Kirjoittaja Aihe: Kynsien huolto/hoitoketju  (Luettu 353376 kertaa)

Poissa Nea/ Fashioned in Finland

• Tukkaguru
Vs: Kynsien huolto/hoitoketju
« Vastaus #645 : 23.09.08 - klo:12:45 »
Minulla syynä oli se, etten ehtinyt/jaksanut istua niiden huolloissa  :D. Maksoivatkin toki, sillä rahalla voin shoppailla vaikkapa lakkoja  ;). Mielummin hoidan töllön ääressä iltaisin. Ihan kelvolliset nämä omatkin nykyään ovat, kun on sopivat hoitotuotteet löytyneet.
Ei se ole harrastus, jos siihen ei mene kaikki rahat!

Poissa Magda

• HAIRahtanut
« Vastaus #646 : 23.09.08 - klo:14:38 »
Mä myös aikanaan luovuin kustannussyistä. Mulle oikea huoltoväli olisi ollut 2 viikkoa ja 40€ kahden viikon välein on ihan liikaa. Akryylien tekijä otti huollosta aina kiinteän hinnan tippien määrästä riippumatta. Geelien tekijä taas otti perustaksan 40€ ja siihen sitten jokaisesta uusittavasta tipistä pari euroa lisää.
Una libra de cadera, no es cadera<br />Dos libras de cadera, no es cadera<br />Tres libras de cadera, no es cadera<br />Tu la tienes gorda, por eso te ves buena

Poissa Varla

• Tukkaguru
« Vastaus #647 : 23.09.08 - klo:16:10 »
Jatkakaa geelijuttuja niitten omassa ketjussa  :D vink vink  :)

Kiva Hunis että kasvatat omia kynsiäsi. Olis kiva sitten nähdä vaikkapa kuvia.
Loistotuote kanssa tuo Nail Tek Xtra. Mulla on tuo ja se liuskoittuvien kynsien oma NailTek. Mulla toimi se Opin nail envy pitkään, nyt ei toimi tai en ole kokeillut pitkiin aikoihin kun NailTekit on niin huippuja. 
Käytän vähän vaihdellen sekaisin noita kahta, jos kynsi on huonommassa kunnossa laitan extraa. Laitan myös jompaa kumpaa aina kynnen alapuolelle kun on pitkät kynnet.
Hang up the chick habit

Poissa Hunajapupu

• Tukkaguru
  • -2a M iii-
« Vastaus #648 : 23.09.08 - klo:19:27 »
^Tuota Nail Tekin Xtraa katsoin myös Head2toessa, kiva kuulla että toi on hyvä niin laitan sitten tarvittaessa tuonkin tilaukseen. :)

Noita Nail Tekin lakkoja voi varmaan kerrostaa, eli laittaa ensin sen Nail Tek Intensive Therapy II:n ja sitten siihen päälle jonkin aluslakan ja sitten värilakan ja päällyslakan? Ja etkös ainakin sä Pelinainen käyttänyt tuota Nail tekin II:a ihan yksinäänkin aluslakkana? Tuo oli muuten hyvä vinkki, että jos kynnet on pitkät niin laittaa hoitolakkaa myös kynnen kärjen alle, mulle ei ois välttämättä tullut itelleni mieleen tuo ollenkaan. Tosin saa nähdä, tuleeko mulle ikinä niin pitkiä kynsiä että tuosta vinkistä on hyötyä, sillä aiemmin mulla on omat kynnet olleet varmaan ihan maksimissaan millin verran yli sormen pään ennen kuin ovat taas lohjenneet.

Mulla ei olekaan oikeastaan ollut mitään erityisiä kynsien hoitotuotteita tai vahvistavia tuotteita käytössä ennen, ainoastaan Mavalan kynnenkovettajaa olen käyttänyt ja sekin ehkä auttoi vähän. Nyt kun on löytänyt nuo jenkkien isot ja edulliset kynsituotevalikoimat niin suhtaudun aika luottavaisesti siihen, että nääkin nysät ja kärsineet kynnet voi muuttua ihan tavallisiksi ja ok-kuntoisiksi kynsiksi kaikkien hoitolakkojen ynnä muiden avulla. :)

Laitan varmaan jotain kuvaa sitten omista kynsistäni kunhan mulla taas on ne, harmi ettei ole vertailukuvana kuvaa siitä kuinka huonoilta mun kynnet näytti ennen geelejä.
iHerb alekoodi ensitilaajille: GUB005. Alekoodilla saa -10 dollaria jos tilauksen arvo 40 dollaria tai enemmän, alle 40 dollarin tilauksesta saa alea 5 dollaria.

