Kirjoittaja Aihe: Kynsien huolto/hoitoketju  (Luettu 353218 kertaa)

Poissa Miltonia

• HAIRahtanut
Vs: Kynsien huolto/hoitoketju
« Vastaus #630 : 11.09.08 - klo:14:56 »
D-vitamiini kalkin lisäksi. Itselläni tuo E-Epa 650 (luontaistuote) avun. Huomaan muuten pian e-epan aloituksen jälkeen kynsien vahvistuneen kunnes taas loppuvat ja kynnet heikkenevät. Monet ovat saaneet biotiinistakin apua. Siitä on oma ketju täällä jossain.

Shoppis taisi myös syödä e-epaa??

Poissa d&c

• HAIRahtanut
« Vastaus #631 : 11.09.08 - klo:15:08 »
D-vitamiini kalkin lisäksi. Itselläni tuo E-Epa 650 (luontaistuote) avun. Huomaan muuten pian e-epan aloituksen jälkeen kynsien vahvistuneen kunnes taas loppuvat ja kynnet heikkenevät. Monet ovat saaneet biotiinistakin apua. Siitä on oma ketju täällä jossain.

Shoppis taisi myös syödä e-epaa??

Mulla on Möllerin omega-3-kapselit ja d-vitaaminilisä myös.
I wake up, it's a bad dream,

Poissa SpicyApple

• HAIRahtanut
« Vastaus #632 : 11.09.08 - klo:15:14 »
Ninja, miten usein sä viilailet kynsiäsi? Mulla ainakin tiheä viilailu (lasiviila, hellävaraiset otteet) altistaa lohkeilulle. Mä pyrinkin viilaamaan kynsiäni minimaalisen vähän eli kerran viilaan muotoonsa ja sitten vain korjaan, jos tulee joku pahempi lohkeama.

Jos kynnet on tosi epätoivoisessa kunnossa, niin suosittelisin kyllä ehkä täydellisen aikalisän ottamista eli useaan kuukauteen en käyttäisi mitään hoito- tai muitakaan lakkoja ja pyrkisin vain kasvattamaan sen lohkeilevan huonokuntoisen kynnen kokonaan pois. Aikaahan se vie.

Poissa d&c

• HAIRahtanut
« Vastaus #633 : 11.09.08 - klo:16:15 »
Ninja, miten usein sä viilailet kynsiäsi? Mulla ainakin tiheä viilailu (lasiviila, hellävaraiset otteet) altistaa lohkeilulle. Mä pyrinkin viilaamaan kynsiäni minimaalisen vähän eli kerran viilaan muotoonsa ja sitten vain korjaan, jos tulee joku pahempi lohkeama.

Kun nämä eivät lohkea, vaan ihan oikeasti halkeavat.  :-\
En ole nyt ollenkaan viilannut, vaan leikannut pakon edessä ihan saksilla, mikä on tietenkin vain pahentanut tilannetta, luulisin.
http://i32.tinypic.com/14d3n2q.jpg

Tuossa on kuva. Tosin nyt eivät enää ole kynsilevyt irti, kuten tuossa kuvassa, mutta etusormen tyylisiä halkeamia on useimmissa kynsissä - jopa kaksi.
« Viimeksi muokattu: 11.09.08 - klo:16:17 kirjoittanut Ninja »

Poissa Varla

• Tukkaguru
« Vastaus #634 : 11.09.08 - klo:16:37 »
Oletko Ninja käyttänyt kynsiöljyä ja käsivoidetta? Minä edelleen tekisin niin että kunnollinen kosteutus ja ei mitään hoitotuotteita. Kävitkö lääkärissä?
Hang up the chick habit

Poissa SH

• Tukkaguru
« Vastaus #635 : 11.09.08 - klo:19:16 »
Juu shoppis syö e-epa viissatasta.  :)

Ninjalle suosittelen kyllä lääkärikäyntiä, koska tuollainen halkeamisongelma ei mielestäni ole ihan normaali perusvaiva. Täytyyhän tuohon nyt joku selitys saada ja luulisi, että jonkinlainen hoitomuotokin löytyisi.

