Kirjoittaja Aihe: Kynsien huolto/hoitoketju  (Luettu 353192 kertaa)

Furtiva

• Vieras
Vs: Kynsien huolto/hoitoketju
« Vastaus #60 : 08.02.07 - klo:12:40 »
Mä mietin tän ketjun avatessani, ettei mulla kyllä ole varmaan mitään aiheeseen sanottavaa, kun en tee kynsilleni juuri mitään, mutta olipa täällä silti kiinnostavia juttuja :)

Mä pureskelin kynsiäni joskus teini-iässä, mutta olen nyt päässyt siitä tavasta ihan kokonaan eroon. Enää ei tule mieleenkään pureskella ja oikein ärsyttää, jos näkee muiden pilaavan kyntensä pureskelemalla  ;D
Kun pureskelun lopetin, niin sen lisäksi, että kynnet tietysti näyttävät paremmilta, ne myös ovat kestävämmät.

Mulla on luonnostani erittäin heikot kynnet (äidiltä peritty), enkä ole ikinä haaveillutkaan niiden kasvattamisesta. Kynsi on pehmeää ja herkästi liuskoittuvaa, paitsi varpaissa kynnet ovat kuin terästä. Hyvä että menee leikkurilla poikki.
Mulla kynnen vahvuus on kasvanut näillä keinoilla:
- Piimax-tablettien syönti: Vaikka aina sanotaan, etteivät ravintolisät vaikuta kynnen kuntoon millään lailla, niin kyllä nämä ovat ihan oikeasti vaikuttaneet ja vieläpä hyvin paljon. Kynnet ovat nykyään huomattavasti kestävämmät kuin ennen syönnin aloittamista. Eli samoja kokemuksia kuin teillä muillakin.
- Kynsien viilaus leikkauksen sijaan: En ennemmin jaksanut viilata kynsiäni, vaan leikkelin ne aina jollain keittiösaksilla, mutta kun tässä asiassa ryhdistäydyin, niin kylläpä on liuskoittuminen loppunut melkein kokonaan! Tämä nyt on varmaan teille ihan itsestäänselvyys, mutta kun itse en ole juuri koskaan ollut kovin kiinnostunut kynsistä, niin tämä tuli mulle oikeasti yllätyksenä  ::)
- Lasiviilan käyttö. Ihanaa kun tällä voi viilata edestakaisilla liikkeillä..!  :-* Eikä kynnet liuskoitu niin kuin normaalilla viilalla, jolla mulla ainakin se kynnen aivan alin kerros ikään kuin jää lyhentymättä ja se rullaantuu sinne kynnen alle, ja se pitää sitten repiä sieltä pois...
- Ei kynsilakkaa. Mulla oli joskus teinivuosina sellainen vaihe, että lakkasin kynsiäni jatkuvasti. Silloin kynnet kyllä olivat todella heikossa kunnossa. Äitinikin lakkasi ja yritti tällä tavoin vahvistaa heikkoja kynsiään, mutta kun kuuli, että päinvastoin kynsilakka oikeasti heikentää kynsiä, niin lopetti lakkauksen ja huomasi kyllä eron. Sama juttu mulla. Nykyään vain kiillottelen kynteni kynnenkiillotusviilalla lakan sijasta. Tuolla viilallahan saa kynsistä yhtä kiiltävät kuin lakallakin, joten tämä on kyllä täysin mun juttu :) Tosin tuntuu, että niinku tuo viila olisi jo nyt "loppuunkäytetty", sillä en enää ole saanut sillä yhtä kiiltäviä kynsiä kuin  ensimmäisellä kerralla. Olen kuitenkin käyttänyt tuota vain vasta muutamia kertoja. Voiko kynsi jotenkin tottua tähän viilaamiseen, niin ettei se enää kiillotu, vai onko oikeasti aika jo ostaa uusi viila? Tuo mun kiillotusviilani on BodyShopista ja maksoi n. 3 euroa, joten ei sinänsä mikään kovin kallis ostos, mutta tietenkin toivoisin siltä hieman pitempää ikää.

