Kirjoittaja Aihe: Kynsien huolto/hoitoketju  (Luettu 353206 kertaa)

hintsane

• Vieras
Vs: Kynsien huolto/hoitoketju
« Vastaus #510 : 28.05.08 - klo:19:49 »
Jos Pelinaisen keltaiset värjäytymät kuoriutuvat pois, niin voisiko ne siinä tapauksessa olla jotain kerrostumaa/jäännettä kynnenvahvistajasta tai lakasta? Mä olen ainakin itse huomannut että joskus lakan poiston jälkeenkin kynnelle jää sellainen kalvo, joka näkyy vain tietystä kulmasta valon heijastuessa siitä, ja vaatii vielä uusintakäsittelyn lakanpoistoaineella.

Mä valkaisen kellastuneita kynsiäni menestyksekkäästi hammastahnalla :D Toimii!

Poissa Varla

• Tukkaguru
« Vastaus #511 : 28.05.08 - klo:20:12 »
Joo Minako luin kiireellä  :D
Voihan se olla muuten jotain jäämää...tuo hammastahna olisi muuten aika edullinen. Juuri lakkasin kynnet mutta täytyy lakanvaihdon yhteydessä kokeilla tuota ainakin.
Hang up the chick habit

hintsane

• Vieras
« Vastaus #512 : 28.05.08 - klo:20:28 »
Babylissa: Mä käytän Pepsodentin White Naturals Lemon Mint-tahnaa kun sitä kylppäristä muutenkin löytyy, en tiedä miten ei-valkaisevat toimivat. Levittelen ensin tahnan kynnelle, annan vaikuttaa kuiviltaan ehkä vajaat puoli tuntia, harjaan kynnet läpi kostealla harjalla (mulla on oikein oma hammasharja kynsiä varten  :D ) ja annan taas vaikuttaa puolisen tuntia jos vain jaksan. Jos viitsin tehdä tämän operaation kerran kuussa, kynnet pysyy siisteinä. Ja jos kellastumaa on päässyt kertymään enemmän, ei ne yhdellä käsittelyllä lähde vaan vaativat toistuvaa tahnailua.

Poissa Teresa_82

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #513 : 29.05.08 - klo:10:11 »
^^ Niin se pinta täytyy kyllä hioa todella huolellisesti ja parannella joka lakkauksen välissä. Eikä se kynsi silti tuon paikan ajan tietenkään täydellinen ole, mutta oli tuo minusta paljon parempi vaihtoehto kuin kynnen repeäminen puolesta välistä. Eikä sitä liimaa koko kynnelle tarvitse levittää vaan siihen lohkeaman kohdalle vaan. Sitten vaan hioo ne reunat mahdollisimman huomaamattomaksi.

Laitoin juuri pari päivää sitten tuota Orlyn korjausliimaa (paksun kerroksen toki! ::)), enkä tietenkään tajunnut että sitä voisi laittaa vaan sen repeämän päälle. Nyt on koko kynsi ihan röpelöinen! Lähteekö tuo aine kynsilakanpoistoaineella vai pitääkö käyttää jotain saman sarjan poistomömmöä?

Poissa Spritz

• HAIRahtanut
« Vastaus #514 : 29.05.08 - klo:17:25 »
^ Jaa'a, en kyllä usko, että kynsilakanpoistoaineella lähtee. Minä annoin sen paikan vaan kasvaa ulos, joten poistamisesta ei ole kokemusta. Mutta tsekkaa oliko siinä pakkauksessa jotain ohjetta tuohon. Ihan on semmoinen mielikuva, että siinä olisi jotain mainittu.
Olisiko mitään kalliimpaa? :)

Poissa Husky

• Tukkaguru
  • It takes a fool to remain sane
« Vastaus #515 : 30.05.08 - klo:18:38 »
Oletteko törmänneet ilmiöön, että kynsilakanpoistoaineesta ikäänkuin loppuisi tehot? Mulla on nyt pullon pohjalla enää vähän jäljellä ja sai hinkata ihan tosissaan että lähti vanhat lakat pois. Kävi työstä.
Lyhyt poikatukka liukas ja taipuisa. Toimivat tuotteet O&H, Small talk, XZ Tyrnitehis, EHS Hunajahoitis.

Poissa ZombieQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #516 : 02.06.08 - klo:18:26 »
^Kosmetologikoulussa ainakin opetettiin että kynsilakanpoistoainepullon korkkia ei saa pitää turhaan auki kun liuottimet haihtuvat. Johtuisiko tuosta, että olisivat päässeet haihtumaan, varsinkin jos on ollut kauan käytössä.
why be pretty when you can be gorgeous<br />2b F ii

Poissa Husky

• Tukkaguru
  • It takes a fool to remain sane
« Vastaus #517 : 02.06.08 - klo:18:32 »
^Saattaa olla, heitin pullon loppuineen pois kun sillä ei saanut edes siistittyä enää. Voi olla, että oli ollut liian kauan avattuna kaapissa.
Lyhyt poikatukka liukas ja taipuisa. Toimivat tuotteet O&H, Small talk, XZ Tyrnitehis, EHS Hunajahoitis.