Poissa SH

• Tukkaguru
« Vastaus #649 : 23.09.08 - klo:20:29 »
^Mä oon kans käyttäny pelkkänä aluslakkana ja myös jonkun muun merkin aluslakan alla, toimii hyvin. Kannattaa kuitenkin käyttää ohjeen mukaan aluksi, kuurina.

Poissa Varla

• Tukkaguru
« Vastaus #650 : 24.09.08 - klo:17:21 »
Minäkin käytän sitä ihan vaan aluslakkana, kynsifriikkinä täytyy tunnustaa etten edes omista aluslakkaa  ;) Mutta kokeilen tosiaan eka kuurina. En tiedä onko tuo Extra liian vahvaa jatkuvaan käyttöön, siksi käytän vaan satunnaisesti.
Hang up the chick habit

Poissa Hunajapupu

• Tukkaguru
  • -2a M iii-
« Vastaus #651 : 26.09.08 - klo:00:08 »
Tässä yhtenä päivänä selailin Head2Toen sivuja ja törmäsin siellä kynsinauhan poistajaan, joka oli ihan nestettä pullossa:

"Blue Cross Cuticle Remover

The surest way to remove cuticles, easy and safe. Quickly removes dead tissue and leaves cuticles soft and pliant. Marvelous for pedicures too. Lanolin enriched. Apply around base of nails and gently work around cuticle. Rinse with warm water."

Tänään sitten sattumalta kaupassa ulkomaalainen nainen kyseli multa, millä nimellä tuollaista ainetta kutsutaan kaupassa, enkä osannut vastata että mikä tuon nimi olisi suomeksi. Täytyy nimittäin tunnustaa, etten ollut kuullutkaan tuollaisesta aineesta ennen kuin sattumalta bongasin tuon tuolta Head2toesta. Ei ole ainakaan mun silmään sattunut tuollainen tuote suomalaisissa kaupoissa.

Käyttääkö joku tuollaista nestettä kuivien (?) kynsinauhojen poistoon? Mitä omia kynsinauhojani katselin, niin en oikein edes keksinyt että mitä niistä pitäisi poistaa. Kertokaa joku jos teillä on kokemusta tuollaiste Cuticle Remover -nesteestä, tää on mulle ihan uusi ja ihmeellinen juttu! :D
iHerb alekoodi ensitilaajille: GUB005. Alekoodilla saa -10 dollaria jos tilauksen arvo 40 dollaria tai enemmän, alle 40 dollarin tilauksesta saa alea 5 dollaria.

Poissa SH

• Tukkaguru
« Vastaus #652 : 26.09.08 - klo:00:45 »
^Muakin kiinnostais tietää lisää. Onkohan kellään kokemusta eri merkeistä, siis vertailua muutaman välillä.
Toimiikohan tuo ilman leikkureita (ja appelsiinipuuntikkua)? Olsikin mahtavaa jos tuollaisella sais poistettua vain kuolleen osan eikä tarvis meittiä sen enempiä. Millaista myrkkyä tuo mahtaa olla?

Poissa Hunajapupu

• Tukkaguru
  • -2a M iii-
« Vastaus #653 : 26.09.08 - klo:01:47 »
^Mua ihmetyttää tuo, että miten se aine poistaa vain sen tietyn osan kynsinauhasta eikä muuta. Miten se aine siis osaa vaikuttaa vain siihen tiettyyn osaan? Poistaako tuo siis sen osan kynsinauhasta, mikä tarpeen tulleen tökitään appelsiinipuutikulla taaksepäin? Mä en oo koskaan edes käyttänyt mitään leikkureita tai mitenkään muutenkaan poistanut kynsinauhoistani mitään, tarpeen tullein vain käyttänyt appelsiinipuuntikkua tai muuten tökkinyt kynsinauhoja taaksepäin, joten oon ihan pihalla kynsinauhojen hoidosta...  ::)

