Kirjoittaja Aihe: Kynsien huolto/hoitoketju  (Luettu 353215 kertaa)

Milli

• Vieras
Vs: Kynsien huolto/hoitoketju
« Vastaus #840 : 05.03.09 - klo:19:56 »
Minun kynsille on tapahtunut jotain kun ne nyt vaan liuskoittuvat. Normaalistikin lyhyet kynteni ovat nyt todella lyhyet töpöt  :'(. Toisen etusormen kynsi näyttää liuskoittuvan jo puoleenväliin koko kynttä. Mikähän toimisi pika-apuna?

Poissa Tanya

• Hiushörhö
« Vastaus #841 : 05.03.09 - klo:21:05 »
Mä oon nyt jonkun aikaa käyttäny OPI:n Nail Envyä (Sensitive & Peeling) ja mun kynnet ei oo kyllä menny yhtään parempaan kuntoon. Saattaa olla että toi on jopa pahentanu tätä liuskoittumista. Pitäisköhän seuraavaksi kokeilla sitä Nail Tekiä.. Mun kynnet ei oo ikinä olleet näin huonossa kunnossa. :'( Mä tässä koko ajan yritin kasvattaa pitkiä kynsiä ensi viikon vuosijuhlia varten, että olis sinne edes saanu hienot kynnet, mutta tietenkin tänään katkesi yksi kynsi juuri kun nää oli jo ihan mukavassa pituudessa. :( Ärsyttävää. >:(
1cFii

Poissa Magia

• Tukkaguru
« Vastaus #842 : 05.03.09 - klo:21:43 »
^ Onko kosteutus kunnossa? Minullakin Nail envy S&P kuivatti ja pahensi liuskoittumista entisestään. Nailtek Extra ja II ja OPI Natural nail strengthener toimivat kaikki hyvin.

Mitä vaikutuksia sitruunalla on kynsiin ja kynsinauhoihin? Se vaalentaa ja kirkastaa, mutta kun sitä tuntuu kaikissa kynsivoiteissa olevan, niin kiinnostaa että onko sillä myös kuivattavia vaikutuksia?

Palmuöljy ja sheavoi muhitteluissa pelastivat käteni ja kynteni, noilla saa niin pehmeät kädet. Palmuöljy levittyykin tosi hyvin, shea vähän hankalammin.

Poissa Tanya

• Hiushörhö
« Vastaus #843 : 05.03.09 - klo:21:49 »
^
Pitäis varmaan kosteuttaa enemmän, mutta etenki toi kynsilakanpoistoaine tuntuu olevan ihan tappoa kynsille. Ajattelin seuraavaksi kokeilla sitä IsaDoran poistoainetta jos se olisi yhtään hellävaraisempaa kuin toi Maybellinen vihreä pönikkä. Tuntuu että mitä enemmän kynsiä lakkailee niin sitä huonompaan kuntoon vaan menee. :( Pitää hankkia toi Nail Tek seuraavaksi. Tulis jo kesä niin kynnetki varmaan menisi vähän parempaan kuntoon ku noi pakkaset ei ainakaan yhtään auta asiaa... :-\
1cFii

Poissa Kosmetiikkakissa

• HAIRahtanut
« Vastaus #844 : 05.03.09 - klo:22:09 »
Mitä vaikutuksia sitruunalla on kynsiin ja kynsinauhoihin? Se vaalentaa ja kirkastaa, mutta kun sitä tuntuu kaikissa kynsivoiteissa olevan, niin kiinnostaa että onko sillä myös kuivattavia vaikutuksia?

Millä nimellä oot sitä sitruunaa tuotteissa nähnyt? Jos on ollut INCIssä citric acid niin tuota käytetään ihan pH:n säätämiseen eli ei sikäli liity mitenkään kynsien hoitamiseen vaan ihan emulsion happamuuden säätämiseen.

Poissa Magia

• Tukkaguru
« Vastaus #845 : 05.03.09 - klo:22:13 »
^ Tarkoitin siis ihan yleensä, kun kaikki kynsinauhavoiteet, mitä olen nähnyt, ovat ihan sitruunan tuoksuisiakin ja mainostettu sitruunaisina. Esim. Burt's beesissä on lemon oilia.