Mulla olisi tämmöinen kysymys lasiviilasta: Ostin oman viilani vasta n. kuukausi sitten Prismasta. Ensimmäinen viilauskerta oli ihana, sillä se jotenkin tehosi kynsiin todella tehokkaasti, mutta oli kuitenkin myös hellä. Mutta sen jälkeen, kun viila tuli "täyteen" sitä "kynsipölyä", niin se ei ole enää toiminut oikeastaan lainkaan. Se ei siis viilaa, vaan sillä saisi hinkuttaa varmaan tunnin, että saisi kynnet lyhyemmiksi. Olen ohjeiden mukaisesti huuhdellut viilan käyttökerran jälkeen, mutta kynsipöly ei lähde sillä pois. Niinpä olen myös koittanut pestä sitä fairylla ja hangannut sitä kynsiharjankin kanssa, mutta ei auta. Kynsipöly istuu sitkeästi, eikä sillä voi vieläkään viilata. Pitääkö mun siis ostaa kallis lasiviila jokaisen käyttökerran jälkeen, vai onko tuo mun viila jotenkin todella huono vai enkö vain osaa hoitaa sitä oikein?

Luin täällä kokemuksianne tuosta OPIn Nail Envy Sensitive & Peeling - aineesta. Siis onko tuo joku lakka vai mikä? Hauristaako se kynttä? Onko se kosteuttava vai kovettava?
Olisi ihana saada niin vahvat kynnet, että niitä voisi oikeasti kasvattaa  :)

Poissa Shi Shi

• Tukkaguru
« Vastaus #61 : 09.02.07 - klo:11:18 »
^^OPIn Nail Envyt on värittömiä vahvistavia hoitolakkoja kaikki. Sensitive & Peelingiä olen itse käyttänyt, ja mulla on toiminut loistavasti.

Onko kyntesi olleet ihan puhtaat joka kerta, kun olet viilannut? On meinaan vaikea kuvitella, että pelkkä kynsipöly voisi noin tiukkaan jämähtää. Voisit vielä kokeilla liottaa viilaasi jossain kunnon liuottimessa (kynsilakanpoistoaineessa, pirtussa tmv.), hangata ja huuhdella. Jos ei vieläkään tule puhdasta, niin jo on kumma.  :)
Ara jo estic molt bé, gràcies! :: 2a M-F i :: " When the power of love overcomes the love of power, the world will know peace." -Jimi Hendrix

Furtiva

• Vieras
« Vastaus #62 : 09.02.07 - klo:17:24 »
Onko kyntesi olleet ihan puhtaat joka kerta, kun olet viilannut? On meinaan vaikea kuvitella, että pelkkä kynsipöly voisi noin tiukkaan jämähtää. Voisit vielä kokeilla liottaa viilaasi jossain kunnon liuottimessa (kynsilakanpoistoaineessa, pirtussa tmv.), hangata ja huuhdella. Jos ei vieläkään tule puhdasta, niin jo on kumma.  :)

Kyllä ne ovat tietääkseni olleet puhtaat, kun en käytä edes lakkaa.
Kokeilin taas pestä tuota viilaa ja käytin nyt kynsilakanpoistoainettakin melko reilusti ja annoin liota. Mutta ei se auta :( Kun viilaa kuivuu, voi siinä pinnassa nähdä sitä kynsipölyä ja viilauksen jälkiä. Musta vähän tuntuu, että tuo mun viila on jotenkin tosi huono ja että joudun vaan ostamaan jostain paremman. Harmittaa kyllä, kun tuokin maksoi melkein kympin. Minkä merkkisiä teillä on? Miten huollatte viilaa?

Poissa MerGirl

• Tukkaguru
  • Glittering around.
« Vastaus #63 : 15.02.07 - klo:19:57 »
Sain lasiviilan synttärilahjaksi, en uskalla käyttää sitä oikeesti, ihan kummallinen kapistus. On se varmaan hellempi kuin tavan viilat, siis nää karkeet, mutta jottenkin se lasi siinä hämää.
Noo, se ei pelaa joka pelkää ja niin poispäin..
“Driver picks the music, shotgun shuts his cake hole.”

Poissa Sheppa

• Tukkaguru
« Vastaus #64 : 15.02.07 - klo:20:13 »
^Mua kiinnostais kovasti toi lasiviila, mutta en raaski ostaa ihan tosta vaan koska ainakin Trindin viilalla hintaa on parikymppiä. Taidan silti joskus vielä ostaa ;) Hiekkaviilat "tylsyy" ihan hetkessä, sitten saa hinkuttaa kauan jos haluaa että jotain tapahtuu. Siksi vaihdankin uuteen aika pian.

