Kirjoittaja Aihe: Kynsien huolto/hoitoketju  (Luettu 353217 kertaa)

Poissa Magia

• Tukkaguru
Vs: Kynsien huolto/hoitoketju
« Vastaus #795 : 10.02.09 - klo:11:42 »
^ Kiitos sinullekin kattavasta vastauksesta! Kaipa se sitten pitää käydä tuota Trindiä ostamassa, kerran se useammalla on toiminut, jos ei vaan ole kovin kallista täällä.

Ravintopuolessa on tosiaan ihan varmasti petraamista, mutta se on omassa tapauksessani vähän hankalasti korjattavissa. Olen aika nirso etenkin lihan suhteen, ja muutenkin tulee etenkin talvella kyllä syötyä liian yksipuolisesti. Tablettien nieleminen taas on niin hankalaa, ettei sekään oikein onnistu.

Tosiaan yritän nyt suhteessa kosteuttaa ja lakata/kovettaa kynsiäni, mutta tämäkin tuntuu olevan aika loputon suo.. Kynnet pitää mieluusti olla lakattuna koko ajan, koska ilman lakkaa kynnet hajoilevat yhtenään. Kynsilakanpoistoaine taas edistää tätä, olipa asetonia tai ei. Ja sitten taas kosteus ei tunnu imeytyvän kynteen sitten ollenkaan, jos lakkaa on.

Mitä nuo erilaiset cuticle eraserit oikeastaan tekevät tai lähinnä mitä ne sisältävät? Minkä ainesosan avulla kynsinauhoja saadaan ''poistettua''? Kicksissä kun katselin jotain Dependin vastavaa tuotetta, niin siinä luki että ei saa missään nimessä olla kosketuksissa kynsiin yli viittä minuuttia. Väkisinkin siinä ajattelee että mitä noin tuhoisasta tuotteesta sitten hyötyy, vai onko haittoja suhteessa enemmän? ;D

Poissa Nemain

• Hiushörhö
« Vastaus #796 : 10.02.09 - klo:13:34 »
Tosiaan yritän nyt suhteessa kosteuttaa ja lakata/kovettaa kynsiäni, mutta tämäkin tuntuu olevan aika loputon suo.. Kynnet pitää mieluusti olla lakattuna koko ajan, koska ilman lakkaa kynnet hajoilevat yhtenään. Kynsilakanpoistoaine taas edistää tätä, olipa asetonia tai ei. Ja sitten taas kosteus ei tunnu imeytyvän kynteen sitten ollenkaan, jos lakkaa on.

Oletko kokeillut Isadoran kynsilakanpoistoainetta? Tämä on ehdottomasti hellävaraisin kokeilemistani poistoaineista; kynnet eivät ole menneet miksikään edes silloin, kun olen joutunut käyttämään tätä useamman kerran päivässä.
1bFii
Manicure - raha parantaa

Poissa Varla

• Tukkaguru
« Vastaus #797 : 10.02.09 - klo:17:12 »
Magia muuten ihan ehdottomasti  :) jos kynsilakanpoistoaineista kaikki tuntuu tekevän pahaa niin Kicks myy sitä vihreää Depend kynsilakanpoistoainetta.
Testasin tuon blogissani ja nyt olen käyttänyt puoli pulloa. Kynnet ei mene ikinä kuivaksi tuon jälkeen vaan ovat öljyiset ja kosteutetut. Tuota ei muuten kanssa Konadin kanssa käyttää, levittää kuvion kun on öljyinen. Kokemusta on...

Tuo oli siis se ympäristöystävällinen. Oliko siellä Kicksiä?
Hang up the chick habit

Poissa Magia

• Tukkaguru
« Vastaus #798 : 10.02.09 - klo:17:22 »
^ Höhö, siis minähän olen niin hengessä mukana, että minulla on tuo jo. ;) Testaillaan.. Monia aineita olen kokeillut, mutta tähän asti ihan kaikki ovat kuivattaneet. Yllämainittua Isadoraa en ole kokeillut.

Poissa d&c

• HAIRahtanut
« Vastaus #799 : 10.02.09 - klo:19:03 »
Olen lukenut, että hiuksissa muutokset ravitsemustilassa näkyvät ns. taantuvasti. Mulla oli todella heikkoravinteista syömistä noin 3 kk. Nyt olen syönyt pari kolme viikkoa monipuolisesti: enemmän rasvaa ja proteiinia + täysjyväviljaa. Hiuksissa kuulemma näkyy parin kuukauden takainen tila eli hiukset ovat hennot - ei tarvitse odotellakaan muutosta aivan heti.

