Kirjoittaja Aihe: Kynsien huolto/hoitoketju  (Luettu 353835 kertaa)

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • "...As Your Flesh Rots"
Vs: Kynsien huolto/hoitoketju
« Vastaus #570 : 09.07.08 - klo:17:51 »
^ Joo eipähän tartte katella enää kasvurajaa ainakaan. Eikä murehtia, kun yksittäinen kynsi hajoaa, vaikka mulla hajos niitä ihmeen vähän. Mun kynnet ilman lakkaa näyttää surkeilta ja tylsiltä. Mutta lakattuna (nyt metallinhohtoinen kirkas pinkki) näyttää tosi kivoilta! Menee hieman OT, sori.

Toivon, että saisin edes vähän pidemmäksi kasvatettua omia kynsiä. Tosin sen tiedän jo etukäteen, ettei kovin pitkiä mun kynsistä saa. Pitää siis nyt katsella saako miten vahvemmat kynnet. Ajattelin Piimaxia tai biotiinia hankkia, niin siitäkin kynnet vahvistuu (ainakin näin on aikaisemmin käynyt kynsille) ja hiukset toki tykkää myös.

Hassua, että vuosien jälkeen omat kynnet kelpaakin! Vaikka saattaisin pitää geelikynsiä, jos ois varaa huollattaa kolmen viikon välein. Ja saahan ne joskus takas jos siltä tuntuu.
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset melkein alaselkään. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos

Poissa Nea/ Fashioned in Finland

• Tukkaguru
« Vastaus #571 : 09.07.08 - klo:18:04 »
En ole kaivannut yhtään rakennekynsiä, siis edes ulkonäöltä. Saahan näitä luonnonkynsiä enemmän hoitaa mutta sekin on ihan kivaa oikeastaan  ;D. Töpökynnet taitavat olla muutenkin enemmän mun juttuni. Minakolla on aivan ihanat lyhyet kynnet, kynsi-idolini  :D.
Ei se ole harrastus, jos siihen ei mene kaikki rahat!

Poissa SH

• Tukkaguru
« Vastaus #572 : 09.07.08 - klo:21:51 »
Ninja: Siis minkälaisia ne halkeamat ovat? Sullako ei siis varsinaisesti liuskoitu kynnet? Nail Tek 2 on liuskoittuville kynsille hyvä, mutta kannattaa tsekata ne muutkin Nail Tekit josko niistä olis apua sun kynsihalkeamiin. Mäkään en muista sitä ohjetta, mutta jotenkin niin se oli ja kaksi kerrosta sai olla välissä tavallista värilakkaa. Olisko ollut kaksi kerrosta Nail Tekiä ja kaksi värilakkaa sekä niiden päälle kerros Nail Tekiä (ei Poshea) + joka päivä tai joka toinen päivä yksi kerros Nail Tekiä päälle  ja uusi satsi viikon välein.

Poissa d&c

• HAIRahtanut
« Vastaus #573 : 10.07.08 - klo:09:10 »
Mulle tule liuskoittuminen on myös vähän uusi juttu. Nuo harvoin lohkeavat, vaan tulee keskelle kynttä tai sivuun syvä halkeama. Kynteen tulee ikään kuin "viilto".
Pahinta oli, kun keskelle kynttä tuli suora viilto alaspäin: sitä ei siis voinut oikein leikata niin lyhyeksi, kun viilto oli niin syvä. Muita ongelmia ovat kamalan kuivat kynsinauhat ja irti toisistaan olevat kynsinauhat. :/
Kynsihalkeamat myös vaikeuttavat viilausta, koska esim. vasemman käden etusormen kynnestä jouduin leikkaamaan saksilla, kun ei sitä yksinkertaisesti voinut viilata!

Luulin, että olin tähän ketjuun laittanut kuvan kynsistäni, mutta eipä sitä enää löytynyt. Saitteko tuosta selityksestäni jotakin selvää?

