Kirjoittaja Aihe: Kynsien huolto/hoitoketju  (Luettu 353815 kertaa)

Poissa Nea/ Fashioned in Finland

• Tukkaguru
Vs: Kynsien huolto/hoitoketju
« Vastaus #660 : 26.09.08 - klo:11:53 »
Jos ei ole mitään ongelmaa kynsinauhojen kanssa, antaa olla vain rauhassa :). Minulla ne vain kasvavat kiinni kynteen ja kynnen kasvaessa sitten repeilevät. Ei kamalan kaunista tosiaan... Ilmeisesti kosteuttaminen saattaa auttaa mutta enpä omalla kohdalla siinäkään ainakaan suurta eroa huomannut. Ärsyttävää mutta eipä mitään mahda. Minulla on kylpyammeen reunalla aina appelsiinipuutikku, siinä kun kynsinauhat pehmenevät sopivasti  :D.
Ei se ole harrastus, jos siihen ei mene kaikki rahat!

Poissa Allegra

• Tukkaguru
« Vastaus #661 : 02.10.08 - klo:12:51 »
Pakko päästä vähän hehkuttamaan, kun olen vihdoin saanut kynnet kasvatettua niin, että jäljellä ei ole yhtään sitä osaa missä geelit olivat kiinni  ;D Lyhyet ne ovat vieläkin tietysti, mutta nyt sentään kestävät jotain ja ovat siistit. Nyt on hirmuinen hinku ostella kaikkia ihanan värisiä kynsilakkoja. Ensimmäistä kertaa pitkästä aikaa olen myös lakannut kynnet tummemmalla lakalla (OPI:n Kinky in Helsinki) ja jopa tykkään siitä miltä kynnet näyttävät  :-* Meinasin jo tuossa sortua ottamaan geelit uudestaan, mutta järki voitti ja nyt olen tyytyväinen omiin kynsiini  :)

Mulla on taas ollut tuo kynsinauhojen hoito vähän retuperällä. Täytyy ryhdistäytyä, varsinkin kun ilmat kylmenevät ja iho kuivuu entisestään. Epäsiistit kynsinauhat tekevät käsistä paljon ikävämmän näköiset ja mikään lakkauskaan ei näytä hyvältä. Mulla myös kasvaa kynsinauhat kynteen kiinni ja kuivina ne repeilevät kivuliaasti.

Poissa Heleena

• Tukkaguru
« Vastaus #662 : 06.10.08 - klo:00:58 »
Ostin täällä hehkutetun Maybellinen asetonittoman kynsilakanpoistoaineen, ja hämmästyin suuresti huomatessani sen tehot tummaa lakkaa poistettaessa. Aikaisemmin käyttämäni eri merkkiset asetonilliset kynsilakanpoistoaineet ovat kaikki levittäneet värilakkaa myös sormiin, vaikka olisin kuinka varovasti yrittänyt ottaa lakkaa pois. Maybellinen kanssa ei edes tarvinut varoa, ja sormien iho pysyi ihan puhtaana. Ihmeellistä mutta totta!
Meen eteepäi vaik ois pakki pääl!

Poissa Nemain

• Hiushörhö
« Vastaus #663 : 12.10.08 - klo:19:56 »
Onko kellään kokemuksia SpaRitual-tuotteista? Lähinnä hoitotuotteet kiinnostaisivat.
1bFii
Manicure - raha parantaa

Poissa SH

• Tukkaguru
« Vastaus #664 : 12.10.08 - klo:20:09 »
Kicksissä on tarjouksessa 3,9 Dependin kynsinauhan irrottaja. Eikös se oo nyt se tuote, jota Huniksela oli kyselty? Ostin, mutta kokeilen sitä vasta seuraavan manikyyrin yhteydessä.

edit. Kokeiltu on. Vaikuttaa ihan kivalta tuotteelta. Pehmensi kynsinauhoja ja ne oli helppo työntää appelsiinipuutikulla taakse, mutta joutui leikkaamaan leikkurilla irti eli ei se aine ihan niin tujua olllut, että olisi kynsinauhat itsestään lähteneet kävelemään. Mun kynsinauhat ei kasva tiukasti kynteen kiinni, mutta aine saattaa tepsiä sellaisiinkin paremmin kuin voide. Inci-tietoiset tutustukaa ensin inciin.
Ei tullut mitään negatiivisia oireita, ja kynnet tuntuivat ehkä vähän tasaisemmilta kuin ennen käsittelyä.
« Viimeksi muokattu: 14.10.08 - klo:07:19 kirjoittanut Shoppaholisti »

