Kirjoittaja Aihe: Kynsien huolto/hoitoketju  (Luettu 353362 kertaa)

Poissa deko

• Tukkaguru
Vs: Kynsien huolto/hoitoketju
« Vastaus #735 : 31.12.08 - klo:23:41 »
Minulla on vasemman etusormen kynnessä repeämä puolessa välissä kasvukohtaa (vaakasuoraan), ei paljoa naurata. Yritän pitää kynnen tämänhetkisessä tilassaan lakalla ja nysäksi leikkaamalla mutta hirvittää. Pitää varmaan jossain vaiheessa paikata tuo railo.

Ei se onneksi kipeää ottanut kun repesi.
this too shall pass.

Poissa Nea/ Fashioned in Finland

• Tukkaguru
« Vastaus #736 : 01.01.09 - klo:00:13 »
Mä inhoan sitä, miltä kynnet tuntuu ilman lakkaa.Siksikään en halua olla ilman mitään lakkaa, vaan pakko saada ainakin se kiiltävä liukas pinta niihin.

Sama juttu, en voi olla hetkeäkään ilman lakkaa, oma kynsi tuntuu ihan ällölle. Yöks  ::).
Ei se ole harrastus, jos siihen ei mene kaikki rahat!

Poissa d&c

• HAIRahtanut
« Vastaus #737 : 01.01.09 - klo:18:34 »
Olisiko kuiville/halkeaville kynsille vielä erityisiä aluslakkavinkkejä? Mä olen laittanut NailTekin Intensive Therapy II-lakkaa OPI-lakkojen alle ja päälle vielä kerroksen NailTekia. Huoh, kamalan rumannäköiset ovat peukalonkynteni noiden Orlyn kynsipaikkajuttujen jäljiltä. Yritin levittää järkevän kerroksen sitä lakkaa + korjauspuuteria, mutta ei oikein onnistunut.
I wake up, it's a bad dream,

Poissa Varla

• Tukkaguru
« Vastaus #738 : 02.01.09 - klo:21:44 »
^Miks et käy siellä lääkärillä? Nuo lakat voi haljettaa kynsiä enemmän.

Haljettaa=uusi sana  ;)
Hang up the chick habit

Poissa MerGirl

• Tukkaguru
  • Glittering around.
« Vastaus #739 : 02.01.09 - klo:22:26 »
Voiko kynsilakoissa kasvaa home? Minun vanhassa Nivean aluslakassa on musta/vihreä homeen näköinen pallero pohjassa, siveltimellä ei siihen ylety. Uskaltaako tuota nyt laittaa enää..ihan vast'ikään ilmestynyt.
“Driver picks the music, shotgun shuts his cake hole.”

Poissa marenki

• Tukkaguru
« Vastaus #740 : 03.01.09 - klo:14:48 »
Tein sille repeämälle  kuten Varla vinkkasi, eli leikkasin pystysuuntaan sen pois. Kynsi oli kuitenkin niin urpon näköinen sen jälkeen, että lyhensin valkoisen osan pituudesta puolet pois, nyt se näyttää ihan tasapainoiselta, pituutta säilyi edes aavistuksen, mutta koko kynsi ei mennyt.

Muutoin olen oikeastaan melkein saavuttanut tavoitteeni, eli kynnet näyttää ihan perussiisteiltä, oikeassa kädessä on pieniä pituuseroja. Nyt olen viilaillut lasiviilalla ja laittanut todella luonnollista OPIa ja ei mun kynnet ole varmaan ikinä näin kivat olleet. :) En edelleenkään usko, että näistä ikinä saa mitään superhienoja, mutta millin-pari pituutta voisi olla realistinen tavoite, sekä tietty peukalonkynsien kasvatus kun ovat nyt vähän töpöt. Lakkaustekniikassa on kyllä vähän treenausta. ::)

Vielä tähänkin yksi tyhmä kysymys, kun lasiviilan voi huuhtoa vedellä, niin mitä taikaviilalle tehdään kun se on täynnä kynsipölyä, huuhtelenko senkin?

Poissa Varla

• Tukkaguru
« Vastaus #741 : 03.01.09 - klo:15:45 »
^Lasiviila tosiaan huuhdotaan, taikaviilaa ei, sehän menee pilalle?
Ihanaa marenki kun ollaan saatu käännytettyä sinut  :P ;D eikö kynsien laitto olekin kivaa puuhaa? Hyvä että vinkistä oli apua, mulla tulee noita repeämiä pitkiin kynsiin ja se jää urpon näköiseksi jos sitä ei samalla lyhennä vähän. Eipähän ole niin altis repeämään uudestaan.

MerGirl: En ole kyllä ikinä kuullut? Voiko tulla hometta  :D mutta mitä muuta se vois olla?!
Hang up the chick habit

Poissa MerGirl

• Tukkaguru
  • Glittering around.
« Vastaus #742 : 03.01.09 - klo:15:54 »
^ Minustakin tuntuu kummalle että lakassa kasvaisi ylipäätään home, mutta sille se näyttää. Kuvan olisin ottanut, mutta ei onnistu. Jos toi olis päällyslakkaa se olisi varmaan värillisen lakan muodostama kökkö (joka ei sekään kuullosta uskottavalta), mutta olen käyttänyt sitä vaan aluslakkana.

