Kirjoittaja Aihe: Kynsien huolto/hoitoketju  (Luettu 388211 kertaa)

Poissa marenki

• Tukkaguru
Vs: Kynsien huolto/hoitoketju
« Vastaus #855 : 27.03.09 - klo:00:04 »
Kertokaa palikalle, että miksi kynsilakkaa ei saisi repiä/rapsutella pois? Mitä haittaa siitä on kynsille? Mikäs sen hauskempaa kuin saada oikein iso lakkaliuska kerralla irti (tai peräti koko kynnen lakka!).  ;D

Poissa d&c

• HAIRahtanut
« Vastaus #856 : 27.03.09 - klo:09:18 »
Onneksi olen päässyt taas alkuun kynsien hoidossa - jee. :) Paras hoito on ollut Weledan tyrni-käsivoide ja Orlyn Cuticle+-kynsinauhaöljy. Levitän paksun kerroksen Weledaa iltaisin ja laitan myös reilusti kynsinauhaöljyä. Olen myös alkanut käyttää öisin puuvillakäsineitä. Saatan öisen vessakäynnin yhteydessä käsienpesun jälkeen vielä lisätä käsivoidetta. Muuten käytän kynsinauhaöljyä aamuisinkin, mutta päivällä tulee laitettua vain käsirasvaa pari kertaa.

Eilen tuli OPI Natural Nail Strenghtener ja OPI:n lasiviila postin mukana. ;) Tällä hetkellä kynsissä on vielä LCN Dry Nails-aluslakka ja L'oreal Jet Set-kynsilakkaa kerros. Seuraavan putsauksen jälkeen laitan toki Natural Nail Strenghtenia. Kynsissä on myös nyt muutamia Orlyn paikkoja, kun oli halkeamia. :/
I wake up, it's a bad dream,

Poissa Aquatar

• Tukkaguru
« Vastaus #857 : 27.03.09 - klo:09:24 »
Kertokaa palikalle, että miksi kynsilakkaa ei saisi repiä/rapsutella pois? Mitä haittaa siitä on kynsille? Mikäs sen hauskempaa kuin saada oikein iso lakkaliuska kerralla irti (tai peräti koko kynnen lakka!).  ;D

Siinä lähtee samalla kynnestä päälikerrosta irti, ja tämä tietysti haurastuttaa kynttä kun siitä tulee ohuempi.
Esim. mulla oli joskus ennen joulua glitterikerrostus lakkaus ja ne sitten lähti palasina irti repimällä helposti. En aio uudestaan sitä tehdä, vaikka onkin helpompaa kuin glitterien hinkkaaminen vanulappujen kanssa. Vieläkin nimittäin pikkusormen kynnen kärjessä näkyy ihan selvästi semmoista röpelöä ja että on huonommassa kunnossa kuin uudempi kynsi alapuolella.

Poissa Tanya

• Hiushörhö
« Vastaus #858 : 27.03.09 - klo:11:16 »
Mulla on kynnet edelleen karmeassa kunnossa. :'( Oon yrittäny kosteuttaa enempi ja oon nyt käytellyt myös Nail Tek II:sta tohon liuskottumisen ehkäisemiseen, mutta ihan outoa kun se ei tunnu oikein soveltuvan aluslakaksi. Se tekee kauheesti kuplia kynnelle ja sit ku laittaa värillisen lakan niin näyttää ihan kauheelta. Samoin se on tosi outoa että mulla lähtee ton kanssa lakat jo samana päivänä tai seuraavana ihan kuoriutumalla pois. ??? Etenki jos käy saunassa kaikki lakat lähtee tolleen oudosti itestään kuoriutumaan niin että koko lakkakerroksen vois "repäistä" irti. Onko muilla ollut samanlaisia ongelmia?
1cFii

Poissa Auringonkukka

• Tukkaguru
« Vastaus #859 : 27.03.09 - klo:11:53 »
^Mulla nailtek II toimii lakan alla yleensä paremmin kuin OPIn nail envy original, ja kuplat kuulostaa tosi kummalliselta! Itselläni nimittäin kuivuu aivan hetkessä ja ikäänkuin kynsi imaisee sen äkkiä sisäänsä, laitan monesti vielä paikka paikoin enemmän kuin koko kynnelle levittäessä, eli sen peruskerroksen lisäksi joihinkin kohtiin lisää. Kertaakaan ei ole näkynyt lakan alta tai ilman lakkaa kuivuttuaan.
Tukka 1c(tai 2a) M ii/iii, hiuslaatuketju sivu 5, Hiushörhö, kosmisfriikki ja kynsilakkahirmu.