Epäilisin, että kynsieni kanssa voi olla sama juttu. Kyllähän öljy on auttanut, mutta nyt on taas halkeamista ja kuivumista. Tietenkään ravitsemusmuutosten vaikutukset eivät heti näy. Toivoa on kuitenkin, koska ruokavalio on nyt monipuolinen ja hyvä. Kävin verikokeissa tänään ja ensi maanantaina menen lääkärille. Näytän samalla hänelle halkeavia ja kuivia kynsiäni. Luulen jopa, että syömällä hyvin (lisäravinteina omega-3, vahva kalsium & d-vitamiini, monivitaamini + antidoksidanttivalmiste) mulla on mahdollisuus saada vahvat kynnet. Ei kai tässä ole voinutkaan odottaa kynsien näyttävän hyvälle, kun kroppa on muten ollut rempallaan. :/
I wake up, it's a bad dream,

Poissa Kosmetiikkakissa

• HAIRahtanut
« Vastaus #800 : 16.02.09 - klo:11:52 »
Mitä nuo erilaiset cuticle eraserit oikeastaan tekevät tai lähinnä mitä ne sisältävät? Minkä ainesosan avulla kynsinauhoja saadaan ''poistettua''? Kicksissä kun katselin jotain Dependin vastavaa tuotetta, niin siinä luki että ei saa missään nimessä olla kosketuksissa kynsiin yli viittä minuuttia. Väkisinkin siinä ajattelee että mitä noin tuhoisasta tuotteesta sitten hyötyy, vai onko haittoja suhteessa enemmän? ;D

Tarkoitat varmaan tuossa ns. kynsinauhavesiä, joiden tarkoitus on pehmittää kynsinauhat ja irroittaa ne kynnen pinnasta, jotta niitä saa työnnettyä taaksepäin. En ole noiden INCI-listoja tutkinut, kun en noita käytä, mutta pehmittämiseen/irrottamiseen käytetään varmaan jotain sellaista ainetta, joka pidempään iholle jätettynä varmaan ärsyttäisi tai syövyttäisi ihoa. Näin kuvittelen, tietoa ei ole. Joskus olen tuollaisia kokeillut, mutta todennut itselleni turhiksi, kun mulla ei kynsinauhat kasva kynteen mitenkään vahvasti kiinni vaan saan ne hyvin työnneltyä taaksepäin ihan muutenkin tai ainakin suihkun jälkeen, kun ovat pehmenneet vähän vedestä. Oma ongelma on enemmän kynsinauhojen kuivuminen ja kovettuminen, ja siitä seuraava repsottaminen. Kynsinauhaa myös jotenkin tuntuu muodostuvan enemmän kuin joillain, joten loputulos ei ole kaunis. Tähän ei siis noi kysinauhavedet auta, mutta nyt kokeilen kynsinauhavoiteita, joilla kuoriva vaikutus.

Itse kun kirjoitin tässä ketjussa aiemmin noista kynsinauhavoiteista niin niiden nimissä oli kanssa tuo cuticle eraser, mutta tuossa yhteydessä sillä tarkoitetaan sitä, että tuote kuorii kynsinauhojen ihoa. Noissa siis kyse muuten tavallisista kynsinauhavoiteista, mutta niissä on tavallisiin verrattuna myös AHA-happoja eli niissä myös kemiallisesti kuoriva vaikutus. AHA-happoja noissa tosin on niin vähän, että tuotteen voi hieroa kynsinauhoihin ja jättää iholle. Ei siis kuulu huuhtoa pois, kuten nuo kynsinauhavedet.

Poissa kiwi

• Tukkaguru
« Vastaus #801 : 17.02.09 - klo:15:01 »
Onkohan mitään tehtävissä, kun olen monet vuodet pureskellut kynsiäni? Nykyään en enää kovin usein, mutta joskus edelleen. Ongelma on lähinnä se, että keskisormen kynsi kasvaa todella rumaksi kun kasvaa. Onko sille tehtävissä mitään? Kynnet ovat myös aika kuivat, tai en tiedä, onko kädet vai kynnet kuivat? :-\ Tämän vuoksi en näihin mitään lakkaakaan ole laittanut, paitsi yleensä silloin en ainakaan pure näitä. Kynsien reunat ovat aika surkeassa kunnossa (iho alue), vinkkejä?