Joku sais kanssa antaa mulle lahjaksi lasiviilan :P
1b F ii.
Lemppareita Joicon k-pak -sarja, Tigi O&H ha, Brunette Goddess sh ja ha, L'Anza Hair Repair-sarja, Dry Hair Moisture treatment ja Healing Moisture Kukui Nut ha. Tukan pituus vajaa bsl. Väritys n. 10/11-tasoinen tuhkanvaalea.

Trouper

• Vieras
« Vastaus #65 : 15.02.07 - klo:22:20 »
Lasiviila on kyllä hieno kapistus! Tosin itse onnistuin sen kerran viilatessani sinkoamaan sen vauhdilla toiselle puolelle huonetta, nyt käytän 2/3 lasiviilaa. :D Onneksi meni rikki aika hyvästä kohtaa eikä jäänyt minkäänlaisia viiltäviä pintoja siihen hajoamiskohtaan, toki jos sillä silmäänsa haluaisi ronkkia niin varmasti tekisi pahaa jälkeä, mutta ihan siinä käytössä mihin se on tarkoitettu niin tuo rikkinäinenkin on vallan mainio. Mun on itse asiassa helpompi pitää kiinni tuosta lyhyemmästä kuin ehjästä versiosta. Olisikohan ollut käytössä 3 vuotta nyt tuo sama? Ei valittamista, Trindin viila se taitaa olla, merkki hävisi 1/3 mukana...

Poissa Tiukunen

• HAIRahtanut
  • She that chooses her own path needs no map.
« Vastaus #66 : 16.02.07 - klo:11:26 »
Mä en oikein tykästynyt lasiviilaan. Onhan se ihan kätevä jos ihan vähän tarvii viilata, ja ikuinen kapistus, jos ei pudota.  ;) Mutta menee ikä ja terveys, jos esim. viilaamalla lyhentää kynttä, tosi hidasta puuhaa lasiviilalla. Tosin monet tuttavistani, joilla on liuskottuvat kynnet, ovat kovasti pitäneet lasiviilasta, kun onhan se hellävaraisempi. Noita lasiviiloja on halvempiakin kuin tuo Trindin viila, ostin omani Sokokselta ja se maksoi muistaakseni n. 5€. Halvemmat ovat mielestäni yhtä hyviäkin.  :)
Hiukset: puolipitkät,tummanruskeat,värjätyt,melko hyväkuntoiset, luonnonkiharat, hennot ja kuivat. 2c-3bFi/ii.

matskupupu

• Vieras
« Vastaus #67 : 20.02.07 - klo:19:17 »
Oiskohan miehille jotain sopivaa kynsilakkaa että sais tuon kynsien tuhoamisen eli syömisen lopetettua ;D

Poissa Minako

• HAIRahtanut
« Vastaus #68 : 20.02.07 - klo:20:55 »
Mulla on aina ollut tosi vahvat kynnet, joita on voinut kasvattaa ihan niin pitkäksi kun haluaa. Nyt kuitenkin viimeisimpien parin kk aikana mun kynnet on menneet ihan yhtäkkiä aivan hirveään kuntoon: en ennen tiennyt edes mitä liuskottuminen on, nyt multa on revennyt kynnen päälliskerrosta puolen kynnen alalta ja lähes jokaisessa kynnessä on päästä yksi kerros irtoamassa.

En oikein oo keksinyt muuta syytä tähän ku Trindin kynsilakanpoistoaineen, johon vaihdoin joku aika sitten (ennen käytin Revlonin ainetta) tai sitten vaan ihan liiallisen kynsien lakkauksen (vaihdan yleensä lakat kerran viikossa, käytän lähinnä Essietä ja OPI:a, aina aluslakan kanssa). En tiedä onko mulla Trindistä joku maanantaikappale, mutta se haisee aivan järkyttävän vahvalta ja kuivattaa kynnen aivan "nihkeäksi" ja sormien ihonkin valkoiseksi  :o Oon lopettanut tuon käytön (nyt ostin Maybellinen vihreää, kun Revlonia ei löydy enää mistään), mutta tuhohan on jo tapahtunut.

