Kirjoittaja Aihe: Kynsien huolto/hoitoketju  (Luettu 353202 kertaa)

Poissa marenki

• Tukkaguru
Vs: Kynsien huolto/hoitoketju
« Vastaus #720 : 23.12.08 - klo:01:10 »
Minä täällä taas. ::)

Sitä vaan, että pitääkö  vai onko peräti haittaa tai hyötyä siitä, että kynnet (tai siis kynsinauhat) on rasvattu juuri ennen lakkausta? Ja kuinka usein kynsinauhoja pitää/saa tökkiä? Olen nyt huolella rasvaillut kynsinauhani jo niinku monena iltana ja nyt tekis mieli lakata kynnetkin.

Poissa SH

• Tukkaguru
« Vastaus #721 : 23.12.08 - klo:02:30 »
^Ja minä  8)  :D

Siitä rasvasta voi olla haittaakin esim kynsilakka ei tartu niin hyvin tms, muta esim Essien kynsinauhaöljy tai kynsinauhaöljykynän öljy (=mömmöä ennemmin kuin öljyä) sopii myös lakkauksen alle. Kannattaa vaan antaa imeytyä ensin. Ei rasvakaan ole kiellettyä jos se on imeytynyt hyvin. Kynsinauhat on lakkauksen jäljiltä nätimmät jos alla on rasvaa tai öljyä. Manikyyrissä laitetaan yleensä öljyä kynsille ja kynsinauhoille ja kädet rasvataan.

Kynsinauhoja saa mun mielestä tökkiä niin usein tai harvoin kuin tarpeellista. Jossain sormessa saattaa myös olla tiheämpää tarvetta tökkimiseen kuin toisessa. Kerta viikkoon tai lakkauksen uusimisen yhtedessä on ihan ok. Ekalla kerralla voi liottaa sormia 10 minuutia lämpimässä vedessä ja sitä ennen laittaa kynsinauhavoidetta niin tökkiminen on huomattavasti helpompaa.

Poissa marenki

• Tukkaguru
« Vastaus #722 : 23.12.08 - klo:02:48 »
^ Ylläri. ;D

Jorinaa: Nyt yritin lakkausta tooosi laadukkaalla H&M lakalla, ikää melkein 3,5v. Jostain kumman syystä tämäkään lakkaus ei näytä mitenkään huippuhyvältä. Olen kuitenkin pidättäytynyt (eli en ole päässyt vieläkään Prismaan) markettilakkojen ostosta ja yritän kärvistellä tilaukseen ja sen saapumiseen saakka ihan näillä olemassaolevilla konsteilla, tuleepahan samalla treenattua lakkausta halvemmilla lakoilla.

Olen alkanut vakavasti miettimään oikeaan manikyyriin menoa edes kerran, jotta tietäisi sen jälkeen millaiset näistä kynsistä on mahdollista saada ja tietäisi tavoitteen mitä kohti pyrkiä myös kotihoidossa. Toisaalta mä en usko, että näissä kynsissä on välttämättä mitään ihan hirvittävää vikaa tai ongelmaa ja esim. kynsinauhat vaikuttavat minusta ihan terveiltä, en vain tiedä millaisten niiden tarkalleen ottaen  pitäisi olla. Mutta kyllä tää tästä vielä selkenee, en mä nyt niin tampio voi olla, ettei mulle aukenisi kynsienhuollon ihmeellinen maailma. :D

Poissa SH

• Tukkaguru
« Vastaus #723 : 23.12.08 - klo:03:05 »
^No et varmasti olekaan. Mun mielestä toi maikyyriin meno on tosi hyvä idea. Kannattaa valita asiantunteva tekijä ja kysellä paljon sen lisäksi etä tarkkailee mitä hän tekee ja miten, ota kaikki irti tilanteesta.
Voi oikeesti olla ihan hyväkin harjotella tollasella vanhalla lakalla niin huomaa eronkin uuteen laadukkaaseen lakkaan.