Eilen viilasin lasiviilalla, laitoin kunnolla käsirasvaa, kynsinauhaöljyä ja Nail Tekia kaksi kerrosta. Harmittaa vain, kun nämä kynnet ovat näin rumat. Saisivat melkoisesti vielä vaaletakin, mutta ennen kaikkea pitäisi saada viltojen muodostuminen loppumaan!
Syön Piimax-C-vitamiinia, sinkkiä, monivitamiinia ja syön paljon kalsiumpitoisia tuotteita. Ei pitäisi olla vitamiinipuutosta.

EDIT:

Löysinpäs kuvan!
Juuri tuollaisessa kunnossa kynnet ovat. Tuossa on siis etusormen viilto ja myös toisistaan irti olevat kynsilevyt näkyvät. :/
http://i32.tinypic.com/14d3n2q.jpg
« Viimeksi muokattu: 10.07.08 - klo:09:29 kirjoittanut Ninja »
I wake up, it's a bad dream,

Poissa Selena

• HAIRahtanut
« Vastaus #574 : 10.07.08 - klo:11:13 »
Mulla on ihan luomukynnet, jotka on yleensä omasta takaa aika vahvat ja kasvavat nopsaan. Lakkailen toisinaan, mutta laiskasti.

Reilu 2 viikkoa reppureissussa, merivedessä kylpien ja kynsiä työkaluina käyttäen  :-[, vei mun kynnet kuitenkin aika huonoon kuntoon. Käsiä en rasvannut kertaakaan koko matkan aikana... Kynnet alkoivat liuskottua ja repeillä aika pahastikin. Oon nyt käyttänyt OPIn Nail Envy Sensitive & Peelingiä kolmisen kertaa, ja vahvistumisen huomaa jo! Kynnet on vahvemmat vaikkakin yhä joustavat, levyt eivät enää irtoile toisistaan ja lakka tuo mukavan kiillon. Seuraavalla leikkauksella / viilauksella saan liuskottuneet osat jo pois, ja jatkossakin käyttänen tätä aluslakkana kynsien kuntoa ylläpitääkseni.
Ihan vaan näin mun omat kokemukseni tuotteesta, eli mulla ainakin on toiminut kiitettävästi, vaikka tästä olen aika paljon pettyneitäkin kommentteja lukenut.
Make it a great day

Poissa Varla

• Tukkaguru
« Vastaus #575 : 10.07.08 - klo:11:41 »
Entäs Ninja jos annat kynsien vaan olla ilman NailTekiä? Eli siis rasvaa + öljyä vaan, et viilaile vaan annat vaan kasvaa. Kun tulee vähän pituutta niin alat viilaamaan muotoon.

En usko että tuo NailTek 2 auttaa halkeamiin, se on liuskoittuville kynsille. Voi tehdä vaan enemmän pahaa nyt.
Hang up the chick habit

Poissa SH

• Tukkaguru
« Vastaus #576 : 11.07.08 - klo:02:05 »
Voi harmi noita Ninjan kynsiä, kun kiukuttelevat  :-\ Ehkä voisit myös kysäistä lääkäriltä niistä? Jos sattuisi tietämään tuollaisesta halkeilemisesta. Toivottavasti saat ne kuntoon jollain konstilla. Eikö kukaan osaa sanoa halkeamiin mitään? Eikö muilla ole kokemuksia?
Sillä aikaa kun kasvattelet ja tai kokeilet erilaisia metodeja niin keskity nätteihin meikkeihin (ja hiuksiin), ei haittaa vaikka kynnet olisikin lakatta ja lyhyet. Tulee parempi mieli, kun on nättinä kynsien halkeamista huolimatta.  :)

Mä syön ite E-epaa (Tolosen) ja Piimax C:tä (ja vaihdellen Teho Pii Kalkki D:tä) ja käytän paljon maitotuotteita. Jos se nyt ketään kiinnostaa, heh.

http://www.nailtek.com/nail_tek/index.html
Tässä vielä näitä eri Nail Tekkejä
« Viimeksi muokattu: 11.07.08 - klo:02:10 kirjoittanut Shoppaholisti »

Poissa d&c

• HAIRahtanut
« Vastaus #577 : 11.07.08 - klo:09:18 »
Entäs Ninja jos annat kynsien vaan olla ilman NailTekiä? Eli siis rasvaa + öljyä vaan, et viilaile vaan annat vaan kasvaa. Kun tulee vähän pituutta niin alat viilaamaan muotoon.
En usko että tuo NailTek 2 auttaa halkeamiin, se on liuskoittuville kynsille. Voi tehdä vaan enemmän pahaa nyt.

