Kirjoittaja Aihe: Kynsien huolto/hoitoketju  (Luettu 353191 kertaa)

Poissa lillamilla

• Tukkaguru
Vs: Kynsien huolto/hoitoketju
« Vastaus #600 : 11.08.08 - klo:12:38 »
Kuinka kauan muuten teillä nuo OPI-lakat pysyvät kynsissä? Mulla lohkeilee jo ihan päivässä parissa. Odotankohan vain liikaa.  ::)

Mulla eivät nuo lakat pysyneet omissa kynsissä paria päivää pitempään. Nyt on akryyylit ja lakka pysyy hyvänä viikon -puolitoista.  Teoriani mukaan OPI:n lakat vaativat erittäin sileän pohjan pysyäkseen hyviin.
2a /b F ii. Harmaanvaalea, olkapäille ja himpun yli yltävä tukka. MOP C-system ha, Joicot. Kuva hiuslaatuketjun sivulla 11.

Poissa Varla

• Tukkaguru
« Vastaus #601 : 26.08.08 - klo:14:23 »
Haluaisin kertoa opettavan tarinan pitkistä varpaankynsistä. Kuunnelkaas nyt lapset  ;)

Eli siis mullahan on tapana pitää pitkiä varpaankynsiä, siis niin pitkiä että niitä täytyy viilata ja ne vähän hankaa sukkaan. Ei siis kamalan pitkiä mutta pidemmät kuin normaalisti. Kun ne on niin nätit sitten ja voi lakata kivasti.
Eilen aamulla ennen töitä löin jalan hyvin kevyesti tuolin jalkaan. No kynsi halusi revetä irti pikkuvarpaasta ja se piti teipata kiinni että pääsen töihin. Päivällä pääsin lääkäriin, tätä tietysti pelkäsin kamalasti kun tiesin että se revitään irti.
Menin tohtoripojan luo ja pyysin kovat puudutusket kun pelottaa. Olen siis vähän piikkikammoinen...tohtori puudutti ja repi kynnen irti.

Nyt sitten en voi pitää sukkaa tai kenkiä kun ne hankaa ja onhan se kipeä. Kynnen kohdasta valuu koko ajan lihasnestettä lattioille jos ei ole sidettä. En voi ajaa manuaaliautoa kun pitäisi kytkintä polkea. En voi pitää edes kenkiä ulkona vaan mulla pitää olla vaan villasukka (tietysti vaaleanpunainen). En voi mennä jumppaan ainakaan viikkoon.

Eli siis tästä lähtien pidän varpaankynnet lyhyenä ja suosittelen sitä muillekin  :) se puudutus nimittäin sattui kamalasti. Ja inhottaa kun on tuommonen liha näkyvissä varpaassa. Yääk....
Hang up the chick habit

Poissa Miltonia

• HAIRahtanut
« Vastaus #602 : 26.08.08 - klo:14:38 »
^Ja nyt pidät huolen ettei sieni pääse hyökkäämään kynsi poloiseen.

Nim. Kokemusta on 8)

Poissa Varla

• Tukkaguru
« Vastaus #603 : 26.08.08 - klo:14:54 »
^Siis oikeesti, voiko siihen sieni tulla??!! Minä kuolen kohta tähän ällötykseen kun katoin tuon kamalan kuvan jonka Shi Shi oli laittanut tuonne...
Miten se sieni tulee, sain ohjeet että tänään voin suihkutella tätä ja illalla mulla ei ole sidettä mutta muuten kyllä koko ajan. En uskalla puhdistaa kun kirvelee.
Hang up the chick habit

Poissa Miltonia

• HAIRahtanut
« Vastaus #604 : 26.08.08 - klo:15:13 »
^Mulle tuli isoon varpaaseen ja se jouduttiin ottamaan pois uudelleen ja sen jälkeen mulla on ollut siinä kynnessä kaksi kynttä. Eli se isonvarpaankynsi on halki keskeltä :'(

Mä sain sen sienen jostain vain ja siihen aikaan (15 vuotta sitten tosin) sieni hoito oli hiukka rankkaa. Eli viottunut kynsi vedettiin pois uudelleen ( 2 lääkäriä ja muutama hoitajaa joista yksi piti kädestäni kiinni ) ja aamuin illoin jouduin laittamaan "sienilakkaa"  kynteen niin kauan että kynsi oli täysimittainen eli noin vuoden ajan.