Poissa Kosmetiikkakissa

• HAIRahtanut
« Vastaus #846 : 05.03.09 - klo:22:45 »
Ahaa, okei. Itselle ei ole noita sitruunaisia osunut kohdalle niin en tiennyt. Oisko kyse ihan sitruunan eteerisestä öljystä hajusteena, tuskin on mitään kuivattavaa vaikutusta. Käsivoiteissahan tuota sitruunaa on käytetty juuri tuon puhdistavan ja kirkastavan mielikuvan takia niin kuin kirjoitit.

Poissa d&c

• HAIRahtanut
« Vastaus #847 : 07.03.09 - klo:11:39 »
Mä olen taas valittamassa, vaikka ihan omaa syytä kaikki.  >:(  Oon laiminlyönyt kynsien hoidon, kun tuntui vain, ettei siitä mitään tule. Kynnet ovat alkaneet kasvaa, mutta peukaloissa on edelleen älyttömän rumat halkeamat ja pariin viikkoon en käyttänyt lakkoja. Käsivoidetta käytin laiskasti, joten siinä vähän lisäselvitystä.

Joka tapauksessa tänään viilailen lasiviilalla kynnet nätisti, laitan kerroksen LCN:n lakkaa aluslakaksi, sitten OPI-lakan ja päälle Nail Tekia kerroksen. Lisäksi alan taas käyttää reilusti Neutrogenan käsivoidetta ja kynsinauhaöljyä (Orly, OPI). Pian voisi oikeasti tilata niitä lakkoja yms., niin saisi vähän motivaatiota.

Mulla siis suurimpana syynä huonoihin kynsiin ovat olleet puutteellinen ruokavalio ja kilpirauhasen vajaatoiminta. Nyt mulla on parempi ruokavalio: myös rasvaa ja paljon proteiinia! :) Lisäksi sain tyroksiinilääkityksen kilpirauhasen vajaatoimintaan ja aloin syödä PiimaX C+ biotiini-valmistetta.
I wake up, it's a bad dream,

Poissa MAS

• HAIRahtanut
« Vastaus #848 : 11.03.09 - klo:20:47 »
Mulla on tänä talvena ollut kynnet yllättävänkin hyvässä kunnossa ja tuntuu että hoitaminen lopultakin vähän tuottaa tulosta (tässä kohtaa varmaan pitäisi koputtaa puuta). Tein taas uuden kynsiöljysekoituksen vanhan loppuneen tilalle:   Kuva on otettu ennen sekoitusta ja siinä näkyy hyvin määrät värin perusteella, puolet sekoituksesta on risiiniöljyä (vaalea alla) ja puolet jojobaöljyä (kellertävä päällä), ruskea tippa keskellä on e-vitamiiniöljyä  :D Ravistettaessa sekoittuivat hyvin eivätkä ainakaan vielä ole eroittuneet miksikään.
1b F ii

Poissa Iida

• HAIRahtanut
« Vastaus #849 : 12.03.09 - klo:00:22 »
Mun pitäis varmaan ruveta käyttämään jotain kynsiöljyä. Kynnet on mennet tosi hirveään kuntoon ihan muutamassa päivässä, liuskoittuu tosi pahasti. Asiaa ei auta yhtään se, että jos mulla alkaa kynnet liuskoittua, niin revin huumassa niitä irtoavia liuskoja. Tämä on jäänyt peruiksi kynsien pureskelusta, mitä joskus muutama vuosi sitten vielä harrastin. Nyt mulla on revitty molemmat etusormen kynnet puoleen väliin asti!  ::) Kun vaan pitäis AINA lakkaa kynsissä niin ei tulis revittyä, mut nyt on ollu pari päivää taukoa lakasta. Ei se vaadi ku puoli tuntia ja on huomaamattaan repinyt kaikki kynnet pilalle ja taas saa kasvattaa kuukausitolkulla, että ne näyttäis edes jotenkin siedettävälle..  :'(

Huomaa kyllä, et on nyt ollut stressiä, kun pahoinpitelen mun kynsiä. Joskus se pureskeleminenkin ajoittui aina stressijaksoille..

