Kirjoittaja Aihe: Kynsien huolto/hoitoketju  (Luettu 353220 kertaa)

Poissa Magia

• Tukkaguru
Vs: Kynsien huolto/hoitoketju
« Vastaus #585 : 20.07.08 - klo:15:28 »
^ Minusta öljyt ja paksut voiteet voisivat olla ihan kokeilemisen arvoisia. :) Jos vähän kosteuttaisivat, eivätkä kynsinauhat olisi enää niin kuivat ja kovat. Hyvä käsivoide voisi myös auttaa, esim. TBS:in hamppu voisi olla ihan pätevä, se on tosi paksua ja kosteuttavaa.

Poissa MAS

• HAIRahtanut
« Vastaus #586 : 20.07.08 - klo:18:35 »
Mikä olisi hyvä keino hoitaa kynsinauhoja?

Magia jo ehtikin vastailemaan, eipä noihin oikein muu auta kuin kosteutus. Jatkuvasti vaan käsirasvaa, kynsinauhavoidetta, öljyä jne, mitä vain sattuu löytymään. Itselle on kaikista parhaiten sopinut karitevoi, Lumenen ruusuöljykynsinauhavoide (mahtaako enää edes saada mistään?) ja sitten itse tehdyt öljysekoitukset.

Kynsinauhoja kannattaa lykätä alaspain ja varovaisesti ylimääräisiä rapsutella pois aina saunan tai pitkän suihkun jälkeen, jolloin ne ovat pehmeämmät eivätkä repeydy yhtä helposti. Rasvapurkki töllön lähistölle, aina kun katselee telkkaria voi rasvailla. Öljyn saa helposti levitettyä kun sen laittaa tyhjään kysilakkapulloon ja siveltimellä levittää kynsinauhoille.
1b F ii

Allie

• Vieras
« Vastaus #587 : 20.07.08 - klo:19:55 »
Jos pitkä suihku ei pehmennä tarpeeksi, kannattaa liottaa sormenpäitä lämpimässä vedessä johon on
lisätty vähän öljyä. Kylvetä 10-20min ja työnnä kynsinauhat appelsiinitikulla taakse päin varovasti.
Kynsinauoille on myös erillisiä cuticle remover tuotteita, mutta itse en esim. Trindin tuotteesta saanut mitään
apua, parempi on tuo kynsinauhojen kylvetys.
Kuivat kynsinauhat pidät kauniina helposti öljyillä, joita on monellakin merkillä.
Itse pidän yöpöydällä aina solar oilia ja laitan sitä yöksi.
Mutta jos se repiminen on myös paha tapa, niin tee kaunis lakkaus kynsiin ja hemmottele itseäsi kynsijutuilla,
silloin et ehkä raaski repiä ja 'kaltoin' kohdella. Itselläni se auttaa :)

Poissa Nea/ Fashioned in Finland

• Tukkaguru
« Vastaus #588 : 28.07.08 - klo:14:35 »
Pysyykö teillä lakat ihan normaalisti, jos alla on NailTekin IT II:a? Lakkasin kynne tiistaina, alimmaisena tuo IT II, kaksi kerrosta OPI:n No Bees Pleasea ja päällä Poshea. Jo tänään neljän kynnen lakka on ikäänkuin irronnut kärjestä, muttei vielä lohjennut, eli  puolet kynnestä näyttää vaaleammalta kuin tyvipuoli.

Olen ihmetellyt samaa ilmiötä! Laattoina irtoaa kärjistä ja kuluukin nopeasti. Ajattelin ensin, että vika oli Essien Aruba Bluessa mutta sama juttu oli nyt OPIn DaR:n kanssa (ja se todellakin pysyi ennen ihan hyvin). Ihme juttu! Minulle kyllä sopii ihan hyvin tuo Nail Envy originalkin, täytyy jatkaa sen käyttöä :).

Lainailen itseäni :). Olen nyt testaillut yhdessä ja erikseen Poshen topcoatia ja NailTekin intensiveä eikä lakanlohkeiluongelmaa ole enää ollut. Mahdoinkohan laittaa alussa tuota Topcoatia vain liikaa? Poshe nopeuttaa lakan kuivumista niin paljon, että ilman en aio enää olla  ;D. NailTek ei ihmeitä kynsilleni ole tehnyt mutta ei haittaakaan. Käytän ehkä jatkossa kuurina, välillä taas vaihdan NailEnvyyn (original).
Ei se ole harrastus, jos siihen ei mene kaikki rahat!

