Kirjoittaja Aihe: Kynsien huolto/hoitoketju  (Luettu 353188 kertaa)

Poissa Magia

• Tukkaguru
Vs: Kynsien huolto/hoitoketju
« Vastaus #810 : 18.02.09 - klo:23:09 »
^ Se on muuten varmaan Sensitive & peeling, ja on kyllä varmasti vähän kuivunut ja paksuuntunut, kerran siitä tuollaisia siimoja lähtee. Minulla S&P ainakin oli ihan juoksevaa ja hyvin levittyvää ja kuivuvaa, tosin liuskoittuminen paheni entisestään. Mutta ainakin sen voi koittaa pelastaa esim. kynsilakan ohentajalla (Mavalalla ainakin on, hinta taisi olla 8-9e pienestä pullosta) tai kynsilakanpoistoaineella (tosin tämä jokseenkin kai pilaa pigmenttejä tai jotain, mutta itse olen joskus käyttänyt ihan onnistuneesti moneen lakkaan).

Dependin poistoaine tuntuu kyllä ihan pätevältä, ei tosiaan tuntuisi kuivattavan niin pahasti kuin muut. Tämä jättää kyllä kynnet niin öljyisiksi, että ei lakkaa voisi päälle laittaa.

Olen huomaavinani pientä parannusta kynsien kunnossa, ahkeran rasvaamisen, lakkaamisen ja hoitolakkojen myötä. Nailtekit tuntuvat sopivan minulle tähän asti paljon paremmin kuin S&P, sekä Xtra että II vaikuttavat hyviltä. Pari muutakin alus-/hoitolakkaa on vielä matkalla, kokeilen sitten niitäkin.

Ostin muuten Trindin Cuticle removeria, eikä tunnu tekevän kyllä kertakaikkiaan yhtään mitään, onko joku toista mieltä? ;D Inciä kurkatessani siinä ei tainnut oikein olla muuta kuin öljyjä, ja silti ohjeessa sanotaan että vain 5 min saa olla kynsillä. Vinkkejä tuon käyttöön, anyone? Vai lynkkaako joku muukin tuon täysin?

Poissa Angel

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #811 : 18.02.09 - klo:23:46 »
^ Minullakin on toiminut Nailtek II paremmin kuin OPI Dry & Brittle Nail Envy tai OPI Sensitive & Peeling Nail Envy . Nailtek II olisi muuten ihan hyvä, mutta kellastuttaa kynnet ihan kamaliksi. Nailtekin päällä lakat pysyvät pikkasen paremmin kuin OPIen päällä, mutta ei täydellisesti tämänkään päällä. Parempi siis hakusessa.

Ostin muuten Trindin Cuticle removeria, eikä tunnu tekevän kyllä kertakaikkiaan yhtään mitään, onko joku toista mieltä? ;D Inciä kurkatessani siinä ei tainnut oikein olla muuta kuin öljyjä, ja silti ohjeessa sanotaan että vain 5 min saa olla kynsillä. Vinkkejä tuon käyttöön, anyone? Vai lynkkaako joku muukin tuon täysin?

Meinasin jo myös lynkata tuon, mutta kävin tarkistamassa ja omani on Mavalan. En ole kokenut sen auttavan lainkaan. On vain liukkaana mössönä kynnellä. Enemmänkin haittaa kynsinauhojen siistimistä kuin auttaa siinä. Tai sitten en vaan osaa käyttää sitä.
To avoid criticism do nothing, say nothing, be nothing.

Poissa MAS

• HAIRahtanut
« Vastaus #812 : 19.02.09 - klo:00:29 »
^Mihin merkkiin siirryit?

Nyt halpistelen ihan vaan Xtralla, incissä asetoni ja risiiniöljy. Kaapissa odottelee lisäksi perus-Mavala. Isadora on jäänyt vallan kokeilematta ja kai tuo Dependkin kokeilemisen arvoista olisi.. vihreä Maybelline ei oikein kolahtanut, tuntui että joutui viimeisiä lakkoja oikein hinkuttamaan pois.
1b F ii

Poissa Missy

• Tukkaguru
« Vastaus #813 : 19.02.09 - klo:12:55 »

Meinasin eka lyntätä, mutta mulla onkin Trindin Cuticle balsam. Mun cuticle remover on Sally Hansenin, ja musta se toimii ihan hyvin. Ensin siis laitan sitä kynsinauhoille, annan vaikuttaa noin 5 min, ja sitten puisella manikyyritikulla työnnän kynsinauhoja taaksepäin. Mun fiksarilla on käytössä sellainen metallinen kynsinauhojen törkkijä, se tuntuu tehokkaammalta kuin tuollainen puinen tikku.
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it.