Mulla ei ollut tarkoitus sinua peloitella vaan että olet tarkkana. Näinkin voi käydä, mutta ei se varmaan ole kovin yleistä.

Poissa SpicyApple

• HAIRahtanut
« Vastaus #605 : 26.08.08 - klo:16:05 »
Huh sentään tuota Pelinaisen kynsitarinaa! Pitkiä varpaankynsiä ei todellakaan kenenkään kannata harrastaa. Mulla on joskus päässyt isovarpaan kynsi kasvamaan noin millin yli varpaanpään ja sitten kerran pidemmällä juoksulenkille se kynsi tietysti hankautui kengässä ja muuttui mustaksi ja lähti irti. YÄKS. Uusi kasvoi ajan kanssa tilalle.

Poissa Aquatar

• Tukkaguru
« Vastaus #606 : 26.08.08 - klo:16:11 »
^ Apua, mulle kävi tässä hiljattain just noin että isovarpaat oli pari milliä liian pitkät ja hankautui koko päivän tiukassa kengässä. Nyt molemmat on puoliksi mustana ja uskoin ja toivon että se musta lähtisi siitä ihan kasvamalla pois. En todellakaan haluaisi että kynnet irtoaa :-\
Mustana ovat siis olleet jo kuukauden-pari, miten kauan sulla SpicyApple kesti ennen kuin kynsi irtosi?

Poissa ZombieQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #607 : 26.08.08 - klo:17:05 »
Yäk, mitä varpaankynsijuttuja! Mä pidän aina varpaankynnet lyhyinä kun tuntuu että ne muuten ottaa sukkiin inhottavan tuntuisesti mutta olen koko kesän katsellut kaverin varpaankynsiä, joissa on ranskalainen pedikyyri ja jotka ovat ehkä millin-pari varpaiden päiden yli. Olen miettinyt että eikö nuo ole sukissa epämukavan tuntuiset... Eipä tarvi ainakaan itse kokeilla. :-\
why be pretty when you can be gorgeous<br />2b F ii

Poissa J. Doe

• HAIRahtanut
« Vastaus #608 : 26.08.08 - klo:21:43 »
Kun kerta Pelinainen, niin sitten minäkin! Eli varpaankynsikauhua seuraa. ;D

Mökillä oli korkealla oleva vesi vienyt laiturin. Uimaan piti taiteilla liukkaita kiviä pitkin. Tämän kesän ensimmäisellä ja viimeisellä uintikerralla jalkani lipsahti kivien väliin, vaikka yritin mennä todella varovasti. Viiltävä kipu ukkovarpaassa kertoi, että nyt ei hyvin käynyt ja pelokas tunnustelu kädellä varmisti, että huonosti olivat varpaankynnen asiat; se oli repeytynyt irti melkein kokonaan.

Illan pimeydessä ei sitten auttanut muu kuin leikata revennyt kynsi irti niin pitkälti kuin sain ja seuraavana päivänä kaivoin loppuosan siitä esiin kynnen sivusta ja kynsinauhan alta ja revin irti. Tuska oli hirmuinen. Jälki oli kammottava, ukkovarpaan päällispoloinen aivan vereslihalla ja ruhjeilla.

Korvessa kaukana sivistyksestä ei tietenkään ollut mitään ihmeempiä ensiapuvälineitä, joten niitä piti ajaa hakemaan kymmenien kilometrien päähän. Apteekissa myytiin geelitaitoksia, sidetaitoksia, sideharsoa ja haavateippiä. Se geelitaitos pelasti kyllä koko lomani, sen sai laittaa suoraan siihen haavan päälle eikä se tarttunut verekseen pintaan kiinni lainkaan. Runsas pehmustetuppo siihen päälle, niin hyvin pääsin nilkuttaen vaeltamaan korpeen tuntikausiksi. Jalassa parjatut Crocsit tai Kontiot (luonnollisesti punaisina), niin hyvin pärjäsi varvas.

