Kirjoittaja Aihe: Kynsien huolto/hoitoketju  (Luettu 353205 kertaa)

Poissa MAS

• HAIRahtanut
Vs: Kynsien huolto/hoitoketju
« Vastaus #675 : 20.11.08 - klo:18:52 »
Koska ei ole ihan normaalia että kovettajat/hoitolakat räjäyttää kynsilevyt toisistaan irti.

Mä olen vähän eri mieltä, jos ongelma on ravinto tai kosteuden puute niin eipä siinä juuri hoitolakat auta. Hoitolakoissa kuitenkin on aina samoja aineita kuin tavallisissa kynsilakoissakin ja voi kuivattaa "hoitavuudestaan" huolimatta. Ja kovettajathan vain yrittävät liimata kynsilevyjä toisiinsa joten voivat kuivattaa todella pahastikin.

Itse edelleenkin suosittelisin pitämän kynnet lyhyinä ja täysin ilman mitään (hoito)lakkoja, käsirasvaa ja öljyjä vaan paljon.. eikä se lääkärillä piipahtaminen varmaan asiaa ainakaan pahenna.
1b F ii

Poissa Varla

• Tukkaguru
« Vastaus #676 : 20.11.08 - klo:20:31 »
^Tarkoitin sitä että "normaaleissa" kynsissä ei kyllä hoitolakka murenna kynsiä tai suorastaan räjäytä kynsilevyjä irti toisistaan. Että on pakko olla muu vika kynsissä.
Hang up the chick habit

Poissa MAS

• HAIRahtanut
« Vastaus #677 : 20.11.08 - klo:21:07 »
^niin no, normaalit kynnet varmaan hoitolakkojakin pystyvät aika hyvin hyödyntämään. Itsellä on ohuet/hauraat ja todella helposti liuskoittuvat kynnet ja useimmat kokeilemani hoitolakat ovat vieneet ojasta allikkoon, muutamat todella pahasti (esim. juuri OPI Nail Envy S&P)..  Osa hoitolakoista pitää tilanteen "kurissa", mutta jos liuskoittuminen tai kuivuminen on päässyt todella pahaksi niin sitten ei auta muu kuin täysin lakaton kausi  :(

Mielenkiintoista olisi kyllä kuulla mitä tuossa Ninjan tapauksessa syyksi ja hoidoksi selviää, toivottavasti tulisi itsellekin hoitoon vinkkiä.
1b F ii

Poissa Heleena

• Tukkaguru
« Vastaus #678 : 20.11.08 - klo:22:33 »
Mä tunnen taas itseni aivan pöljäksi, kun kirjottelen tällasia itsestäänselvyyksiä tänne, mutta kylläpä on omien kynsien lohkeilu saatu hyvin kuriin, kun otin käyttöön OPIn Nail Envyn! Nail Envy on selvästi parantanut kynsieni kuntoa, ja olen saanut muutaman liuskoittuneen kynnen kasvatettua sen mittaiseksi, että olen voinut viilata liuskoittuneen osan pois. Nyt vain täytyisi muistaa öljytä kynsiä ahkerasti. Tunnustan, että olen ollut siinä viime aikoina todella laiska.  :-[
Meen eteepäi vaik ois pakki pääl!

Poissa d&c

• HAIRahtanut
« Vastaus #679 : 22.11.08 - klo:14:58 »
Luulen, että kaikki käyttämäni hoitalakat (OPI Sensitive & Peeling, NailTek Intensive Therapy II ja LCN Base Coat for dry hard nails) ovat ihan kelpoja myös minun kynsilleni. Ainakin NailTek vaikutti tavallaan todella hyvälle tuotteelle, mutta aliravitsemuksesta yms. aiheutunut kynsien ylikuivuminen ei helpottunut hoitolakoilla.

