Luulen, että kaikki käyttämäni hoitalakat (OPI Sensitive & Peeling, NailTek Intensive Therapy II ja LCN Base Coat for dry hard nails) ovat ihan kelpoja myös minun kynsilleni. Ainakin NailTek vaikutti tavallaan todella hyvälle tuotteelle, mutta aliravitsemuksesta yms. aiheutunut kynsien ylikuivuminen ei helpottunut hoitolakoilla.
Aloitin siis keskiviikkona käyttämään kunnon kynsinauhaöljyä. Orlyn +-kynsiöljy on myös hyvää, joten käytän senkin purnukan loppuun jossain vaiheessa. Tämä OPI Avoplex vain kuivaa helpommin. Olen nyt kiltisti laittanut käsivoidetta aamuin illoin ja lisäillyt päivälläkin. Todella nopeasti kuivuu tuo Neutrogenan käsivoide ja on helppo kantaa mukana - mukava käyttää! Lisäksi olen tosiaan öljynnyt kynnet ja kynsinauhat joka aamu ja ilta. Tuloksia? Kynnet ovat heti alkaneet pehmetä tai siis eivät näytä enää korpuilta. Uusia halkemia ei ole tullut. Tosin tuo OPI Smooth File on aikalailla outo. Se on hellävarainen, mutta eihän sillä saa viilattu mitään.

Viimeistelyviilana (nimikin jo viittaa

) on hyvä näille kynsilleni, mutta noita halkeamiani varovaisesti eilen korjaillessani täytyi ottaa tilaamani minilasiviila käyttöön. Onko teillä ollut eroja käsiviilojen merkeissä? Omani on Head2toebeautysta, sellainen pieni ja ihan kestävä. Kaipaisin ehkä vielä vähän tehokkaampaa ja laadukkaampaa toiseksi.
Käytättekö öisin puuvillakäsineitä? Kynsinauhaöljy on sen verran hyvin imeytyvää pienen hieronnan jälkeen, ettei oikeastaan ole tarvetta käsineille tuon kuivumisen takia. Saippuan vaihdoin muuten Erisanin hellävaraiseen puhdistusemulsioon.

Mulla ei sopinut se yhtään kasvoille, mutta pumppupullossa saippuana onkin aika hellävarainen käsille. Eipähän mene sekään aine hukkaan!