Tunsin muuten itseni aika noloksi, kun se ulkomaalainen nainen ihmetteli että miten en tiedä tuolle aineelle suomenkielistä nimeä, se kysyi että oonko mä itse ulkomaalainen. Totesin sitten vain, että itse kuulin tuosta aineesta ekan kerran vain muutama päivä aiemmin enkä ole koskaan kuullut kenenkään käyttävän tuollaista enkä ole nähnyt tuollaista ainetta missään Suomessa. Nainen kummasteli sitten, että mitä me oikein tehdään kynsinauhoillemme. Tässä sen näkee, miten kauneudenhoitotottumukset vaihtelee maittain. :D
« Viimeksi muokattu: 26.09.08 - klo:01:52 kirjoittanut Hunajapupu »

Poissa epe

• HAIRahtanut
« Vastaus #654 : 26.09.08 - klo:07:01 »
Suomeksi tuon nimi taitaa olla kynsinauhavesi. Mun tietääkseni tuo pehmittää nopeasti ja tehokkaasti kynnen päälle kasvaneet kynsinauhat ja sitten ne saa appelsiinipuutikun kanssa työnnettyä taakse. Ainakin mavalalla olen tuollaista nähnyt.

Poissa Miltonia

• HAIRahtanut
« Vastaus #655 : 26.09.08 - klo:08:46 »
Minulla on ollut käytössä kynsinauhojen kuorintavoide. Tämä on ihan ehdoton juttu!  :-*

Lähtee ylimääräinen töhkä kynsinauhojen ja kynsien päältä. Lakkausjälki on siistimpää. Ja voi käyttää joka lakkauksen yhteydessä.

Kynsinauhavedestä ei ole kokemuksia.

Poissa Nea/ Fashioned in Finland

• Tukkaguru
« Vastaus #656 : 26.09.08 - klo:08:58 »
^
Minulla ollut molempia ja tykkään itse kuorinnasta. Minulla on Dependin versio tällä hetkellä. Käytän molempien kanssa appelsiinipuutikkua (pakkokin), leikkaa en koskaan. Kerran viikossa tämä pakko tehdä, muuten kynsinauhat kasvavat minulla kiinni kynsiin->lakatkaan eivät kestä ja kynnet näyttävät kamalilta  :-\.
Ei se ole harrastus, jos siihen ei mene kaikki rahat!

Poissa irso

• HAIRahtanut
  • Nyrkillinen voita kattilaan ja kossu pakkaseen
« Vastaus #657 : 26.09.08 - klo:10:57 »
Eipä ole tollasia ongelmia kun on yksi kynsinauha sormissa. Koko kosmetologiluokan tätä ihmetellessä tuli mieleen että onko jotenkin vaarallista tai haitallista? Joskun viitisen vuotta sitten oli paha atooppinen talvi ja kaikki vaan kuivui pois, eikä ole sen jälkeen näkyny yhtä-kahta sormea enempää.
Vyötärömittainen hennattu piikkisuora karvasto.

Poissa Miltonia

• HAIRahtanut
« Vastaus #658 : 26.09.08 - klo:11:03 »
Mullakaan ei ole kaikissa sormissa kynsinauhoja. Kiitos atopian. Eräältä tuttavan tuttavalta oli kynnet irronneet kokonaan.

Kynsinauhattomuus saattaa altistaa helpommin tulehduksille. En tiedä olisko muuta haittaa asiasta.

Poissa koh-i-nor

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #659 : 26.09.08 - klo:11:12 »
Mun täytyy nyt tunnustaa sivistymättömyyteni, ja kysyä miksi kynsinauhoja sitten pitää poistaa, leikellä ja tökkiä? Onko niistä jotain haittaa vai onko syy vaan esteettinen? Omista kynsistäni en hahmota missä kynsinauha alkaa ja loppuu, enkä ole kokenut mitään tarvetta niihin puuttuakaan, ja tää alkoi nyt kiinnostaa mua kovasti.
Of all the things I've lost I miss my mind the most.