Kirjoittaja Aihe: Kynsien huolto/hoitoketju  (Luettu 353808 kertaa)

Poissa Pippi

• HAIRahtanut
Vs: Kynsien huolto/hoitoketju
« Vastaus #555 : 26.06.08 - klo:21:43 »
Pysyykö teillä lakat ihan normaalisti, jos alla on NailTekin IT II:a? Lakkasin kynne tiistaina, alimmaisena tuo IT II, kaksi kerrosta OPI:n No Bees Pleasea ja päällä Poshea. Jo tänään neljän kynnen lakka on ikäänkuin irronnut kärjestä, muttei vielä lohjennut, eli  puolet kynnestä näyttää vaaleammalta kuin tyvipuoli.

Sensititive & Peelingin kanssa oli myös ongelmia, mutta tuolloin lakka pikemminkin pehmeni kärjistä ja lähti pois. Käytin tuota lakkaa ehkä marraskuusta asti, mutta en huomannut liuskottumisen juurikaan vähentyvyvän, kesä on ollut paljon tehokkaampi hoitaja. Lakan koostumus on muuttunut nyt niin liisterimäiseksi, ettei sitä voi enää käyttää, enkä taida jaksaa ostaa lakanohentajaa pikkulirua varten.

Mutta voih, saisinpa liuskottumattomat kynnet, joissa lakkakin pysyisi!

Poissa Nea/ Fashioned in Finland

• Tukkaguru
« Vastaus #556 : 26.06.08 - klo:21:55 »
Pysyykö teillä lakat ihan normaalisti, jos alla on NailTekin IT II:a? Lakkasin kynne tiistaina, alimmaisena tuo IT II, kaksi kerrosta OPI:n No Bees Pleasea ja päällä Poshea. Jo tänään neljän kynnen lakka on ikäänkuin irronnut kärjestä, muttei vielä lohjennut, eli  puolet kynnestä näyttää vaaleammalta kuin tyvipuoli.

Olen ihmetellyt samaa ilmiötä! Laattoina irtoaa kärjistä ja kuluukin nopeasti. Ajattelin ensin, että vika oli Essien Aruba Bluessa mutta sama juttu oli nyt OPIn DaR:n kanssa (ja se todellakin pysyi ennen ihan hyvin). Ihme juttu! Minulle kyllä sopii ihan hyvin tuo Nail Envy originalkin, täytyy jatkaa sen käyttöä :).
Ei se ole harrastus, jos siihen ei mene kaikki rahat!

Poissa d&c

• HAIRahtanut
« Vastaus #557 : 27.06.08 - klo:11:38 »
Pippi ja Nea:

Ei minulla pysy sitten yhtään.  >:(
Lakkasin toissapäivänä tai oikeastaan lisäilin sunnuntaina laittamaani lakkaa ja heti lähtee kaikki värit. Aluslakkana siis juurikin Nail Tek IT II ja päällä samaa ainetta. Voih.
I wake up, it's a bad dream,

Poissa princess

• HAIRahtanut
« Vastaus #558 : 27.06.08 - klo:22:22 »
Onko siitä jotain haittaa kynsille, jso käyttää Nail envyä jatkuvasti? Kun suositellaan kuuriluontoisena.
I bruise easily, so be gentle when you handle me
There's a mark in me, like a love heart, carved on a tree

Poissa SH

• Tukkaguru
« Vastaus #559 : 27.06.08 - klo:22:36 »
^En osaa inciä tulkita, mutta sehän voi varmaankin kovettaa liikaa, jolloin kynnet katkeavat helpommin.

Poissa d&c

• HAIRahtanut
« Vastaus #560 : 03.07.08 - klo:09:54 »
Olisiko olemassa tehohoitoa kynsinauhoille? Orlyn Solar Oil+-kynsinauhaöljyä laitan suurin piirtein joka ilta, mutta vielä tarvitsisi jotain tujumpaa. Meikkeihin on viime aikoina mennyt rahaa niin paljon, että taitaisin kaivata jotain kotitekoista tehohoitoa. ;)

Poissa Varla

• Tukkaguru
« Vastaus #561 : 03.07.08 - klo:09:57 »
^Mä laitan öljyn kanssa ihan Aqualan voidetta tai tujua käsivoidetta.
Hang up the chick habit

Poissa Mariia

• HAIRahtanut
« Vastaus #562 : 03.07.08 - klo:20:20 »

En ole käyttänyt NailTek jutskia, mutta ostin vasta Poshea päällyslakaksi ja kun sitä olen käyttänyt niin lakat ovat käyttäytyneet tuolla tavoin.
1b M ii Tummanruskeat, taipuisat, vähän luonnonkiharat. Suunnilleen olkapäille ulottuvat.

