Kirjoittaja Aihe: Kynsien huolto/hoitoketju  (Luettu 353189 kertaa)

Poissa Livia

• Tukkaguru
Vs: Kynsien huolto/hoitoketju
« Vastaus #750 : 10.01.09 - klo:18:24 »
Mä olen huomannut, että kun käytän monta päivää peräkkäin kynsilakkaa, niin kynnet menee todella huonoon kuntoon. Ne ovat ihan liuskoittuneet ja heikkenee kärjistä :( Mulla oli ennen joulua varmaan viikon L'orealin magneettilakkaa kynsissä ja vasta nyt ne on kasvaneet sen verran, että olen saanut liuskoittuneet kohdat pois. Kynnet on silti ihan nysät. Täytyy muistaa seuraavan kerran pitää lakkaa vain pari päivää ja pitää muutama välipäivä ennen seuraavaa lakkausta. En sitten tiedä onko tuohon jotain ratkaisua, mitään aluslakkoja en käytä.

Poissa Mariia

• HAIRahtanut
« Vastaus #751 : 10.01.09 - klo:18:28 »
Haiseeko muilla Creativen Solar oil hirveältä? Ei melkein uskoisi tuoreeksi hajusta päätellen, mutta ehkä se on vain ominaistuoksu, joka järkyttää Essien sulotuoksuun tottuneen.

Ei se haju mun mielestä niin kauhea ole, tuoksuukohan se manteliöljy tuossa voimakkaasti? Mä en ole kyllä sitten taas sitä Essietä käyttänyt niin en osaa verrata :P
1b M ii Tummanruskeat, taipuisat, vähän luonnonkiharat. Suunnilleen olkapäille ulottuvat.

Poissa SH

• Tukkaguru
« Vastaus #752 : 10.01.09 - klo:18:29 »
^^Jaahas, Liviaa ei ole vielä käännytetty vai?  ;D
Mulla taas on niin, että kynnet ovat suuressa vaarassa jos niissä ei ole kynsilakkaa, se suojaa kynsiäni. Harvoin pidän mitään lakatonta päivääkään. Olisikohan NailTek 2 Livialle sopiva hoitolakka niin pysyisivät kynnet kunnossa siellä värilakan alla? Uskoisin niin, koska mulla se toimi, kun joskus aloin kasvattaa kynsiäni ihan tosissaan. Yleisaluslakaksi voisin suositella Orlyn Bonderia.

^Onko tuoksu mielestäsi kuitenkin tosi voimakas?

Poissa Mariia

• HAIRahtanut
« Vastaus #753 : 10.01.09 - klo:18:32 »
On se melko voimakas minunkin mielestä. Vähän samaa tuoksua on Maybellinen vaaleanpunaisessa kynsilakanpoistoaineessa.
1b M ii Tummanruskeat, taipuisat, vähän luonnonkiharat. Suunnilleen olkapäille ulottuvat.

Poissa Allegra

• Tukkaguru
« Vastaus #754 : 10.01.09 - klo:18:34 »
Mullakin alkaa heti kynnet katkeilemaan ja liuskottumaan jos pidän päivänkin kokonaan ilman lakkaa. Ahkeralla lakkauksella ja hoidolla olen nyt saanut kynnet kasvatettua kivan pituisiksi. Nail Tek II on tosiaan ollut minullekin  iso apu ja kynnet ei ole hetkeen liuskottuneet ollenkaan.

Poissa Livia

• Tukkaguru
« Vastaus #755 : 10.01.09 - klo:18:52 »
Mulla on aina ollut todella hyväkuntoiset kynnet, vahvat ja kärjet kauniin valkoiset. Lakkoja en ole ennen paljoa käyttänyt juuri sen takia, että kun lakan ottaa pois niin paljastuu kynsien kamala kunto. Otan selvää tuosta Nail Tek 2:sta, jos innostun sellaista hankkimaan. Mielelläni pitäisin Catherine the Grapea ja kumppaneita enemmänkin kynsissäni ;D

Poissa d&c

• HAIRahtanut
« Vastaus #756 : 10.01.09 - klo:18:59 »
Yleisaluslakaksi voisin suositella Orlyn Bonderia.

Mä voisin kokeilla tuota lakkaa. :) Ehkä sellainen ei-erikoislakka olisi aluslakkana toimivin näille mun kynsille.
I wake up, it's a bad dream,

Poissa Allegra

• Tukkaguru
« Vastaus #757 : 10.01.09 - klo:19:04 »
Livia: Tuo aluslakan puute saattaa tosiaan vaikuttaa. Sitä kannattaisi aina käyttää. Jos sulla on muuten vahvat kynnet niin jokin ihan tavallinenkin aluslakka varmaan sopisi kynttä suojaamaan värilakalta.

Onkos muuten kynsilakanpoistoaineesi asetoniton?

Poissa Livia

• Tukkaguru
« Vastaus #758 : 10.01.09 - klo:19:08 »
^ Joo on asetoniton, Maybellinen vihreä pullo. Alanpas nyt tutustumaan noihin aluslakkoihin, olen aina ajatellut, etten mä mitään aluslakkoja tarvi, kun kynnet on niin hyvässä kunnossa ::)

Poissa Hunajapupu

• Tukkaguru
  • -2a M iii-
« Vastaus #759 : 10.01.09 - klo:19:21 »
Haiseeko muilla Creativen Solar oil hirveältä? Ei melkein uskoisi tuoreeksi hajusta päätellen, mutta ehkä se on vain ominaistuoksu, joka järkyttää Essien sulotuoksuun tottuneen.