Poissa Varla

• Tukkaguru
« Vastaus #814 : 19.02.09 - klo:14:43 »
^ Oletko ihan tosissasi, että yksi lakanpoistoainepullo kestää sinulla pari viikkoa? :o

Olen tosissani. Vanulappuja menee ainakin 2 jos poistaa tavan lakkaa, glittereissä enemmän. Lakkaan kuitenkin varpaankynnetkin pari kertaa viikossa.
Jos käytän OPI kovettajan parissa kuukaudessa loppuun niin on kai minun kulutustahti kova.

Kannattaa muuten pestä kädet aina Depend poistoaineen jälkeen. Inhottavaa kun se öljy jää lillumaan käsiin.

Muakin alkoi kiinnostamaan toi IsaDoran poistoaine josko olisi hellävaraisempaa kuin Maybellinen vihreässä pullossa oleva asetoniton poistoaine. Osaisiko joku mahdollisesti vertailla näitä keskenään?

Ainakin Isadoran pullo on isompi, maksoi jotain 9e. Ei kestänyt mulla montaa viikkoa  ;D muilla varmaan vuoden. En muista kunnolla mutta saattoi ehkä olla hellävaraisempaa kuin Maybelline. Ostan lisää jos sattuu eteen, jotenkin vain kallis vaikutelma jäi siitä kun ei kestänyt sen pitempään kuin muutkaan vaikka oli jättiläisten pullo.
Hang up the chick habit

Poissa Kaisuli

• HAIRahtanut
« Vastaus #815 : 19.02.09 - klo:14:57 »
mun mielestä x-tran kynislakanpostoaine on varsin kelpo tavaraa ja halpaa sellaista! paljon parempaa kuin esim. maybellinen vihree, jolla sai hinkata ikuisuuden ja joka kului tosi nopeesti. onhan tossa asetonia, mutta mä en  niin välitä, kunhan vaan aina ikäänkuin palauttaa rasvaamalla kosteuden asetonin kuivattamiin käsiin/kynsiin. mun mielestä kaikki kynsilakanpoistoaineet tuntuu myrkyiltä, ni mieluummin maksan siitä myrkystä kaks euroo kuin kuusi.

Poissa Aquatar

• Tukkaguru
« Vastaus #816 : 19.02.09 - klo:15:01 »
Kannattaa muuten pestä kädet aina Depend poistoaineen jälkeen. Inhottavaa kun se öljy jää lillumaan käsiin.

Mulla on ainakin pakkomielle pestä kädet ekstrahyvin aina poiston jälkeen. Kerran kun oli hoitolassa manikyyrissä niin ihan inhotti kun ei saanut välissä pestä ::)

Maybellinen vihreää olen tyytyväisenä käytellyt vaikka kuinka monta pulloa. Minusta se on ihan tehokasta ja kaikki lähtee. Paitsi tietysti glittereitä saa hangata lappu per kynsi tai kaksi suurin piirtein mutta ei kai se sen helpompaa ole muillakaan :P

En ole muuten koskaan tiennytkään Isadoralla olevan kynsilakan poistoainetta, pitääkin seuraavaksi kokeilla. Saako sitä esim. Anttilasta?

Poissa maarit

• HAIRahtanut
« Vastaus #817 : 19.02.09 - klo:15:11 »
Voisikohan kynsilakan poistoaineista tehdä oman ketjun? Modet voisi siirtää tästä osan siihen? Mä oon tykännyt eniten OPIn vihreästä kynsilakanpoistoaineesta. Haju on todella mieto joten pää ei tule kipeäksi ja poistaa lakan hyvin.

Poissa Varla

• Tukkaguru
« Vastaus #818 : 19.02.09 - klo:15:12 »
^Mä olen nähnyt vain Sokoksella mutta täällä Anttilassa ei ole Isadoraa.

Minä pesen kädet aina lakan poiston jälkeen. Lähtee ne karvat, nöyhdät ja kaikki. Jotkut ihmettelee tätä tapaa  ::)
Hang up the chick habit

Poissa Missy

• Tukkaguru
« Vastaus #819 : 19.02.09 - klo:15:36 »
Mulla on ainakin pakkomielle pestä kädet ekstrahyvin aina poiston jälkeen.

Mulla ja! Kuvottaa jos jotain myrkkyä jää sormiin. Tosin pesen muutenkin käsiä ahkerasti koska vihaan likaisia käsiä.

