Kirjoittaja Aihe: Kynsien huolto/hoitoketju  (Luettu 353354 kertaa)

Poissa SpicyApple

• HAIRahtanut
Vs: Kynsien huolto/hoitoketju
« Vastaus #615 : 27.08.08 - klo:09:20 »
^ Apua, mulle kävi tässä hiljattain just noin että isovarpaat oli pari milliä liian pitkät ja hankautui koko päivän tiukassa kengässä. Nyt molemmat on puoliksi mustana ja uskoin ja toivon että se musta lähtisi siitä ihan kasvamalla pois. En todellakaan haluaisi että kynnet irtoaa :-\
Mustana ovat siis olleet jo kuukauden-pari, miten kauan sulla SpicyApple kesti ennen kuin kynsi irtosi?

Mulla kesti oikeastaan aika kauan ennen kuin se kynsi lopulta irtosi. Sen mustuneen kynnen alta alkoi kasvaa uutta kynttä, joka sitten työnsi pois sen vanhan. Irtoaminen ei siinä vaiheessa ollut enää mikään kivulias tapahtuma. En tiedä, voiko mustunutta kynttä enää millään suuremmin pelastaa ja kasvaako se väri siitä pois, vai onko kyse just siitä, että se kynsi on sitten irronnut kasvualustastaan lähes kokonaan ja ennen pitkää irtoaa.

Täytyy myöntää, että mua ainakin ällöttää kanssa tosi lujaa nämä varvasjutut (vaikka itsekin niitä kerron). Mulla on jonkin sortin varvaskammo ja jalkahoitaja ois ehkä vihonviimeinen duuni mitä tekisin. Pyörtyilisin varmasti pitkin päivää...

OT, mäkin sain eilen ekat France-kokoelman OPIni, ja kyllä niissä on se ProWide-sivellin, vaikka tarra päältä puuttuukin. Ehkä ne tarrat on tässä vaiheessa tarkoituksella pudotettu pois, jos nykyään Opeihin tulee itsestäänselvyytenä tuo sivellin. Hyvä näin, koska ne tarrat (tai siis kääreet tms.) oli ihan turhia ja irtoili helposti.

Poissa koh-i-nor

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #616 : 27.08.08 - klo:09:50 »
Oi just oikeeseen aikaan osuin tänne lukemaan teidän ällökeskusteluja. Tässä ei kyllä ole kyse varpaista, vaan vasemman käden pikkurillin kynnestä. Pari vuotta sitten töissä hiirten häkkiä siivotessa yksi hiiri puraisi tuohon sormeen aika pahasti, olin enemmän huolissani kynnen viereen osuneiden alahampaiden tekemästä tuhosta, kuin etuhampaiden nirhaumasta kynnessä. Haava parani nätisti, mutta koko sormi oli todella kipeä pitkään. Ajattelin että joku hermo siellä on litussa, kunnes kerran kynsilakkoja poistaessa huomasin ettei kynnen valkoinen osa alkaa puolivälistä kynttä, heiluu ja kipu johtuu oikeastaan vain tuosta liikkeestä. Lääkäriin ei muka millään voinut lähteä näyttämään noin pientä juttua, joten leikkelin vain kynnen niin lyhyeksi kuin sain, että pöpöt pääsee pois ja laitoin päälle laastarin. Kynsi kuitenkin jatkoi irtoamistaan, valkoinen osa eteni uhkaavasti kohti kynsivallia. Leikkelin, huuhdoin ja rasvastin kynttä parhaani mukaan, koska työkaverit varoittelivat että jos menen lääkäriin kynsi revitään irti ja valliin laitetaan antibioottipiikki.
Lopulta oli sitten pakko luovuttaa, kynnestä oli jäljellä 2mm ja koko sormi kipeä. Lääkäri vain nauroi ja antoi jäykkäkouristusrokotuksen kun kerroin mistä vamma oli syntynyt, tuputteli jotain jauhetta kynnennysään ja käski pitää kuivana ja ilman laastaria.
Ihme  ja kumma kynsi lähtikin kasvamaan takaisin, 10kk meni saavuttaa sormen pää, ja sitä pidemmäksi en ole enää päästänytkään. Kynnen muoto kun jäi kummalliseksi, se ei enää kaarru kauniisti vaan on tasainen ja leveä kuin lapio. Yritän aina välillä jutella sille nätisti, josko se alkaisi taas kasvaa kuten kolleegansa oikeassa kädessä ja sen voisi taas päästää pitkäksi. Onneksi tuossa nyt kuitenkin on kynsi, tasapainoisemman näköistä kuin silloin kun oli vain neljä kynttä lakattuina.
Of all the things I've lost I miss my mind the most.

Poissa Nea/ Fashioned in Finland

• Tukkaguru
« Vastaus #617 : 27.08.08 - klo:09:57 »
Nauroin kyllä kippurassa Tätin urhoollisuuta! Ja tuo miehesi äidin komentti...  :D

Lapsena sain kynsivallintulehduksen (pureskelin kynsiäni  :P), joten peukun kynsi irtosi kokonaan. Hoitotäti laittoi käyttämämään paljaaseen sormeen villahanskoja->EI KIVA! Aikanaan kasvettua tuosta kynnestä tuli kyllä suorastaan lempikynteni, paljon paksumpi ja kauniimman mallinen kuin muut kynteni!