Poissa Luna

• Tukkaguru
« Vastaus #665 : 16.10.08 - klo:11:53 »
Olen löytänyt hyvän ja halvan keinon pelastaa kynsi, jos on tullut pieni repeämä reunaan. Nimittäin pikaliimaa tippa, nopea levitys kohtaan, hetken kuivatus ja toinen tippa. Pitää kynnen koossa erittäin hyvin! Jos liimaa sattuu menemään vähän iholle niin ei paniikkia, puolessa vuorokaudessa liima on kuivunut ja irronnut ihosta irti. Että tällaista  ;D

Poissa Mustikka

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
« Vastaus #666 : 16.10.08 - klo:15:30 »
^Mulla tuo oli ihan vakiona silloin, kun ei vielä ollut geelejä kynsissä. Hyvällä liimalla sai pahatkin repeämät pysymään kasassa sen aikaa että kynsi kasvoi.
Roses are red, Violets are blue. Some poems rhyme But this one doesn’t

Poissa Hunajapupu

• Tukkaguru
  • -2a M iii-
« Vastaus #667 : 20.10.08 - klo:15:44 »
Kiva Hunis että kasvatat omia kynsiäsi. Olis kiva sitten nähdä vaikkapa kuvia.

Viilasin eilen geelit pois, vieläkin on joissain kohdissa minimaalisesti geeliä jäljellä joten pitää ehkä vielä viilailla lisää. Tässä on omat kynnet viilailuprojektin päätteeksi, noissa on pari kerrosta NailTekin II:sta joten siksi kiiltelee hassusti. Tässä nyt kuitenkin tämän hetken tilanne näkyvissä:

Ei ole ihan siisteimmästä päästä nuo kynnet vielä kun en jaksanut viilata ihan priimakuntoon niitä ja kynsinauhat on ihan hajalla. Kynnet ei onneksi ole liuskoittuneet kun ovat saaneet kasvaa suojassa geelin alla, mutta eiköhän tuo liuskoittuminen ala tässä taas pikkuhiljaa kun nämä on niin onnettoman pehmeät ja heikot.  :-\ Koetan kuitenkin ehkäistä sitä parhaani mukaan.
iHerb alekoodi ensitilaajille: GUB005. Alekoodilla saa -10 dollaria jos tilauksen arvo 40 dollaria tai enemmän, alle 40 dollarin tilauksesta saa alea 5 dollaria.

Poissa Varla

• Tukkaguru
« Vastaus #668 : 20.10.08 - klo:16:52 »
Mietinkin kerran että milloin palaat luomuun  ;D nyt vaan sitä NailTek kakkosta tai Extraa. Pidetään peukkuja, harmi vaan kun kylmät ilmat tulossa, tuntuu että mullakin on kynnet haperoa.
Hang up the chick habit

Poissa Mischa

• HAIRahtanut
« Vastaus #669 : 04.11.08 - klo:18:19 »
Mikähän mahtaisi olla mahdollisimman hajuton kynsilakanpoistoaine? Onko sellaista olemassakaan?
Jos joku sattuu muistamaan Body Shopin tapaisen kaupan nimeltä Nectar, niin sieltä sai joskus asetoonitonta+hajutonta kynsilakanpoistoainetta, jota olen jäänyt kaipaamaan :-\
« Viimeksi muokattu: 04.11.08 - klo:18:23 kirjoittanut Mischa »
1b M ii

Poissa d&c

• HAIRahtanut
« Vastaus #670 : 19.11.08 - klo:21:53 »
Uusia juttuja taas kynsieni hoitoon. :) Mulla kynnet ovat menneet entistä pahempaan suuntaan. Ensinnäkin, seurasin vähän aikaa mm. Pelinaisen ohjeita eli laitoin vain käsivoidetta ja kynsinauhaöljyä kynsille. Olin aika laiska laittamaan voiteita - tästä miinusta! Olen aina ollut liian malttamaton asiassa kuin asiassa, nyt olen päättänyt antaa aikaa kynsien "uusiutumiselle".