Aloitin siis keskiviikkona käyttämään kunnon kynsinauhaöljyä. Orlyn +-kynsiöljy on myös hyvää, joten käytän senkin purnukan loppuun jossain vaiheessa. Tämä OPI Avoplex vain kuivaa helpommin. Olen nyt kiltisti laittanut käsivoidetta aamuin illoin ja lisäillyt päivälläkin. Todella nopeasti kuivuu tuo Neutrogenan käsivoide ja on helppo kantaa mukana - mukava käyttää! Lisäksi olen tosiaan öljynnyt kynnet ja kynsinauhat joka aamu ja ilta. Tuloksia? Kynnet ovat heti alkaneet pehmetä tai siis eivät näytä enää korpuilta. Uusia halkemia ei ole tullut. Tosin tuo OPI Smooth File on aikalailla outo. Se on hellävarainen, mutta eihän sillä saa viilattu mitään.  :-\ Viimeistelyviilana (nimikin jo viittaa ;)) on hyvä näille kynsilleni, mutta noita halkeamiani varovaisesti eilen korjaillessani täytyi ottaa tilaamani minilasiviila käyttöön. Onko teillä ollut eroja käsiviilojen merkeissä? Omani on Head2toebeautysta, sellainen pieni ja ihan kestävä. Kaipaisin ehkä vielä vähän tehokkaampaa ja laadukkaampaa toiseksi. :)

Käytättekö öisin puuvillakäsineitä? Kynsinauhaöljy on sen verran hyvin imeytyvää pienen hieronnan jälkeen, ettei oikeastaan ole tarvetta käsineille tuon kuivumisen takia. Saippuan vaihdoin muuten Erisanin hellävaraiseen puhdistusemulsioon. ;) Mulla ei sopinut se yhtään kasvoille, mutta pumppupullossa saippuana onkin aika hellävarainen käsille. Eipähän mene sekään aine hukkaan!
I wake up, it's a bad dream,

Poissa Varla

• Tukkaguru
« Vastaus #680 : 25.11.08 - klo:16:16 »
Pieni kysely:

Millä saa keltaisuuden pois kynsistä parhaiten?
Hang up the chick habit

Poissa SpicyApple

• HAIRahtanut
« Vastaus #681 : 25.11.08 - klo:16:26 »
^ Käsittääkseni esim. taikaviilalla buffaamalla, mutta se sitten haurastuttaa kynttäkin reilusti.

Itsekin kaipaisin asiaan muuta ratkaisua. Jos ei keltaisuutta saa pois, niin tietääkö kukaan oisko olemassa jotain keltaisuutta peittävää aluslakkaa? Vai onko tuotekehittelyn paikka... OPIn Ridge Filler tekee kynnelle vaalean mattapinnan ja käytän tätä alla etenkin silloin, kun haluan vaaleat nudekynnet (esim vaaleitten lähes värittömien lakkojen alla toimii erinomaisesti, esim. OPIn Passion ja vastaavat).

Poissa Minsku

• Tukkaguru
« Vastaus #682 : 25.11.08 - klo:17:41 »
^Täällä on ainakin ollut juttua ;)

Mulla on tuota Yello-outtia, mutta en ihan vakuuttunut ole sen tehosta. Pistin yksi päivä kolme kerrosta ja kotona ja ulkona näytti ihan hyvältä, mutta työpaikan valoissa kynnet näyttää yhtä keltaisilta kuin ilman lakkaakin. En sitten tiedä, kai se vähän taittaa.

Poissa ZombieQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #683 : 25.11.08 - klo:17:43 »
^^^ja^^: Mavalalta löytyy sellainen tuote kun Mava-White, läpikuultava vaalea lakka jossa on aavistus sinertävää sävyä, taittaa optisesti hyvin keltaisuutta.

Kikkakolmosena olen kuullut että kynsiä voi myös liotella vedessä johon on liotettu tekohampaiden pesutabletti (!) ja harjata vaikka kynsiharjalla, tämän toimivuutta en takaa mutta jos joku kokeilee niin kertokoon tuloksia. ;D
why be pretty when you can be gorgeous<br />2b F ii

Poissa Miltonia

• HAIRahtanut
« Vastaus #684 : 25.11.08 - klo:21:38 »
Revlonilla oli muuten vuonna miekka sellainen 'ripsiväri' kynnenvalkaisija. Oli pirun hyvä! Sai repaleiset kynsinauhatkin siistiksi. Itse se aine oli valkoista hammastahnan tapaista tököttiä. Se harja oli ihan ripsiväriharja, eli sillä voisi kokeilla (ehkä pehmeällä) . Vaan ei auta, ei sitä enää ole vuosikausiin ollut myynnissä :'(

Mavalan optista lakkaa on mulla ollut, mutta en ihastunut. Liian monta kerrosta tulee lakkaa päällekkäin ja muutenkin taisi olla tehon kanssa niin ja näin!