Mulla on Maybellinen vihreä ja ihan hyvin se pelittää. Asetoonillista en voi käyttää ja asetoonittomia ei tunnu ihan kamalasti olevan tarjolla.
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it.

Poissa Aquatar

• Tukkaguru
« Vastaus #820 : 19.02.09 - klo:15:55 »
Juu mulla on vähän sama juttu yleensäkin käsien pesun suhteen, heti pakko pestä jos tuntuu vähänkin että olisi likaiset. Välillä turhankin ahkeraan pesen ja sitten tietysti kädet ja kynnet kuivuu. Pitäisi rasvata useammin, nyt rasvailen ehkä 2-3 kertaa päivässä ja kynsiöljyjä en käytä laisinkaan.

Pitääpä katsoa jos bongaisin Isadoraa, vaikka juuri ostinkin uuden Maybellinen. En ole koskaan ajatellut että kauanko yksi pullo kestää, mutta käytänkin vain kerran viikossa joten ei nyt kovin nopsaan kulu. Tuntuu että oon huono friikki kun lakkaan vaan kerran viikossa, tai mahdanko edes olla kynsifriikki sittenkään ;D

Poissa leeinsane

• HAIRahtanut
« Vastaus #821 : 19.02.09 - klo:18:10 »

Tosiaan yritän nyt suhteessa kosteuttaa ja lakata/kovettaa kynsiäni, mutta tämäkin tuntuu olevan aika loputon suo.. Kynnet pitää mieluusti olla lakattuna koko ajan, koska ilman lakkaa kynnet hajoilevat yhtenään. Kynsilakanpoistoaine taas edistää tätä, olipa asetonia tai ei. Ja sitten taas kosteus ei tunnu imeytyvän kynteen sitten ollenkaan, jos lakkaa on.

Oletko kokeillut tipauttaa kynnen "sisäpuolellekkin" öljyä? Jos on pitkät niin kannattaa tipauttaa öljyä sinne lakattomallekkin puolelle jos kynnet on lakattuina.

Poissa Magia

• Tukkaguru
« Vastaus #822 : 19.02.09 - klo:19:09 »
^ En ole, mutta kieltämättä hyvä idea. Joskin ehkä hankala toteuttaa, kun helposti tulee varmaan sieltä pois..

Lakanpoistoaineista ei varmaan niin paljoa ole puhetta, että kannattaisi perustaa oma ketju. Vaikka kieltämättä tosi hankala täältä löytää niitä suosituimpia ja tykätyimpiä.

Saan kynnet ja kynsinauhat lakanpoiston jälkeen hoidettua tosi hyvin, näyttävät ja tuntuvat kosteutetuilta. Mutta nyt päivä kynnet lakattuina, ja kynsinauhat ovat taas paksua, kovaa tikkua. Mitä ihmettä näiden kanssa pitäisi tehdä. >:(
« Viimeksi muokattu: 19.02.09 - klo:19:10 kirjoittanut Magia »

Poissa Hue

• Tukkaguru
« Vastaus #823 : 19.02.09 - klo:19:34 »

Mihin tarkoitukseen käytät tuota? Eihän se varsinaisesti auta itse kynsinauhojen työntelyssä (ainakaan huomattavasti, saattaa vähän pehmentää), mutta pehmittää hyvin kynnen päälle kuivunutta kynsinauhaa. Etenkin jos ei ole hetkeen työnnellyt kynsinauhoja, niin mulla ainakin jää joskus kynsinauhaa kynnen päälle, siis sellaista kuivunutta, kuollutta solukkoa. Cuticle Removerillä ja appelsiinipuuntikulla kun rapsuttelee, niin lähtee hyvin. Tosin saman asian ajaa moni muukin öljy. Turha tuote siis sellaiselle, jolla tätä ongelmaa ei ole ja on muutenkin ahkera kynsien hoitaja.

Koulussa käsihoitoja tehdessä cuticle remover on ihan ehdoton. Monesti käsihoitoon tulee sellaisia asiakkaita, jotka eivät hoida kynsiään ja kynnen päälle on kertynyt paljon kuollutta kuivunutta kynsinauhaa.
Favs: Sebastian Professional Penetraitt ja Hydre Conditioner, Wella SP Luxe Oil & GHD IV Styler.

Poissa Magia

• Tukkaguru
« Vastaus #824 : 19.02.09 - klo:22:12 »
^ Minullakin on kyllä tuollaista kynteen kasvanutta kynsinauhaa, mutta en vaan kaikkea kertakaikkiaan saa irti tai työnnettyä takaisin. En saanut tuollakaan noita, joita en aiemmin ole saanut kylpyjen jälkeen.