Poissa Juni

• Haiven
  • *
« Vastaus #589 : 29.07.08 - klo:08:49 »
Mitä ainetta olette käyttäneet kynsien kuntouttamiseen geelien irtoamisen jälkeen? Mulla on ollut geelikynnet viimeiset 4 kk, mutta ok-talomme pihan rakennusta kynnet eivät kestäneet, vaikka kuinka yritin varoa ja hanskoja käyttää. On tullut kuskattua soraa, kivenmurikoita, hiekkaa, maalattua, petsattua...  :P kahta kynttä lukuun ottamatta kaikki repeytyivät itsekseen irti. Ja oma kynsi on paitsi paperinohut, myös kärjistä ihan liuskoittunut ja repeillyt. Viilasin kynnet ihan lyhyiksi, mutta ainakin puoleenväliin asti kynsi on ihan hirveän näköinen  :-\ Saatan ehkä syksyllä laitattaa geelivahvistukset uudelleen, tämän projektin aikana sitä ei kannata tehdä. Nyt ajattelin hoitaa omia kynsiä öljyillä ja jollain vahvistavalla lakalla ja katsoa, saisinko ne parissa kuukaudessa takaisin siedettävään kuntoon.....

Poissa Illusia

• Tukkaguru
  • Tukka kasvaa...
« Vastaus #590 : 29.07.08 - klo:09:19 »
^Samis!  ;D
Mulla siis myös sama ongelma. Pitäs rempata taloa, siistiä pihaa yms...Geelit ollu nyt n.3 viikkoa ja mietin että jos antaisin näiden kasvaa pois/viilaisin ne pois. Mutta oma kynsi on liian heikko joten jotain hyvää vahvistusta tarvitaan.

Poissa Miltonia

• HAIRahtanut
« Vastaus #591 : 29.07.08 - klo:09:23 »
^mulle neuvottiin aikoinaan käyttämään Nailtekiä. Sitä Extraa voi laittaa jonkun kerran ja sitten Nailtek II. Mitä mahtaa muille suositeltu?

Allie

• Vieras
« Vastaus #592 : 29.07.08 - klo:11:39 »
Itselläni auttoi jatkuva lotraaminen creativen kynsiöljyllä. Silloin tosin viilasin geelit pois, kynnet oli olleet pari vuotta.
Jos jää epätasaisuuksia niin on olemassa tasoittavia aluslakkoja, mutta remonttiolosuhteissa ei kyllä
lakat pysy, joten suosittelen käyttämään kynsiöljyä ja lyhentämään pehmennet kynnet.
Ihmettelin itsekkin kuinka nopeasti kynnet tokeni :)

Poissa Juni

• Haiven
  • *
« Vastaus #593 : 29.07.08 - klo:13:07 »
^ Kiitti neuvoista :) SolarOil ja NailTek II minulta löytyvätkin, taidan aloitella niiden kanssa. Viimeksi kun annoin geelien kasvaa pois ja viilailin kasvurajaa, omat kynnet olivat ihan ok kunnossa - nyt kun ne on pihatöiden tuoksinassa lennelleet ja napsahdelleet irti väkivalloin, jälkikin on kamalaa  :-[ Täällä töissä rasvailen nyt jatkuvasti käsiä ja kynsiä ja kotona aloitan intensiivikuurini..... on ne vaan oudon näköiset ja tuntuiset ilman siistiä geelausta  :o

Poissa d&c

• HAIRahtanut
« Vastaus #594 : 03.08.08 - klo:15:48 »
Kirjoittelin tänne aikaisemmin kynsien halkeiluongelmastani. Aivan hirvittävältähän nämä kynnet näyttävät, kun keskeltä halkeavat! Nyt on etusormi haljennut kahdesta kohdasta eli molemmilta sivuilta. Olen aivan avuton. Hassua, että kynsinauhat ovat peräti paremmassa kunnossa kuin aikoihin, mutta muuten kynnet ovat kaameat. :/

Kummitätini hoitaa kynsiään hyvin ja hänkin oli kynteni perjantaina nähdessään sanaton. Kenelläkään ei ole vastaavaa ongelmaa nähnyt. Milton laittoi jo linkkiä Nail Tekin sivuille ja taidan tilata tämän: http://www.nailtek.com/nail_tek/nkIII.html. Aivan vielä en tee tilausta, mutta pian kuitenkin.

