Kirjoittaja Aihe: Kynsien huolto/hoitoketju  (Luettu 353803 kertaa)

Poissa Minako

• HAIRahtanut
Vs: Kynsien huolto/hoitoketju
« Vastaus #75 : 23.02.07 - klo:21:08 »
Kiitos kaikille vastauksista. Varmaan parasta olis tosiaan olla ilman lakkaa niinku Suhina sanoi, mutta koska a) mun kynnet on tosi repeilleet ja rumat ilman lakkaa ja b) oon just tilaillu hirveen varaston ihania lakkoja 8ty8beautystä, niin en ehkä pysty kokeileen :)

Sitä oon miettiny, että oisko parempi vaihtaa lakat vaikka 2 krt/vkossa, jolloin vois rasvata ja viilata kynnet välissä että ne ehkä pysyis parempana... Nykyään lakkaan vain kerran viikossa kun käyttelen aika vaaleita lakkoja sormissa ja OPI:t/Essiet pysyvät aika hyvin hyvällä pohjustuksella ja päällyslakalla.

Toivottavasti syynä liuskoittumiseen ois pakkaset niinku Aquatar sanoi, että tää ois vaan tilapäinen ongelma. Ostin nyt myös Piimax + Biotiineja, pitää yrittää noitakin syödä ja aluslakkana tosiaan käyttää Nail Envyä jos liuskottuminen vähenis sillä.

Poissa Minni

• HAIRahtanut
« Vastaus #76 : 26.02.07 - klo:19:49 »
^Varmaan voi olla montakin syytä mikä kynsien kellastumista aiheuttaa. Itselläni syy selvisi vasta kun muutin pois vanhempieni luota. Siellä oli oma kaivo, ja veden mukana tuli kuparia ja muuta mukavaa. Vihertävien hiusten lisäksi se teki kynsistä keltaiset. Sellaiset "liukuvärjätyt", eli tuorein osa kynnestä oli normaalia, mutta kärkeä kohti meni keltaisemmaksi. :-\

Poissa adrian79

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #77 : 03.03.07 - klo:15:18 »
En nyt tiedä mihin tämä oikeasti kuuluis, mutta oisko kellään tietoa millä vois kotikonstein "ohentaa" kynsilakkaa? Mulla on sellanen kiiltolakka (Acrylic sealer) mikä on tosi nopeesti muuttunet sellaseksi paksuksi töhnäksi mitä on vaikea levittää. Sitä kun yrittää levittää kynsiin, niin siitä ihan irtoo sellasta ihmeellistä venyvää kuidun näköstä...
Pullo on kuitenkin vielä puolillaan, joten ois kiva saada se käytettyä. Vinkkejä?  ;)

Poissa Aquatar

• Tukkaguru
« Vastaus #78 : 03.03.07 - klo:16:37 »
^ Laita pari tippaa (tai tarpeen mukaan) kynsilakan poistoainetta sekaan, se notkistaa mömmölakan. Kannattaa aika varovasti laittaa ettei ihan kauheita määriä kaada sekaan kuitenkaan :P

Poissa adrian79

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #79 : 05.03.07 - klo:09:07 »
Kiitti!  :) Täytyykin kokeilla tota. Se kävi kyllä itelläkin mielessä, mut sit en kuitenkaan uskaltanut alkaa kokeilemaan ja "uhraamaan" kallista lakkaa  ;D

Poissa Luscious

• Tukkaguru
  • Parantumaton saippuahullu
« Vastaus #80 : 07.03.07 - klo:13:48 »
Oon aivan surkea kynsien hoitaja  :-\
Kynsieni ongelma on yli kasvaneet kynsinauhat. Ajattelin tänään liottaa sormenpäät ja koitan saada ne kuntoon. En vaan oikein usko että saan niitä enää työnnettyä takaisin, on sen verran kynnessä kiinni. Mulla on tollanen kaks päinen vempain, jossa toisella puolella tollanen pehmee "lapa" jolla nauhoja voi työntää.. toisella puolella tollanen "kouru taltta".. Tuntuu vaan hirveältä et ne kynsinauhat sillä viipalois pois  :o
Uskallanko?
Vuosikausien hiusten hennauksien ja kasvatuksen jälkeen takaisin omaa vaaleaa sävyä kasvattamassa...

Poissa MerGirl

• Tukkaguru
  • Glittering around.
« Vastaus #81 : 07.03.07 - klo:19:19 »
^Ei varmaan kerralla kannata yrittää työntää takaisin. Vähän kerrallaan vaikka joka päivä kivan kynsinauhavoiteen kanssa.
Onko "vempain" muovia? Olen itse tykännyt puisesta/appelsiinipuutikusta, mielestäni varsin helliä.
“Driver picks the music, shotgun shuts his cake hole.”

Poissa Piu

• HAIRahtanut
« Vastaus #82 : 08.03.07 - klo:00:41 »
toisella puolella tollanen "kouru taltta".. Tuntuu vaan hirveältä et ne kynsinauhat sillä viipalois pois  :o
Uskallanko?