Kuulinkin kesällä kauhujuttuja geelatuista varpaankynsistä. Ehkäpä noissakin oli ongelmana lopulta se, että kynnet olivat liian pitkät (ja muhittelivat kengissä). Toki ainahan noissa saa olla huonoa tuuriakin mukana...
Ei se ole harrastus, jos siihen ei mene kaikki rahat!

Poissa leeinsane

• HAIRahtanut
« Vastaus #618 : 27.08.08 - klo:13:22 »
hmmph. mä tiputin töissä 60kiloisen autonakun kulma edellä isonvarpaan päälle kulma edellä. se on musta ja kuhmurainen, nyt siitä on kyllä jo aikaa 3kk ja sieltä on kaunista pinkkiä kynttä tullut ihan nätisti taas. Kysymys: pitäiskö sitä muka desinfioda jollain? miksi ihmeessä? hmm.

ja sitten mistä tietää jos on kynsisieni? ja miten sellaista hoidetaan? tarttuuko se? (miestä ajattelin tässä.......)

Poissa Varla

• Tukkaguru
« Vastaus #619 : 27.08.08 - klo:16:51 »
Varvaskuva

Kerta Shi Shi halusi kuvan nähdä niin ole hyvä  :D tuossa muuten näkyy miten kynnet kellastuu kun käyttää koko ajan lakkaa. Nyt olen lakkaamatta vähän aikaa.

Lyhensin tänään myös sormenkynsiä koska en halua menettää niistä yhtään! Tuli mieleen että kai tuota pitäisi desinfioida mutta en uskaltaisi kun kirvelee...kohta desinfioin, lupaan sen  :)
Tosi ällöjä nämä kynsijutut, hyi kamala tuota Nean hoitotätiä! Siis kamala, sehän karva jää kiinni siihen...nami  :P

Edellä on joitain viestejä, jotka on siirretty tänne Kynsilakat-ketjusta, joten niissä voi olla mainintoja kynsilakoista tai muita epäloogisuuksia viittauksissa tms. Jatketaan kynsiongelmista keskustelua tässä topicissa. -Hunis
« Viimeksi muokattu: 27.08.08 - klo:19:23 kirjoittanut Hunajapupu »
Hang up the chick habit

Poissa MerGirl

• Tukkaguru
  • Glittering around.
« Vastaus #620 : 27.08.08 - klo:20:11 »
Ihan kymbillä harmittaa tää NailTek II ! Tiesin ettei värilakka pysy sen päällä, mutta tämä kun ei pysy edes yksinään. Voisin viikolla laittaa töihin tätä ja vkoloppuna sit muuta (josta kysynkin kohta), mutta päivän päätteeks mulla on lakkaa vain kynsinauhan vieressä.
Ei edes kuoriinnu pois, se vaan kuluu, eihän tää mitään voi vaikuttaa kun näin helposti lähtee, pah ja pöh!

Kun minä nyt omistan kaksi kynsienhoitolakkaa (perhanan LCN on yhtä huono) joitten päällä ei värilakka pysy, niin kumpisko olisi parempaa Poshen vai OPIn tavallinen aluslakka? Vai onko näillä edes eroja? Pitää semmonenkin tähän lakka-arsenaaliin vielä hankkia.
“Driver picks the music, shotgun shuts his cake hole.”

Poissa Helleka

• HAIRahtanut
« Vastaus #621 : 27.08.08 - klo:20:29 »
^Onko sen pakko olla toinen noista kahdesta? Jos olet hakemassa sellaista aluslakkaa, jonka päällä värilakka pysyy kuin tauti niin sitten Orlyn Bonder. Tähänastisista kokeilemistani ehdottomasti paras. 
"I think I am, therefore, I am. I think."

Poissa MerGirl

• Tukkaguru
  • Glittering around.
« Vastaus #622 : 27.08.08 - klo:20:32 »
^ Ei mitenkään pakko just noita. Orlylta ollut aluslakkaa,en muista nimeä, mutta se oli todella huono. Onko tuo Bonder punaruskea väristä?

Poissa Helleka

• HAIRahtanut
« Vastaus #623 : 27.08.08 - klo:20:41 »
^Edellinen Orlyn aluslakka oli minullakin huonoa, enkä olisi ostanut tätä jossei olisi ollut yhdellä dollarilla myynnissä. Onneksi ostin. On se punaruskeaa, muttei minun kynnelläni näytä mitenkään tummalta. Ongelmana saattaa tosin olla se, että olen käyttänyt lähes yksinomaan supertummia lakkoja kesästä lähtien, ja kynnet olivat jo värjäytyneet, ennen kuin avasin tuon Bonderin. Ainoa konsti, jolla olen saanut keltaisuuden pois oli pitkä nyrkkipyykkisessio Vanish Oxi Action:in kanssa - ja jotenkin ei ole siihen intoa löytynyt.  ;D   
"I think I am, therefore, I am. I think."

