Kirjoittaja Aihe: Kynsien huolto/hoitoketju  (Luettu 353801 kertaa)

Poissa Kotikisu

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
Vs: Kynsien huolto/hoitoketju
« Vastaus #690 : 13.12.08 - klo:18:59 »
Äiti toivoi joululahjaksi kynsienhoitosettiä, jossa olisi kynsisakset, viila, kynsinauhaleikkurit, erilaisia "tikkuja", jolla esim. työnnellä kynsinauhoja irti kynsistä... Vieläkö tällaisia saa jostain? Tuntuu, että olen juossut kaikki kaupat läpi ja selannut lukemattomia nettikauppoja, mutta mistään ei löydy.  ??? Osaisko joku suositella mistä ko. setin voi ostaa/tilata ja jos niitä vielä löytyy useammalta eri valmistajalta, niin mikä niistä olisi paras ns. HG-setti?
« Viimeksi muokattu: 13.12.08 - klo:19:46 kirjoittanut Kotikisu »

Poissa SH

• Tukkaguru
« Vastaus #691 : 13.12.08 - klo:19:08 »
^Voisithan tehdä setin itse  :) Kuinka paljon rahaa on käytettävissä ja onko lahjan pakko ehtiä jouluksi? Tweezermaneja kynsille (laadukkaat leikkurit ja sakset) saa ariva.comista ja muualtakin (8ty8 ja LF ainakin). Arivan postarit varmaan selkeimmät. Lasiviiloja ja tikkuja sekä kynsinauhavoidetta ja -öljyä tilaisin Head2Toesta. Harmihan se on jos eivät jouluksi kerkeä, mutta mieluummin saisin lahjaksi laatua myöhässä kuin hätäpäissän ostetun lahjan. Toisaalta tikkuja on esim Mavalalla ja leikkureita ja kynsisaksiakin saa kaupasta kuten voiteita ja öljyjäkin.

Poissa Kotikisu

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #692 : 13.12.08 - klo:19:48 »
^ Tuota olen harkinnut, mut mistä saisin sopivan kotelon välineille? Sellaisen, johon välineet saisi tukevasti omille paikoilleen, ettei ne vaan pyöris jossain pussissa.

Poissa SH

• Tukkaguru
« Vastaus #693 : 13.12.08 - klo:21:24 »
^Hmm..ei nyt heti tuu mitään kovin järkevää mieleen. Joskus löytää sellasia meikkipusseja, joissa on monta osastoa, mutta ei tietenkään just semmosia tukevia paikkoja kynsienhoitojutuille.  :-\ Tweezermaneilla luulis ainakin olevan omat pakkaukset/ kotelot, jotka suojaa vähän. Olisko muilla hyviä ideoita?

Poissa Hunajapupu

• Tukkaguru
  • -2a M iii-
« Vastaus #694 : 13.12.08 - klo:22:51 »
Kotikisu, mansikkanetistä löytyy ainakin jokin Tweezermanin manikyyripakkaus:

http://us.strawberrynet.com/productDetail.aspx?ProdId=50607&goChar=T#DETAIL

Saksia tuossa ei ole, mutta nehän voi ostaa erikseen.
iHerb alekoodi ensitilaajille: GUB005. Alekoodilla saa -10 dollaria jos tilauksen arvo 40 dollaria tai enemmän, alle 40 dollarin tilauksesta saa alea 5 dollaria.

Poissa Miltonia

• HAIRahtanut
« Vastaus #695 : 15.12.08 - klo:11:05 »
Kotikisulle vielä: Sokos-Wikken mainoksessa oli pieni manikyyrisetti. Tsekkaappa se.

Sitten pienet, yksityiset kosmetiikkamyymälät voivat olla hyviä etsimispaikkoja.

Poissa d&c

• HAIRahtanut
« Vastaus #696 : 18.12.08 - klo:15:40 »
Jo on mulla vaihtelevaa näiden kynsien kanssa! Taas sivuttaishalkeama, vaikka näytti tilanne jo paranevan. Huomattavasti pehmeämmät ja ravitummat näköiset kynnet mulla on, mutta ärsyttää. :( Kynsinauhat näyttävät vaihtelevien kelien vuoksi kärsivän erityisen paljon. Olisikohan kuorinta paikoillaan?
I wake up, it's a bad dream,

Poissa Hunajapupu

• Tukkaguru
  • -2a M iii-
« Vastaus #697 : 18.12.08 - klo:17:50 »
^Mullakin on kynsinauhaongelmia vaikka rasvaan ne vähintään kerran päivässä oikein kunnolla karitevoilla/jollain öljyllä, yleensä parikin kertaa. Tuntuu ettei niille riitä mikään vaan repsottavat ja ovat kuivat kaikesta huolimatta.

