Kirjoittaja Aihe: Kynsien huolto/hoitoketju  (Luettu 353219 kertaa)

Poissa SH

• Tukkaguru
Vs: Kynsien huolto/hoitoketju
« Vastaus #705 : 19.12.08 - klo:03:52 »
^Höh  :D Hienot kynnet voisivat kuitenkin viedä huomiota enemmän kynsiin eikä isoihin käsiin (jos ne nyt edes sellaiset ovat). Olisit ainakin käsien puolesta vähemmän karjakon näköinen  ;D

Poissa marenki

• Tukkaguru
« Vastaus #706 : 19.12.08 - klo:16:05 »
Nyt oon tutkaillut kaikkia kynsikuvia ja tullut siihen lopputulokseen, että haluan hieman pidemmät, sellaiset perussiistit kynnet. Sitten haluan oppia tekemään sellaiset valkoiset kärjet. Sormiin voisin ajatella myös vaaleita värillisiä lakkoja, mutta kovin tummia en ja ne kirkkaanpunaiset saa olla varpaisiin. Ja ilmeisesti mun pitää luopua tavastani lyhentää kynteni lasten kynsisaksilla (oon kyllä tiennyt jo kauan, että kynnet tulisi viilata), koska ne nyt vaan on käsillä silloin kun joku kynsi repeää tai lohkeaa.

Lakkasin kynnetkin, lopputulos ei nyt kauhean imarteleva ole, mutta tuli mieleen, että ehkä mä en olekaan huono lakkaaja vaan noi mun halpislakat on vaan huonolaatuisia, siis sivellin on huono ja väri on huono ja itse lakkakin ehkä kuivahtanut.

Poissa SH

• Tukkaguru
« Vastaus #707 : 19.12.08 - klo:17:30 »
^Siksi suosittelenkin hemmottelemaan itseäsi ostamalla ihan bränikät laatulakat  ;) Joku vanha kuivahtanut ja paksuuntunut lakka on voi vaikuttaa hyvinkin paljon lopputulokseen. Tuli muuten tässä mieleeni, että pitäisiköhän miettiä sitä sutiakin eli millaisesta sudista tykkäisit vai selviääköhän se vasta kokeilemalla? Essiellä, Opilla ja muilla laatulakoilla on erilaiset sudit. Opillakin kahta mallia. ProWide on jämäkkä ja leveähkö. Jos kyntesi ovat kovin kapeat niin en tiedä tykkäätkö, mutta siihen vastatkoot kapeakyntiset juurekset. Nää on niin makuasioita. Mä tykkään oikeestaan ihan kaikista parempien lakkojen sudeista. Mikään suti ei ole siis huono, mutta erilaisia ne ovat. Ehkä tästä sutiasiasta ei kannata liikaa ressata, vaan antaa sille lakalle mahdolisuus, joka eniten viehättää silmää.

Ennen tilaamista kannattanee kuitenkin kysellä juureksilta lakan koostumuksesta. Jotkut yksittäiset lakat saattavat esim raidoittua helposti, mikä ei edesauta orastavaa lakkainnostusta.

Sanoinkos muuten vielä, että se taikaviila on kerran kuussa käytettävä viila (tiedoksi ennen kuin raastat itseltäsi kynnet kokonaan ja tuut hirttään mut ;D).

Taikaviilaus muuten voi auttaa myös tuohon levittyvyyteen ja voisit harkita Ridge filler -aluslakan hankkimista myös. Itsellä vasta tilaus postissa sellaisesta, mutta uskoisin sellaisen antavan paremman pohjan lakkaukselle. Niitä on joka merkillä ja saa H2T:sta.
« Viimeksi muokattu: 19.12.08 - klo:17:32 kirjoittanut Shoppaholisti »

Poissa d&c

• HAIRahtanut
« Vastaus #708 : 19.12.08 - klo:18:07 »
Haluaisin laittaa tänne kuvan kynsistäni, jotta saisin neuvoa, mutta hitsit on näköjään tollolle vaikeaa ottaa kuvia! En saanut yhtäkään tarkkaa/onnistunutta.
I wake up, it's a bad dream,

Poissa marenki

• Tukkaguru
« Vastaus #709 : 19.12.08 - klo:18:43 »
^^ Lapiokourissa harvemmin on kovin kapeat kynnet, joten sitä ei tarvitse miettiä. ;D Ei mulla ole mitään erityistä mielipidettä harjasta, Mavalan pikkulakoissa on vähän ärsyttävän pieni harja.