Mahdollisesti kynsi pääsi repeytymään näin pahasti siksi, että minäkin tykkään kesäisin pitää varpaankynsiä melko pitkinä, koska ne ovat paljon kauniimmat niin. Lakkana oli vielä punainen St. Petersburgundy. Ei oikein tuppovarvas sopinut joukkoon. Olisi tehnyt mieli lyödä miehen äitiä, joka yritti lohduttaa sillä, että ei kukaan huomaa mitään eroa. Ai ei vai! Jos muissa varpaissa on tulipunainen kaunis kynsi ja yhdessä isossa varpaassa ei ole kynttä lainkaan?! Onneksi tämä ei sattunut kesän alussa, nyt ei enää ole ongelmaa varpaiden paljaanapitämisen kanssa.

Pikaista paranemista Pelinaisen varpaalle! Se pahin kipu helpottaa onneksi aika nopeasti. Kannattaisikohan sinunkin hakea niitä geelitaitoksia, että saat varpaan pehmustettua? Sitä kudosnestettä muuten valuu tosi pitkään ja tuppo imisi senkin itseensä. :-X Muista desinfioida aamuin ja illoin, ettei pääse tulehtumaan.

Ruma varvaspoloiseni nyt on kuin mikäkin ja uutta täyspitkää kynttä saanee odotella vuoden verran. Haluaisiko joku nähdä kuvan? 8)

Poissa aini

• HAIRahtanut
« Vastaus #609 : 26.08.08 - klo:21:49 »
Mulla on yhdellä kaverilla irronnut ukkovarpaasta monta kertaa kynsi ja nyt siinä on enää jäljellä semmonen pienenpieni pyöreäkulmainen, neliön mallinen (kuulostaa omituiselta) kynsi, joka on kummallisesti keskellä varvasta ei niinkään tavallisen kynnen tapaan lähes reunasta reunaan. Ja eihän se nätti ole. Tämäkin varoituksen sanana..

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #610 : 26.08.08 - klo:21:50 »
Voih, Täti ja Pelinainen poloiset! Kuulostaa hurjilta nuo kynsivammat.
Itse olen päässyt melko vähillä kärsimyksillä, mutta joskus varpaankynteni kolkanneena tiedän, miten kovaa kipua pienikin törmäys voi tuottaa. Saati sitten irtirepeytyminen. Otan osaa!  :-\  :-*

Kuulosti niin reippaalta tuo Tädin asenne, että alkoi väkisinkin naurattaa traumaattisesta tilanteesta huolimatta. Hyvä, kun oli Crocsit paikalla, ne vain jalkaan ja menoksi... that's the way...   :D
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa Miltonia

• HAIRahtanut
« Vastaus #611 : 26.08.08 - klo:22:05 »
Täti poloinen, sä olet oikea sisupussi !

Mua pidettiin sentään kädestä ja varvas oli puudutettu (multa melkein meni taju siltikin). Voin kuvitella sen kivun varpaassasi. Tai ehkä en kuitenkaan.

Muinoinhan muuten kynsien repiminen oli eräs kidutuskeino.

Minäkin voisin pistää repalekuvaa kehiin jos yleisö haluaa  8)

Poissa Heleena

• Tukkaguru
« Vastaus #612 : 26.08.08 - klo:22:15 »
No pitäähän se minunkin jakaa kynsikokemukseni muiden jatkoksi. Kävin juoksemassa Naisten Kympin tänä keväänä, ja tunsin jo juoksun aikana, että vasemman jalan 2-varpaan (onko sillä oma nimi?) kynnessä tuntui "ilkeältä". Se kynsi on ollut erityisen ongelmallinen muutenkin, sillä se on erittäin paksu, jopa niin paksu, että jalkahoidossa saan aina "tässä voi olla kynsisieni"-kommentteja. Sivuhuomautuksena voin sanoa, että testit on tehty moneen kertaan, eikä kynnessä ollut sientä, vaan se vain yksinkertaisesti oli niin julmetun paksu.