Kuinka kauan muuten teillä nuo OPI-lakat pysyvät kynsissä? Mulla lohkeilee jo ihan päivässä parissa. Odotankohan vain liikaa.  ::)
I wake up, it's a bad dream,

Poissa Helleka

• HAIRahtanut
« Vastaus #595 : 03.08.08 - klo:18:05 »
Kuinka kauan muuten teillä nuo OPI-lakat pysyvät kynsissä? Mulla lohkeilee jo ihan päivässä parissa. Odotankohan vain liikaa.  ::)

Tuohon vaikuttaa niin monta asiaa, etten oikein uskalla antaa arviota. Riippuu aika lailla alus- ja päällyslakasta ja siitä montako kerrosta värilakkaa on tullut laitettua. Yksittäisten OPI-lakkojen välilläkin on aika paljon eroa, esim. Opening Night Champagne pysyy kynsissä melkein täydellisenä reippaasti yli viikon. Auttaiskohan sellainen no-chip -tyyppinen päällyslakka pitämään lohkeilun paremmin kurissa?

Vähän tuota pysymysasiaa sivuten, mulla on nyt aluslakkana Orlyn Bonder, ja on muuten todella mahtava aluslakka Zoyan ongelmalakoille! En ole hankkinut Zoyan omia alus- ja päällyslakkoja, jotka ainakin muutaman kynsiblogiarvion mukaan toimivat hyvin, vaan olen tyytynyt vaihtamaan lakkoja n. neljän päivän välein. Mulla on ollut nyt torstai-illasta lähtien kynsissä Bonder, kolme kerrosta Zoyan Valentinaa ja päällyslakkana Poshe, eikä yhdessäkään kynnessä ole mitään korjattavaa. Ja tähän väliin mahtuu perjantain suursiivous plus iso satsi käsipyykkiä. 
"I think I am, therefore, I am. I think."

Poissa Miltonia

• HAIRahtanut
« Vastaus #596 : 04.08.08 - klo:19:09 »
Ninja, tuli ihan perus asiat mieleeni, kalkin saanti ym. Joku lisäravinne kenties? Biotiini, E-Epa....

edit- OK!

« Viimeksi muokattu: 04.08.08 - klo:22:02 kirjoittanut Miltonia »

Poissa d&c

• HAIRahtanut
« Vastaus #597 : 04.08.08 - klo:21:59 »
Ninja, tuli ihan perus asiat mieleeni, kalkin saanti ym. Joku lisäravinne kenties? Biotiini, E-Epa....

Syön Piimax C:tä, Möllerin omega-3-rasvaöljykapseleita, sinkkiä ja monivitamiinivalmistetta.
I wake up, it's a bad dream,

Lauretta

• Vieras
« Vastaus #598 : 10.08.08 - klo:15:55 »
Mie ostin eilen Citymarketista sellaisen Iberon kynnenkiillottajan. Siinä on siis neljä osaa: ensimmäisellä viilataan kynnet, ja kolmella lopulla tasoitetaan ja kiilloitetaan kynnen pintaa. Tuli kyllä todella tasaiset, liukkaat ja kiiltävät kynnet, tykkään. :-*

Mulla on valkoisia täpliä kynsissä, jotka saa ilmeisesti pois syömällä kalkkia. Mitään erillisiä tabletteja en ole alkanut syömään, sillä syön jo Piimax Pro-Vitaa. Ajattelin myös lisätä maidon juontia, joten riittäisivätköhän nuo kadottamaan ne ärsyttävät pilkut?

Poissa Magia

• Tukkaguru
« Vastaus #599 : 10.08.08 - klo:16:22 »
^ Ne pilkut muistaakseni johtuvat tosiaan kalkin puutteesta, mutta en tiedä häviävätkö ne olemassaolevat muuten kuin kasvamalla. Mutta maidolla ja maitotuotteillahan niitä saa estettyä, ettei ainakaan lisää tulisi. Tuo on kyllä myös ikään liittyvä juttu, kyllä minullakin (ja muistan että melkein kaikilla) oli noita pilkkuja, mutta eipä ole enää moneen vuoteen tullut.