Ja oisin kyllä kysynyt tuosta taikaviilan käyttötiheydestä, mutta hyvä kun varoitit. Mä ajattelin näin alkuun hommata yhden tuotteen joka tarkoitukseen, eli:
-aluslakka
-nudelakka
-punainen
-päällyslakka
- sitä "kärkivalkoista" (joku saa neuvoa mut käyttämään sitä)
-ja jos oon villinä ja riippuen postareista, niin ehkä myös joku vaalea värillinen.

Lisäksi noita tarvikkeita:
-Kynsinauhavoide
-Lasiviila
-Taikaviila
-Puutikkuja kynsinauhoille

Kuulostaako tää järkevältä? Ja mulle pitää antaa selkeitä ohjeita (esim. tilaa tuote x, tällä sivulla kolmas) tässä hommassa. :D Tilauksen laitan kaiketi tuonne H2T-putiikkiin kunhan saan riittävästi ohjeistusta asiaan.

Muok. Ja oonko mä nyt käsittänyt oikein, että Opi on niinku kuumaa kamaa näissä kynsihommissa ja kannattaisi hommata kaikki lakat samaa sarjaa? Essie lienee myös ihan hyvä vaihtoehto sarjaksi?
« Viimeksi muokattu: 19.12.08 - klo:18:46 kirjoittanut marenki »

Poissa Varla

• Tukkaguru
« Vastaus #710 : 19.12.08 - klo:19:51 »
^OPI on Hot!

Ai taikaviilaa saa käyttää vaan kerran kuussa *vaikenee*  :D :-X

Oon tuota OPI Ridge filleriä käytellyt aluslakkana ja muuten oikeasti tasoittaa keltaisuuden pois. Aika ihquu. Mun kynnet voi sittenkin olla nätit vaalealla lakalla. Pysyy muuten värilakka OPIlla pidempään kuin Nail Tekillä. Jos se Tompan tilaus joskus tulisi, saisin Aquattaren suosituksesta OPI Naturan nail strenghtenerin ( ? ) aluslakaksi.
Hang up the chick habit

Poissa deko

• Tukkaguru
« Vastaus #711 : 19.12.08 - klo:23:04 »
Toinen nyyppä utelee...

Löytyykö mitään näppärää kikkakolmosta haljenneen kynnen korjaamiseksi? Peukkukynsi lohkesi keskeltä, viilasin lasiviilalla pituudesta sen minkä pystyin ja tasoitin taikaviilalla pintaa niin paljon kuin uskalsin mutta siinä on edelleen rösö joka tarttuu joka paikkaan. Lataanko vain lakkaa päälle muutaman kerroksen ja varon kunnes kasvaa vai onko jotain näppärää niksiä olemassa?

Just kun uskaltauduin kasvattamaan kynsiä joulukuntoon niin sitten tietenkin piti tölmätä peukku johonkin ja sehän teki sellaisen kivan halkeamislohkeutumajutskan. Pöh.

erit:
deko kiittää vinkistä  :-*
« Viimeksi muokattu: 20.12.08 - klo:02:06 kirjoittanut deko »
this too shall pass.

Poissa ZombieQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #712 : 19.12.08 - klo:23:44 »
^Kynsiliima, esim. OPIn on hyvä. Liimaa ensin halkeama kiinni ja lakkaa päälle muutama kerros. Kannattaa tietysti pitää kynsi mahdollisimman lyhyenä kunnes haljennut kohta on kasvanut ulos.
why be pretty when you can be gorgeous<br />2b F ii