Tuota NailTek2:n käyttöä vähän mietinkin. On se vähän liimaillut kynsilevyjä yhteen, mutta pääongelma on tosiaan tuo halkeaminen. Kun kynsi vähän kasvaa, se halkeaa. Kynteen siis vain ilmestyy pieni halkeama. Lohkeamat tulevat täysin erikseen.
Mielestäni kynteni ovat hiukan vahvistuneet, minkä myötä varsinainen lohkeileminen on vähentynyt. Sen sijaan halkeaminen on lisääntynyt älyttömästi.

Voi harmi noita Ninjan kynsiä, kun kiukuttelevat  :-\ Ehkä voisit myös kysäistä lääkäriltä niistä? Jos sattuisi tietämään tuollaisesta halkeilemisesta. Toivottavasti saat ne kuntoon jollain konstilla. Eikö kukaan osaa sanoa halkeamiin mitään? Eikö muilla ole kokemuksia?
Sillä aikaa kun kasvattelet ja tai kokeilet erilaisia metodeja niin keskity nätteihin meikkeihin (ja hiuksiin), ei haittaa vaikka kynnet olisikin lakatta ja lyhyet. Tulee parempi mieli, kun on nättinä kynsien halkeamista huolimatta.  :)

Näin teen ehdottomasti - satsaan meikkeihin ja hiuksiin. Olisi ihana lakata kynsiä ja laittaa kauniiksi, kun minulla on todella kivoja uusia OPI-lakkoja.
Minäkin syön omega-3-kapseleita.

EDIT:
Kunpa vain tietäisi, mikä Nail Tek olisi sopiva.
« Viimeksi muokattu: 11.07.08 - klo:09:20 kirjoittanut Ninja »

Poissa Miltonia

• HAIRahtanut
« Vastaus #578 : 16.07.08 - klo:10:45 »
^Ninja, jos sinun kynnet ovatkin kuivat? Luin meinaan Nail tekin esitettä jossa mainitaan että Protection plus III on kuiville, katkeileville kynsille, kosteutta ja kestävyyttä antava kynsienhoitolakka. Tekee kynnestä vastustuskykyisemmän ja kestävämmän. Käy sekä alus- että päällyslakkana käytettäväksi.

peach

• Vieras
« Vastaus #579 : 17.07.08 - klo:21:31 »
Muutama vuosi sitten huonoihin tapoihini kuului kynsien pureskeleminen, josta pääsin onnekseni eroon. Nykyään kynnet ovat jo ihan mukavan pituiset ja olen saanut inspiksen hankkia erilaisia lakkojakin :) Pitäis hankkia kunnon lasiviila tuon entisen muovisen tilalle.

Poissa d&c

• HAIRahtanut
« Vastaus #580 : 18.07.08 - klo:09:59 »
Kiitos Miltonia - taisit osua ongelman ytimeen! Kosmetologini epäili samaa juttua eli kynnet ovat kuivuneet ja kovettuneet. Nyt olen viikon ollut hoitamatta, lukuunottamatta muutamana iltana laitettua kynsinauhaöljyä. Etsiskelen ensiksi Italian matkaltani tuota Nail Tekia ja ostan sitä sitten Head2toebeautysta, jos ei Italiasta löydy. Halkeamat ovat vähentyneet, kun olen jättänyt Nail Tekin yms. tuotteet pois. :)

Lisäksi luulen, että uusi rasvaa ja proteiinia sisältävä ruokavalioni vaikuttaa positiivisesti kynsiin.