Kynsi alkoi mustua, ja sen alta tihkui vähän vertakin, mutta se ei lähtenyt kuitenkaan pois. Nyt varmaan kauhistutan kaikkia, mutta en desinfioinut sitä millään tavalla, pidin vain huolta normaalista jalkahygieniasta. Kynsi alkoi muutaman kuukauden jälkeen olla hieman ulkoneva, mutta pysyi edelleen sitkeästi kiinni, kunnes aloin heilutella sitä kuin lähtevää maitohammasta. Siihen muuten tulee himo, voin kertoa! Lopulta kynsi oli enää kiinni alareunasta, joten leikkasin sen leikkurilla pois. Kynsi ei ollut kuitenkaan irronnut kokonaan, vaan siitä oli jäänyt alin kynsilevy (kutsutaanko sitä noin?) siististi jäljelle. Irti lähteneen kynnen alussa n. 0,5 cm:n matkalta oli 9 kerrosta muhkurakynttä (nyt ymmärtää kosmetologien kommentit!), mutta loppukynsi oli siistiä kuin sika pienenä.

Nyt mulla on siis kertakaikkiaan upeuskynsi 2. varpaassa: siisti ohut yksi kynsilevy ja kynnen alareunassa pieni kerros ex-kynttä. Sanomattakin on selvää, etten ole uskaltanut lakata tuota kynttä, mutta olen ylpeänä esitellyt mutanttijalkaani kesäsandaaleissa. Who knows: sehän voi olla ensi kesänä muotia! Seuraan innolla upeuskynnen tilannetta...

Jottei mene ihan OT:ksi, niin olen nyt täysin ihastunut OPIn Ranska-kokoelman lakkoihin!  :-* Kun katsoin niistä ensimmäisiä kuvia Head2Toesta, eivät ne mielestäni näyttäneet kummoisilta. Sitten näin Gloriassa olleesta jutusta lakkapläjäyksien kuvia, ja mielenkiintoni heräsi. Syyskuun Alluren mainoksen kuolattuani olen jo merkannut omaan ostoslistaani ainakin sävyt Louvre Me Louvre Me Not, You Don't Know Jacques!, I'm Fondue of You ja Eiffel for This Color. Kummasti ovat alkaneet aiemmin hyljeksimäni ruskeat ja harmaat sävyt kiinnostaa. Nea: perässä tullaan!
Meen eteepäi vaik ois pakki pääl!

Poissa SH

• Tukkaguru
« Vastaus #613 : 26.08.08 - klo:23:41 »
^Mulla ihan sama noiden ruskeiden ja harmaiden suhteen (ja niiden tosi tummien ja outojen värien myös). Ei ne tosiaan ikinä näytä miltään ne nettikauppojen pienten lakkapullojen kuvat, mutta kynsibloggareiden ansiosta (?) hullaantuu milloin mihinkin (ne mokomat kun vielä kirjoittavat ihqutuksia).

Tähän väliin voisin varoittaa liian lyhyeksi leikkamisesta. Mä leikkasin ennen aina tosi lyhyiksi ja pyöreiksi varpaankynnet, mutta isovarpaiden kynnet kasvoivatkin sisään päin (tästä aina varoitellaan, mutta kukaan ei usko). Oli meinaan kivuliaat ja molemmat kynnet leikattiin puukolla irti (puudutuspiikin jälkeen). Tuppovarpaanahan sitä oltiin ja puhdistaa piti kaksi kertaa päivässä, mutta hienosti ne loppujen lopuksi kasvoivat normaaleina takaisin. Toisesta varpaasta ei itseasiassa leikattu koko kynttä vaan vain reuna ja siinä on vielä kymmenen vuoden jälkeen se leikkauskohta näkyvissä. Nykyään kuitenkin ovat jo yhtä kynttä eikä keskellä ole mitään rakoa. Ulkonäöllisesti ei ole iso juttu, ja kynsilakalla saa piiloon sen "viivan". Laittakaa vaan ihmeessä kuvia  ;D

Poissa Shi Shi

• Tukkaguru
« Vastaus #614 : 27.08.08 - klo:00:02 »
Hurjia juttuja teillä.  :-X  Laittakaa sitten linkkeinä niitä kuvia, jos laitatte. Mun näppis tuskin tykkää mahanesteillä terästetystä aamukahvista...

Pikaisia paranemisia kaikille varvas-poloille!
Ara jo estic molt bé, gràcies! :: 2a M-F i :: " When the power of love overcomes the love of power, the world will know peace." -Jimi Hendrix