Uusia juttuja taas kynsieni hoitoon.

Mulla kynnet ovat menneet entistä pahempaan suuntaan. Ensinnäkin, seurasin vähän aikaa mm. Pelinaisen ohjeita eli laitoin vain käsivoidetta ja kynsinauhaöljyä kynsille. Olin aika laiska laittamaan voiteita - tästä miinusta! Olen aina ollut liian malttamaton asiassa kuin asiassa, nyt olen päättänyt antaa aikaa kynsien "uusiutumiselle".
Menin käymään kaupunkireissullani Sokoksella. Ostin LCN-sarjan
kuiville koville kynsille tarkoitettua pohjalakkaa. Tämä sen takia, että kynsienkovettajien käyttö on "tuhonnut" kynsiäni aikalailla. Noin vuosi sitten käytin Mavalanin kynnenkovettajaa. Sen jälkeen kokeilin OPI Sensitive & Peeling-lakkaa, koska luulin, että minulla on liuskoittuvat kynnet. Tuloksena oli kynsilevyjen irtoaminen toisistaan. Seuraava testaus oli NailTek Intensive Therapy II, minkä käyttö kiihdytti kynsihalkeamia, eli kynnet alkoivat haljeta pystysuunnassa keskeltä.
LCN-lakka on pahentanut ongelmia. Ehkä pystysuuntaisia viiltoja on hiukan vähemmän, eivätkä kynsilevyt ole suoranaisesti irti toisistaan, mutta kynnet ovat halkeilevat enemmän sivuilta keskelle päin: samat oudot halkeamat/viillot eri suunnassa. Varsinaisia lohkeamia tulee arkielämässä: kuntosalilla tai muuten terävään esineeseen tökätessä.
Päädyin tänään Stockmann Beautyyn. Myyjä oli asiantunteva ja sanoi, että kynteni todella tarvitsevat
ravinteita. Mahdollisesti voin olla jollekin aineelle allerginen, mutta nyt kynteni ovat ravinteiden tarpeessa. Ilmeisesti kaikki lakat kuivattavat kynsiä - eivät ainakaan ravitse tarpeeksi. Orlyn +-kynsinauhaöljy ei sekään ole kenties ollut riittävä. Lisäksi Lemon Juice & Glycerine-käsivoide on ollut väärä valinta: sitruuna kuorii ihoa ja ei toimi kynsilleni.
Nyt tuotteina ovat OPI Avoplex-kynsinauhaöljy ja Neutrogena Hand Cream Concentrated-käsivoide. Kynsinauhaöljyä pitää levittää kaksi kertaa päivässä kynsille ja kynsinauhoille oikein hyvin. Käsivoideta kannan mukana ja lisäilen sitä tarpeen mukaan. Ostin myös tällaisen viilan:
http://i22.ebayimg.com/02/i/001/15/61/8c32_1.JPG Lasiviilakin voi olla näille kynsilleni liian kova. Toki nyt ei tarvitse edes viilata, kun kynnet ovat aivan kamalat nysät.
Toivotaan, että tuloksia alkaa syntyä.