Poissa marenki

• Tukkaguru
« Vastaus #743 : 03.01.09 - klo:16:08 »
^^ No jos siitä taikaviilasta ei jotenkin putsaa sitä pölyä pois, niin sehän kai menee tukkoon, eikä viilaa enää? Toisaalta meneeköhän toi materiaali vedestä miksikään, jotain solumuoviahan toi sisus kai on. Seuraava idea on laittaa imuriin semmonen pikkupää, jolla imuroin taikaviilan puhtaaksi. ;D

Minusta kynsien puunaus on aiemmin ollut jotenkin tyhjäpäisten touhua  ::) mutta ihan kivaahan tää on. Kun kynsissä on jotain kivaa lakkaa, niin ihailen niitä joka välissä, että onko noi juuri mun kynnet ja samalla "hih, oonpas tyttö".

Himottais tietysti tilata tsiljoona kivaa lakkaa, nyt kun olen miettinyt millaisista sävyistä taidan tykätä, tummista violeteista ja sinisistä. Pitää ensin yrittää saada sitä pituutta aavistus lisää ja testata tuolla paketissa tulleella mini-Orlyllä (Velvet rope) kuinka transut nää mun kädet on pidemmillä kynsillä jos näihin tummaa lakkaa laittaa. Tietysti vaaleita "peruslakkoja" pitäisi saada lisää. Onkohan tältä tieltä enää paluuta. ;D

Poissa maarit

• HAIRahtanut
« Vastaus #744 : 03.01.09 - klo:16:49 »
No jos siitä taikaviilasta ei jotenkin putsaa sitä pölyä pois, niin sehän kai menee tukkoon, eikä viilaa enää?
Mä oon ymmärtänyt että taikaviilaa kannattaisi käyttää vaan kerran kuukaudessa ja yksi taikaviila kestää noin 6 käyttökertaa eli puoli vuotta. Sen jälkeen on ostettava uusi.

Poissa Miltonia

• HAIRahtanut
« Vastaus #745 : 03.01.09 - klo:18:37 »
MerGirl, voisiko se kökkö olla jostain lakkauksesta peräisin? Mulla ainakin on joku päällyslakka tullut punaiseksi kun olen tummanpunaisen  lakan päälle vedellyt kirkasta päällilakkaa. Ei ollut varsinainen lakkaukseni ehtinyt kuivua alla...

Poissa MerGirl

• Tukkaguru
  • Glittering around.
« Vastaus #746 : 03.01.09 - klo:21:21 »
^ Se on aluslakka, sivellin ei siis kosketuksissa värilakan kanssa.

Poissa d&c

• HAIRahtanut
« Vastaus #747 : 05.01.09 - klo:15:50 »
^Miks et käy siellä lääkärillä? Nuo lakat voi haljettaa kynsiä enemmän.

Haljettaa=uusi sana  ;)

Koska en suoraan sanottuna ole valmis menemään erikoislääkärille kynsien takia. Käyn yksityisellä yleislääkärillä keskiviikkona selän takia, voisin samalla mainita kynnetkin.

Johan lähti OPI-lakat huonosti irti nykyisellä putsarilla. Pitänee ostaa vähän tujumpi, tosin ei asetonipitoinen putsari.

Poissa d&c

• HAIRahtanut
« Vastaus #748 : 10.01.09 - klo:14:30 »
Kävin yksityislääkärillä selkäjumin vuoksi, mutta kysäisin samalla kynsistä. Mitään suoranaista syytä tuollaiselle halkeilulle on vaikea löytää. Netistä löysin vain lisäinformaatiota. Jos se on ihan "sairaus", voi syynä olla perinnöllisyys, liian tujut pesuaineet yms.

Jatkan edelleen samaa hoitolinjaa, mutta käytän nyt värilakkaa enemmän, sillä eikös se suojaa kynsiä. Aamuin illoin edelleen Orlyn +-kynsinauhaöljyä ja OPI Avoplexia vuorotellen. Lisäksi paljon käsivoiteita ja hanskoja pyrin käyttämään. Nyt pitää vielä ostaa mahdollisimman hellävarainen käsienpesuneste. Halkeamat yritän korjata mahdollisimman pian sillä Orlyn Nail Rescue Kitilla, vaikka en sitä vieläkään osaa nätisti levittää. ;)

Poissa SH

• Tukkaguru
« Vastaus #749 : 10.01.09 - klo:18:17 »
Haiseeko muilla Creativen Solar oil hirveältä? Ei melkein uskoisi tuoreeksi hajusta päätellen, mutta ehkä se on vain ominaistuoksu, joka järkyttää Essien sulotuoksuun tottuneen.