Hieman ilonaihettakin: tuntuu, että omat kynnet ovat pikkuhiljaa vähän vahvistumassa. Olen käyttänyt ahkerasti Nail Tek II:a ja muita hoitolakkoja. Vieläkin kynnet täytyy pitää aivan nysäpituisina (valkeaa kärkeä ei ole ollenkaan) etteivät repeile mutta näin nysäpituisina nämä ovat nyt jonkin aikaa pysyneet suht kunnossa. Vielä vähän aikaa sitten mulla repesi parissa päivässä 5-6 kynttä nysämitasta huolimatta.  ::)
iHerb alekoodi ensitilaajille: GUB005. Alekoodilla saa -10 dollaria jos tilauksen arvo 40 dollaria tai enemmän, alle 40 dollarin tilauksesta saa alea 5 dollaria.

Poissa marenki

• Tukkaguru
« Vastaus #698 : 19.12.08 - klo:01:22 »
Mä nyt rohkaisen mieleni ja pyydän neuvoja ja ihan tuotevinkkejä (ja tietysti vinkit edullisiin nettikauppoihin mistä ko. tuotteita voi hankkia) siihen, miten kynsiä pitäisi hoitaa, siis ihan perusjuttuja. Mä en tiedä mitään kynsienhoidosta, en kynsinauhoista tai hoitolakoista, viiloista, mistään. Yritin lukea tätä ketjua, mutta meni liian yksityiskohtaisiin juttuihin, tumpelo ei tajua.

Omasta mielestä mun kynnet on yksinkertaisen rumat, niiden malli on ruma ja epäsymmetrinen, eikä niitä millään hoidolla saa muotoaan muuttamaan. En tiedä millaisten kynsinauhojen edes pitäisi olla, enkä osaa arvioida edes niiden kuntoa, mitään repaleita ei näy, mutta varsinkin etusormen kynsinauha on jotenkin huono (kuiva ehkä).

Kynteni eivät vaikuta liuskoittuvilta (mikäli tajusin termin), eivät kasva kovin pitkäksi, sillä lohkeavat jossain vaiheessa ja sitten leikkaan ne kokonaan. Kynsilakkaa käytän ainoastaan varpaissa, mikäli sormien kynnet olisivat sievemmät, voisin ehkä lakkailla niitäkin jollain suht huomaamattomalla lakalla.

Että mitä mun pitäis alkaa tehdä näille ja millä aineksilla?

Poissa SH

• Tukkaguru
« Vastaus #699 : 19.12.08 - klo:01:40 »
^Voisitko kuvitella laittavasi jopa kuvaa tänne kynsistäsi? Voitais ihmetellä niitä kynsinauhoja ja kynsiä porukalla  :) Hoitolakat olisi ehkä helpompi neuvoa kuvan ja täsmäkysymyksien perusteella.

Body shopista (ja toki muistakin kaupoista jos body shoppia ei ole lähellä) saa suorakulmion muotoisia taikaviiloja, joissa on siis neljä kylkeä eri viilaustarkoituksiin. 1 kuorii kynnen pinnan pois. Sitä käytetään siis kynnen pinnalle, eikä niin kuin tavallista kynsiviilaa, jolla viilataan kynttä muotoon tai lyhyemmäksi. Kynnen muotoon voi muuten vaikuttaa itse jos kynsissä on hieman pituutta. Mä ainakin kavennan kynsiäni viilaamaalla kynttä myös sivuilta. 2 ja 3 on välivaiheita sillä taikaviilalla ja 4 kiillottaa kynnen ihanan terveen kiiltäväksi. Taikaviilauksen jälkeen kannattaa laittaa kirkasta kynsilakkaa (mielellään oikein superkiiltävää), jotta kiilto pysyy kynnessä pidempään. Taikaviilalla ei saa kuitenkaan raastaa kynsiä liikaa, vaan sopivasti niin, että koko pinta tulee käytyä aika nopeasti läpi. Tässä Mambo-viila on kiillotusviila myös, kolmiosainen käy yhtä hyvin kuin 4-osainen. Samalla sivulla myös lasiviiloja. http://www.head2toebeauty.com/nail_buffers_files/nbf.htm

www.head2toebeauty.com :sta vosit tilata mini-lasiviilan tai normikokoisen. Mulla on molempaa kokoa ja tykkään tosi paljon niistä. Varsinkin jos viilaa yhteen suuntaan esim oikealta vasemmalle eikä edestakaisin niin tulee hyvää jälkeä eikä viila liuskoita kynttä.