Uskallat, sanoisin jos siinä kourussa on kunnolla terävä terä. Itse olen tässä ketjussa aiemmin kertoillut samaisen systeemin suunnilleen pelastaneen sormeni. Varovasti ja rauhallisesti vain, sillä on kynnen juuresta vaikea edes saada liikaa pois jos ei sohi.
Vähitellen kynsinauhat rauhoittuvat ja säännöllinen hoito pitää ne irti (liian pitkältä) kynnestä. Kokonaanhan kynsinauhoja ei ole tarkoituskaan poistaa.

Poissa irso

• HAIRahtanut
  • Nyrkillinen voita kattilaan ja kossu pakkaseen
« Vastaus #83 : 08.03.07 - klo:00:44 »
Kokonaanhan kynsinauhoja ei ole tarkoituskaan poistaa.

Mitä haittaa siitä on? Mulla kun on kynsinauhat kuivuneet pois, tällä hetkellä taitaa olla ~2 ja puolessa kynnessä.
Vyötärömittainen hennattu piikkisuora karvasto.

Poissa Piu

• HAIRahtanut
« Vastaus #84 : 08.03.07 - klo:01:05 »
Mulla oli jossain vaiheessa tapana kynsiä ja nyppiä kynsinauhat niin, että sitä valkoista osaa näkyi useampi milli ja kynshihoitaja oli siitä aivan kauhuissaan. Jos yksilöllä on luonnostaan lyhyt kynnen näkyvä osa ei sitä pitäisi kynsinauhoja poistamalla yrittää pidentää. Kynsipeti voi kynsinauhattomuudesta vioittua ja kynnen kasvu häiriintyä, semmosta haittaa siitä on. Tuon raudan kanssa kynsinauhoja ei saa edes yrittämällä siihen kuntoon. Olen kauhuesimerkki kynsinauhoista, toivottavasti herkemmät lukijat eivät järkyttyneet..

Poissa irso

• HAIRahtanut
« Vastaus #85 : 08.03.07 - klo:01:07 »
^ Mitä valkoista osaa?

Joku käsihoitaja varmaan pyörtyis jos näkis mun näpit.

Poissa Piu

• HAIRahtanut
« Vastaus #86 : 08.03.07 - klo:01:11 »
^siis sitä jotain puolikuuta, mulla näkyy sitä nykyään enää peukaloista. Taidetaan olla irso samiksia, kädet jossain piilossa kun on vieraita ihmisiä lähellä.. Ei koskaan mitään elegantteja otteita kynnet näkyvillä jne.

Poissa irso

• HAIRahtanut
« Vastaus #87 : 08.03.07 - klo:01:15 »
Öö, aha, mulla näkyy tomset puolikuut ihan joku kynnessä  ;D
Atopian takia kädet on kuivunu joskus melko pahasti eikä kynsinauhat oo oikeen palautunu, lisäks kynnet on ropeloiset ja moukkuiset kuivuuden takia. Kasvaa kyllä ihan siisteiksi ja melko pitkiksi, mutta mikään lakka ei näytä kuivissa nakkisormissa hyvältä.

Mutta nyt häivyn saastuttamasta tätä ketjua.

Poissa Kikka

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • Antakaa määki huudan, määki olen.
« Vastaus #88 : 08.03.07 - klo:08:10 »
Mistähän johtuu, että mun kynnet on ihan kellertävät muiden kynsiin verrattuna? Käytän Dermosilin aluslakkaa. Kyllä mun pitäisi kaikinpuolin olla tervekin, enkä tupakoi.

Kynsien keltaisuus voi olla myös merkki kynsisienestä. Jos ongelma ei ole kauhean paha, kokeile kynnen päälle luontaistuotekaupasta saatavaa Tea-tree öljyä tai greipinsiemen uutetta. Jälkimmäistä voi ilmeisesti myös juoda laimennettuna.
Maailmassa ei ole mitään mukavampaa kuin viihtyminen eikä mikään ole helpompaa. -Mymmeli

Poissa Luscious

• Tukkaguru
  • Parantumaton saippuahullu
« Vastaus #89 : 08.03.07 - klo:13:21 »
^ kiitos vastauksista! En vielä eilen niitä kynsiäni hoitanutkaan, kun halusin kuulla ensin neuvot  :)
Toi vempaimen lapa on muovinen.. ehkä sen takia ei kynsinauhojen työntäminen onnistu, kun joustaa sen verran. Se kouru ON  terävä, koska on uusi. Liotan tänään kynteni ja painelen nauhoja kynsinauhavoiteen kanssa, mutta jos ne ei hievahda, uskallaudun sitä viipalointi kokeilla..
Vuosikausien hiusten hennauksien ja kasvatuksen jälkeen takaisin omaa vaaleaa sävyä kasvattamassa...