Minä inhoan Solar Oilin hajua, se haisee joltain karvaismantelilta. Mun mielestä se haisee oikeastaan Dr Pepperiltä (en pidä Dr Pepperistäkään).  ;D
iHerb alekoodi ensitilaajille: GUB005. Alekoodilla saa -10 dollaria jos tilauksen arvo 40 dollaria tai enemmän, alle 40 dollarin tilauksesta saa alea 5 dollaria.

Poissa Varla

• Tukkaguru
« Vastaus #760 : 10.01.09 - klo:21:49 »
En sitten tiedä onko tuohon jotain ratkaisua, mitään aluslakkoja en käytä.

Jos et käytä aluslakkaa kynsilakan alla niin tuossa syy miksi kyntesi haurastuvat. Minäkään en ole ikinä ilman aluslakkaa tai kynsilakkaa. Muuten kynnet on vaaroille alttiina.
Hang up the chick habit

Poissa d&c

• HAIRahtanut
« Vastaus #761 : 11.01.09 - klo:14:19 »
Olen nyt päättänyt tehdä uuden tilauksen tuonne Head2ToeBeauty.comiin, joten kokemuksia kysyn seuraavista tuotteista. Mulle esim. aluslakan tärkeys kynsien hyvinvoinnin kannalta oli suoraan sanottuna yllätys: ehdottomasti on tilattava aluslakkaa.

Aluslakasta:
Jos mulla tosiaan on tälläiset kuivat, helposti lohkeavat/halkeavat kynnet, mikä tuote esim. OPI:lta voisi olla hyvä? Periaatteessa kiinnostaisi tuo OPI Start to Finish Regular Formula-aluslakka. Tai sitten tuo Orlyn Ridge Filler alkoi kiinnostaa myös.

Päällyslakka:
Riittääkö päällyslakaksi periaatteessa pikakuivattaja? En inhoa mitään kynsijutuissa niin paljon kuin sitä lakan kuivumisen odottelua. ;) Orly Sec 'N Dry tai Essie Good To Go! voisivat olla ihan hyviä valintoja.

Kysyisin etenkin Varlalta, millainen lasiviila olisi hyvä. Mulla on sellainen minilasiviila, mutta on tilattava uusi nyt.  Lisäksi varmaan tilailen nyt tuon Nail Tek Protection Plus III-tuotteen kokeiltavaksi.

Poissa Varla

• Tukkaguru
« Vastaus #762 : 11.01.09 - klo:15:06 »
OPIn lasiviila on mulla ja se on ollut vuosia, ei mitään moitittavaa. Muita en ole testannut. Eli OPI Crystal file nimeltään.

Päällyslakasta, riittää pikakuivattaja. Mulla on pikakuivattaja hermot-menis-muuten tilanteisiin ja OPI Top coat jos on aikaa kuivattaa. Tuo OPI Top coat jättää todella kauniin lasimaisen kiillon, tykkään!

Aluslakasta, suoraan sanottuna en osaa sulle suositella mitään tiettyä kun sulla halkeaa ne kynnet. Itse kokeilemalla huomaat mikä sopii. En kyllä testailisi mitään älyttömän vahvoja mutta lakan alla aina aluslakka.

Kertokaa muutkin jos osaisitte suositella hyvää aluslakkaa halveaviin kynsiin.

Syötkö muuten kalkkitabletteja?
Hang up the chick habit

Poissa d&c

• HAIRahtanut
« Vastaus #763 : 11.01.09 - klo:16:24 »
Kiitos Varla!

Unohdin vielä kysyä kynsilakanpoistoaineesta. Mulla ei OPI lähde helposti pois, mutta ajattelin nyt ostaa vihreän putelin Maybellinen poistoainetta. Nyt on ollut jokin halpisversio - sentään asetoniton - joka ei irrota helposti lakkaa yleensäkään.

Tuo OPI:n lasiviila on saatava, mutta sitä ei kyllä näyttänyt olevan Head2toebeautyssa. :(

Aluslakasta, suoraan sanottuna en osaa sulle suositella mitään tiettyä kun sulla halkeaa ne kynnet. Itse kokeilemalla huomaat mikä sopii. En kyllä testailisi mitään älyttömän vahvoja mutta lakan alla aina aluslakka.

Oliko jokin mainitsemistani erityisen vahva?

Lainaus
Syötkö muuten kalkkitabletteja?

Syön. Kävin luustotutkimuksissa ja mulla on lannerangassa osteopenia (ns. alkava luukato), joten syön ihan reseptilääkkeenä todella vahvaa kalsiumia. Jouduin pitämään niistä pienen tauon, mutta nyt siis taas jatkuva hoito. Sairastin kauan anoreksiaa, joten varmasti nämä halkeamisongelmat juontavat juurensa ihan niiltä ajoilta. Nyt vain tsemppiä eli monipuolista ruokavaliota, lisäravinteita ja kunnon kynsituotteet.
« Viimeksi muokattu: 11.01.09 - klo:16:27 kirjoittanut Ninja »

Poissa Varla

• Tukkaguru
« Vastaus #764 : 11.01.09 - klo:18:58 »
^En ole noita testannut ovatko vahvoja mutta OPI Ridge filler ei ole vahva, se antaa vain vaalean mattapinnan kynnelle. Tarkoitin lähinnä Nail Tekiä yms  :)
Hang up the chick habit