Taikaviivalla olen saanut valkaistua myös. Ehkä paras taikaviila on Mavalan , se neljä erilaista pintaa oleva kiillotus viila. Sillä saa n.kerran kuukaudessa kiillotella. Muuten nousevat kuynnen omat öljyt pintaan ja haihtuvat -> kynsi kuivuu. Näin muistan kerrottaneen :)

Jos on kunnolla kellastuneet niin vaikea on saada enää siisteiksi! Mulla on myös jokin hoitolakka kellastanut kynsiä.

Poissa Magia

• Tukkaguru
« Vastaus #685 : 27.11.08 - klo:19:38 »
Tuli tässä äsken to-del-la epätoivoisessa kynsitilanteessani mieleen, että voiko teoriassa kynsiä kasvattavissa lakoissa olla joku sellainen aine, jolla oikeasti olisi kasvattava vaikutus? Meinaan tuntuu tosi uskomattomalta jutulta, tyyliin että funktio on sama kuin silikonilla hiuksissa. Mutta minulla on joku ikivanha Maybellinen kasvattava hoitolakka, ja minusta kyllä tuntuu, että kynnet oikeasti kasvavat nopsempaan sen kanssa.

Minulla on kynnet ihan karmeassa kunnossa. Pahinta on, että tiedän sen parantuvan vasta kirjoitusten jälkeen, kun stressi on ohi.. Tai ylipäätänsä kaikkien koulujuttujen (ja talven) jälkeen. Liuskottuvat ihan sairaasti, enkä tietysti malta olla repimättä niitä rosoilevia levyjä irti.. ::)

Edit. Haluankin vain tietää, onko sellaista ainetta teoriassa olemassakaan, kun en kynsilakkojen sisältöihin ole perehtynyt.
« Viimeksi muokattu: 27.11.08 - klo:21:39 kirjoittanut Magia »

Poissa Tunturikarpalo

• HAIRahtanut
« Vastaus #686 : 27.11.08 - klo:21:05 »
^ Minä en kyllä hirveästi usko siihen, että joku tietty lakka voisi kasvattaa kynsiä, mutta ei minulla ole sellaisista kyllä kokemustakaan. Olen lukenut, että ravitsevat kynsinauhavoiteet yms. niihin hierottuna voisivat nopeuttaa kynnen kasvua, mutta omakohtaista kokemusta ei tästäkään ole.
1a F ii

Poissa Miltonia

• HAIRahtanut
« Vastaus #687 : 27.11.08 - klo:21:46 »
Mulla on nopeuttanut kasvua just hieronta ja rakennekynsien viilaus. Rakennekynsillä meinaan kasvaa kynnet tosi nopeesti. Ja jos on paljon tekemisissä veden kanssa niin kynnet kyllä kasvaa.

Tosta aineiden nopeuttavasta vaikutuksesta en kyllä osaa sanoa mitään!

Poissa Tunturikarpalo

• HAIRahtanut
« Vastaus #688 : 29.11.08 - klo:21:05 »
En keksinyt parempaa ketjua valittaa, joten valitsin tämän. Äsken tapahtui siis aivan järkyttävä asia: keskisormen kynteni lohkesi! Juuri sitä ennen mietin, että on se kyllä kiva kun on pitkät kynnet. Sitten menin ja löin ne vahingossa pöytää vasten. :'( Tuota "valkoista osaa" näkyy silti jonkin verran, että eipä tuo nyt niin lyhyeksi katkennut. Pitää kai viilata muutkin kynnet yhtä lyhyeksi ja jatkaa kasvatusta.
1a F ii

Poissa d&c

• HAIRahtanut
« Vastaus #689 : 03.12.08 - klo:19:09 »
Mulla alkavat kynnet parantua pikkuhiljaa. Käsivoidetta yritän muistaa laittaa noin kolmesti päivässä. Lisäksi aamuin illoin kynsinauhaöljyä. Kuitenkin peukaloissa on edelleen älyttömät halkeamat, joita kasvattelen pois. Olisi mulla Orlyn kipsimäistä vahaa tuohon päälle, mutta saattaisi tulla vain lisäongelmia. Ehkä vain kasvattelen ja hoidan kunnolla. :) Hmm, aika tummat kynnet ovat. Pesettekö joka päivä kunnolla kynsiharjalla? Mulla näyttävät nyt nuhruisilta kynnet, vaikka en ole mihinkään multaa koskenut. Hyi.
I wake up, it's a bad dream,