Poissa Miltonia

• HAIRahtanut
« Vastaus #636 : 11.09.08 - klo:20:12 »
Kuva muuten oli hyvä idis laittaa. Musta sun kynsinauhat näyttävät kuivilta. Voidetta, voidetta illoin aamuin. Karitevoi on myös hyvää! Mun uusi suosikki kynsinauhavoiteeksi ;)

Olen jossain kertonut että isovarpaani kynsi on kaksiosainen ja kuvastasi tuli heti oma ongelmakynteni mieleen. Reunat ottaa kiinni milloin mihinkin ja sit sattuu ja halkeema pahenee. Pystyisikö jollain vaikka suojaamaan tarttumiset. Laastarilla?

Mä olen hoitanut kynttäni viilaamalla sen tasaiseksi taikaviilalla ja kynsilakalla tasoittanut ja vahvistanut pinnat. Varpaassa toimii. Kynteni otti mm. lakanoihin kiinni sekä kerran lattiamattoon! Ongelmasi on hankala.

Jos kynnen saisi ensin suojattua kulumiselta ja sen jälkeen saisi kasvamaan vahvemmaksi ja ehjäksi.. ..en tiedä, kuvan perusteella kyntesi ovat kenties hauraat.

Oletko näyttänyt lääkärille?  Perustele asiaa enemmän terveydellisillä seikoilla niin ottaa asian vakavammin. Noin olet altis tulehduksille ja sienille ym harmeille.

En tiedä oletko jo tyäelämässä, monella alalla toi ongelma voi aiheuttaa hankaluuksia.

Tsemppiä sinulle, ja pidäthän meidät ajan tasalla!

Poissa MAS

• HAIRahtanut
« Vastaus #637 : 11.09.08 - klo:20:39 »

Kuvan perusteella väittäisin että on vain paha tapaus liuskottumisesta, itsellä menee melkein samaan kuntoon kun kynnet kuivuvat. Ja tuo halkeaminenkin näyttäisi alkavan liuskoittumisesta...?

Omat neuvoni ovat seuraavat: karitevoita käsiin ja kynsiin/kynsinauhoihin hierottuna, aina kun vaan mahdollista. Tavallinen käsivoide jossa on lanoliinia tai mineraaliöljyjä ei vaan riitä kosteutukseen..

Lisäksi vaikka johonkin tyhjään lakkapulloon jotain öljyä (itsellä nyt risiini- ja jojobaöljysekoitus menossa), lakkasudin kanssa öljyn pystyy levittämään kynnelle tai kynsinauhoille niin etteivät sormet suttaannu -> pystyy tekemään edes jotain hommia ilman että joka paikka rasvaantuu.

Toivottavasti kynsien tila kohenee!
1b F ii

Poissa d&c

• HAIRahtanut
« Vastaus #638 : 12.09.08 - klo:16:06 »
Kiitoksia vastauksista!

Lääkärillä en ole käynyt, vaan olen rauhassa odotellut, jos tuo ongelma paranisi. Olisi pitänyt mennä jo aikoja sitten, mutta jälleen kerran aion kokeilla vielä kotihoitoa.

Leikkaaminen on nyt jätettävä pois ja viilattava, jos noita pitää lyhentää.

Pelinainen:
Olen laiskasti käyttänyt käsivoidetta, mutta mulla on siis Lemon Juice & Glycerine-sarjan perinteinen käsivoide ja Orlyn kynsinauhaöljy. Onkohan tuo käsivoide ok?

Miltonia:
Pitää kokeilla karitevoitakin. Löytyy varmasti luontaistuotekaupoista. Olen opiskelija, mutta käyn kuntosalitreeneissä nostelemassa rautoja, joten siellä ovat kynnet todella alttiit rasituksille. Käsiä tulee pestyä usein, tiskattua yms. eli kaikkea tällaista kulutusta on melkoisesti.