Poissa marenki

• Tukkaguru
« Vastaus #724 : 23.12.08 - klo:04:30 »
Muutaman päivän (eli yöt silmät ristissä) pähkäiltyäni raportoin täten, että sain vihdoinkin päätettyä tilaukseni kokoonpanon. :D Eli tulossa on:

-OPI Nail Polish-Mod Hatter
-OPI Nail Polish-No Autographs, Please
-OPI NAtural nail strenghtener
-Out the door super fast drying top coat
-Orly Velvet rope (pikkupullo)
-Orly Pointe blanche
-Lasiviila
-Taikaviila
-Tikkuja tökkimiseen

Toivottavasti tällä pääsen alkuun ja mun kynnet muuttuu ihanaksi. :D

Ps. Paremman kynsinauhavoiteen tilaan kunhan jaksan eli saan päätettyä mitä muuta tarvitsenkaan.

Poissa d&c

• HAIRahtanut
« Vastaus #725 : 23.12.08 - klo:14:57 »
Kommenttia vielä mun kynsikuviin?
I wake up, it's a bad dream,

Poissa marenki

• Tukkaguru
« Vastaus #726 : 30.12.08 - klo:21:05 »
Apuapu, mitäs tommoselle peukun kynnelle tehdään, joka yrittää revetä ihan tuosta valkoisen osan juuresta? Siis tuota rajaa pitkin, tällä hetkellä repeämä on suunnilleen millin pitkä, jos tän sais pelastettua, ni mun vasen käsi ois ihan nätti parin viikon päästä ja oikea ehkä kolmen viikon päästä.

Muok. Tarkempia ohjeita odottaessani päätin lakata kynnen umpeen. Nyt siinä on yhteensä kolme kerrosta ja muutaman vielä laitan.
« Viimeksi muokattu: 30.12.08 - klo:21:32 kirjoittanut marenki »

Poissa Varla

• Tukkaguru
« Vastaus #727 : 30.12.08 - klo:21:35 »
Varovasti leikkaa kynsisaksilla kynnen kärjestä kynsinauhaan päin suikale pois eli repeämä kohta lähtis siinä pois. Viilaa tasaiseksi. Minulla toimii kun kynttä muistaa vähän varoa ja siitähän se lähtee kasvamaan, hiukan epätasaisena toki.
Toinen vaihtoehto on julma; leikkaa kynsi pois  :)
Hang up the chick habit

Poissa SH

• Tukkaguru
« Vastaus #728 : 30.12.08 - klo:23:35 »
^ ja ^^ Umpeen lakkaaminen saattaa toimia hetkellisesti, mutta todennäköisesti kynsi repeytyy vielä enemmän, joskus velä alempaa kuin se alkuperäinen repeämä  :-\ Paikkausaineitakin on olemassa. Kaupasta saa esim LCN:n kynsiliimaakin ensihätään, mutta sellaiset viralliset paikkauskamat on varmaan parempia (olisko jollain Orlyllä tai Creativellä liian pitkän ajan päässä tilattavissa jenkeistä). Mä en ole niiden kanssa lähtenyt säätämään enkä osaa neuvoakaan, kun en sellaisia omista. Helpommalla pääsee, kun hyväksyy tosiasiat.

Poissa Misato

• HAIRahtanut
  • 1cMii
« Vastaus #729 : 30.12.08 - klo:23:51 »
Kynsiliima on ainakin itselläni toiminut yllättävän hyvin kynnen repeämien paikkaamiseen (paremmin kuin umpeen lakkaaminen, josta ei juurikaan ole ollut hyötyä, tai tavallinen pikaliima, sitäkin on epätoivoisena tullut kokeiltua...  ;D), vaikka olen kaiken lisäksi käyttänyt vielä  jotain todella halppista parin euron markettiliimaa.  Varsinkin jos repeämä ei ole kovin paha, on kynsi kestänyt liimalla vahvistettuna useimmiten niin hyvin kasassa, että repeämäkohdan on saanut viilattua ajan kanssa normaalisti pois (pidän kynnet yleensä vajaan puolen sentin mittaisena, eli noin kuukausi kestää repeämää poiskasvatellessa).
You and me make the whole world jealous