Poissa Luna

• Tukkaguru
« Vastaus #713 : 20.12.08 - klo:01:16 »
marenki, mulla on todellakin isot kädet, ja värilliset lakat näyttää näissä ihan kamalalta jos pituutta kynsissä ei ole ollenkaan. Jos taas valkoisen osan pituus on vähintään puoli senttiä niin kädet näyttää ihan eriltä värillisen lakan kanssa. Oli jännä huomata kun mulla meni pikkurillin kynsi ihan tyvestä poikki ja toisen käden vastaava kynsi oli pitkä, kuinka eriltä koko sormi näytti: se mistä oli mennyt poikki näytti kokonaisvaltaisesti paksummalta ja tönkömmältä kun taas toinen oli siro ja naisellisempi. Joten sinuna en arkailisi käyttää ihan mitä lakkoja vain  :) Toisekseen olen miettinyt sitä, että ei nämä kädet ja kynnet kauhistelemalla/piilottelemalla muuksi muutu, joten en halua pitää ihania lakkojani vain koristeena vaan rohkeasti käytän mitä haluan.

Poissa marenki

• Tukkaguru
« Vastaus #714 : 20.12.08 - klo:01:31 »
^ En mä saa varmaan ikinä kasvatettua valkoista osaa puolta senttiä, enkä varmaankaan osaisi olla pitkillä kynsillä ollenkaan. Tunaroin aina jotenkin huomaamattanikin ja yhtäkkiä kynsi tai pari on lyhkäisenä. Jotenkin tuntuu hassulta ajatus siitä, että jos kynsiin tulisi lisää pituutta, niin kädet naisistuisivat, kun itsestä tuntuu, että ne muuttuisivat lähinnä Frankenstainin ulokkeiksi. ;D

Poissa SH

• Tukkaguru
« Vastaus #715 : 20.12.08 - klo:03:16 »
Oikea asenne Lunalla  :D

Pelinainen: Mun ei ainakaan tarvikaan käyttää kertaa kuukaudessa useammin taikaviilaa. Kasvurajastakin huomaa kätevästi kuinka kauan viilauksesta on, kun osa kynttä on sileä ja osa rosoinen. Sitä kolmos- tai nelososaa eli kiillottajaahan saa käyttää vaikka päivittäin. Kynnet ei välttämättä kestä (eikä tarvi) moninkertausta viilaamista kynnen pinnasta, mutta voihan sitä aina sen uuden kasvanen osan tasoitella. Mä tykkään viilata kerralla koko kynnen.

marenki: Opi, Essie ja China Glaze on kaikki hot  :) Zoya ja Jessicakin on ihan hyviä merkkejä. Kaikkien tuotteiden ei suinkaan tarvi olla Opia, varsinkin kun Essiellä on tosi herkullisia nudelakkoja. Mulla Essie ja ChG ei pysy montaakaan päivää hyvänä (jos sitäkään) ilman saman sarjan alus- ja päällyslakkoja. Opi pysyy hoitolakan (Nail Tek 2)  ja pikakuivattavan päällyslakan kanssa, mutta nykyään käytän yleensä Opin alus- ja päällyslakkoja Opin värilakkojen kanssa. Essien lasiviila on surkea ja hidas työstää. Opia en ole kokeillutkaan, mutta ne halpisviilat H2T:ssa on hyviä.

edit. Zoyan lakat on "myrkyttömiä". Osaako kukaan sanoa ovatko Opit ja kumppanit nykyään myös ihan yhtä myrkyttömiä? Opin vihreäetikettiset lakat ovat terveellisempiä kuin vanhat Opit, mutta ovatko Zoyat vielä turvallisempia?
« Viimeksi muokattu: 20.12.08 - klo:03:56 kirjoittanut Shoppaholisti »

Poissa d&c

• HAIRahtanut
« Vastaus #716 : 20.12.08 - klo:14:55 »
Päivitystä kynsipulmiin ja muutama kysymys. :)

Mm. Pelinaisen suosittelema kunnollinen kynsinauhaöljyn käyttö koko kynnelle on auttanut. Edelleen etsiskelen kynsinauhoja tehokkaammin kosteuttavaa voidetta. Ilmeisesti tilailen sitten joulun jälkeen Head2toebeauty.comista kynsinauhavoidetta, jota voisin lisäillä useamman kerran päivässä. Neutrogenan käsivoide on ihan ok nimenomaan käsien hoitoon, mutta kynsinauhat kaipaisivat vielä enemmän ravinteita ja kosteutta.