christie

• Vieras
« Vastaus #860 : 27.03.09 - klo:18:25 »
^^Mulla on ollu samanlaista ongelmaa. Kuplia ei ole, eli kynsilakka Nail Tekin päällä näyttää kyllä hyvältä, mutta kuoriutuu pois kynnen päältä muutaman päivän sisään. Harmi sikäli, kun ei mitään halpaa kamaa ole  :(

Poissa Nea/ Fashioned in Finland

• Tukkaguru
« Vastaus #861 : 27.03.09 - klo:18:32 »
Minullakin NailTekin kanssa lakat kuoriutuvat pois, onneksi Nail Envy Original pelittää hyvin :).

Nyt on kynnet ihan järkyssä kunnossa, tämä talvi ei ihan hyvää tee... Olen sekoitellut käsirasvaan hamppuöljyä ja nyt alkaa olla melkein siedettävässä kunnossa jo. Hankin Stokkalta metallisen vehkeen kynsinauhojen tökkimiseen (nuo ovat tosiaan ongelma minulle) ja on tosiaan tehokas! Varovainenkin saa olla mutta parempi, että toimii :).
Ei se ole harrastus, jos siihen ei mene kaikki rahat!

Poissa Tanya

• Hiushörhö
« Vastaus #862 : 27.03.09 - klo:23:15 »
Täällä niin paljon kehuttiin tuota Nail Tekiä että odotin tuolta lakalta vähän enemmän. No, voi tuota ainaki käyttää ihan pelkilleen jos ei jaksa laittaa värillistä lakkaa. Silloin noi kuplatkaan ei niin erotu. Harmittaa kyllä kun tuli ostettua tuo ku ostin vielä Suomen hinnoilla Stockalta. :(
1cFii

Poissa d&c

• HAIRahtanut
« Vastaus #863 : 28.03.09 - klo:14:07 »
Täällä niin paljon kehuttiin tuota Nail Tekiä että odotin tuolta lakalta vähän enemmän. No, voi tuota ainaki käyttää ihan pelkilleen jos ei jaksa laittaa värillistä lakkaa. Silloin noi kuplatkaan ei niin erotu. Harmittaa kyllä kun tuli ostettua tuo ku ostin vielä Suomen hinnoilla Stockalta. :(

Täytyy sanoa, että mullakin on tuo "kuoriutumisongelma" Nail Tekin kanssa - tai oli. OPI Nail Envy Sensitive & Peeling taas sai kynsilevyni irti, mutta vaikutti siihen muukin. Nyt on aluslakkana OPI Natural Nail Strenghtener. Ihanan viilentävä koostumus.  :D

Poissa Jenni.

• Tukkaguru
« Vastaus #864 : 07.04.09 - klo:17:10 »
Yritin lukea ainakin osan tästä ketjusta mutta.. Eli siis ajattelin ja mun on pakko ostaa heti kun mahdollista itselleni kynsiöljy. Mulla kynnet hieman liuskottuu, tälläkin hetkellä hieman :-\ Ja nuo on niin rumat. Mutta siis, osaisko joku suositella jotain kohtuu halpaa kynsiöljyä? Ja ihan kaupasta ostettuna, mistään netistä en nyt pysty tilaamaan. Aikaisemmin jossain sivuilla joku puhui jostain Lumenen öljystä mutta lumenen nettisivuilla sitä ei ainakaan enää ollut.
Kukaan ei huijaa, kaikki vain muuttavat sääntöjä.

Poissa MerGirl

• Tukkaguru
  • Glittering around.
« Vastaus #865 : 07.04.09 - klo:18:28 »
^ Mavalalla on sekä kynä-että lakkapullo muodossa, ihan hyvää kamaa molemmat.
“Driver picks the music, shotgun shuts his cake hole.”

Poissa Jenni.