Poissa Helleka

• HAIRahtanut
« Vastaus #730 : 30.12.08 - klo:23:55 »
Jos ei ole mitään varsinaisia kynnenpaikkausvälineitä, niin ensi hätään voisi kokeilla paikata sitä repeämää vessapaperinpalalla (kannattaa kuoria siitä vain yksi ohut kerros ettei tule kovin näkyvä paikkaus) tai sitten voisi paikata sopivan kokoisella teepussin palasella. Pari - kolme kerrosta lakkaa päälle jos ei ole kynsiliimaa.

Tuota wc-paperikikkaa olen käyttänyt joskus aikaisemmin suht hyvällä menestyksellä, mutta teepussijutun kuulin vasta sen jälkeen kun olin jo hankkinut Orlyn Nail Rescue-paketin. Näppituntumalla teepussi vaikuttaisi olevan vähän kestävämpi ratkaisu kuin wc-paperi?
"I think I am, therefore, I am. I think."

Poissa marenki

• Tukkaguru
« Vastaus #731 : 31.12.08 - klo:02:48 »
Helpommalla pääsee, kun hyväksyy tosiasiat.

Eihän nyt sellanen käy!  ;D Minä oon jo ainaki 12 päivää hoidellu mun kynsiä ja tämähän ei vaan käy. Jos ton saisi parikaan viikkoa menemään, niin olisi jo paljon parempi.

Toistaiseksi repeämä on lakan peitossa ja seuraavalla lakkauskerralla (mikäli ei mitään kamalaa tapahdu ennen sitä) laitan teepussia lisäksi.

Poissa SH

• Tukkaguru
« Vastaus #732 : 31.12.08 - klo:02:53 »
^ ;D
Tiedän kyllä tunteen. Paras suoja kynsille on onneksi kynsilakka ja sitä ahkerasti käyttämällä tuollaista ei tapahdu usein. Aina se kuitenkin vaan niin kirpasee (varsinkin tuollaisen hoitourakan päälle). Mutta kyllä sun kynnet varmasti nätit on lyhyenäkin kivan vaalean lakan kanssa esim.

Poissa marenki

• Tukkaguru
« Vastaus #733 : 31.12.08 - klo:04:11 »
^ No siis aika säälittävät nämä on varmasti pituudeltaan vieläkin, ettei nyt ihan voi sanoa, että ne ihan hirmuisesti lyhenisi siitä lyhennyksestä, mutta kun mulla nyt on intoa näiden kanssa ja kynnet olisi kerrankin kaikki suunnilleen samanpituisia ja ihan hyvässä kunnossa yleisilmeeltään.

Tämä onnettomuus muuten tapahtui juuri kun mulla ei ollut kynsilakkaa, otin eilen illalla entiset pois ja rasvailin kynsiä oikein erityisen huolella eilen illalla ja tänään, sitten kiskoin farkkuja jalkaan ja kynsi repesi. Eli kynnet pitää olla kiltisti lakattuina öö, aina.

Poissa SpicyApple

• HAIRahtanut
« Vastaus #734 : 31.12.08 - klo:10:18 »
^ Kyllä, kynnet kannattaa olla lakattuina AINA.  :) Itse laitan aina heti vanhojen lakkojen poiston jälkeen ainakin kerroksen aluslakkaa. Värilakat ehtii toki lisäämään myöhemminkin.

Mä inhoan sitä, miltä kynnet tuntuu ilman lakkaa.Siksikään en halua olla ilman mitään lakkaa, vaan pakko saada ainakin se kiiltävä liukas pinta niihin. (ja väri ilman lakkaa on myös sen verran ällön kellertävä, että varsinkaan suorassa päivänvalossa en ala naturelleja kynsiäni esitellä, vaan oon sitten mieluummin vaikka kädet nyrkissä, jos lakka puuttuu.)