Kirjoittaja Aihe: Kynsien huolto/hoitoketju  (Luettu 353821 kertaa)

Poissa Elluli

• Tukkaguru
  • Esteetikko
Vs: Kynsien huolto/hoitoketju
« Vastaus #525 : 03.06.08 - klo:17:13 »
En ymmärrä mikä näissä minun kynsissä on vikana  >:( Olen kiltisti hoitanut OPIn hoitolakalla, viilannut ja öljynnyt ym, mutta nämä on huonommassa kunnossa kuin pitkiin aikoihin. Liuskottuu ja repeilee niin, että 10 suht kauniista kynnestä on pitkän aikaa ollut enää 4 jäljellä. Jotka nekin olen luonnollisesti lyhentänyt istumaan paremmin kynsien kokonaiskuvaan. Ottaa oikeasti päähän, en tiedä mitä näille pitäisi tehdä.

Sama juttu. Mä syön vielä vitamiineja ja lisäravinteita eikä silti auta näköjään mikään. Mun kynnet ei vaan kestä  :'( Pakko ottaa geelit jos haluan pitkät kauniit kynnet.
Hiusten kasvattelua pitkiksi ja tehohoitoa mm. öljyillä. Tällä hetkellä pituus hartioille. Värinä eri sävyistä ruskeaa. Hiuslaatu hento pohjoismainen. Intohimona myös pidennyshiukset

Poissa MAS

• HAIRahtanut
« Vastaus #526 : 04.06.08 - klo:00:26 »
En ymmärrä mikä näissä minun kynsissä on vikana. Olen kiltisti hoitanut OPIn hoitolakalla, viilannut ja öljynnyt

Mulle ei ainakaan sopinut OPIn Nail Envy S&P lakka, olen varmaan täällä muutamaan otteeseen jo valittanutkin aiheesta  :-\ Ennestäänkin herkästi liuskoittuvat kynnet suorastaan räjähtivät tuota käyttelemällä. Kynsien kunto alkoi paranemaan lakkatauolla ja ahkerasti karitevoita ja käsirasvoja käyttelemällä.
1b F ii

Poissa d&c

• HAIRahtanut
« Vastaus #527 : 05.06.08 - klo:10:03 »
Ei mullekaan näytä tuo OPI Sensitive & Peeling käyvän. Aloitin sen käytön joskus tammikuussa ja olen ollut aika pettynyt. Mulle tulee ns. kakkoskerros kynteen, kun laitan yhdenkin kerroksen tuota lakkaa. Sitten toinen kerros + päällyslakka. Maaliskuussa aloitin Piimax C-tablettien syömisen, vaihdan OPI:n 2 krt viikossa, viilailen lasiviilalla, käytän käsivoidetta päivittäin jne. Nyt ihan viikossa ovat kynnet liuskoittuneet kamalasti, eikä OPI:lla ole ollut liuskoittumiseen mitään positiivista vaikutusta koko käyttöaikana!
I wake up, it's a bad dream,

Poissa Magia

• Tukkaguru
« Vastaus #528 : 05.06.08 - klo:10:58 »
^ Ei sovi minullekaan. Tuntuu oikein lisäävän liuskoittumista. :-\ Vaikka muuten tuota olisi kiva käyttää aluslakkana, koostumus on sopivan juokseva ja kuivuu nopeasti, eikä anna väriä. Minusta tämä tuntuisi myös pehmentävän kynsiäni vähän. Täällä on varmaan S&P myyntiin joutavana, ilmoitelkaa jos joku on kiinnostunut.

Poissa d&c

• HAIRahtanut
« Vastaus #529 : 05.06.08 - klo:11:16 »
^ Ei sovi minullekaan. Tuntuu oikein lisäävän liuskoittumista. :-\ Vaikka muuten tuota olisi kiva käyttää aluslakkana, koostumus on sopivan juokseva ja kuivuu nopeasti, eikä anna väriä. Minusta tämä tuntuisi myös pehmentävän kynsiäni vähän. Täällä on varmaan S&P myyntiin joutavana, ilmoitelkaa jos joku on kiinnostunut.

Minulla myös pehmentää, voihan. :/

Edit. Uusi ongelma (tai oikeastaan en vain keksinyt perusongelmalleni nimeä): toisistaan irtoilevat kynsilevyt. Mulla on siis kynsilevyt irti todella törkeännäköisesti. Kosmetologini keksi ongelmalle tuon nimen tai siis tiesi, miksi sitä kutsutaan. Apuva.
« Viimeksi muokattu: 06.06.08 - klo:23:29 kirjoittanut Hunajapupu »

Poissa SH

• Tukkaguru
« Vastaus #530 : 06.06.08 - klo:22:25 »
Oletko kokeillut NailTekin kakkosta? En tiedä kuinka paha ongelmasi on, mutta säännöllisesti ja oikein käytettynä NailTek ikään kuin liimaa kynsilevyjä yhteen. Toimii ainakin liuskoittuville kynsille. Kynsiöljyä ja -voidetta sekä käsirasvaa suosittelen myös usein käytettäväksi.

Poissa Minako

• HAIRahtanut
« Vastaus #531 : 07.06.08 - klo:11:04 »
Mulla liuskoittui ihan järkyttävästi kynnet joskus vuosi sitten, lähti juuri päällykerrosta isoina "laattoina" pois. Uskon että suurin syy silloin oli kynsilakanpoistoaine jota käytin (Trind), se oli tosi kuivattavaa. Suosittelen käyttämään asetonitonta kynsilakanpoistoainetta, mun suosikki on Maybellinen vihreässä pullossa oleva. Mulla ainakin tuo poistaa lakat ihan yhtä tehokkaasti, mutta selvästi huomaa ettei se kuivata kynsiä (eikä ihoa) kuten asetoniset poistoaineet.