MAS:
Tässä sain vastauksen kysymykseeni peruskäsivoiteesta. Pitänee ostaa tujumpia tuotteita.

Taustani on aika ei-kynsiystävällinen, sillä sairastin nuorempana 6 vuotta anoreksiaa. Paranin tästä, mutta viime talven ja kevään söin todella yksipuolisesti, enkä käyttänyt rasvaa ollenkaan. Tätä uutta ruokavaliota on takana vasta noin 1,5 kk eli toivoisin tämänkin pikkuhiljaa parantavan tilannetta. Kynsihalkeamani ovat siis varmasti tulosta huonosta ja vähäravinteisesta ruokavaliosta, joka jatkui liian pitkään

Poissa Varla

• Tukkaguru
« Vastaus #639 : 12.09.08 - klo:19:32 »
^Minusta tuota Lemon käsivoidetta parempia vaihtoehtoja olisi vaikka Aqualan tai Aqualan L. Lemon ei kosteuta tarpeeksi ainakaan minusta. Dermoslin saksanpähkinä käsivoide on myös hyvää kynsinauhoille ja käsille.
Hang up the chick habit

Poissa d&c

• HAIRahtanut
« Vastaus #640 : 13.09.08 - klo:12:58 »
Kiitos vinkistä Pelinainen! :)

Poissa Pähkinä

• Tukkaguru
« Vastaus #641 : 13.09.08 - klo:17:59 »
En ole nyt ollenkaan viilannut, vaan leikannut pakon edessä ihan saksilla, mikä on tietenkin vain pahentanut tilannetta, luulisin.
http://i32.tinypic.com/14d3n2q.jpg

Tuossa on kuva. Tosin nyt eivät enää ole kynsilevyt irti, kuten tuossa kuvassa, mutta etusormen tyylisiä halkeamia on useimmissa kynsissä - jopa kaksi.

Omassa etusormessani on nyt ollut noin puolen vuoden ajan siisti, ei kovin pitkä, halkeama. Se on hieman reunassa ja ylsi ensimmäiset viisi kuukautta melkein sentin matkalle kynsipedissä kiinni olevaa kynttä. Tarkkaan kun katsoo niin tuon halkeaman jatkona koko kynnen matkalla kohti kynsinauhaa näkyy ohu viiru, jonka olen tulkinnut olevan tietynlainen "esihalkeama", joka möhemmin johtaa näkyvään halkeamaan. Olen ymmärtänyt, että tämäntyyppiset halkeamat - jolta myös, Ninja, tuo sinun etusormesi näyttää - johtuvat kynsimarrossa tapahtuneesta vauriosta, joka saattaa mennä ohi tai olla ikuinen. Sormi siis olisi vaurioitunut jollakin tavalla niin, että normaalin, täysin terveen kynnen tuottaminen solutasolla ei enää onnistu.

Itse en muista kynnelleni tapahtuneen mitää vauriota, mutta kai sellainen voi olla vaikka kassakoneen väliin jääminen, joka on sitten unohtunut  :-\ . Huomasin, että huolimatta kuluvasta ajasta ja kynnen kasvamisesta tuo halkeama tuppasi aina vain yltämään täsmälleen samaan kohtaan. Ostin sitten OPI:n kynsiliiman paikkailuun, ja nyt tilanne on se, että kynsi on siististi samanpituinen kuin kumppaninsa (kuitenkin suht lyhyt kuten muutkin ;) ). Kun poistan liiman, niin päässä on pieni halkeama, joka kuitenkin on huomattavasti lyhyempi kuin ennen (nyt vain n. 2 - 3 mm) ja lähinnä kynnen valkoisella osuudella. Liimaa olen pitänyt tuossa päällä koko ajan nyt noin kuukauden, ja veikkaan, että ilman sitä halkeama pitenisi entiselleen, sillä yhä vain kynnessä näkyy samalla kohdalla martoon saakka jatkuva ohut viiru.

