Kirjoittaja Aihe: Kynsien huolto/hoitoketju  (Luettu 353802 kertaa)

Poissa Auringonkukka

• Tukkaguru
Vs: Kynsien huolto/hoitoketju
« Vastaus #825 : 20.02.09 - klo:01:53 »
Mun käsissä on tapahtunut ihme muutoksi nyt mulla on kasvaneet etusormen kynnet jopa sellaisiksi että toisesta sormesta oli pakko lyhentää kynttä koska oli kasvanut yhtäkkiä "liian" pitkäksi (oli aika maksimimitassa mitä halusin), ja oli aika haperoa osittain ja liuskoittunut.. Viilasin lyhyemmäksi ja huonot kohdat pois niin nyt se tuntuu paremmalta.

Tuo Nailtekin foundation II sekä opin nail envy original on olleet ihan suht hyviä kynsilleni, toimii aika hyvin myös yhdessä käytettyinä. Pitää nyt vielä katsoa pidemmällä tähtäimellä mutta tahan asti olen ollut tyytyväinen.
Tukka 1c(tai 2a) M ii/iii, hiuslaatuketju sivu 5, Hiushörhö, kosmisfriikki ja kynsilakkahirmu.

Poissa Stationery

• Kosmetiikkafriikki
  • Tukkaguru
  • Kosmetiikkaholisti- Kauneus on asenteesta kiinni.
« Vastaus #826 : 20.02.09 - klo:09:54 »
^^ Minulla tuo Trindi toimii aivan loistavasti juurikin irroittamaan kynsien pinnalta kiinni jämähtäneet kynsinauhat.

Edit. Tekisi mieli kovasti kyllä kokeilla tuota Dependin vihreää, mutta en vaan voi uskoa sen olevan hellävaraisempaa kuin IsaDoran jos siinä kerran on alkoholia. Mutta pakko varmasti kokeilla ja ostaa pikkupullollinen sitä alkuun.

Vielä tuosta lakanpoistoaineen kulutustahdista. Käytän lakanpoistoainetta sormiin (varpaissa eri laatu, siinä tingin hieman) keskimäärin 4-5 kertaa viikossa (monesti kyllä useamminkin) ja IsaDoran 200ml pullo kestää minulla n. 2kk, joten en minäkään kyllä tajua Varlan käyttötahtia. On minulla kyllä lyhyemmät kynnetkin, mutta silti...wow!  :D Ja tavallisten vaaleampien lakkojen kanssa riittää puolikas vanulappu, voimakkaampien sävyjen kanssa menee yksi vanulappu ja oikein pahojen lakkojen kanssa joskus 1,5 lappua. Olen kyllä varsin säästäväinen noiden lappujen kanssa, mutta kyllä ne aina ovat varsin hyvin kuitenkin kosteutettuja.

Edit 2.Ja kyllä minäkin ehdottomasti aina pesen käteni lakanpoistoaineen jäljiltä, inhottaisi jättää kynsiin vaikuttamaan.
« Viimeksi muokattu: 20.02.09 - klo:10:05 kirjoittanut Stationery »
20-vuotiaana sinulla on kasvot, jotka luoja sinulle loi,
40-vuotiaana kasvot, jotka olet hankkinut ja 60-vuotiaana kasvot, jotka olet ansainnut.

Poissa Varla

• Tukkaguru
« Vastaus #827 : 20.02.09 - klo:17:33 »
^Mulla menee se pari vanulappua ja kaada sitä ainetta ihan reippasti...suunnilleen tolskaan sen kanssa. Siistin myös ylimenneet lakat, kynnen alapuolen päivittäin...en minä tiedä, minusta tuo käyttötahti on ihan normaali  ;D

Oisko se sitten kiinni kynnen pituudesta jos sulla Stationery menee puolikas vanulappu vaaleitten lakkojen kanssa. Mulla menee se yksi per käsi.
Hang up the chick habit

Poissa Stationery

• Kosmetiikkafriikki
  • Tukkaguru
« Vastaus #828 : 20.02.09 - klo:21:43 »
^ Taitaa olla pituudestakin aika paljon kiinni, sillä kynteni ovat tällä hetkellä vain 1,3-1,5 cm pitkät (melko normaali pituus  minulla) ja sinulla taitaa kyllä olla selkeästi pidemmät. :)
40-vuotiaana kasvot, jotka olet hankkinut ja 60-vuotiaana kasvot, jotka olet ansainnut.