Poissa MerGirl

• Tukkaguru
  • Glittering around.
« Vastaus #624 : 27.08.08 - klo:21:08 »
^ Se taitaa olla sitte sitä samaa jota mulla oli, harmi. En tykännyt myöskään Orlyjen päällyslakasta, tykkäsi kuoriintua pois.

Poissa SpicyApple

• HAIRahtanut
« Vastaus #625 : 09.09.08 - klo:08:52 »
Osaako joku kertoa, mihin noiden hoitolakkojen teho perustuu? Muuten kuin siis siihen, että kovettavat ("vahvistavat") kynttä. Mä en ole koskaan noita edes kokeillut ja suhtaudun niihin todella skeptisesti, koska mulla ainakin kynsien ajoittainen huonokuntoisuus (mahdollinen katkeilu, liuskottuminen) johtuu pääosin siitä, että kynnet ja kynsinauhat ovat päässeet liikaa kuivahtamaan. Siihen taas auttaa aktiivinen rasvaus, omana suosikkini Lushin The Soft Touch -käsivoidepala, jolla saa aivan älyttömän ihanan tuoksuiset ja pehmeät kädet ja kynsinauhat. Mä uskon, että noi hoitolakat puolestaan vain lisää ongelmaa kuivattamalla kynsiä entisestään, mutta kaipa ne jollain tehoaa, kun niin monet jaksaa uskollisesti niitä käyttää.

Poissa SH

• Tukkaguru
« Vastaus #626 : 09.09.08 - klo:09:22 »
^En osaa sanoa mihin teho perustuu, mutta mulle Nail Tek 2 on ollut pelastus. Aikaisemmin en minäkään oikein uskonut mihinkään hoitolakkohin tyyliin Nivea ja Trind. NT:tä on kuitenkin olut suuri apu. Nyt en ole käyttänyt sitä pariin kolmeen viikkoon ja eilen piti lyhentää kynsiä rajusti kun keskisormen kynsi liuskoittui pahasti.

Poissa SpicyApple

• HAIRahtanut
« Vastaus #627 : 09.09.08 - klo:09:31 »
^ Ilmeisesti teho on siis joka tapauksessa jollain tapaa lähinnä "kosmeettinen" eli vaikutus lakkaa, kun tuotetta ei käytä. Eli se ei mitenkään varsinaisesti hoida kynttä kuntoon, vaan lähinnä liimaa kynsilevyt toisiinsa kiinni tilapäisesti.

Mulla on onneksi pitkät ja hyvinvoivat kynnet muutenkin. Nyt oon jo pidemmän aikaa odotellut, että joku kynsistä vähän "vaurioituisi", jotta saisi leikata kynnet  lyhyemmiksi. Muuten en raaski, kun ne nyt on niin tasapitkät noin 8mm yli sormenpään. Vähän lyhyemmät ois kuitenkin nyt kivat, kun tummemmat syysvärit näyttäisi niissä paremmilta.  ;D

Poissa Miltonia

• HAIRahtanut
« Vastaus #628 : 09.09.08 - klo:09:35 »
Nyt kun on todettu että NaiTek kuoriutuu kynsiltä niin minulla oli aikoinaan ja on muuten vieläkin Essien kolmen askeleen hoito-ohjelma. En muista oliko sillä tätä kuoriutumis ongelmaa, tuskin.

Essien huonopuoli on että se kellastuttaa kynnet. Mun mielestä Essiet toimii kanssa loistavasti. Ja kun jenkeistä tilaa niin saapi halvemmalla kuin suomesta.

Poissa d&c

• HAIRahtanut
« Vastaus #629 : 11.09.08 - klo:14:49 »
Kynsihalkeamat ovat olleet jo pitkään ongelmani. Olen kirjoitellut tänne kamalista kynsistäni "tarinaa". Osa arveli, että syynä voisi olla kynsilevyjen irtoamiset pitemmän aikaa ja toisaalta kynnen liika kovettuminen.

Nail Tek Intensive II ei auttanut, koska ongelma ei ole liuskottuminen. No, en ole vieläkään saanut aikaiseksi kokeilla Nail Tekin yhtä hoitotuotetta. Meni kynsienhoidosta into kokonaan pois eli käytännössä nämä räppänät ovat olleet hoidotta noin kuukauden.  :-[ Ei vain oikein huvita tehdä manikyyrejä, saati värjätä, kun yhdessä yössä on kynsi haljennut keskeltä. Vasemman peukalon kynnessä on kaksi halkeamaa, etusormessa kaksi ja keskisormessa yksi. Oikeassa kädessä on peukalossa ja etusormessa yhdet halkeamat. Jippii. :/

Ruokavalioni on parantunut huomattavasti. PiimaX-lisää olen jatkanut kiltisti, mutta kynnet eivät parane. Onko enää muita vinkkejä kuin se Nail Tekin toisen tuotteen kokeileminen? Itse en ainakaan muuta keksi, kun edes kovettavien tuotteiden pois jättäminen ei ole auttanut.
I wake up, it's a bad dream,