Onko kellään mitään vinkkejä, miten saisi liuskoittumisen korjattua/estettyä, vai pitääkö vaan odotella kynnet resuna kunnes huonot kohdat kasvaa pois? Olen laittanut OPI:n Nail Envyä aluslakaksi useamman kerroksen, ilman lakkaa en tahtoisi olla kun epätasaiset kynnet on ihan hirveän näköiset. Olisko kuitenkin parempi olla ilman lakkaa, auttaako rasvaus...  :'( Entä miten vielä osittain kiinni olevaa "liuskaa" pitäisi käsitellä, onko parasta mahdollisimman äkkiä repiä/leikata jollain mattoveitsellä tms. se pois, vai yrittää liimata lakalla kiinni muuhun kynteen?

Webekhet

• Vieras
« Vastaus #69 : 21.02.07 - klo:08:52 »
Mä olen nyt kuukauden verran suunnilleen käytellyt Trindin Nail Balsamia, ja kieltämättä kynnet alkaa olla paremmassa kunnossa. En ole ihan päivittäin muistanut sitä käyttää, mutta melkein kuitenkin. Kynnet ja kynsinauhat on selkeästi joustavammat, ja liuskottumistakaan ei ole hetkeen näkynyt. En tosin tiedä onko tämä täysin Trindin ansiota, vai myös lisääntyneen käsien rasvauksen tulosta. Rasvailen muutaman kerran päivässä pelkästään nuo kynsien ja kynsinauhojen alueet, joten sillöäkin voi olla suuri merkitys. Tekisi mieli tuon Trindin jälkeen ostaa joku kynsinauhavoide, mutta toisaalta en tiedä raaskinko kun tavallinen käsirasvakin tuntuu pelittävän siinä käytössä ihan hyvin.

Poissa Aquatar

• Tukkaguru
« Vastaus #70 : 21.02.07 - klo:09:57 »
Mulla on aina ollut tosi vahvat kynnet, joita on voinut kasvattaa ihan niin pitkäksi kun haluaa. Nyt kuitenkin viimeisimpien parin kk aikana mun kynnet on menneet ihan yhtäkkiä aivan hirveään kuntoon: en ennen tiennyt edes mitä liuskottuminen on, nyt multa on revennyt kynnen päälliskerrosta puolen kynnen alalta ja lähes jokaisessa kynnessä on päästä yksi kerros irtoamassa.

En oikein oo keksinyt muuta syytä tähän ku Trindin kynsilakanpoistoaineen, johon vaihdoin joku aika sitten (ennen käytin Revlonin ainetta) tai sitten vaan ihan liiallisen kynsien lakkauksen

Onko kellään mitään vinkkejä, miten saisi liuskoittumisen korjattua/estettyä, vai pitääkö vaan odotella kynnet resuna kunnes huonot kohdat kasvaa pois? Olen laittanut OPI:n Nail Envyä aluslakaksi useamman kerroksen, ilman lakkaa en tahtoisi olla kun epätasaiset kynnet on ihan hirveän näköiset. Olisko kuitenkin parempi olla ilman lakkaa, auttaako rasvaus...  :'( Entä miten vielä osittain kiinni olevaa "liuskaa" pitäisi käsitellä, onko parasta mahdollisimman äkkiä repiä/leikata jollain mattoveitsellä tms. se pois, vai yrittää liimata lakalla kiinni muuhun kynteen?

Mulla on sama juttu, yleensä tosi vahvat ja pitkät kynnet, mutta nyt viimeisen kuukauden aikana kynnet on menny ihan hirveeseen kuntoon ja oon joutunut kaikki leikkaamaan lyhyiksi. En oo vaihtanut mitään aineita tai muuta, joten luulisin että se johtuu ihan vaan näistä kovista pakkasesta ja ilman kuivuudesta. Itse käytän Maybellinen vihreää poistoainetta ja myöskin kerran viikossa lakkailen. Rasvaamisesta vois olla jotain apua ja hankinnassa on joku kynsinauhavoide mutta ei ole vielä tullut hankittua joten en tiedä auttaako. Normaalikäsirasvoilla pari kertaa päivässä rasvaamisesta ei ainakaan ole apua.