Ostaessani tuota liimaa, ilmeni että myyjällä oli yhdessä sormessaan vastaavanlainen halkeama - peruja lapsuuden heppaonnettomuudesta tms. Ja yhä vain kuulemma paikkaili sitä aina vain. Että näillä tiedoilla olen varautunut liimailemaan tuota yhtä kynttä rest of my life  :P .
« Viimeksi muokattu: 13.09.08 - klo:18:01 kirjoittanut Pähkinä »

Poissa Hunajapupu

• Tukkaguru
  • -2a M iii-
« Vastaus #642 : 23.09.08 - klo:11:48 »
Mulla on tällä viikolla geelikynsien huolto, mutta tämän jälkeen taidan luopua geeleistä ja koettaa saada omat kynteni kuntoon. Saahan ne geelit sitten takaisin, jos omat kynnet on ihan kauheassa kunnossa. Mulla on ongelmana ollut omien kynsien kanssa jatkuva lohkeilu ja liuskoittuminen, minkä takia esim. kynsilakat ei välillä kestä kuin tunnin tai pari ennen kuin ekat palaset lohkeavat irti.

Laitoin Head2toebeautyyn tilausta menemään ja tilasin sieltä kasan hoitotuotteita kynsilleni. Tilaukseen lähti täällä suositeltu Nail Tek Intensive Therapy II ja tuon lisäksi tilasin vielä Nail Tek Foundation II:n sekä Poshe Nail Strenghtening Treatment Base coatin. Lisäksi tilasin Orlyn Cuticle Oilin ja Creativen SolarOilin. Aloin myös eilen syödä Teho-Pii ja Kalkki-D -tabletteja, joita löysin kaapista, noiden pitäisi auttaa kynsiinkin.

Tässä menee varmaan pari kuukautta, ennen kuin viilaan loput geelikynnen jäänteet pois, mutta alan jo henkisesti valmistautua siihen, että kohta on taas omat kynnet geelikynsien sijaan... Elättelen toivoa, että piitabletit, öljyt+säännöllinen rasvaus sekä Nail Tekit ja muut kynsien hoitotuotteet tekisivät mun kynsistä inhimilliset.
iHerb alekoodi ensitilaajille: GUB005. Alekoodilla saa -10 dollaria jos tilauksen arvo 40 dollaria tai enemmän, alle 40 dollarin tilauksesta saa alea 5 dollaria.

Poissa Luna

• Tukkaguru
« Vastaus #643 : 23.09.08 - klo:12:38 »
^itse olen harkitsemassa geeli- tai akryylikynsiin siirtymistä, niin olisi kiva kuulla miksi koet omat kynnet sittenkin paremmiksi?

Poissa Hunajapupu

• Tukkaguru
  • -2a M iii-
« Vastaus #644 : 23.09.08 - klo:12:40 »
^Pitäisin muuten mieluusti geelikynsiä, mutta mulla ei ole nyt varaa säännöllisiin huoltoihin, joten kokeilen siksi tulla toimeen omien kynsieni kanssa. Geelit on kyllä olleet ihanat, koska oon saanut esim. pidettyä pitkiä kynsiä ja viilattua kynnet siihen muotoon kuin haluan, mun omat kynnet ei oikein ikinä kasva kuin maks. sormenpäähän asti ennen kuin katkeilevat ja niiden muotokin on mitä sattuu verrattuna ihanan symmetrisiin geelikynsiin.

Edit. Lisäksi oon aatellut, että kynsien ei "tarvitse" olla nyt ihan priimakunnossa, kun olen lähinnä kotona yms. Sitten kun on töissä ja pitää olla edustavana, niin kynsilläkin on enemmän väliä ja geelit tulevat varmaankin taas ajankohtaiseksi. :)
« Viimeksi muokattu: 23.09.08 - klo:12:46 kirjoittanut Hunajapupu »
iHerb alekoodi ensitilaajille: GUB005. Alekoodilla saa -10 dollaria jos tilauksen arvo 40 dollaria tai enemmän, alle 40 dollarin tilauksesta saa alea 5 dollaria.