Olen käyttänyt OPI Avoplex-kynsinauhaöljyä koko kynsille. Tavallaan se on hyvää kynsille, lisääkin ravinteita vielä voisi olla. Tähän ideoita?

Viiltoja/halkeamia oli molemmissa peukuissa ja oikeassa etusormessa. En pitkään aikaan ollut käyttänyt Orlyn Nail Repairia. Ohje oli kadonnut, mutta muistin sentään jotenkin sen idean. Sitä en vain ymmärtänyt, millä pitää painaa noin 10 sek ajan lohkeamiskohtaa? Siis noin lukee siinä lakkapullossa. No, levitin melkein koko kynnelle lakkaa ja sitten käytin kynttä puuteripullossa. Meniköhän metsään? Ainakin ovat kynnet puuterissa. Vielä ajattelin laittaa päälle myöhemmin NailTek Intensive Therapy II-tuotetta. NailTekia en ole uskaltanut käyttää aikoihin, mutta nyt ajattelin, että voisi vahvistaa kynsiä, kunhan muistaa samalla ravitakin. Pitäisikö laittaa kerran vai useammin päivässä? Vai ehkä vain pari kertaa viikossa?

Poissa Helleka

• HAIRahtanut
« Vastaus #717 : 20.12.08 - klo:16:40 »
edit. Zoyan lakat on "myrkyttömiä". Osaako kukaan sanoa ovatko Opit ja kumppanit nykyään myös ihan yhtä myrkyttömiä?

OPIn pitäisi olla 3-free -lakka, jolloin siinä ei ole lisättyä formaldehydia, tolueenia tai DBP:tä Australia-kokoelmasta lähtien. Muissa merkeissä se 3-free vaihtelee vähän: http://www.alllacqueredup.com/2008/04/go-green-healthier-polish.html

Ja Ninjan kynsinauhaongelmaan liittyen tuli mieleen MUAn nail board:in suosima Lush:in Lemony Flutter. Itse en ole kokeillut, mutta ajattelin hankkia joskus tulevaisuudessa testailuun kunhan L'Occitanen käsirasvatrio lopahtaa, sen verran usein tuohon suositukseen siellä törmää. Itse en yleensä viitsi painaa lohkeamiskohtaa kymmentä sekuntia (yleensä toisen käden etusormen kynnellä), eikä ole paikkauksen kestoon vaikuttanut. Joissakin lohkeamissa olen huomannut jauhekerroksen pysyvän pitempään, jos sitä jauhetta menee hieman lohkeamiskohdan väliin. Ja jos jauhekerros irtoaa esim. lakan poiston yhteydessä, olen vaan laittanut uuden tilalle.
"I think I am, therefore, I am. I think."

Poissa Nemain

• Hiushörhö
« Vastaus #718 : 20.12.08 - klo:21:21 »
Olen käyttänyt OPI Avoplex-kynsinauhaöljyä koko kynsille. Tavallaan se on hyvää kynsille, lisääkin ravinteita vielä voisi olla. Tähän ideoita?

Mites olisi Orlyn kynsinauhaöljy? Itse ainakin tykkään tästä paljon enemmän kuin Avoplexistä; tuntuu kosteuttavammalta, ja kokemattoman silmin incikin vaikuttaisi ihan kivalta.
1bFii
Manicure - raha parantaa

Poissa d&c

• HAIRahtanut
« Vastaus #719 : 21.12.08 - klo:15:30 »
Mulla löytyy kaapista Orly-kynsinauhaöljy.

Tässä kamalia kuvia.

Perjantaina ennen lakkojen poistamista ja öljyämistä:
http://i43.tinypic.com/11hexww.jpg

http://i39.tinypic.com/209gaoi.jpg
http://i43.tinypic.com/8z0nec.jpg
http://i40.tinypic.com/10mppaw.jpg

Peukuissa on näissä muissa kuvissa kynsipaikat. Hyi mun kynsiä.