Poissa Tiinaliina

• Hiushörhö
« Vastaus #532 : 07.06.08 - klo:11:26 »
Argh, olen ihan toivoton kynsien hoidon kanssa, joten joku voisi neuvoa miten sivusta repeytyneen kynnen saa "paikattua". Kopsautin peukalonkynnen töissä oikein voimalla pöytään sillä seurauksella, että repesi sivusta oikein ilkeästi. Leikkaamaankaan ei aina pysty, kun repeämä on reilusti kynsityynyn kohdalla, eikä lähelläkään sen ulkopuolella kasvavaa kärkeä... Jos joku nyt jotain ymmärtää ;D. Jos jättää leikkaamatta, saa pelätä että repeämä tarttuu johonkin kiinni ja sitten lähtee puoli kynttä kerralla.

Poissa SH

• Tukkaguru
« Vastaus #533 : 07.06.08 - klo:11:30 »
^Pystyykö sitä viilaamaan tasaiseksi? Voisiko laitaa väritöntä lakkaa päälle tarkoituksessa ettei repeämäkohta olisi karkea vaan lakka toimisi "pikaliimana"? Vai onko kipeä ja vereslihalla, jolloin ei ehkä kannata laittaa mitään tujua ainetta? Laastari tai joku sideharsoviritys voisi suojata sitä lisävaurioilta.

Poissa d&c

• HAIRahtanut
« Vastaus #534 : 07.06.08 - klo:13:20 »
Oletko kokeillut NailTekin kakkosta? En tiedä kuinka paha ongelmasi on, mutta säännöllisesti ja oikein käytettynä NailTek ikään kuin liimaa kynsilevyjä yhteen. Toimii ainakin liuskoittuville kynsille. Kynsiöljyä ja -voidetta sekä käsirasvaa suosittelen myös usein käytettäväksi.

Mulle on tulossa tuota NailTek Intesive kakkosta. :) Tilasin Head2toebeautysta, mutta kestää tietysti, kunnes saan sen.
Joka ilta laitan käsirasvaa.

Minako:
Mulla on käytössä Maybellinen asetoniton-kynsilakanpoistoaine eli juuri se vihreässä pullossa oleva. Itse epäilen, että vika on lakoissa tai sitten tuo OPI:n S&P ei vain toimi mun kynsille. Kynsilevyt alkoivat nimittäin peukaloista irtoilla sen käyttämisen aloitettuani - en vain tajunnut syytä ja luulin, että on perusliuskottumista. Nyt on lähes kaikissa kynsissä sama ongelma!

Poissa SH

• Tukkaguru
« Vastaus #535 : 07.06.08 - klo:13:38 »
^Mulla irtoili kans kynsilevyt toisistaan S&P:n käytön aikana. Ei ehtinyt irtoilla pahasti, koska lopetin käytön. Ajattelin kans, et se on vaan liuskoittumista, mutta yhteys S&P:n oli ilmeinen. Kunhan et käytä sitä enää ja saat sitä NailTekiä niin johan ongelma korjaantuu  :)

Poissa d&c

• HAIRahtanut
« Vastaus #536 : 07.06.08 - klo:19:48 »
Jes, hyvä kuulla, että no panic! :)

Poissa Shi Shi

• Tukkaguru
« Vastaus #537 : 09.06.08 - klo:11:51 »
Kuinka moni täällä buffaa luomukynsiään? Viime lakkatilauksen mukana tuli Creativen nelisivuinen buffer block, jota kokeilin lauantaina viikottaisen huollon yhteydessä. Buffaamisenhan pitäis kaiketi pidentää lakkauksen kestoa, muista varsinaisista hyödyistä en sitten tiedä. Olin ihan äimän käkenä, millaisen kiillon tuolla pikkuoperaatiolla saa vuosien jatkuvalla lakkauksella rääkättyihin luomukynsiin. En käyttänyt hiekkapaperipuolia ollenkaan, pelkästään sitä vaahtomuovin tuntuista, ja sillä pintaan jäänyt karitevoi kertakaikkiaan upposi kynsiin. Lakatkin levittyi sileälle pinnalle ihan erilailla kuin ennen, vaikkei mun kynnet muutenkaan selvän uurteiset ole. Melkein jäi uudet lakat laittamatta, kun kynnet näytti jo sellaisenaankin niin hyviltä.  ;D
Ara jo estic molt bé, gràcies! :: 2a M-F i :: " When the power of love overcomes the love of power, the world will know peace." -Jimi Hendrix

Poissa SH

• Tukkaguru
« Vastaus #538 : 09.06.08 - klo:13:39 »
^Mä ainakin käytän taikaviilaa (yleensä Body Shopin versiota) kerran kuukaudessa. Sen jälkeen onkin tosi kiva laittaa ranskis tai joku läpikuultava lakka, kun kynnet ovat niin kiiltävät siellä alla. Lyhyille kynsille olis mun milestä ihan ehdoton juttu vaikkei tykkäis lakkailla kauheasti. Ei tarvis lisätä kuin väritön lakka päälle niin kynnet näyttäis mahtavilta.

Poissa Varla

• Tukkaguru
« Vastaus #539 : 09.06.08 - klo:17:36 »
Mulla oli joku taikaviila. Ihan kivahan se oli, sai uskomattoman nätin kiillon kynnen pintaan. Idea tuli, saiskohan semmosella nuo ällöttävät keltaisuudet pois mun kynsistä? Minähän en voi käyttää nyt vaaleaa lakkaa, koska olen keltakynsi.
Lyhyille kynsille tuolla taikaviilalla saa kaunista ilmettä aikaan.
Hang up the chick habit