Poissa Stationery

• Kosmetiikkafriikki
  • Tukkaguru
  • Kosmetiikkaholisti- Kauneus on asenteesta kiinni.
« Vastaus #802 : 17.02.09 - klo:21:27 »
Magia muuten ihan ehdottomasti  :) jos kynsilakanpoistoaineista kaikki tuntuu tekevän pahaa niin Kicks myy sitä vihreää Depend kynsilakanpoistoainetta.
Testasin tuon blogissani ja nyt olen käyttänyt puoli pulloa. Kynnet ei mene ikinä kuivaksi tuon jälkeen vaan ovat öljyiset ja kosteutetut. Tuota ei muuten kanssa Konadin kanssa käyttää, levittää kuvion kun on öljyinen. Kokemusta on...

Onkohan tuo IsaDoraa hellävaraisempi? Kummassakaan ei ole asetonia, mutta tuossa vihreässä on alkoholia, jota IsaDorassa ei ole. Mutta en sitten tiedä, onko IsaDorassa joku muu paha aineosa, jota en tiedä.

Itse voin kyllä liputtaa IsaDoran puolesta. Kynnet eivät koskaan näytä kuivilta lakan poiston jälkeen ja voin ottaa tällä lakat pois kynsistä vaikka 7krt viikossa ilman, että pahemmin vaikuttaa kuivattavasti. Luottotuote!
Täytyy kyllä silti varmasti kokeilla tuo vihreä Depend seuraavaksi, olenkin sitä joskus käsissäni pyöritellyt, mutta jättänyt hyllyyn alkoholin vuoksi.
20-vuotiaana sinulla on kasvot, jotka luoja sinulle loi,
40-vuotiaana kasvot, jotka olet hankkinut ja 60-vuotiaana kasvot, jotka olet ansainnut.

Poissa Varla

• Tukkaguru
« Vastaus #803 : 18.02.09 - klo:17:15 »
^Siis ihan paljon parempaa kuin Isadora! Parasta siinä on että jättää kynnet öljyisiksi joten eivät ole niin kuivakat. Poistaa myös älyttömän hyvin, ei sillä niin pitkään tarvitse hinkata. On kestänyt tosi pitkään mulla, se Depend sininen kului tosi nopeasti. Mulla kestää vaan pari viikkoa aina yksi pullo, tuo vihreä on ollut siitä asti kun blogijutun tein eli joulukuun lopussa. Mutta en siis käytä sitä koko ajan vaan on mulla Mirame ja vihreä Maybelline.
Hang up the chick habit

Poissa Magia

• Tukkaguru
« Vastaus #804 : 18.02.09 - klo:22:01 »
^ Oletko ihan tosissasi, että yksi lakanpoistoainepullo kestää sinulla pari viikkoa? :o Minulla on aina yksi pullo kestänyt vähintään jotain puoli vuotta. Nykyisinkin kun lakkaan kolme tai neljä kertaa viikossa, poistoainetta kuluu silti tosi vähän. Muutenkin kyllä olen käsittänyt olevani vähän vähemmistössä noiden poistojuttujen kanssa, sillä yritän poistaa käsien kynnet aina kaikki yhdellä pumpulilapulla. Ainetta lisään pumpuliin pari kertaa, ja aina vaan tosi kevyesti, en alkuaankaan laita lappua lähimainkaan täyteen, pari pientä pyörylää vain. Mitä olen täällä lueskellut, että joku vaihtaa parin kynnen jälkeen lappua. ;D Glitterisissä lakoissa tietty asia erikseen, mutta muissa lakoissa yksi lappu riittää minulle ihan hyvin.

Poissa HeidiB

• Tukkaguru
    • mustaa kajalia
« Vastaus #805 : 18.02.09 - klo:22:12 »
Mulla kestää Miramen sininen nykyisellä tahdilla noin kaksi kuukautta, lakan poistamiseen kuluu 2-4 vanulappua, riippuen onko glitteriä ja kuinka monta kerrosta lakkaa on. Kuhan saan ton Miramen loppuun niin vaihdan kyllä johonkin vähän hellavaraisempaan, nyt kun kynsiä tulee taas lakkailtua useammin niin toi kuivattaa ihan liikaa.