Poissa HeidiB

• Tukkaguru
    • mustaa kajalia
« Vastaus #850 : 12.03.09 - klo:00:35 »
Mä vaihdoin jokunen aika sitten Miramen sinisen kynsilakanpoistoaineen Dependin vihreään ja vaikka kynnet edelleen on mitä on ja katkeilaa aina toisinaan on liuskoittuminen loppunut lähes kokonaan!
Kynnet kiittää Varlaa ja muita jotka ovat tuota vinkanneet täällä  <3

Poissa Varla

• Tukkaguru
« Vastaus #851 : 12.03.09 - klo:15:23 »
^Ole hyvä  :) itsekin ostin tuota eilen ja Miramea varpaankynsiin. Teille, jotka ette usko että saan parissa viikossa kulutettua kynsilakanpoistoaineen. 28.2 ostin vihreän Maybellinen ja nyt siitä on 1/3 osa jäljellä.  :D. Mutta olen kyllä käynyt kaikki kynsilakkapulloni läpi ja puhdistanut kaikkien suut, siihen saa tuhlattua aika paljon.

Iida^^ pidä vaan vahvistavaa lakkaa koko ajan ja öljyä kynsiä jos ne ovat ilman lakkaa. Missään nimessä älä revi kynsiä!!! Sillä ne liuskoittuu enemmän ja menee pitkään ennenkuin ovat kunnossa.
Itse en ole yhtään ilman lakkaa koska muuten kynnet on niin kuivat ja hauraat, alttiit vahingoille.
Hang up the chick habit

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #852 : 23.03.09 - klo:19:22 »
Voi olla, että tähän on jo joku vastannutkin, mutta apua kaipaillaan:

Joudun töissä pesemään käsiä aika paljon sekä käyttämään desinfiointiainetta, joka tietty kuivattaa käsiä vielä enemmän. Onko joku muu pesu/desinfiointipakkoinen löytänyt tosi hyvää ja toimivaa kynnenkovettajaa tms lakkaa suojaamaan kynsiä? Ärsyttää kun on kynnet ihan karseen näköset, vaikka mitä tekis... :'(

Poissa Magia

• Tukkaguru
« Vastaus #853 : 23.03.09 - klo:22:12 »
^ Tuskin mikään yksi tietty hoitolakka auttaa, en usko ainakaan. Eniten varmaan auttaa pitää mahdollisimman paksua kynsilakkakerrosta aina kynsissä, ja toisaalta vaihtaa usein ja kosteuttaa huolella siinä välissä.

Poissa Auringonkukka

• Tukkaguru
« Vastaus #854 : 24.03.09 - klo:02:20 »
Mulla on kuulema aika paha kalkinpuutos, mikä selittää varmasti kynsien huonon kunnonkin.. En ole muistanut kalsium(+magnesium)tabletteja syödä, mutta täytyy aloittaa taas säännöllsiesti popsimaan niitä,ehkä kynnet pysyy parempina. Kyllä ne nytkin kasvaa mutta liuskottuu edelleen paikoin hyvin voimakkaastikin, pari kynttä mitkä katkesi tuntuu kyllä nyt kasvavan entistä ehompina ja vahvempina takas mut tarkoitushan olisi saada kaikki sellaisiksi. Ehkä viilaan muitakin lyhyemmiksi tasoittaakseni eroa ettei näytä kamalalta.

Olen nyt käyttänyt öljyä kynsinauhoihin sekä ostin mavalan kynsinauhavoiteen, en tosin ole muistanut käyttää sitä kauheasti ja muutenkin kädet mennyt aika huonoon kuntoon kun "ei ole ollut aikaa" eli vaatinut muka liikaa viitseliäisyyttä. Nyt alkaa huomata kunnolla kun kädet täynnä pieniä haavoja jotka kirvelevät koko ajan kun tekee esim. ruokaa, koskee sitrushedelmiin, pesee joillain saippuoilla/jos desinfiointiainetta joutuu niihin..

Mutta mutta, mistäs mä saisin OPIn natural nail strenghtenerin? Siis sen ihan "oikean", ei nail envyä? Tuo Nail envy ei tunnu toimivan kynsiini kummoisesti, sentäänNailtekin foundation II on kohtuullisen hyvä.
Tukka 1c(tai 2a) M ii/iii, hiuslaatuketju sivu 5, Hiushörhö, kosmisfriikki ja kynsilakkahirmu.