Poissa SpicyApple

• HAIRahtanut
« Vastaus #829 : 21.02.09 - klo:12:04 »
Mulla kanssa niitä vanulappuja ja kynsilakanpoistoainetta kuluu ihan kunnolla. Ja mulla on kanssa se tossa tausta-ajatuksena, että uskon pidemmän päälle olevan kynsille hellävaraisempaa, kun ei säästele sen kynsilakanpoistoaineen kanssa. Pienemmällä määrälle (ja suttuisilla vanulapuilla) joutuu hinkuttamaan ja kihnuttamaan lakkoja pois paljon pidempään, kun taas puhtailla lapuilla ja reilulla poistoainemäärällä lakat lähtee aika sukkelaan eikä erikseen joudu putsailemaan sitten sormenpäitä ja kynsinauhoja niistä levinneistä lakoista. Eli ei kyllä kannata noissa säästellä, jos tahtoo pitää kynnet hyvinä!

Poissa Stationery

• Kosmetiikkafriikki
  • Tukkaguru
« Vastaus #830 : 21.02.09 - klo:19:40 »
^ En minä ainakaan ole jotunut käyttämälläni vanumäärällä tai lakanpoistoaineen määrällä mitenkään hankaamaan ja kitkuttelemaan, että saisin nopeasti puhdasta.   ??? Pidän vanua pari sekuntia paikoillaan ja pyyhkäisen ja sen jälkeen vielä pari pyyhkäystä tarvittaessa. Tummien ja vaikeasti poistettavien lakkojen kanssa voi kulua se 1,5 vanua juuri siksi, että yhdellä vanulla käyn kynnet läpi ja puolikkaalla poistan mahdolliset kynsinauhoille jääneet sotkut.

Joskus pitää kyllä pitää kynsilakanpoistomiitti, tahdon nähdä miten te otatte lakat pois kynsistänne.  ;D

Edit. Magian viestiin viitaten en minä kuitenkaan mitenkään koe näkeväni suurempaa vaivaa. Ja jos lappu on liian märkä, tippuu siitä helposti lakanpostoainetta pitkin käsiä. Mutta puolta minäkin tosiaan vaihdan lapun likaantuessa.

(OT, mutta mainittakoon samalla, että olen säästeliäs myös silmämeikkiä poistaessani. Puolikas vanulappu riittää sinäkin.)
« Viimeksi muokattu: 21.02.09 - klo:23:22 kirjoittanut Stationery »

Poissa Magia

• Tukkaguru
« Vastaus #831 : 21.02.09 - klo:22:31 »
^ Minulla on sama taktiikka kuin Stationeryllä. Itse en taas näe sitä yhtä järkevänä, että laittaisin koko lapun ihan märäksi ja ottaisin kohta toisen lapun perään. Ihan jo ympäristönkin takia yritän olla tuhlaamatta kynsilakanpoistoainetta hirveitä määriä, kerran pärjään ihan hyvin hieman suuremmalla vaivalla pienelläkin määrällä. Vanulapusta yleensä vaihdan puolta sitten kun toinen on liian nuhruinen.

Poissa HeidiB

• Tukkaguru
    • mustaa kajalia
« Vastaus #832 : 23.02.09 - klo:20:52 »
Ostin tänään viimein tota Dependin vihreää, ei poista lakkoja ehkä ihan yhtä hyvin kuin sininen Mirame, etenkään jos on Seche Viteä päällyslakkana, mutta ei todellakaan kuivata kynsiä. Tästä varmaan tulee mun luotto lakanpoistaja :)
Ainoa miinus tossa on, että hajusta tulee mieleen ihan Negrita rommi joka on ehkä kamalinta alkoholia jota oon koskaan juonu.. Mies oli hajusta samaa mieltä.

Poissa Allegra

• Tukkaguru
« Vastaus #833 : 23.02.09 - klo:22:08 »
Mä olen samassa veneessä Varlan kanssa ja luttaan tuota kynsilakanpoistoainetta aika tahtia teihin muihin verrattuna. Jos mulla on esim. tummaa sinistä lakkaa kynsissä, niin mulla menee vanulappu per käsi ja vielä kolmas ylimääräisten suttujen ja kynsinauhojen siivoamiseen (joskus saan tuhlattua jopa neljä lappua  :P).

Kädet pesen aina lakanpoiston jälkeen. Inhottaa ajatus siitä, että niin tujua ainetta jäisi iholle vaikuttamaan.