Poissa MAS

• HAIRahtanut
« Vastaus #806 : 18.02.09 - klo:22:12 »
^^ riippuu ihan mitä väriä käyttää, vaaleat menee kevyesti yhdelläkin mutta joku tumma viininpunapohjainen ainakin itsellä suttaa niin että melkein kaipaisi joka kynnelle omaa vanulappua tai pumpulitukkoa  :) Pullot kyllä kestää kauemmin kuin pari viikkoa täälläkin.

Vaihdoin takaisin asetonillisiin poistoaineisiin ja kynnet tuntuvat tykkäävän. Lakat lähtevät helpommin ja noissa on kynsiöljyä mukana niin ei ihan niin pahasti kuivata.
1b F ii

Poissa SH

• Tukkaguru
« Vastaus #807 : 18.02.09 - klo:22:32 »
^Mihin merkkiin siirryit? Mulla on tällä hetkellä sekä IsaDoraa että Jessicaa ja pari päivää sitten ostin myös Dependin vihreää ja sinistä samalla kun ostin kaksi pulloa lisää ID:tä. Kyllähän noita kuluu niin, että voi kerralla ostaa neljäkin pulloa, mutta ei ihan pulloa kahdessa viikossa kuitenkaan  ;D Varlalla on kyllä pitkät kynnetkin, mutta tämän jälkeen en enää pidä itseäni kaikista suurimpana tuhlarina. Pari pientä pyörylää Magian tavoin lapulle ei kyllä riitä mihinkään. Kynnen kokoisen kohdan täytyy olla kokonaan märkä ja välillä täytyy lisätäkin. Kun lappu alkaa olemaan likainen ja väriä tarttumaan sormillekin niin on aika vaihtaa lappua. Nykyään yritän tulaa toimeen vähemmällä määrällä lappuja ja poistoainetta, mutta en ole niitä koskaan laskeskellut.

Poissa HeidiB

• Tukkaguru
    • mustaa kajalia
« Vastaus #808 : 18.02.09 - klo:22:36 »
Mä oon vaikka kuinka kauan yrittänyt metsästää tota IsaDoran poistoainetta jostain, mutta sitä ei oo koskaan missään missä mä käyn :/

Poissa Tanya

• Hiushörhö
« Vastaus #809 : 18.02.09 - klo:22:49 »
Mulla on alkanut kynnet liuskottumaan ihan hirveästi nykyään. :'( Voi olla että johtuu siitäkin kun oon alkanu lakkailemaan kynsiä tosi paljon. Sainkin nyt äidiltä käyttämättömäksi jääneen OPI:n Nail Envyn (Sensitive & Peeling) ja kokeilen toimisiko tuo yhtään. Tuosta on ollut aika ristiriitaisia kokemuksia täällä foorumilla, mutta katsotaan toimisiko toi mulla. Raportoin sitten tänne kokemuksia kun oon tota pidemmän aikaa kerenny käyttämään. Äidillä toi ei kuulemma toiminut ollenkaan... Muutenki toi on koostumukseltaan jotenki omituista, sellaista liisterimäistä ja aina ku ottaa sen harjan sieltä pullosta niin siihen jää roikkumaan sellasia ohuita "siimoja". En nyt tiedä tajusiko kukaan tosta selityksestä mitään... ;D Toivottavasti toi nyt ei ainakaa oo kerenny menemään piloille, ku ei siitä kovin kauaa edes ole kun äiti on sen ostanut.

Muakin alkoi kiinnostamaan toi IsaDoran poistoaine josko olisi hellävaraisempaa kuin Maybellinen vihreässä pullossa oleva asetoniton poistoaine. Osaisiko joku mahdollisesti vertailla näitä keskenään? Trindin poistoaine on mun mielestä ainakin kuivattavampaa kuin toi Maybelline kun sitäkin vielä on jäljellä tuolla kaapissa.

Edit. Korjattu kirjoitusvirhe. Miten ihmeessä mä olin kirjottanut ton sensitiven tilalla soft?! Mulla oli se pullokin siinä lähettyvillä. No, näköjään joku tyhmä ajatusvirhe...
« Viimeksi muokattu: 19.02.09 - klo:11:07 kirjoittanut Tanya »
1cFii