohermoisille!
Hang up the chick habit

Poissa SH

• Tukkaguru
« Vastaus #503 : 28.05.08 - klo:18:39 »
^Hauska toi "Ei heikkohermoisille!"  :D
Voi olla tupakka syynä. Jos se vaikuttaa ulkoisesti kun pidät tupakkaa kädessä noilla sormilla  ??? Voihan sitä kuorintaa kokeilla jos se kerran lähtee itestäänkin kuoriutumaan. Vaaleiden lakkojen kanssa vois kokeilla laittaa alle valkoista lakkaa vai mitä mieltä olet? Aluslakka, valkoinen lakka ja sit vaalea lakka. Ei se ongelmaa korjaa, mutta vois toimia.

Poissa Nea/ Fashioned in Finland

• Tukkaguru
« Vastaus #504 : 28.05.08 - klo:18:39 »
Mahtaisiko se Nail Tek Step One auttaa? Kuorii kynnen pintaa (sivellin taitaa olla "harja"?). En vielä itse ottanut sitä testiin mutta harkinnassa on.

LISÄYS: Minulla joku kovettaja aikoinaan kellasti kynnet. En muista yhtään mikä mutta ns. ammattilaissarja oli kyseessä. Itse en enää käytä "lämpimän värisiä" kovettajia, ne usein aiheuttivat kellastumista  :-\.

Hankin nyt head2Toesta China Glazen White tea extract Manicure soakin. Kaikki missä lukee "tea" taitaa mennä täydestä tähän teefriikkiin  ::). En ollut ihan varma saanko etsimäni tuotteen mutta onneksi tämä toimii! Tämä on siis lakkapullo mutta mukana on myös pipetti. Pipetillisen voi laittaa veteen ja liottaa sormia siinä, mutta tätä voi käyttää myös suoraan kynnelle. Ihana, kun tämä ei ehti "haihdu" taivaan tuuliin vaan ehtii antaa vaikuttaa ja sitten tökkiä varovasti appelsiipuutikulla kynsinauhoja. Minulla nuo kynsinauhan ovat ihan järkyt... Pakko hoitaa joka viikko  :P. Ohjeen mukaan siis käytetään joko vedessä tai tehoitona->hierotaan kynnelle. Oma tapani onneksi onnistui myös  :D.
« Viimeksi muokattu: 28.05.08 - klo:18:47 kirjoittanut Nea »
Ei se ole harrastus, jos siihen ei mene kaikki rahat!

Poissa Minako

• HAIRahtanut
« Vastaus #505 : 28.05.08 - klo:18:40 »
Onpa outo ongelma sulla Pelinainen! Onko siis vasemman käden kynnet ihan normaalit eikä yhtään kellastuneet?

Mulla kellastui kynnet (ei tosin noin paljoa) yhdessä välissä kun käytin aina aluslakkana Nail Envyä (joko siksi että siinä on jotain kellastavia ainesosia tai sitten koska ei ole "oikea" aluslakka vaan päästää värilakan pigmentit läpi). MuA:n arvioissa on myös valiteltu että NE kellastaa kynsiä. Tää ei tietenkään selitä sun tilannetta jos vasemman käden kynnet on ihan puhtaat.

Kun mulla oli kellertymää niin tilasin 8ty8:stä Orlyn Nail Whiteneria tms. joka on jauhetta jota laitetaan veteen jossa liotetaan sitten kynsiä. Mulla tuo ei auttanut kyllä mitään, mutta voithan kokeilla jos oot jotain muuta tilaamassa, tuo taisi maksaa pari dollaria vain. Kynsien pinnan kuorinta/"buffing" tähän tarkoitetulla viilalla auttaa toki, mutta ohentaa jonkun verran kynsiä + jos et oo selvittänyt kellastumisen syytä niin kynnet varmaan kellastuu uusiksi aika pian.

Itse pääsin ongelmasta eroon kun lopetin Nail Envyn käytön kokonaan ja kasvatin kellastumat pois (ja käytin optista vaalentaja-aluslakkaa kasvatusajan). Mavalalla on Optical Whitener -aluslakkaa ja 8ty8:stä saa myös Treatments -> Original Blue-Cross -> Yello-out -lakkaa joita siis käytetään lakan alla ja ne oikeasti peittävät keltaisuuden (itse käytin tuolloin Mavalaa, täällä blogissa taas näet Yello-Outin tehon: http://www.metrobloggen.se/jsp/public/permalink.jsp?article=19.673273). Tuollaisen optisen vaalentajan kanssa voi käyttää hyvin vaaleita ranskislakkoja ilman että kynnet näyttävät keltaisilta, mutta ainakin tuo Mavala muutti värilakan sävyä hieman kylmemmäksi ja jossain valossa kynnet "hohkasivat" vähän oudosti.