Poissa ZombieQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #834 : 23.02.09 - klo:22:32 »
^Ihan samis Allegran kanssa, tosin mulle on aina tainnut riittää kolme lappua.  :P

Loppuis jo tää talvi, en muista koska mulla olisi ollut kynnet näin huonossa kunnossa. Kärjet liuskottuu niin ettei mikään tunnu auttavan. Ainoa mistä tuntuu olevan hyötyä on monta lakkakerrosta suojana.
why be pretty when you can be gorgeous<br />2b F ii

Poissa Varla

• Tukkaguru
« Vastaus #835 : 24.02.09 - klo:15:09 »
Juuri tänään mietin että eka talvi ja yhtään kynttä ei ole katkennut ja yksikään ei liuskoitu  :o
en tiedä mistä johtuu, ehkä siitä että jätin Nail Tekit pois. Nail Tek ehkä kellastutti mun kynnet ihan pilalle, koska tuntuu että ennen ei näin keltaiset ollut.
Tuo OPI Natural nail strengthener toimii ihan loistavasti. Luulen että ostan enää luonnollisten kynsien kovettajia enkä liuskoittuvien.

Toivottavasti nämä nyt pysyy näin hyvinä.
Hang up the chick habit

Poissa HeidiB

• Tukkaguru
    • mustaa kajalia
« Vastaus #836 : 24.02.09 - klo:21:28 »
Mulla ei toi OPIn NNS oo kyllä liuskoittumiseen auttanut, katotaan josko kynsilakanpoistoaineen vaihtoauttausi siihen enemmän.

Poissa marenki

• Tukkaguru
« Vastaus #837 : 24.02.09 - klo:23:44 »
Mulla on nyt kaikki kynnet ihan nysänä. Luulin jo, että ne olisivat olleet niin lyhyet kuin mahdollista, mutta ei todellakaan, eilisellä normikaupunkireissulla lohkesi vielä kolme kynttä. Kynnet alkoi lohkeilla ihan urakalla parisen viikkoa sitten pakkasten alettua, samoin kynsinauhat on ihan repaleiset, vaikka ihan vasta nekin oli kunnossa. Rasvailen ja lakkailen, vaan lohkeaa silti, tylsää.

Poissa Mariia

• HAIRahtanut
« Vastaus #838 : 25.02.09 - klo:18:17 »
Minulla on kynnet nyt paremmassa kunnossa mitä ne on ehkä koskaan olleet :P en ole kynsiä aiemmin juuri hoitanut, mutta kun olin vuoden ajan säännöllisesti siivoustyössä, piti käsiä ja kynsiä alkaa hoitaa, koska ne menivät aivan järkyttävään kuntoon! Kädet olivat aivan hirveän kuivat, joskus tirskui veri sormenpäistä ja kynnet saattoivat olla pitkästikin liuskoittuneet :( lopetin säännölliset siivoustyöt aloitettuani opiskelun elokuun lopulla, ja nyt kynnet alkavat olla kunnossa!

Olen hoitanut kynsiäni ja käsiäni viime syksystä juuresten vinkkien perusteella, käsivoiteena käytän The Body Shopin Hamppu- ja mantelikäsivoiteita, kynsiä ja kynsinauhoja öljyän Creativen Solar oililla. Tarvittaessa poistan lakat Maybellinen vaaleanpunaisella poistoaineella (kokeilin ensin vihreää mutta en jotenkin pitänyt siitä) ja aluslakkana käytän Nail Tekin Intensive therapy II.

Minun osaltani ruokavaliollakin voi olla vaikutusta asiaan, sillä nykyään syön kaksi lämmintä ruokaa lähes joka päivä. Kun olen koulussa syön siellä lounaan ja teen iltapäivällä vielä kotona ruokaa. Siivoustyössä lounasaika meni joskus vähän niin ja näin, eivätkä eväätkään olleet aina kovin monipuoliset :P
1b M ii Tummanruskeat, taipuisat, vähän luonnonkiharat. Suunnilleen olkapäille ulottuvat.

Poissa Magia

• Tukkaguru
« Vastaus #839 : 03.03.09 - klo:15:25 »
Täälläkin alkaa lopulta näkyä hieman valoa tunnelin päässä, kynnet eivät liuskoitu tai katkeile niin paljoa enää. En tiedä onko syy säännöllisessä lakkauksessa, hoitolakoissa vai kosteuttamisessa. Vaihdan lakkoja vähintään kolme kertaa viikossa, ja joka kerran muhittelen useamman tunnin öljyjä ja voiteita kynsissä, käsissä ja kynsinauhoissa. Nyt hankin myös kunnollisen lasi- ja taikaviilan, molemmat OPIlta. Etenkin taikaviila vaikuttaa ihan loistavalta, siloitti pinnan ihan uskomattoman hyvin ja toi kiiltoa, eikä kuitenkaan tuntunut olevan liian karkea. Haluan saada vielä pari kynttä pitkiksi, ja sitten pitää tässä tilassa parhaani mukaan.