• Tukkaguru
« Vastaus #866 : 07.04.09 - klo:19:05 »
^ Ainii, unohdin täysin kyseisen merkin. Täytyykin käydä joku päivä tutkimassa noita tarkemmin, haluan tosiaan ehkäistä tätä liuskottumista.
Kukaan ei huijaa, kaikki vain muuttavat sääntöjä.

Poissa d&c

• HAIRahtanut
« Vastaus #867 : 10.04.09 - klo:11:20 »
Näköjään kynsien hoito oikeastaa auttaa, kunhan on kärsivällisyyttä vähäsen. Itse olen vasta "kohti ihania vahvoja kynsiä"-projektini alussa, mutta ihan lupaava alku on ollut. Päätin satsata parempiin tuotteisiin ja opetella hoitamaan kynsiä säännöllisesti. OPI-tuotteita on eniten: Natural Nail Strenghtener, Ridge Filler, Avoplex-kynsiöljy sekä peruslakkoja. Hyllystä löytyy myös LCN Dry Nails-aluslakka, NailTek II Intensive Therapy, OPI Sensitive & Peeling ja Orly Nail Rescue Set.

Tällä hetkellä käytössä on tosin vain nuo uudet OPI:n tuotteet ja lisäksi Orlyn kynsipaikka-aine. Nyt on mennyt viisi päivää, ettei ole yksikään kynsi haljennut.  :ts Tämä on lähellä ennätystä, koska mulla saattoi ennen tulla halkeamia jopa yöaikaan. Toki parissa kynnessä on edelleen suorat pystyviillot, kun eivät ole ehtineet kasvaa "umpeen". Olen vain laittanut paikat halkeamakohtiin, sitten kynnen vahvistajaa ja lakat päälle. Tuo OPI Ridge Filler on mulle ihan uusi tuttavuus, mutta pelkästään hyvää palautetta saa. Mattapinta on ihastuttava!

Poissa Tunturikarpalo

• HAIRahtanut
« Vastaus #868 : 10.04.09 - klo:15:21 »
Kynteni ovat nyt 2 cm pitkät, mutta harmikseni toisen etusormeni kynsi lohkesi eilen, enkä ole vieläkään viilannut sitä kuntoon. ::) Varmaan sen takia laiskottaa, kun sitten kaikki muutkin kynnet pitää viilata saman mittaisiksi. Helpointa olisi tietenkin leikata kaikki kynnet, mutta en halua ihan lyhyitä. No, jonkunlainen päätös on tänään tehtävä, sillä huomenna on menoa, ja pelkkä ajatuskin yhdestä huonosti olevasta kynnestä ahdistaa. ;D
1a F ii

Poissa Helleka

• HAIRahtanut
« Vastaus #869 : 13.04.09 - klo:16:09 »
Siirryin vaihteeksi käyttämään jotain muuta kuin CND:n Solar Oil:ia, ja nyt on käytössä Sally Hansen:in Cuticle Defense Anti-Oxidant. Kynsinauhaöljy oli osa hankkimaani isompaa SH-settiä, joten hinnasta en osaa sanoa mitään. Mun pulloni on todella kätevä pipettimallinen, mutta tästä on olemassa jotain sivellinversioitakin. Öljyn pitäisi sisältää beetakaroteeneja sekä A- ja E-vitamiineja ainakin netistä löytämieni tietojen mukaan, mutta pullon kyljestä ei löytynyt ainesosalistaa.

Yksi tippa/käsi tuntuu riittävän, tosin lisään yleensä oikean käden etusormeen ylimääräisen tipan, koska siinä on joku itsepäinen kuiva kohta joka ei tunnu häviävän vaikka mitä tekisi. Tuoksu tässä on ihan kiva, mutta öljy ei imeydy yhtä nopeasti kuin Solar Oil.

Samassa Sally Hansen-paketissa oli myös mukana 3-in-1 Nourishing Cuticle Remover, joka ei toimi sitten yhtään. :-\ Ohjeen mukaan ainetta pitäisi levittää kynsinauhoille ja odottaa kaksi minuuttia ennen käsittelyä. Maksimiodotusaika on 5 minuuttia, mutta kynsinauhat eivät ole pehmenneet vielä senkään jälkeen mielestäni tarpeeksi. Ajattelin vielä yrittää muutaman kerran, ennen kuin hankin jotain toimivampaa tämän tilalle.
"I think I am, therefore, I am. I think."