Poissa Magia

• Tukkaguru
« Vastaus #581 : 19.07.08 - klo:14:03 »
Poistin lakat ja huollan täällä kynsiäni erilaisilla öljyillä. Huomaa kyllä ihan selkeästi, miten paljon öljyt vaikuttavat kynsien kuntoon. Kun antaa öljyn imeytyä vaikka 15 minuuttia, sitten kevyesti pyyhkii sen pois, niin kynnet näyttävät jo tosi hyväkuntoisilta. Niihin jää sellainen luonnollinen kiilto, voisi melkein kuvitella, että kynsissä on jotain kiiltävää kynsilakkaa. Omat kynteni tuntuivat tykkäävän erityisen kovasti papaijaöljystä, samoin Burt's beesin Lemon butter cuticle cremestä. Yleensä laitan kynsiin ja kynsinauhoihin myös Bepanthenia, mutta se ei jaksa oikein imeytyä kunnolla.

Minäkin suunnittelen hankkivani jonkun kosteuttavan ja hoitavan aluslakan, ja jättäisin tuon Nail envyn, joka tekee pelkkää hallaa, pois. Aiemmin muistan tykänneeni kovasti Nivean kovettajasta, jota nyt sitten taas ostinkin välillä käytettäväksi.

Tahtoo saada kynnet parempaan kuntoon! Kynnet ovat edelleen todella huonossa kunnossa, kun kesätöissä joka päivä 8 tuntia piti pitää sisältä puuteroituja muovihanskoja kädessä. Phuh sitä liuskoittumisen määrää, kynnet eivät ole vieläkään toipuneet yhtään. :-X

Poissa Mariia

• HAIRahtanut
« Vastaus #582 : 19.07.08 - klo:17:46 »
^ Mä olen ollut nyt reippaan vuoden yhtäjaksoisesti siivousalalla ja tuommoisia puuteroituja hanskoja on tullut käytettyä aika reilunlaisesti, liekö tuo vaikuttanut myös minun kynsieni kuntoon kun ne ovat huonommassa kunnossa kuin ikinä :(
1b M ii Tummanruskeat, taipuisat, vähän luonnonkiharat. Suunnilleen olkapäille ulottuvat.

Poissa Triina

• Tukkaguru
« Vastaus #583 : 20.07.08 - klo:11:40 »
Mulla alkaa olla ongelma kynnenalusten kanssa. Ne ei tahdo pysyä kunnolla puhtaina, enkä keksi mitään kikkaakaan siihen. Pelkkä normipesu kynsiharjalla ei riitä.

Ongelma tulee lähinnä siitä, että elän niin sotkuista työelämää  ;D Töissä joutuu pesemään käsiä valtavan usein, koska niille menee verta, erilaisia eritteitä ja likaa eläimistä, eikä siinä ehdi samantien jynssäämään syvälle kynsien alle päässeitä jämiä kunnolla pois. Sitten kun on aikaa, ne ovat jo jämähtäneert. Veri on pahin, se kuivuu tummaksi rannuksi kynnen kärjen ja kynsipedin väliin ja tarraa pienin uurteisiin yms. Etenkin oikean käden etusormi on aina jossain moskassa, kun oikeakätinen olen.

Yritän parhaani ja saan kynnet pysymään sen verran siisteinä, etteivät ne näytä likaisilta, mutta kaikkea ei saa pois, vaan kämmenenpuolelta katsoessa jää aina jotain pientä. Onko tähän mitään konstia? Puikolla rapsuttaminen ja kynnenalustan lakkaaminen eivät riittävän hyvin toimi.

Poissa Jenni.

• Tukkaguru
« Vastaus #584 : 20.07.08 - klo:11:46 »
Minulla on ongelmana kynsinauhat. :-\ Minun tulee välillä revittyä niitä ja sitten ne kovettuvat ja revin uudestaan ja uudestaan.. :-[ :-\ Paha tapa tiedän. Mikä olisi hyvä keino hoitaa kynsinauhoja? Yritin etsiskellä täältä neuvoja mutta silmiini ei ainakaan osunut ???

Edit. Kiitoksia kovasti Magia ja MAS. :) Täytyy heti huomenna käydä katselemassa jos löytyisi jotakin.
« Viimeksi muokattu: 20.07.08 - klo:18:37 kirjoittanut Jenni. »
Kukaan ei huijaa, kaikki vain muuttavat sääntöjä.