Menin käymään kaupunkireissullani Sokoksella. Ostin LCN-sarjan kuiville koville kynsille tarkoitettua pohjalakkaa. Tämä sen takia, että kynsienkovettajien käyttö on "tuhonnut" kynsiäni aikalailla. Noin vuosi sitten käytin Mavalanin kynnenkovettajaa. Sen jälkeen kokeilin OPI Sensitive & Peeling-lakkaa, koska luulin, että minulla on liuskoittuvat kynnet. Tuloksena oli kynsilevyjen irtoaminen toisistaan. Seuraava testaus oli NailTek Intensive Therapy II, minkä käyttö kiihdytti kynsihalkeamia, eli kynnet alkoivat haljeta pystysuunnassa keskeltä.

LCN-lakka on pahentanut ongelmia. Ehkä pystysuuntaisia viiltoja on hiukan vähemmän, eivätkä kynsilevyt ole suoranaisesti irti toisistaan, mutta kynnet ovat halkeilevat enemmän sivuilta keskelle päin: samat oudot halkeamat/viillot eri suunnassa. Varsinaisia lohkeamia tulee arkielämässä: kuntosalilla tai muuten terävään esineeseen tökätessä.

Päädyin tänään Stockmann Beautyyn. Myyjä oli asiantunteva ja sanoi, että kynteni todella tarvitsevat ravinteita. Mahdollisesti voin olla jollekin aineelle allerginen, mutta nyt kynteni ovat ravinteiden tarpeessa. Ilmeisesti kaikki lakat kuivattavat kynsiä - eivät ainakaan ravitse tarpeeksi. Orlyn +-kynsinauhaöljy ei sekään ole kenties ollut riittävä. Lisäksi Lemon Juice & Glycerine-käsivoide on ollut väärä valinta: sitruuna kuorii ihoa ja ei toimi kynsilleni.

Nyt tuotteina ovat OPI Avoplex-kynsinauhaöljy ja  Neutrogena Hand Cream Concentrated-käsivoide. Kynsinauhaöljyä pitää levittää kaksi kertaa päivässä kynsille ja kynsinauhoille oikein hyvin. Käsivoideta kannan mukana ja lisäilen sitä tarpeen mukaan. Ostin myös tällaisen viilan: http://i22.ebayimg.com/02/i/001/15/61/8c32_1.JPG Lasiviilakin voi olla näille kynsilleni liian kova. Toki nyt ei tarvitse edes viilata, kun kynnet ovat aivan kamalat nysät.

Toivotaan, että tuloksia alkaa syntyä. :)
I wake up, it's a bad dream,

Poissa SH

• Tukkaguru
« Vastaus #671 : 20.11.08 - klo:01:22 »
^Kiva kuulla kuulumisia välillä. :) Suosittelisin kuitenkin sitä lääkärille menoa vielä.

Poissa Varla

• Tukkaguru
« Vastaus #672 : 20.11.08 - klo:16:34 »
Minäkin suosittelen lääkäriä. Tietenkin myyjät myy mitä haluaa rahan kuvat silmissä, en nyt sano että noista ei ole apua ja myyjä on tyhmä mutta lääkäri se tietäisi mikä kynsissä oikeasti vikana.
Koska ei ole ihan normaalia että kovettajat/hoitolakat räjäyttää kynsilevyt toisistaan irti.
Hang up the chick habit

Poissa d&c

• HAIRahtanut
« Vastaus #673 : 20.11.08 - klo:17:27 »
Minäkin suosittelen lääkäriä. Tietenkin myyjät myy mitä haluaa rahan kuvat silmissä, en nyt sano että noista ei ole apua ja myyjä on tyhmä mutta lääkäri se tietäisi mikä kynsissä oikeasti vikana.
Koska ei ole ihan normaalia että kovettajat/hoitolakat räjäyttää kynsilevyt toisistaan irti.

Ok. Joillakuilla vain oli samanlaisia kokemuksia Nail Envyn käytöstä, joten sen takia oletan, että se aiheutti sen kynsilevyjen irtoamisen. Tällä hetkellähän kynsilevyni ovat toisissaan kiinni, mutta kynnet halkeilevat.
I wake up, it's a bad dream,

Poissa Miltonia

• HAIRahtanut
« Vastaus #674 : 20.11.08 - klo:17:31 »
^Eikös toi ole Opin hoitolakka? Minä kysyisin Opin maahantuojalta? (googlella pitäis löytyä) Kertoisin mitä on tapahtunut ja tietävätkö he vastaavia tapahtuneen. Käytitkö liian pitkän ajan putkeen ilman taukoja?