Poissa d&c

• HAIRahtanut
« Vastaus #563 : 08.07.08 - klo:15:31 »
Aiemmin täällä taisi ollakin puhetta, että jatkuva Nail Tekin käyttäminen kovettaisi kynsiä liikaa --> lohkeilu, liuskoittuminen. Mulla saattaapi nyt olla sellainen tilanne, kun olen noin kaksi viikkoa laittanut sitä yhden kerroksen joka aamu. Kynsilevyt ovat edelleen törkeännäköisesti irti ja kynnen lohkeilevat. En oikein tiedä, mikä muukaan olisi vikana. Jotenkin on lisääntynyt tämän aktiivikäytön aikaan. Aluksi Nail Tek nimittäin toimi ok.

Poissa Serafi

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
« Vastaus #564 : 08.07.08 - klo:21:31 »
Täällä on ollut aika paljon kritiikkiä Nail Envyn Sensitive & Peeling -mömmöä kohtaan. Mulla se on ollut nyt käytössä kai reilun kuukauden, ja on kyllä toiminut toistaiseksi tosi hyvin! Nyt viimesimmän lakan vaihdon yhteydessä kynnet eivät liuskottuneet yhtään, kuten yleensä. Mulla on siis lakanvaihtoväli noin viikko, ja aina siinä yhteydessä laitan ennen toista aluslakkaa kerroksen tuota. Aika harvakseltaan siis olen käytellyt ja hyvin on toiminut. :)

Poissa SH

• Tukkaguru
« Vastaus #565 : 08.07.08 - klo:22:29 »
(^Hyvä toi kampausjuttu  :D)

^^Nail Tekistä ei muistaakseni oo ollut puhetta vaan OPIn Nail Envystä. Nail Tekkikään ei välttämättä valitettavasti kaikille sovi, mutta muistelin, että Nail Tekin ohjeissakin sanotaan, että vaurioiden korjaantuminen lakan avulla saattaa kestää jopa kuukausia. Nail Tek tekee mun kynnet joustaviksi, ei koviksi kuten Nail Envy. Harmi jos sulle ei käy kumpikaan, mutta toi kaksi viikkoa on mun mielestä ennemmin minimi kuin maksimiaika Nail Tekille. Mä käytin alussa sen parisen viikkoa kuurina Nail Tekkiä pakkauksen ohjeiden mukaan. Kynsilevyni "liimautuivat" yhteen ja kynnet kasvoivat terveinä pitkiksi. Sen jälkeen olen käyttänyt vuoden pari Nail Tekiä aina aluslakkana eikä ole tullut mitään vaikeuksia. Toivottavasti tuo toimisi sullakin jatkossa. Melkein suosittelisin kokeilemaan vielä sillä, ellei sitten kynnet tunnu todella kuivilta ja kynsilevyt irtoile kovina isoina liuskoina toisistaan. Voisithan lyhentää kynsiä jos liuskoittumia on paljon kynnen kärjessä ja kynsistä on varaa lyhentää.

Mutta kyllä mä tosiaan huomasin ihan selkeästi kuinka Nail Tek kiinnitti kynsilevyni yhteen eikä liuskoittumista ole sen jälkeen näkynytkään. Öljyä ja kynsinauhavoidetta ei kannata unohtaa. Mainostan taas kerran  ;D Essien ihanaa kynsinauhaöljykynää (tilattu LF:stä), joka kulkee sotkemata laukussa mukana.

Poissa d&c

• HAIRahtanut
« Vastaus #566 : 09.07.08 - klo:08:17 »
Harmi jos sulle ei käy kumpikaan, mutta toi kaksi viikkoa on mun mielestä ennemmin minimi kuin maksimiaika Nail Tekille. Mä käytin alussa sen parisen viikkoa kuurina Nail Tekkiä pakkauksen ohjeiden mukaan.