Mutta jos kynsi liuskottuu tai murtuu reunoista tms, mun kokemuksen mukaan se kannattaa vaan äkkiä leikata tai viilata kuntoon eikä yrittää paikkailla, vaikka laittais kuinka paljon kovettavaa lakkaa niin ei auta, kuitenkin repeää vaan pahemmin loppujen lopuks ja sitten kestää vieläkin kauemmin että palautuu normaaliks :(

Ja epätasaisiin kynsiin kannattaa kokeilla semmoista kynnen pinnan kiillottavaa ja silottavaa viilaa jossa on kolme tai neljä erilaista viilauspintaa, sillä saa todella tasaiset ja kiiltävät kynnet ja silloin voi hyvin olla myös ilman lakkaa :) Itse yritän nyt sinnitellä ilman lakkaa ja kiillotella viilalla vaan.

Poissa Elliotta

• HAIRahtanut
« Vastaus #71 : 21.02.07 - klo:19:01 »
Mä en oikein tykästynyt lasiviilaan. Onhan se ihan kätevä jos ihan vähän tarvii viilata

Mulla taas lasiviila on ensimmäinen kynsiviila, joka on lopettanut kynsien leikkaamisen. Aiemmin siis en jaksanut viilailla pituutta, koska se oli niin hidasta puuhaa. Lasisen version kanssa tulos on paitsi nopeammin saavutettavissa, myös mun tapauksessa paljon kauniimpi. Ja viila on helppo pitää puhtaana.

Poissa Sheppa

• Tukkaguru
« Vastaus #72 : 21.02.07 - klo:21:03 »
Minako ja Aquatar,
mulla on kanssa tässä etenkin parin viikon aikana alkanut liuskottua jostain syystä... Pitemmän aikaa eli lähes vuoden olen aktiivisesti rasvaillut käsiä kaksi kertaa päivässä, ja osaksi siksi kynnet on kasvaneet viime kesän aikana pitkiksi ja vahvoiksi ja edelleen pysyneet sellaisina, kun ennen lohkesivat heti alkuunsa eivätkä kasvaneet pitkiksi. Nyt kasvavat edelleen ja pysyvät koossakin, mutta kerrokset erottuvat silti toisistaan. Hassua kun kynnen pinta tuntuu aivan sileältä mutta näyttää ihan haljenneelta (ja onkin) :P Niin kauan kun nää ei aivan totaalisesti halkeile tai muutenkaan ala repsottaa liuskakohdista niin annan olla näin...
1b F ii.
Lemppareita Joicon k-pak -sarja, Tigi O&H ha, Brunette Goddess sh ja ha, L'Anza Hair Repair-sarja, Dry Hair Moisture treatment ja Healing Moisture Kukui Nut ha. Tukan pituus vajaa bsl. Väritys n. 10/11-tasoinen tuhkanvaalea.

Poissa Nemain

• Hiushörhö
« Vastaus #73 : 22.02.07 - klo:11:00 »
Tosin monet tuttavistani, joilla on liuskottuvat kynnet, ovat kovasti pitäneet lasiviilasta, kun onhan se hellävaraisempi.

Minulla lasiviila ei tunnu auttavan liuskottumiseen ollenkaan. Kynnen päät jäävät jotenkin pehmeiksi, niiden väliin menee likaa ja sitten ne lähtevät liuskottumaan. Hiekkapaperiviilalla tällaista ongelmaa ei ollut.
1bFii
Manicure - raha parantaa

Poissa suhina

• HAIRahtanut
« Vastaus #74 : 23.02.07 - klo:10:33 »
Liuskoittuvat kynnet löytyvät myös täältä, Trindit eivät tehonneet, eikä lukuisat markettituotteetkaan. Opin sensitiveä kokeilin myös ja alussa vaikutti että helpotus löytyi, mutt se ilo oli lyhytaikainen. Nyt olen viikon verran pitänyt kynnet lakkaamattomina ja aamuin illon laittanut Dermosilin kynsiöljyä sekä Lumenen kynsinauhavoidetta. Kynsien kunto on nyt parempi huolimatta paukkuvista pakkasista eli taidan jatkaa tällä linjalla vielä toisenkin viikon.