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • "...As Your Flesh Rots"
« Vastaus #518 : 02.06.08 - klo:22:38 »
Haa, pääsee tännekin ketjuun kirjoittelemaan. Jouduin ottamaan rakennekynnet pois, kun rahatilanne ei niitä nyt salli hetkeen. Saatan ottaa ne takaisin syksyllä. Tosin jos saan omat kynnet siedettävään kuntoon en ota niitä lainkaan takaisin. Nyt omat kynnet on tosi heikossa ja surkeassa kunnossa. Muutenkin omat kynnet aika paperinohuet. En olekaan aikoihin omia kynsiäni katsellut. Ostin Trindin Nail Repairia hätäavuksi, mutta varmasti parempiakin on. Missäs tuota NailTekiä myydään ja minkä hintaista? Ajattelinpa vain, että maksoinko Trindistä ihan turhaan 15 € ::) Tosin muistaakseni on sekin joskus hieman auttanut. Kokeiltu on OPI:n Nail Envyä, mutta se ei mulle sopinut. Oon ostanut myös kynsiviilan, joka on tarkoitettu ohuille ja hauraille kynsille. Kunnes kynnet tästä vahvistuu hankin lasiviilan. Päällyslakkana aion käyttää Poshen Super Fast Dryingia, se vain on paras. Harmittaa vain, kun omat kynteni on niin hirmuisen pienet, on vähemmän lakkaamistilaa :D Tosin nyt nämä on sen verran heikossa kunnossa, etten näitä hetkeen lakkailekaan...
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset melkein alaselkään. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos

Poissa SH

• Tukkaguru
« Vastaus #519 : 03.06.08 - klo:00:29 »
^www.8ty8beauty.com ja www.head2toebeauty.com myyvät ehkä vitosella NailTekia, joten pakko sanoa, että maksoit turhaan 15 eur. Stockalla NailTek saattaa maksaa jopa 30 (?). Aivan loistotavaraa se kyllä on. Voit tosin joutua odottelemaan, että nykyinen kynsi kasvaa kokonaan pois ennen kuin saat uutta vahvempaa kynttä, koska  NailTek ei välttämättä korjaa geelin aiheuttamia vaurioita, mutta ehkä me saadaan susta koekaniini  ;)

Head2toesta saa halvalla tosi hyviä matkakynsiviiloja (lasisia). Paljon parempi ja nopeampi viila kuin Essien hidas normikokoinen lasiviila. En tiedä sitten onko Essie hellävaraisempi, mutta menee tunteja ennen kuin sillä saa lyhennettyä kynsiä eikä se pikkuvila ole tehnyt hallaa mulle.

Jessican Coat of Armour (Beverly beautesta) on hyvä kovettaja, mutta sulla on varmasti super hardeneria (LCN:ltä), jota voi laittaa Poshen alle. Jessicaa käytän NailTekin päälle.

Poissa Beatrix

• HAIRahtanut
  • Off to never-never land...
« Vastaus #520 : 03.06.08 - klo:10:58 »
^Kiva jos head2toen minilasiviilat ovat hyviä, koska minulle on matkalla sellainen. :) Muistelen jostain lukeneeni, että lasiviilat ovat aina melko hellävaraisia, koska lasista ei edes pystytä tekeemään liian karkeita viiloja.
2c F ii

Valentine

• Vieras
« Vastaus #521 : 03.06.08 - klo:11:57 »
Ihan hassua kun koko talven oli pitkät kynnet ja koko ajan täytyi olla viila mukana ja kaiken maailman kynnen kovettajat värilakan alla. Kyllähän ne kynnet olivatkin kauniit, mutta nyt lyhyillä kynsillä on jotenkin helpompi olla kesällä ja kitaran soittokin helpompaa. Luulen, että syksyllä jälleen kasvatan pitkät kynnet ja hoitorumba alkaa alusta, muta ihan mukavaa vaihtelua tämäkin, vasta nyt tajuaa kuinka paljon aikaa kului kynsien laittamiseen. Vaikka hauskaahan se on ;).

Poissa Teresa_82

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #522 : 03.06.08 - klo:13:07 »
Niinhän se tosiaan oli, että Orlyn Nail repair ei lähde kynsilakanpoistoaineella. No, lakka lähti siitä päältä, joten pystyin viilaamaan kynttä vähän tasaisemmaksi ja lakkaamaan uudestaan. Sikäli tehokasta ainetta, että halkeama, jota oli tarkoitus peittää, todella on peitossa eikä jää mihinkään kiinni terävistä kulmistaan.

Poissa Luna

• Tukkaguru
« Vastaus #523 : 03.06.08 - klo:14:46 »
En ymmärrä mikä näissä minun kynsissä on vikana  >:( Olen kiltisti hoitanut OPIn hoitolakalla, viilannut ja öljynnyt ym, mutta nämä on huonommassa kunnossa kuin pitkiin aikoihin. Liuskottuu ja repeilee niin, että 10 suht kauniista kynnestä on pitkän aikaa ollut enää 4 jäljellä. Jotka nekin olen luonnollisesti lyhentänyt istumaan paremmin kynsien kokonaiskuvaan. Ottaa oikeasti päähän, en tiedä mitä näille pitäisi tehdä.

Poissa Varla

• Tukkaguru
« Vastaus #524 : 03.06.08 - klo:17:11 »
^Onko sulla lasiviila, entäs rävellätkö kynsillä kaikkea? Piima C tabletit voisi myös auttaa tai NailTek 2 lakka jos tuo Opi ei sulla toimi.

Mulla pahin juttu pitkille kynsille on jos repäisee jonnekin tai räplää jotain.
Hang up the chick habit