Hyvä kirkas lakka on LCN:n päällyslakka Super Harneder, jota voi käyttää yksinään, päällyslakkana tai strassien kiinnittäjänä. Pullo on riittoisa, mutta maksaakin noin 10 euroa muistaakseni (Sokoksella tai LCN-kynsiä/hoitoja tekevällä kosmetologilla).

Kynsinauhavoidetta voisit myös ostaa. Head2toesta saa muistakseni Poshen kynsinauhavoidetta edullisesti. N. 4-5 euroa putilo postareineen. Appelsiinipuutikuilla kynsinauhoja voi työntää hellästi taaksepäin (=alaspäin). Tikkuja saa H2T:sta myös. Ne ovat eri puuta vaan, mutta ihan yhtä päteviä siis. http://www.head2toebeauty.com/nail_accessories/nca.htm Jos haluat sijoittaa esim joululahjarahat tms kynsienhoitoon niin tuoltahan saisi myös http://www.head2toebeauty.com/nail_spa/nsp.htm kuorintoja ja naamioita käsille. Orlyn paketissa on näköjään edullisesti noiden lisäksi myös käsivoide. Noita en ole koskaan kokeillut. Kerran vikossa mukavaa hemmottelua.

Dependillä on kynsinauhavettä (saa ainakin Kickseistä), joka irrottaa kynsinauhat kynnestä ja leikkureilla voi ne sitten turvallisesti irroittaa, jolloin kynnen pinta on kokonaan käytössä kynsilakalle. Kynsilakkaahan ei kannata levittää kynsinauhan päälle. Joillain kynsinauhat voivat olla pitkälläkin kynnen päällä. Toki ne myös suojaavat bakteereilta.

Kynsinauhaöljyä ja käsivoidetta voisit levittää joka ilta nukkumaan mennessä. Mun suosikkeja tällä hetkellä on Essien cuticle oil (saa H2T:sta) ja Body Shopin hamppukäsivoide. Käsiin voi laittaa vielä puuvillahanskat tehostamaan vaikutusta. Käsirasvaa kannattaa muutenkin kynsienkin takia levittää useita kertoja päivässä kynsille ja kynsinauhoille käsien lisäksi.

Haluaisitko vaaleanpunaista, persikkaista tai valkoista hempeää kynsilakkaa vai mikä olisi mieluinen sävy? Aiotko pärjätä yhdellä vai hankkia useamman sävyn? Toisessakin ketjussa puhuttiin esim Opin passion-lakasta, joka on tosi kaunis lyhyissä kynsissä. Minkä tahansa sarjan kynsilakkaan päädytkään niin suosittelen saman sarjan alus- ja päällyslakkaa käytettäväksi ko. värilakan kanssa pitkän pysyvyyden takaamiseksi. Toinen vaihtoehto on sitten hoitolakka alle ja pikakuivattaja päälle. Kumpi tuntuu mieluisemmalta?

Vitsi kun pääsis tekeen sulle manikyyrin, niin olis helppo selittää samalla  :P Kyllä sun kynsistä vielä kauniit saadaan  :)
« Viimeksi muokattu: 19.12.08 - klo:02:06 kirjoittanut Shoppaholisti »

Poissa marenki

• Tukkaguru
« Vastaus #700 : 19.12.08 - klo:02:20 »
^ Hedelmällisintä varmaankin olisi laittaa ihan kuva kynsistä, mutta epäilen syvästi liekö saan moista aikaan.

Kynsinauhojen leikkaaminen kuulostaa aikamoisen hc-toiminnalta, varsinkin kun ei ole oikein tietoa millainen lopputuloksen edes pitäisi olla. Rasvaamisen voisin aloittaa ja itseasiassa mulla on olemassa joku halpis kynsinauhavoidekin (Avonin) huvikseni hinkkasin sitä tuossa aiemmin illalla, mutta kun ei oikein ole hajuakaan millaisia ihmeitä hyvän kynsinauhanvoiteen pitäisi saada aikaan.  Voisin hyvinkin kuvitella tilaavani Burt's been kynsinauhavoiteen, kun merkin tuotteet kiinnostavat ja siitä on juurekset tykänneet.

Olisiko suositella mitään muuta vastaavaa kynsilakkaa kuin tuo LCN? Netistä tilaaminen olisi ehkä helpoin ratkaisu saatavuuden kannalta, kun Sokosta ei ole lähimaillakaan.