En muista ohjeita nyt ulkoa, mutta eikös se ollut, että päivittäin laitetaan yksi kerros Nail Tekia?
Täydellinen muistiaukko tuli, vaikka muistelen lukeneeni ohjeet ihan hyvin. ;)

Olen noin kerran viikossa tehnyt kynsimanikyyrin ja hoitanut silloin oikein kunnolla kynnet. Olen siis viilannut lasiviilalla, laittanut Solar Oil-kynsinauhaöljyä, aluslakaksi Nail Tekia ja päälle OPI-lakkaa. Pitäisi vain joka ilta opetella laittamaan kynsinauhaöljyä ja kunnon kerros hoitavaa käsirasvaa. Kyllähän minä välillä öljyä laitan joka ilta, mutta parannettavaa löytyisi.

Nuo halkeamat ovat vain kamalia!
Pitää näköjään lisätä Orlyn Nail Rescue-lakkaa ja - puuteria päivittäin, kun on taas yhdessä kynnessä kunnon halkeama. Kynsi ei siis ole lohjennut, vaan haljennut - tämä on ongelmani.

Poissa Varla

• Tukkaguru
« Vastaus #567 : 09.07.08 - klo:10:36 »
Minä käytän NailTekiä ihan aluslakkana eli aina kun lakkaan, laitan sitä 2 kerrosta. Ja taas pidän lakkaa 2-3 päivää kunnes poistan. Sittten taas uudet lakat + NailTek.
En käytä ikinä kuurina, toimii silti hyvin.
Hang up the chick habit

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • "...As Your Flesh Rots"
« Vastaus #568 : 09.07.08 - klo:17:29 »
Mä päätinkin, että geelikynnet saa lähteä multa pois. Mulla on nyt ironnut 5 geelikynttä ja kun katsoo omia kynsiä, niin ne näyttää söpön pieniltä ;D Myöskin sopivat käsiini paremmin. Lisäksi pitää rahaa säästää muuhun kuin kynsiin. Vaikka itse teen geelejä, niin itselle niitä on kovin vaikea tehdä.

Kokeilen nyt auttaako kynsiä vahvistumaan LCN Base Coat (damaged nails). Nyt nämä mun kynnet ei onneksi pahassa kunnossa edes ole vaan ihmeen hyvässä! Suht tasaset ja ei ole pahoja halkeamia.

Pitää nyt vain toivoa, että tottuu näihin nysäkynsiin ja jos LCN:n aluslakka ei vahvista tarpeeksi, niin varmaan tarttee kokeilla NailTek II:sta.
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset melkein alaselkään. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos

Poissa Allegra

• Tukkaguru
« Vastaus #569 : 09.07.08 - klo:17:42 »
Mä päätinkin, että geelikynnet saa lähteä multa pois. Mulla on nyt ironnut 5 geelikynttä ja kun katsoo omia kynsiä, niin ne näyttää söpön pieniltä ;D Myöskin sopivat käsiini paremmin.

Tuo mullakin oli ensimmäisenä mielessä kun otin geelit pois, että onpa mun omat kynnet söpöt ja pienet :D Tosin nyt on esim. näppiksen kanssa vaikeuksia ja tulee paljon näppäilyvirheitä kun sormet tuntuvat liian lyhyiltä  ;D

Nyt onkin kauhea himo ostella kaikkia kivoja lakkoja ja muuta, että saa omat kynnet näyttämään taas hyviltä. Mulla on vielä tuota geeliä pikkuisen tuossa kynnen pinnalla. Eipä kai se lähde muuta kuin kasvamalla tai viilaamalla pois. Ei vaan malttaisi odottaa, että on kokonaan omat kynnet.

Tätä ketjua olenkin jo lueskellut ja hankkinut vinkkejä kynsien hoidosta. Jos vaikka saisin kerrankin omista ohuista ja liuskottuvista kynsistäni kauniit.
« Viimeksi muokattu: 09.07.08 - klo:17:45 kirjoittanut Allegra »