Poissa Varla

• Tukkaguru
« Vastaus #506 : 28.05.08 - klo:18:47 »
^Tuo Mavala kuulostaa hyvältä, mä en tiennyt että sitä saa Tompalta? Vai onko se sama Mavala kuin täällä?
Tosiaan vasemmassa kädessä kynnet on normaalin väriset.

Shoppis: Joskus muinoin mulla tupakointi kellastutti vain keskiksen ja etusormen. Siksi mieti että miten nyt voi vaikuttaa kaikkiin kynsiin?
Ja epäilin kanssa Nail envyä mutta miksi vain oikea käsi?
Hang up the chick habit

Poissa Minako

• HAIRahtanut
« Vastaus #507 : 28.05.08 - klo:18:49 »
Siis tuota Mavalaa saa täältä kaupasta ja Yello-Outia Tompalta. Mavala taisi maksaa jotain 7 e, joten tuo Yello-Out tulee halvemmaksi jos on muuta tilattavaa 8ty8:stä.

Tuo tupakoinnin aiheuttama kellastuminen kyllä siinäkin mielessä kuulostaa oudolta, että eikö sulla oo aina lakat kynsissä joten miten se nikotiini pääsisi lakan läpi kynnen pinnalle? :o

Poissa Miltonia

• HAIRahtanut
« Vastaus #508 : 28.05.08 - klo:18:58 »
ootkos käsitellyt jotain voimakkaita kemikaaleja? Jos lakka on "sulanut" ja kellastuttanut kynnet. No joo, hyvä minä

Mulla kellastuu välillä kanssa kynnet. Lähinnä kyllä punaisista lakoista. Olen kanssa hommannut jonkun optisenlakan mutta en täysillä fanittanu sitä.

Poissa babylissa

• Tukkaguru
« Vastaus #509 : 28.05.08 - klo:19:31 »
Mulla on ruma kynsiongelma!

Mun kynnet oikeassa kädessä on kamalan kellastuneet. Kynnen päällä on kellertävänruskea kerros joka lähtee kuoriutumaan. Ja nämä on tosi rumat vaalean lakan kanssa.

Olen miettinyt johtuuko polttamisesta mutta se vain värjää keskarin ja etusormen, ei kaikkia! Vasemmassa kädessä kynnet on normaalit.
Hoitolakkana jatkuvasti kynsissä NailTek tai Nail envy. Tummia lakkoja en käytä koko ajan. En kuori kynsiä, pitäisikö, millä?

Osana vaikuttaa varmasti körssin veto, itse hankalen toisinaan sitruunan kuorijätteellä kellastumia pois :-X Minusta vaan tuntuu, että vaikka myyjät kuinka kehuvat ettei heidän lakkansa kellastuta, osa kyllä kellastuttaa ts värjää ainakin jossain määrin, ja kun jatkuvasti lakkaa, väriä vaan tarttuu.

Juurikin tänään mietin, oliskohan apua esim head2toebeautyssa myytävistä  Orly Nail Whitener™ ja  Orly Cutique™ -aineista? Jälkimmäisestä oli kehuja MUAssa mutta valkaisusta ei.
http://www.head2toebeauty.com/nail_treatments/ntr_orly.htm

*No niin ja kun luin vähän tarkemmin niin toisesta aineestahan olikin jo kirjoitettu...
Minulla on muuten Yello-Outia eikä pysyvyys ole mainioin. Kuoriutuu kynneltä pois parissa päivässä. Trindin optinen lakka pysyy paljon paremmin, mutta tämäkin voi olla käyttäjäkohtaista!

Mä valkaisen kellastuneita kynsiäni menestyksekkäästi hammastahnalla :D Toimii!

Kiitos vaan vinkistä ;) Kuinka kauan annat hammastahnan vaikuttaa, hankaatko jollain, pitääkö sen olla valkaisevaa hammastahnaa?
« Viimeksi muokattu: 28.05.08 - klo:19:54 kirjoittanut babylissa »