Eli olisiko mun hankintalistani tällainen (saa siis ehdottaa lisäyksiä!):
-Kynsinauhavoide
-Lasiviila
-Taikaviila
-Puutikkuja kynsinauhoille
-Kirkas monikäyttöinen lakka

Tietty mä tarvisin myös aluslakan (mulla on olemassa Mavala Super base, mutta korkki on jumittanut kiinni) ja jonkun kivan nudelakan. Meneekö tää jo ihan ohi aiheen, mutta onkos ihan marketeissa (meiltä löytyisi Anttila ja Kick's) ostamisen arvoisia kynsilakkoja tai hoitotuotteita näin alkuun?
« Viimeksi muokattu: 19.12.08 - klo:03:56 kirjoittanut marenki »

Poissa SH

• Tukkaguru
« Vastaus #701 : 19.12.08 - klo:02:27 »
^On. Saattaa olla jopa Opin minipaketti, jossa neljä lakkaa. Dependin lakatkin ihan ok, mutta jos aiot tehdä tilaukset H2T:lle niin turha ostaa mitään Anttilasta saatavia kalliita lakkoja tai Kicksistäkään Opia 15 eurolla. Siellä saattaisi kyllä olla esim OPIn aluslakka ja päällyslakka yhteishintaan 15 euroa paketissa, mutta nuo voit tilata erikseenkin H2T:lta. LCN:n tilalle Opikin on ihan ok tai Opin hoitolakka, koska ne ovat toooosi kiiltäviä. Mulle Opin hoitolakka ei vaan sopinut.

Niin ja Kicksissä kannattaa tsekata Depend-osaston hoitotuotteet. Mavalan lakkojakin siellä on, mutta Opit ja muut laatulakat on netissä niin edukkaita ja pullot isoja, että suosittelen niitä.
« Viimeksi muokattu: 19.12.08 - klo:02:28 kirjoittanut Shoppaholisti »

Poissa marenki

• Tukkaguru
« Vastaus #702 : 19.12.08 - klo:02:54 »
^^^ En mä tiedä mistään sävyistä. ;D Kynnet on mulle kauneudenhoidon musta-aukko ja olen ostellut kynsilakkoja lähinnä sillä periaatteella, että varpaisiin se tulee ja sen on oltava joko törkypinkkiä tai kirkkaanpunaista. Sormiin voisi ajatella persikkaista, mutta siis mieluiten sellaista beigeä/neutraalia, pointtina siis, että lakka ei saa olla mitään vaaleaa helmiäistä, vaan sellaista hillityn hohtavaa. Sävyjä voisi olla näin aluksi 1-2 vaaleaa ja sitten tietty uusi perus kirkkaanpunainen niille mun varpaille, raukat on ihan alastomat ilman lakkaa.

Kävin tuolla H2T:n sivuilla palloilemassa ja oon ihan hukassa, miten kynsilakkasävyjä voi olla niin paljon!? Eihän niistä voi mitenkään löytää mieleistään. Enkä mä löytänyt lasiviilojakaan. :-[

Poissa SH

• Tukkaguru
« Vastaus #703 : 19.12.08 - klo:03:13 »
^Tossa pitkässä viestissäni on linkki, jossa lukee buffers. Siitä alaspäin niin tulee crystal file  :) Muokkasin tota viestiäni muutamaan otteeseen kirjoittaessa. Voi olla, että lukasit osan viestistä ennen kuin olin valmis.

Hmm..mietin vielä noita sävyjä.

http://www.head2toebeauty.com/nail_polishes/npo_opi3.htm Tän sivun alhaalla on Opin soft shades -lakat. Jos joku näyttää pullokuvassa vähänkään sopivalta niin www.nailgal.com , haku ja siihen sävyn nimi esim passion. Voit myös kirjoittaa kynsilakka-ketjuun, mistä sävyistä et tykännyt ja mikä ko. sävyssä oli vikana niin eiköhän juurekset osaa ehdottaa sopivaa  :)
« Viimeksi muokattu: 19.12.08 - klo:03:16 kirjoittanut Shoppaholisti »

Poissa marenki

• Tukkaguru
« Vastaus #704 : 19.12.08 - klo:03:49 »
^ Täytyypäs huomenna perehtyä noihin sävyihin ja viiloihin paremmin.  :) Nyt on kynsinauhat rasvailtu ja muistin tuossa samalla tutkaillessani miksi en oikeastaan ollenkaan tykkää korostaa käsiäni/kynsiäni. Mulla on oikeasti aikamoisen suuret kädet (olen jopa tapaillut miestä, jolla oli pienemmät kädet kuin mulla) ja jos kynsissä on edes jotain selkeästi erottuvaa kynsilakkaa, niin lopputulos muistuttaa transua. Jotenkin mulla aina kadehduttaa sellaiset henkilöt joilla on pienet ja sirot kädet+kynnet. Mut on selkeästi tarkoitettu karjakoksi näillä kourilla. :P